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市場調査レポート
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1627637

フェイシャルケアの世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Facial Care Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 145 Pages
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フェイシャルケアの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のフェイシャルケアの市場規模は、CAGR5.83%で成長し、2025年の市場規模1,560億6,600万米ドルから2030年には2,071億9,600万米ドルに達すると予測されています。

フェイシャルケア市場は、クレンジング剤からレチノールやナイアシンアミドのような有効成分まで様々な製品で構成され、肌の健康維持をサポートします。保湿、洗浄、スクラブ、保湿、日焼け防止、老化など、肌に関連する複数の悩みに対応します。フェイシャルケアの市場には、洗顔料、化粧水、保湿剤、角質除去剤、フェイシャルマスク、美容液、フェイスオイル、ニキビ専用クリームなど、顔全体の健康を高めるための多くの製品が含まれます。

スキンケア製品の需要が高まっているのは、スキンケア製品が肌にもたらすメリットに対する消費者の意識が高まっているためです。同時に、都市部周辺での公害の増加が、皮膚の保護と健康回復のためのフェイシャルケア製品の需要を拡大しています。汚染の有害な影響が皮膚を傷め、早期老化につながるため、皮膚関連の懸念が高まっています。さらに、消費者の可処分所得の増加は、人々がプレミアム製品に所得を投資しているため、フェイシャルケア製品の市場拡大を促進しています。さらに、インスタグラムやユーチューブなどのソーシャルメディア・プラットフォームは、フェイシャルケア製品に対する消費者の嗜好を形成する上で重要な役割を果たしており、フェイシャルケア市場の成長拡大に繋がっています。

フェイシャルケア市場は、クリーム、ローション、保湿剤、クレンジング、角質除去剤、美容液、日焼け止め、フェイスマスク、その他(フェイシャルオイル、アイクリーム、化粧水など)といった製品で構成され、主に女性向けと男性向けにセグメント化されています。フェイシャルケア製品は、主にオンラインやスーパーマーケット、商店などの実店舗を通じて流通しています。一部のフェイシャルケア企業は、薬局やドラッグストアを流通チャネルとしています。市場はアジア太平洋、北米、南米、欧州、中東にかなり広がっています。しかし、北米が最大の市場シェアを持つ一方、アジア太平洋は予測期間において最も急成長しているフェイシャルケア市場です。

フェイシャルケア市場の促進要因

  • 肌の健康とウェルネス志向の高まりが世界のフェイシャルケア市場成長を牽引

過去数十年にわたり、総合的な健康とウェルネスの傾向が高まっています。スキンケア分野は指数関数的に成長しており、特に肌の健康全般を改善する無害で自然な製品が求められています。インターネット普及率の上昇により、消費者の意識も高まっています。消費者の需要は高品質のスキンケア製品にシフトしており、皮膚のバリア修復や皮膚内部の若返りを強化しています。このようなスキンケアの健康に対する需要の高まりが、フェイシャルケア製品の市場拡大につながっています。

世界最大の化粧品・美容企業であるL'Orealの年次報告書によると、2018年の年間売上高は269億ユーロ、2023年の年間売上高は411億8,000万ユーロであり、スキンケア製品に対する需要が世界的に急激に増加していることを示唆しています。

フェイシャルケア市場の地理的展望

  • アジア太平洋は、予測期間においてフェイシャルケア市場の成長を牽引する見通し

世界市場はアジア太平洋、北米、南米、欧州、中東・アフリカに区分されます。フェイシャルケア市場はアジア太平洋が最も急成長しますが、北米が引き続き最大の市場シェアを占める見込みです。

アジア太平洋は、特にインドや中国などの新興経済諸国において、巨大な消費者基盤と消費者の可処分所得の増加により、最も急速に成長する市場となると思われます。同時に、労働者階級の女性人口も増加しており、スキンケア製品に対する需要が高まっています。さらに、eコマースの拡大により、消費者が美容製品を利用しやすくなっています。このことは、アジア太平洋の巨大な若年層と相まって、今後10年間でフェイシャルケア製品の需要を大幅に増加させる見込みです。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されているか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 フェイシャルケアの世界市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • クリーム、ローション、保湿剤
  • クレンザー
  • 角質除去剤
  • 美容液
  • 日焼け止め
  • フェイスマスク
  • その他(フェイシャルオイル、アイクリーム、化粧水など)

第6章 フェイシャルケアの世界市場:ジェンダー別

  • イントロダクション
  • 女性
  • 男性

第7章 フェイシャルケアの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • 実店舗
  • オンライン小売
  • 薬局とドラッグストア

第8章 フェイシャルケアの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • L'Oreal
  • Johnson& Johnson
  • La Roche-Posay
  • Unilever
  • Proctor & Gamble
  • Estee Lauder
  • Shiseido
  • Beiersdorf
  • LVMH
  • Kao
  • Coty
  • SkinCeuticals
  • Oriflame
  • Glytone
  • Galderma
目次
Product Code: KSI061613995

The Global Facial Care Market is expected to grow at a CAGR of 5.83%, reaching a market size of US$207.196 billion in 2030 from US$156.066 billion in 2025.

