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市場調査レポート
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1627638

オーガニックワインの世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Organic Wine Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 141 Pages
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オーガニックワインの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
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概要

世界のオーガニックワインの市場規模は、CAGR10.12%で成長し、2025年の76億3,500万米ドルから2030年には123億6,500万米ドルの市場規模に達すると予測されます。

消費者の嗜好がオーガニック食品へとシフトしつつあることが、オーガニックワインの市場拡大を後押ししています。消費者は以前よりも頻繁にオーガニック食品を好むようになり、食習慣や飲酒習慣を健康とウェルネスの目標に合わせるようになっています。これがオーガニック食品の需要増につながり、オーガニックワインの需要を高めています。さらに、持続可能性と気候変動に対する意識の高まりは、顧客が環境に配慮した製品を求めるきっかけとなっています。また、オーガニックワイン生産における技術革新も市場の成長を後押ししており、味わいや品質の面で従来のワインに対抗できるようになっています。ヴィーガン食や化学物質を含まない飲食品の人気が高まる中、この要因は今後もオーガニックワイン市場拡大の道を開くと思われます。OIVによる報告書「The World Organic Vineyard」によると、ブドウ畑のオーガニック生産への転換率は2005年~2019年の間に年平均13%で大幅に増加しています。

ワインの生産が厳格なオーガニック基準に従って行われる場合、それはオーガニックワインと呼ばれます。合成肥料や殺虫剤、除草剤などの化学合成物質を使用せず、オーガニック農業の原則に従ってブドウを栽培します。ブドウの生産には、堆肥や天然肥料などの自然な材料を利用します。さらに、生産工程は各政府が定めた基準に従わなければなりません。従って、政府が定めたオーガニック農業に関する規則や工程、あるいは関連規則に従って生産されたワインは、オーガニックとなります。

オーガニックワイン市場は、製品タイプ、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化されています。製品タイプ別では、市場はオーガニックスティルワインとオーガニックスパークリングワインに区分されます。また、流通チャネルでは、世界のワイン市場をオンラインとオフラインに分類しています。

オーガニックワイン市場の促進要因

  • オーガニック製品に対する需要の高まりがオーガニックワインの市場成長を後押し

消費者の健康志向がオーガニックワイン市場を大きく牽引しています。国際オーガニック農業運動連盟(IFOAM)の報告によると、2022年の世界のオーガニック栽培面積は2,000万ヘクタールを超え、2021年と比較して26.6%増加しました。こうしたオーガニック志向は、オーガニックワインの需要を押し上げるなど、関連産業の拡大をもたらしています。オーガニックワインは天然成分を含み、添加物が少なく、持続可能性に関連しているため、消費者はオーガニックワインを求めるようになります。今後数年間、健康とウェルネスにおけるこの動向は続き、以前にも増してオーガニックワイン市場を大きく成長させると思われます。

オーガニックワイン市場の地理的展望

  • オーガニックワインの生産量は、北米のような新興市場が大きく成長するものの、欧州が引き続き最大のシェアを占める見込み

地域別に見ると、世界市場はアジア太平洋、北米、南米、欧州、中東・アフリカに区分されます。

欧州諸国は、世界のブドウ生産において最大の市場シェアを保持し続けると思われます。OIVが報告書「The World Organic Vineyard」で報告したデータから明らかなように、2019年におけるブドウのオーガニック栽培生産の上位10カ国のうち、スペイン、イタリア、フランスが世界のオーガニック認証ブドウ園面積の75%を占めています。ドイツやオーストリアのような欧州諸国はそれぞれ2%と1%を占め、オーストリア、ギリシャ、ブルガリア、ポルトガル、ルーマニア、クロアチアはオーガニックブドウ畑の面積の24.9khaを占めています。したがって、今後数年間も欧州がオーガニックワイン生産の大半を占めると思われます。

オーガニックワイン市場では欧州が大きなシェアを占めていますが、過去20年間で、いくつかの新しい地域市場が出現しました。年間成長率は2014年~2019年にかけて大きく変化しています。米国、エジプト、南アフリカ、スイス、トルコなどの国々では、オーガニックブドウの生産が劇的に増加しています。例えば、米国は2019年に16.3khaのオーガニックブドウ園の面積を有し、世界全体の3.6%を占めています。世界最大のオーガニック製品市場である北米もまた、世界のブドウ生産において著しく成長する市場になると予想されます。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策および社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されているか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 オーガニックワインの世界市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • オーガニックスティルワイン
  • オーガニックスパークリングワイン

