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市場調査レポート
商品コード
1686550

ビール- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Beer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 135 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ビール- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ビール市場規模は2025年に7億5,904万米ドルと推定され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは4.76%で、2030年には9億5,773万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • ビールはアルコール飲料市場で突出したシェアを占めています。ビールは、その多様な配合と風味の提供により、ミレニアル世代とZ世代にすでに大きな人気を得ています。中期的には、ライフスタイルの変化、アルコール飲料の消費率の増加、急速な都市化、高い可処分所得が世界のビール市場を下支えすると予想されます。さらに、クラフトビールにフルーティで酸味のあるフレーバーを組み合わせた新しい原料を導入することで、ミレニアル世代へのアピールが高まっています。
  • 市場でビール・ブランドや製品が幅広く入手可能であること、そして地位の高いビール会社が引き続き力を発揮していることは、ビール業界にとって大きなプラス要因となっています。例えば、世界で最も急成長しているブランドの1つであるビラ91は、あらゆるシーンに対応する多様なビール・ポートフォリオを構築し、より色彩と風味を重視するビールへの世界のシフトを推進することを目指しています。このような戦略により、同ブランドはあらゆる機会に商品を提供し、売上を拡大することに注力しています。
  • その結果、消費者の低アルコール志向がビール市場シェアを大きく押し上げています。人々の健康意識の高まりと、機能的で自然な原料の採用促進は、プレミアム・ビール市場にさらに大きな機会を提供し、ビール会社に新たなビジネスチャンスをもたらしています。そのため、プレミアム・カテゴリーに大きな可能性を求めて、世界のビール市場で事業を展開する大手企業は、このカテゴリーに参入しています。
  • 例えば、2022年9月、アムステルダムを拠点とするハイネケン・グループの一部門であるユナイテッド・ブルワリーズ社は、インドにおけるプレミアム・ビール・カテゴリーにおけるポートフォリオを拡大するため、ハイネケン・シルバーを発売しました。ハイネケン・シルバーの醸造には、A酵母やピュアモルトなどの天然素材が使用され、熟練したマスター・ブルワーによって醸造されています。このような開発は、消費量の増加と洗練されたビールへの傾倒と相まって、予測期間中の市場成長を支え、促進すると予想されます。

ビール市場の動向

低アルコールビール(ABV)またはノンアルコールビールへの嗜好

  • 醸造業界では、特にミレニアル世代とベビーブーム世代の間で、低アルコール飲料の需要が増加しています。低アルコール飲料の売上が増加しているのは、消費者の健康志向の高まりと、味を改善したより包括的な製品ポートフォリオが利用可能になり、消費者が好みに応じて製品を簡単に選択できるようになったためです。
  • さらに、ビール業界の統計によると、低アルコール・ビールの人気が高まっているのは、アルコール単位摂取量に関する消費者の知識の増加と、新しい飲料を試飲したいという消費者の熱意によるものです。このようなビール業界の動向の変化は、オフライセンスやスーパーマーケットでの販売が急増している英国、米国、ドイツ、カナダにおける低アルコール飲料やノンアルコール飲料の需要量に見られるかもしれないです。例えば、Beer Instituteという団体によると、米国におけるノンアルコールビールの輸入量は2022年に1,258万ガロンに達し、前年の1,196万ガロンから増加しました。
  • ビール業界の成長を支えるその他の動向として、革新的な新製品の発売が挙げられます。低アルコール・ビールは、高アルコール・ビール、特にアルコール度数(ABV)2.8%以下のものより安価になっています。このシナリオは、スウェーデンのような欧州諸国で顕著であり、ビールメーカーは、市場に浸透するために幅広い流通チャネルで魅力的な製品を発売することで、低アルコール度数ビールに変化をもたらそうとしています。
  • 例えば、2023年3月、カールスバーグ・マーストンズ・ブリューイング・カンパニー(Carlsberg Marston's Brewing Company)は、英国全土でカールスバーグ0.0を発売しました。同社はこの製品を300以上のTesco店舗とTescoオンラインストアで発売しました。このような要因が、予測期間中にABVビールやノンアルコールビールの市場成長をさらに後押しすると予想されます。

