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市場調査レポート
商品コード
1627637
フェイシャルケアの世界市場:予測(2025年~2030年)Global Facial Care Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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フェイシャルケアの世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のフェイシャルケアの市場規模は、CAGR5.83%で成長し、2025年の市場規模1,560億6,600万米ドルから2030年には2,071億9,600万米ドルに達すると予測されています。
フェイシャルケア市場は、クレンジング剤からレチノールやナイアシンアミドのような有効成分まで様々な製品で構成され、肌の健康維持をサポートします。保湿、洗浄、スクラブ、保湿、日焼け防止、老化など、肌に関連する複数の悩みに対応します。フェイシャルケアの市場には、洗顔料、化粧水、保湿剤、角質除去剤、フェイシャルマスク、美容液、フェイスオイル、ニキビ専用クリームなど、顔全体の健康を高めるための多くの製品が含まれます。
スキンケア製品の需要が高まっているのは、スキンケア製品が肌にもたらすメリットに対する消費者の意識が高まっているためです。同時に、都市部周辺での公害の増加が、皮膚の保護と健康回復のためのフェイシャルケア製品の需要を拡大しています。汚染の有害な影響が皮膚を傷め、早期老化につながるため、皮膚関連の懸念が高まっています。さらに、消費者の可処分所得の増加は、人々がプレミアム製品に所得を投資しているため、フェイシャルケア製品の市場拡大を促進しています。さらに、インスタグラムやユーチューブなどのソーシャルメディア・プラットフォームは、フェイシャルケア製品に対する消費者の嗜好を形成する上で重要な役割を果たしており、フェイシャルケア市場の成長拡大に繋がっています。
フェイシャルケア市場は、クリーム、ローション、保湿剤、クレンジング、角質除去剤、美容液、日焼け止め、フェイスマスク、その他(フェイシャルオイル、アイクリーム、化粧水など)といった製品で構成され、主に女性向けと男性向けにセグメント化されています。フェイシャルケア製品は、主にオンラインやスーパーマーケット、商店などの実店舗を通じて流通しています。一部のフェイシャルケア企業は、薬局やドラッグストアを流通チャネルとしています。市場はアジア太平洋、北米、南米、欧州、中東にかなり広がっています。しかし、北米が最大の市場シェアを持つ一方、アジア太平洋は予測期間において最も急成長しているフェイシャルケア市場です。
フェイシャルケア市場の促進要因
過去数十年にわたり、総合的な健康とウェルネスの傾向が高まっています。スキンケア分野は指数関数的に成長しており、特に肌の健康全般を改善する無害で自然な製品が求められています。インターネット普及率の上昇により、消費者の意識も高まっています。消費者の需要は高品質のスキンケア製品にシフトしており、皮膚のバリア修復や皮膚内部の若返りを強化しています。このようなスキンケアの健康に対する需要の高まりが、フェイシャルケア製品の市場拡大につながっています。
世界最大の化粧品・美容企業であるL'Orealの年次報告書によると、2018年の年間売上高は269億ユーロ、2023年の年間売上高は411億8,000万ユーロであり、スキンケア製品に対する需要が世界的に急激に増加していることを示唆しています。
フェイシャルケア市場の地理的展望
世界市場はアジア太平洋、北米、南米、欧州、中東・アフリカに区分されます。フェイシャルケア市場はアジア太平洋が最も急成長しますが、北米が引き続き最大の市場シェアを占める見込みです。
アジア太平洋は、特にインドや中国などの新興経済諸国において、巨大な消費者基盤と消費者の可処分所得の増加により、最も急速に成長する市場となると思われます。同時に、労働者階級の女性人口も増加しており、スキンケア製品に対する需要が高まっています。さらに、eコマースの拡大により、消費者が美容製品を利用しやすくなっています。このことは、アジア太平洋の巨大な若年層と相まって、今後10年間でフェイシャルケア製品の需要を大幅に増加させる見込みです。
このレポートを購入する理由
どのような用途で利用されているか?
業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The Global Facial Care Market is expected to grow at a CAGR of 5.83%, reaching a market size of US$207.196 billion in 2030 from US$156.066 billion in 2025.
The facial care market consists of various products, from cleansers to active ingredients like retinol or niacinamide, helping maintain good skin health. It addresses multiple skin-related concerns like moisturization, cleaning, scrubbing, hydration, sun protection, aging, and other related concerns. The market for facial care includes products like cleansers, toners, moisturizers, exfoliators, facial masks, serums, face oil, acne-specific creams, and many other products to enhance the overall health of the face.
The demand for skincare products is rising as consumer awareness of the benefits of skincare products for the skin increases. At the same time, increasing pollution around cities is expanding the demand for facial care products for the protection and restoration of skin health. There are rising skin-related concerns, as the harmful effect of pollution is damaging the skin and leading to premature aging. Furthermore, the rising disposable income among consumers is fuelling the market expansion of facial care products as people are investing their income in premium products. Moreover, social media platforms like Instagram and YouTube are playing a significant role in shaping consumer preference for facial care products, leading to increased global facial care market growth.
The facial care market consists of products like creams, lotions and moisturizers, cleansers, exfoliators, serums, sunscreens, facemasks, and others (Facial oil, eye creams. toners, etc.) segmented mainly for females and males, where the female segment holds the largest market share. Facial care products are distributed primarily through online and physical retail stores like supermarkets, shops, etc. Some facial care companies are leading their distribution channel through pharmacies & drugstores. The market is fairly spread across Asia-Pacific, North America, South America, Europe, and the Middle East. However, North America has the largest market share, while Asia-Pacific is the fastest-growing facial care market in the forecast period.
Global Facial Care Market Drivers
Over the last few decades, there has been an increasing trend in overall health and wellness. The skincare segment is growing exponentially, particularly for non-toxic, natural products that improve overall skin health. The awareness among consumers is increasing due to rising internet penetration. They are shifting their demand towards high-quality skin care products, enhancing their skin barrier repair and internal skin rejuvenation. This increase in the demand for skin care health is leading to market expansion for global facial care products.
As per annual reports of L'Oreal, the world's largest cosmetics and beauty company, it had annual sales of 26.9 billion euros in 2018, and the annual sales in 2023 were 41.18 billion euros, suggesting the exponential increase in demand for skin care products worldwide.
Global Facial Care Market Geographical Outlook
The global market is segmented into Asia-Pacific, North America, South America, Europe, Middle East and Africa. Asia-Pacific would be the fastest-growing global facial care market, though North America will continue to have the largest market share.
Asia-Pacific will be the fastest-growing market due to its huge consumer base and growing disposable income with consumers, particularly in developing economies like India and China. At the same time, the working-class female population is also growing, increasing the demand for skin care products. Moreover, the growing e-commerce is making it easier for consumers to avail beauty products. This, coupled with a huge young demographic in Asia-Pacific, is increasing the demand for facial care products significantly in the next decade.
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