第6章 オーガニックワインの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 オーガニックワインの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Bronco Wine Company
  • Casella Cellar
  • Harris Organic Wines
  • Avondale
  • ELGIN RIDGE WINES
  • The Organic Wine Company
  • King Estate Winery
  • Emiliana Organic Vineyards
  • Frey Vineyards
  • Domaines Auriol
  • Biagio Cru & Estate Wines, L.L.C
  • SPAR(UK)Limited
  • Bonterra Organic Vineyards
  • King Estate Winery
  • Albury Organic Vineyards
目次
Product Code: KSI061613991

The Global Organic Wine Market is expected to grow at a CAGR of 10.12%, reaching a market size of US$12.365 billion in 2030 from US$7.635 billion in 2025

The ongoing shift of consumers' preferences towards organic food is driving the market expansion of organic wine. Consumers prefer organic foods more often than before, aligning their eating & drinking habits with their health & wellness goals. This is leading to an increase in demand for organic food and, hence, raising the demand for organic wine. Further, rising awareness about sustainability and climate change is leading customers to demand environmentally viable products. The innovations in organic wine production are also boosting its market growth, enabling it to compete with traditional wine in terms of taste and quality. With the growing popularity of vegan diets and chemical-free food and beverage products, this factor will continue to pave the way for the global organic wine market expansion. As per the report "The World Organic Vineyard" by OIV, vineyards' conversion rate to organic production has increased considerably between 2005 & 2019 by an average of 13% per year.

When the production of wine is done according to strict organic standards, it is called organic wine. Grapes are grown according to the principles of organic farming without using synthetic fertilizers, pesticides, herbicides, or other synthetic materials. It utilizes natural materials like compost, natural fertilizers, etc., during the production of grapes. Additionally, the production process should follow the standards established by the respective government. Hence, wine becomes organic when produced according to the rules and procedures established by the government for organic farming or any related rules.

The global organic wine market has been segmented based on product, distribution channel, and geography. Based on the product, the market has been segmented as organic still wine and organic sparkling wine. Distribution channels have also classified the global wine market as online and offline.

Global Organic Wine Market Drivers

  • Growing demand for organic products is boosting the market growth of organic wine

The health and wellness trend among consumers is significantly driving the market of organic wine as more consumers are inclined towards organic products. As per reports by the International Federation of Organic Agriculture Movements (IFOAM), the global organic farming area has increased by over 20 million hectares in 2022, representing a 26.6% increase in area under cultivation compared to 2021. This inclination towards organic products is leading related industries to expand, such as driving the demand for organic wine. Organic wine contains natural ingredients and fewer additives and is associated with sustainability, thus driving consumers to demand organic wine. In the coming years, this trend in health and wellness will continue and will be even more than before, propelling the organic wine market to significant growth in the forecast period.

Global Organic Wine Market Geographical Outlook

  • Europe will continue to hold the largest share of global organic wine production, though new emerging markets like North America will be significantly growing.

Region-wise, the global market is segmented into Asia-Pacific, North America, South America, Europe, Middle East and Africa.

The European countries will continue to hold the largest market share in global vine production. It is evident from the data reported by OIV in its report "The World Organic Vineyard" that out of the top 10 leaders in the organic production of vines in 2019, Spain, Italy, and France constitute 75% of the world's certified organic vineyard surface area. European countries like Germany and Austria constitute 2% and 1%, respectively, with Austria, Greece, Bulgaria, Portugal, Romania, and Croatia constituting 24.9 kha of the area under organic vineyards. Hence, Europe will continue to dominate organic wine production in the coming years.

Though Europe holds a significant share of the global organic wine market, the last two decades have seen the emergence of some new regional markets. The annual growth rate has changed drastically from 2014 to 2019. Countries like the USA, Egypt, South Africa, Switzerland, and Turkey have seen drastic increases in the production of organic vines. For instance, the United States of America had 16.3 kha of area under organic vineyards in 2019, representing 3.6% of the world's total. As the world's largest organic product market, North America is also anticipated to be a significantly growing market for global vine production.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Organic Wine market is segmented and analyzed as given below:

By Product Type

  • Organic Still Wine
  • Organic Sparkling Wine

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL ORGANIC WINE MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Organic Still Wine
  • 5.3. Organic Sparkling Wine

6. GLOBAL ORGANIC WINE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline

7. GLOBAL ORGANIC WINE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. UK
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. Israel
    • 7.5.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Bronco Wine Company
  • 9.2. Casella Cellar
  • 9.3. Harris Organic Wines
  • 9.4. Avondale
  • 9.5. ELGIN RIDGE WINES
  • 9.6. The Organic Wine Company
  • 9.7. King Estate Winery
  • 9.8. Emiliana Organic Vineyards
  • 9.9. Frey Vineyards
  • 9.10. Domaines Auriol
  • 9.11. Biagio Cru & Estate Wines, L.L.C
  • 9.12. SPAR (UK) Limited
  • 9.13. Bonterra Organic Vineyards
  • 9.14. King Estate Winery
  • 9.15. Albury Organic Vineyards