北米が市場を独占

  • 米国は、その高い生産量と消費量により、ビール市場シェアで突出した国の一つです。例えば、Brewers Associationによると、米国は2021年に2,480万バレルのビールを生産し、成長率は8%です。米国のビール市場は、消費者のアルコール飲料に対する嗜好の高まりにも貢献しています。特にミレニアル世代は、革新的な飲酒体験のために様々なフレーバービールやビアミックスを体験することに関心を寄せています。
  • 一方、ビールパブ、地ビール醸造所、タップルームの増加が、同国のビール市場の成長を促す主な要因となっています。Brewery Associationのデータによると、2021年には国内で202のブルーパブが新たにオープンしました。同様に、同年には360のタップルームがオープンしました。
  • さらに、ビール業界の分析によると、米国ではビールは社交の場、パーティー、祝賀会に欠かせないものとなっています。さらに、地ビール醸造所の増加により、同国におけるクラフトビールの人気が急上昇しており、これは、地ビール醸造所をクラフトビール業界に取り込むきっかけとなった、バラエティや味への嗜好への消費者需要の変化に支えられています。ビール醸造者協会によると、米国のクラフトビール醸造所の数は2019年の8391から2021年には9118に達しました。
  • さらに、クラフトビールの動向の高まりに伴い、ビールメーカーはブランド別のビール市場シェアを大きく伸ばすため、新製品の投入に力を入れています。例えば、2021年3月、ストーン・コールド・スティーブ・オースティンはエル・セグンド・ブルーイングと提携し、フォースワースのビリー・ボブ・テキサスで、テキサスのカントリー・ロック団体レックレス・ケリーのコンサートをフィーチャーした新しいアメリカン・ラガーを発売しました。このようなビール業界の新たな開発分野は、この地域で拡大し、ビール会社の成長につながると期待されています。

ビール産業の概要

世界のビール市場は、大手企業が事業拡大に取り組み、風味豊かな製品を提供しているのが特徴です。ビール市場で高いシェアを持つ企業には、アンハイザー・ブッシュ・インベブ、ハイネケン、ボストン・ビア・カンパニー、コンステレーション・ブランズ、カールスバーグ・グループなどがあります。これらの企業はここ数年、新興国でのプレゼンスを拡大することで成長を続けています。これらの企業は、製品の革新、パートナーシップ、マーケティング・キャンペーン、合併、買収などのビジネス戦略を採用し、ビール市場で圧倒的なシェアを獲得しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • アルコール度数の低いビールやノンアルコールビールへの嗜好の高まり
    • クラフトビールの隆盛につながる醸造所数の増加
  • 市場抑制要因
    • 他のアルコール飲料への需要
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ラガー
    • エール
    • その他の製品タイプ
  • カテゴリー別
    • スタンダードビール
    • プレミアムビール
  • 流通チャネル別
    • オントレードチャネル
    • オフトレードチャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Asahi Group Holdings Ltd
    • Anheuser-Busch InBev
    • Boston Beer Company
    • Breckenridge Brewery
    • Constellation Brands
    • Diageo PLC
    • Heineken NV
    • Interbrew Company
    • SABMiller PLC
    • United Breweries Group(UB Group)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52486

The Beer Market size is estimated at USD 759.04 million in 2025, and is expected to reach USD 957.73 million by 2030, at a CAGR of 4.76% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Beer holds a prominent share in the market for alcoholic beverages. Beer already has significant popularity among millennials and Gen Z due to its diverse formulations and flavor offerings. Over the medium term, changing lifestyles, the increasing consumption rate of alcoholic drinks, rapid urbanization, and high disposable incomes are expected to support the global beer market. Additionally, introducing new ingredients combining fruity and tart flavors in craft beers has increased its appeal among millennials.
  • The wide availability of beer brands and products in the market and the continued strength of well-positioned beer companies have been significant positive factors for the beer industry. For instance, as one of the fastest-growing brands in the world, Bira 91 has built a diverse portfolio of beers, one for every occasion, and aims to drive the global shift in beer toward more color and flavor. With such strategies, the brand is focused on offering its products for every occasion to expand its sales.
  • Consequently, consumers' inclination toward low alcohol, by volume, has significantly driven the beer market share. The increased health awareness among people and the promoted inclusion of functional and natural ingredients provides more significant opportunities for the premium beer market, leaving beer companies with new opportunities to cater. Therefore, seeking massive potential in the premium category, the leading players operating in the global beer market are tapping into the category.
  • For instance, In September 2022, United Breweries Ltd., a part of Amsterdam-based Heineken Group, launched Heineken Silver to expand its portfolio in the premium beer category in India. Natural ingredients such as A-yeast and pure malt are used in brewing Heineken Silver by seasoned master brewers. Such developments, coupled with increasing consumption and inclination towards sophisticated beer options, are expected to support and drive the market growth during the forecast period.