The facial care market consists of various products, from cleansers to active ingredients like retinol or niacinamide, helping maintain good skin health. It addresses multiple skin-related concerns like moisturization, cleaning, scrubbing, hydration, sun protection, aging, and other related concerns. The market for facial care includes products like cleansers, toners, moisturizers, exfoliators, facial masks, serums, face oil, acne-specific creams, and many other products to enhance the overall health of the face.

The demand for skincare products is rising as consumer awareness of the benefits of skincare products for the skin increases. At the same time, increasing pollution around cities is expanding the demand for facial care products for the protection and restoration of skin health. There are rising skin-related concerns, as the harmful effect of pollution is damaging the skin and leading to premature aging. Furthermore, the rising disposable income among consumers is fuelling the market expansion of facial care products as people are investing their income in premium products. Moreover, social media platforms like Instagram and YouTube are playing a significant role in shaping consumer preference for facial care products, leading to increased global facial care market growth.

The facial care market consists of products like creams, lotions and moisturizers, cleansers, exfoliators, serums, sunscreens, facemasks, and others (Facial oil, eye creams. toners, etc.) segmented mainly for females and males, where the female segment holds the largest market share. Facial care products are distributed primarily through online and physical retail stores like supermarkets, shops, etc. Some facial care companies are leading their distribution channel through pharmacies & drugstores. The market is fairly spread across Asia-Pacific, North America, South America, Europe, and the Middle East. However, North America has the largest market share, while Asia-Pacific is the fastest-growing facial care market in the forecast period.

Global Facial Care Market Drivers

  • Rising trend for skin health and wellness is leading the market growth of global facial care

Over the last few decades, there has been an increasing trend in overall health and wellness. The skincare segment is growing exponentially, particularly for non-toxic, natural products that improve overall skin health. The awareness among consumers is increasing due to rising internet penetration. They are shifting their demand towards high-quality skin care products, enhancing their skin barrier repair and internal skin rejuvenation. This increase in the demand for skin care health is leading to market expansion for global facial care products.

As per annual reports of L'Oreal, the world's largest cosmetics and beauty company, it had annual sales of 26.9 billion euros in 2018, and the annual sales in 2023 were 41.18 billion euros, suggesting the exponential increase in demand for skin care products worldwide.

Global Facial Care Market Geographical Outlook

  • Asia-Pacific will be leading global facial care market growth in the forecast period.

The global market is segmented into Asia-Pacific, North America, South America, Europe, Middle East and Africa. Asia-Pacific would be the fastest-growing global facial care market, though North America will continue to have the largest market share.

Asia-Pacific will be the fastest-growing market due to its huge consumer base and growing disposable income with consumers, particularly in developing economies like India and China. At the same time, the working-class female population is also growing, increasing the demand for skin care products. Moreover, the growing e-commerce is making it easier for consumers to avail beauty products. This, coupled with a huge young demographic in Asia-Pacific, is increasing the demand for facial care products significantly in the next decade.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Facial Care market is segmented and analyzed as follows:

By Product Type

  • Cream, Lotion and Moisturizers
  • Cleanser
  • Exfoliators
  • Serums
  • Sunscreens
  • Facemask
  • Others (Facial oil, eye creams. toners, etc.)

By Gender

  • Female
  • Male

By Distribution Channel

  • Physical Retail Stores
  • Online Retail
  • Pharmacies and Drugstores

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL FACIAL CARE MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Cream, Lotion and Moisturizers
  • 5.3. Cleanser
  • 5.4. Exfoliators
  • 5.5. Serums
  • 5.6. Sunscreens
  • 5.7. Facemask
  • 5.8. Others (Facial oil, eye creams. toners, etc.)

6. GLOBAL FACIAL CARE MARKET BY GENDER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Female
  • 6.3. Male

7. GLOBAL FACIAL CARE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Physical Retail Stores
  • 7.3. Online Retail
  • 7.4. Pharmacies and Drugstores

8. GLOBAL FACIAL CARE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. UK
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. Israel
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. L'Oreal
  • 10.2. Johnson& Johnson
  • 10.3. La Roche-Posay
  • 10.4. Unilever
  • 10.5. Proctor & Gamble
  • 10.6. Estee Lauder
  • 10.7. Shiseido
  • 10.8. Beiersdorf
  • 10.9. LVMH
  • 10.10. Kao
  • 10.11. Coty
  • 10.12. SkinCeuticals
  • 10.13. Oriflame
  • 10.14. Glytone
  • 10.15. Galderma