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市場調査レポート
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1604566

炭酸飲料の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Carbonated Soft Drink Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 124 Pages
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炭酸飲料の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年11月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

炭酸飲料市場は4.46%のCAGRで成長し、2025年の3,231億3,100万米ドルから2030年には4,019億3,000万米ドルになると推定されます。

炭酸飲料は、液体飲料に二酸化炭素 (CO2) を溶解させた飲料の一種です。これらの飲料はノンアルコールで、味を調えるために香料や甘味料を使用しています。さまざまな風味の炭酸飲料が世界的に販売されており、複数の業界大手によって製造・販売されています。英国清涼飲料協会によると、炭酸飲料は2023年に飲料市場全体の約38.6%を占めています。同協会はさらに、炭酸飲料のさまざまなフレーバーの中でコーラフレーバーが約55.5%のシェアを占め、オレンジと透明レモネードがそれぞれ7.9%と4.5%を占めていると述べています。

可処分所得の増加、顧客の嗜好、人口の増加はすべて炭酸飲料の需要に影響を与えています。この分野には複数の大手企業が存在し、各種製品も提供されていますが、その規模はどれもほぼ同じです。これらの企業の多くは新製品を発売し、広告合戦を繰り広げ、市場をさらに押し上げています。炭酸飲料は、ターゲットとする年齢層に応じて、風味、外観、テクスチャー、原材料の面で開発されます。パートナーシップの拡大、買収、製品の発売が、市場を前進させる主な要因です。

炭酸飲料市場の促進要因

  • 世界の食品・飲料販売の増加。

加工食品と食品・飲料に対する世界の需要の増加は、炭酸飲料市場の成長を後押しする主な要因です。世界の食品・飲料需要は、主に市場競争の激化と消費者の可処分所得の増加によって、着実な成長パターンを示しています。世界の食品・飲料が増加するにつれて、世界の炭酸飲料の需要も増加します。炭酸飲料分野は世界のノンアルコール飲料市場で大きなシェアを占めているからです。

ファーム・クレジット・カナダはその報告書の中で、2023年上半期の食品・飲料市場の総売上高は806億米ドルを記録し、2023年下半期には840億米ドルに増加したと述べています。同組織はさらに、2023年上半期、国内のソフトドリンクの総売上高は25億米ドルを記録し、2023年下半期には26億米ドルに急増したと述べました。2024年上半期、米国の清涼飲料の総売上高は27億米ドルを記録し、前年から約9.2%増加しました。

炭酸飲料市場の地理的展望

  • 北米が炭酸飲料市場の主要シェアを占めると予測されます。

北米地域は、世界の炭酸飲料市場で最大のシェアを占めると予測されています。この地域には、PepsiCo、The Coca-Cola Company、Keurig Dr Pepper Inc.など、飲料市場の有力企業が存在します。同地域はまた、主にeコマース産業の拡大により、市場の成長が見込まれています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界の炭酸飲料市場:種類別

  • イントロダクション
  • 通常
  • ダイエット

第6章 世界の炭酸飲料市場:包装別

  • イントロダクション
  • ボトル入り
  • 缶入り
  • ソーダファウンテン

第7章 世界の炭酸飲料市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 世界の炭酸飲料市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 種類別
    • 包装別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 種類別
    • 包装別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 種類別
    • 包装別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 種類別
    • 包装別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 種類別
    • 包装別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • The Coca-Cola Company
  • PepsiCo
  • Keurig Dr Pepper
  • National Beverage Corp.
  • Jones Soda Co.
  • Novamex
  • Asahi Group Holdings, Ltd.
  • Hamoud Boualem
  • Reliance Retail
  • Parle Agro
  • Lahori Zeera
  • GreenFizz Beverages Pvt Ltd.
  • 100Plus (F&N Beverages Marketing Sdn Bhd)
  • The Monarch Beverage Company, Inc.
  • F&N Beverages Marketing Sdn Bhd
目次
Product Code: KSI061614193

The carbonated soft drink market is estimated to grow at a CAGR of 4.46%, from US$323.131 billion in 2025 to US$401.930 billion in 2030.

Carbonated soft drinks are a type of beverage that consists of the dissolution of carbon dioxide (CO2) into liquid drinks. These drinks are nonalcoholic and use flavoring and sweeteners for the taste. Various flavors of carbonated soft drinks are available globally, produced and distributed by multiple industry leaders. According to the British Soft Drink Association, carbonated soft drinks hold about 38.6% of the total beverage market in 2023. The association further stated that cola flavor occupies about 55.5% of the share among the different flavors of carbonated soft drinks, followed by orange and clear lemonade, accounting for 7.9% and 4.5%, respectively.

Rising disposable income, customer tastes, and a growing population all influence the demand for carbonated soft drinks. The sector has multiple important players and product offerings, all similar in size. Many of these firms launch new product lines and engage in advertising wars, propelling the market further. Carbonated soft drinks are developed in terms of flavour, appearance, texture, and ingredients depending on the target age range. Growing partnerships, acquisitions, and product launches are the major factors propelling the market forward.

Carbonated soft drink market drivers

  • Increase in the global sales of food and beverage products.

The increasing global demand for processed food and beverage products is a major factor pushing the carbonated soft drinks market growth. The global demand for food and beverages has shown a steady growth pattern, primarily driven by increasing market competitiveness and the rise in consumers' disposable income. As global food and beverage products increase, the demand for carbonated soft drinks worldwide will also rise since the carbonated soft drinks segment holds a significant share of the global non-alcoholic beverages market.

The Farm Credit Canada, in its report, stated that during the first half of 2023, the total sales of the food and beverage market were recorded at US$80.6 billion, which increased to US$84 billion during the second half of 2023. The organization further stated that during the first half of 2023, the total sales of soft drinks in the nation were recorded at US$2.5 billion, which surged to US$2.6 billion during the second half of 2023. During the first half of 2024, the nation's total sales of soft drinks were recorded at US$2.7 billion, which increased about 9.2% from the previous year.

Global carbonated soft drink market geographical outlook

  • North America is forecasted to hold a major share of the global carbonated soft drink market.

The North American region is expected to have the largest global carbonated soft drinks market share. This region has some of the major players in the beverages market, like PepsiCo, The Coca-Cola Company, Keurig Dr Pepper Inc., and more. The region is also expected to witness growth in its market, mainly due to the e-commerce industry's expansion.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Carbonated Soft Drink market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Regular
  • Diet

By Packaging

  • Bottled
  • Canned
  • Soda Fountain

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL CARBONATED SOFT DRINKS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Regular
  • 5.3. Diet

6. GLOBAL CARBONATED SOFT DRINKS MARKET BY PACKAGING

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Bottled
  • 6.3. Canned
  • 6.4. Soda Fountain

7. GLOBAL CARBONATED SOFT DRINKS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. GLOBAL CARBONATED SOFT DRINKS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Packaging
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Others
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Packaging
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Packaging
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Packaging
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. Israel
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Packaging
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. The Coca-Cola Company
  • 10.2. PepsiCo
  • 10.3. Keurig Dr Pepper
  • 10.4. National Beverage Corp.
  • 10.5. Jones Soda Co.
  • 10.6. Novamex
  • 10.7. Asahi Group Holdings, Ltd.
  • 10.8. Hamoud Boualem
  • 10.9. Reliance Retail
  • 10.10. Parle Agro
  • 10.11. Lahori Zeera
  • 10.12. GreenFizz Beverages Pvt Ltd.
  • 10.13. 100Plus (F&N Beverages Marketing Sdn Bhd)
  • 10.14. The Monarch Beverage Company, Inc.
  • 10.15. F&N Beverages Marketing Sdn Bhd