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市場調査レポート
商品コード
1604567
世界のビール市場:2025年~2030年の予測Global Beer Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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世界のビール市場:2025年~2030年の予測 |
出版日: 2024年11月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のビール市場はCAGR4.62%で成長し、2025年の8,320億1,200万米ドルから、2030年には1兆429億3,000万米ドルになると推定されます。
ビールは世界中で広く飲まれているアルコール飲料です。穀類、水、穀物、酵母を一定時間発酵させることによって作られます。独特の味と香りを出すために、ハーブや果物が頻繁に加えられます。ビールのアルコール濃度は3%未満から40%(ABV)まで、スタイルや原料によって異なります。適量を飲めば、ビールは動脈硬化、狭心症、脳卒中、心臓発作などの心臓や循環器系の病気を減らすのに役立つことが実証されています。
他のアルコール飲料と比較すると、ビールは市場シェアが大きく、その多様な配合、フレーバー、味の提供により、ミレニアル世代やZ世代の間で人気が高まっています。当初、フレーバー・ビールは主に欧州と北米で消費されていましたが、近年その需要は世界的に拡大しており、ビール業界全体に大きな利益をもたらしています。発展途上国における革新的な醸造技術の採用も、消費習慣にプラスの影響を与えています。さらに、顧客は斬新でバラエティに富んだおいしい商品を求めるようになっており、ビール市場の拡大を後押ししています。
世界のビール醸造所の増加や世界のビール需要の高まりなど、いくつかの主要な理由が世界のビール市場を牽引しています。また、低アルコール飲料の人気は着実に高まっており、健康志向の消費者からの需要の高まりに伴い、ノンアルコールビールや限定ビールの売上も増加しています。新製品の登場による消費者の選好の変化も、予測期間中の市場拡大を後押しすると予測されます。また、低アルコール・ビールが高アルコール・ビール、特にアルコール度数2.8%以下のものよりも安価になっていることも、市場拡大の原動力となっています。この状況は特にスウェーデンなどの欧州諸国で顕著で、ビールメーカーは低アルコール製品別の改善を試みています。しかし、ビールの宣伝を制限する州法が、市場全体の拡大を妨げています。
世界のビール市場の促進要因
世界のビール醸造所の増加は、ビールの生産と需要を促進すると予想されます。ビール醸造所とは、様々な種類のビールを製造する企業やビジネスのことです。The Brewers Association of the USAは、その報告書の中で、国内のビール醸造所の総数は過去数年間で増加したと述べています。同協会によると、2021年、全米のビール醸造所の総数は約9,384で、そのうち約9,210がクラフトビール醸造所でした。2022年には国内の総醸造所数は9,824に増加し、そのうち約9,675がクラフトビール醸造所でした。同協会は2023年、米国では醸造所の総数が前年比約0.8%増の9,906に達し、そのうちクラフトビール醸造所は約9,761に上ると発表しました。
同様に、Brewers of Europeはその報告書の中で、この地域の活動中の醸造所数は2022年に12,879を記録し、2021年の12,738から増加したと述べました。同機関はさらに、2022年にはフランスがこの地域で最も醸造所数が多く、約2,500の醸造所が活動しており、次いで英国とドイツがそれぞれ1,830と1,507の醸造所を有していると述べました。
世界のビール市場の地理的展望
最も大きな割合を占めるのは欧州と予測されます。多くの欧州諸国において、ビールは重要な文化の一部です。欧州連合は世界で最も重要なビール生産地域のひとつです。Brewers of Europeによると、2022年には4億194万5,000ヘクトリットルのビールが生産されました。欧州は、ビールやその他のアルコール飲料の最大の生産国と消費国のひとつです。ドイツ、英国、フランス、スペインのような国々は、世界最大のビール生産者の本拠地です。
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どのような用途で利用されていますか?
業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The global beer market is estimated to grow at a CAGR of 4.62%, from US$832.012 billion in 2025 to US$1,042.93 billion in 2030.
Beer is a widely consumed alcoholic beverage around the world. It's made by the fermentation of cereal, water, grains, and yeast for a specific amount of time. Herbs and fruits are frequently added to the drink to give it a distinctive taste and fragrance. Beer has an alcohol concentration that ranges from less than 3% to 40% by volume (ABV), depending on the style and ingredients used in the formulation. When consumed in moderation, beer has been demonstrated to help reduce heart and circulatory system diseases such as atherosclerosis, angina, stroke, and heart attack.
Beer, when compared to other alcoholic beverages, has a significant market share and is growing in popularity among millennials and Gen Z, thanks to its diverse formulations, flavors, and taste offerings. Initially, flavored beer was primarily consumed in Europe and North America, but its demand has been expanding worldwide in recent years, significantly benefiting the total beer industry. The introduction of innovative brewing technologies in developing nations has also positively impacted consumption habits. Furthermore, customers are increasingly seeking novel, varied, and delicious products, driving the beer market's expansion.
Several primary reasons, including an increase in breweries worldwide and the rising global beer demand, are driving the global beer market. Additionally, the popularity of low-alcohol beverages has risen steadily, and revenues of no-alcohol and limited beer have increased in conjunction with the growing demand from health-conscious consumers. Changing consumer tastes as a result of the new products are also predicted to boost market expansion over the forecast period. Another motivator is that low-alcohol beers are now less expensive than their high-alcohol counterparts, particularly those with an ABV of 2.8 percent or less. The situation is particularly prevalent in European countries such as Sweden, where brewers are attempting to improve the low alcohol by-product. However, provincial legislation restricting beer promotion stifles the entire market's expansion.
Global beer market drivers
The increase in the global breweries of beer is expected to propel the production and demand for beer. A brewery is a company or business which produces various types of beers. The Brewers Association of the USA, in its report, stated that the total count of breweries in the nation witnessed an increase over the past few years. The association stated that in 2021, the total brewery in the nation was recorded at about 9,384, of which about 9,210 were craft brewers. The total brewery count in the country increased to 9,824 in 2022, with about 9,675 craft breweries. In 2023, the association stated that in the USA, the total count of brewers reached 9,906, an increase of about 0.8% over the past year, which included about 9,761 craft breweries.
Similarly, in its report, the Brewers of Europe stated that the region's count of active breweries was recorded at 12,879 in 2022, which increased from 12,738 breweries in 2021. The agency further stated that in 2022, France had the highest number of brewers in the region, with about 2,500 active breweries, followed by the UK and Germany, having 1,830 and 1,507 breweries, respectively.
Global beer market geographical outlook
The largest proportion is projected to be held by Europe. Beer is an important part of the culture in many European countries. The European Union is one of the world's most important beer-producing regions. As per the Brewers of Europe, 401,945 thousand hectoliters of beer were produced in 2022. Europe is among the biggest producers and consumers of beer and other alcoholic beverages. Countries like Germany, the UK, France, and Spain are home to some of the world's biggest beer producers.
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