Beer Market Trends

Preference for Low Alcoholic Beer by Volume (ABV) or Non-Alcoholic Beers

  • The brewing industry is witnessing an increased demand for low-alcohol-by-volume beverages, specifically among millennials and baby boomers. The sales of low-alcohol drinks have been rising, with consumers' growing interest in health-consciousness and the availability of a more comprehensive product portfolio with improved taste, aiding consumers to select products per their preference easily.
  • Additionally, beer industry statistics state that low-alcohol beers are becoming more popular, owing to increased consumer knowledge of alcohol unit intake and customers' eagerness to sample new beverages. This shift in beer industry trends may be seen in the demand for low-alcohol and no-alcohol drinks by volume in the United Kingdom, United States, Germany, and Canada, where off-license and supermarket sales have been growing rapidly. For instance, according to the Beer Institute organization, the import volume of non-alcoholic beer in the United States amounted to 12.58 million gallons in 2022, which increased from 11.96 million gallons in the previous year.
  • The other beer industry trends supporting the brewing industry growth are the launch of new and innovative products. Low-alcohol beers are now cheaper than their high-alcohol equivalents, especially those with 2.8% alcohol by volume (ABV) and lower. The scenario is more prevalent in European countries, like Sweden, where brewers seek to change the low alcohol-by-volume beer by launching attractive products across wide distribution channels to penetrate the market.
  • For instance, in March 2023, Carlsberg Marston's Brewing Company launched Carlsberg 0.0 across the United Kingdom. The company launched this product in over 300 Tesco stores and Tesco online stores. Such factors are expected to aid ABV or non-alcoholic beers further to grow its market during the forecast period.

North America Dominates the Market

  • The United States is one of the prominent countries in terms of the beer market share due to its high production and consumption rates. For instance, according to the Brewers Association, the United States produced 24.8 million barrels of beer in 2021, with an 8% growth rate. The United States beer market has also contributed to the increasing preference for alcoholic beverages among consumers. Particularly, millennials are more interested in experiencing a variety of flavored beer and beer mixes for innovative drinking experiences.
  • On the other hand, the growing number of brewpubs, microbreweries, and taprooms is the primary factor driving the beer market growth in the country. Based on the Brewery Association data, 202 new brewpubs were opened in the country in 2021. Similarly, 360 taprooms opened in the same year.
  • Moreover, beer industry analysis shows that beer has become integral to social gatherings, parties, and celebrations in the United States. Furthermore, the increasing number of microbreweries has surged the popularity of craft beer in the country, which was supported by the shifting consumer demand toward variety and taste for flavor that led to the inclusion of microbreweries into the craft beer industry. According to the Brewers Association, the number of craft breweries in the United States reached 9118 in 2021 from 8391 in 2019.
  • Furthermore, with the growing craft beer trend, brewers are focused on launching new products to make a significant beer market share by brand. For instance, in March 2021, Stone Cold Steve Austin partnered with El Segundo Brewing to release a new American lager at Billy Bob's Texas in Forth Worth, featuring a concert by Texas country-rock outfit Reckless Kelly. Such new segments developing in the brewing industry are expected to expand in the region, thereby aiding the beer companies to grow.

Beer Industry Overview

The global beer market is characterized by major players engaging in expansions and provide flavorful offerings. Companies holding a high beer market share include Anheuser-Busch InBev, Heineken, Boston Beer Company, Constellation Brands, and Carlsberg Group. These companies have been growing over the last few years by expanding their presence in emerging economies. They adopt business strategies such as product innovations, partnerships, marketing campaigns, mergers, and acquisitions to gain a prominent beer market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing preference for low alcoholic beer by volume (abv) or non-alcoholic beers
    • 4.1.2 Rising number of breweries leading to high prominence of craft beer
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Demand for other alcoholic beverages
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Lager
    • 5.1.2 Ale
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 By Category
    • 5.2.1 Standard Beer
    • 5.2.2 Premium Beer
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 On-trade Channels
    • 5.3.2 Off-trade Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Asahi Group Holdings Ltd
    • 6.3.2 Anheuser-Busch InBev
    • 6.3.3 Boston Beer Company
    • 6.3.4 Breckenridge Brewery
    • 6.3.5 Constellation Brands
    • 6.3.6 Diageo PLC
    • 6.3.7 Heineken NV
    • 6.3.8 Interbrew Company
    • 6.3.9 SABMiller PLC
    • 6.3.10 United Breweries Group (UB Group)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS