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市場調査レポート
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1604509

感情認識AI市場:2024年~2029年の予測

Emotional AI Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 138 Pages
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即日から翌営業日
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感情認識AI市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年10月24日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

感情認識AI市場は、2024年の37億4,500万米ドルから、2029年までには70億300万米ドルに達し、CAGR13.34%で成長すると推定されています。

感情認識AIは、人間の表情や声色を認識・分析し、それに応じて対話できる人工知能ソリューションです。このソリューションは、テキスト、音声、ビデオを通じて人間の感情を検出することができます。感情認識AIは、ヘルスケア、自動車、ゲーム、エンターテイメントなど、様々な産業の世界オートメーションにおいて重要な役割を果たします。感情認識AIは、会話の中で共感やサポートを提供したり伝えたりするのに役立ち、また機械と人間の間の相互作用を強化することができるため、ユーザーに複数の利点を提供します。

感情認識AIはまた、個人の認知状態を理解し、人間の反応を認識することにも応用できます。感情認識AIモデルは、メンタルヘルスケア技術の進歩において、重要な役割を果たすことになると考えられています。感情認識AIは、メンタルヘルスケア環境において、機械学習と高度なアルゴリズムを活用することで、患者の状況を理解し、複数の結果を予測することができます。また、感情認識AIモデルは限られたやりとりの中で患者の精神状態を理解し、表情や声のトーンなど複数のデータポイントを監視できるため、診断プロセスを迅速に進めることができます。

感情認識AI市場の促進要因

  • 精神的問題のケースの増加

世界の精神疾患や精神障害の増加は、世界の感情認識AI市場を前進させると予測される主要な要因の一つです。

感情認識AIは、病気の早期発見を提供し、好ましい治療や治療手順を提案することができます。うつ病、不安、ストレス、自閉症などを含む精神疾患の症例は、過去数年間で大幅に増加しています。世界保健機関(WHO)はその報告書の中で、世界では100人の子供のうち少なくとも1人は自閉症であると述べています。同機関は、自閉症の特徴や特性は幼少期の早い段階で認識することができますが、一般的には年齢が遅くなるまで診断されず、特定もされないと述べています。

また、世界人口のうつ病患者も急増しています。例えばカナダでは、15歳から24歳の人口の約6.5%が毎年大うつ病を患っており、成人人口の7%近くがうつ病の症状を持っています。

さらに、カナダ統計局はその報告書の中で、カナダにおける精神障害の症例も大幅に増加していると述べています。2022年、不安障害、気分障害、物質障害の有病率は18%に達し、社会恐怖症は7.1%でした。同様に、国民の総人口における大うつ病エピソードの数は、2022年には7.6%と推定され、国民における全般性不安障害と双極性障害の症例は、それぞれ5.2%と2.1%で観察されました。

感情認識AI市場の地理的展望

  • 北米が感情認識AI市場の主要シェアを占めると予測されます。

北米地域は、感情認識AI市場の世界の成長がより大きくなると予測されています。

この地域は、技術分野で最も急速に発展している地域の一つです。また、ヘルスケア、教育、BFSI、自動車などの複数の分野にAIのような新技術を採用する世界的リーダーでもあります。米国やカナダなどの北米諸国も、AIなどの新技術をヘルスケア分野に統合するための複数の投資政策や機会を導入しており、同地域のヘルスケア産業の効率を高めることができます。

本レポートを購入する理由:

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、ビジネスチャンス評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データ・予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測各国を含むセグメントおよび地域の評価
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

感情認識AI市場は以下のセグメントに分析されます:

展開別

  • クラウド
  • オンプレミス

用途別

  • 自動車
  • コンシューマーエレクトロニクス
  • カスタマーサービス
  • ゲーム
  • ヘルスケア
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • スペイン
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • オーストラリア
  • シンガポール
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 感情認識AI市場:展開別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第6章 感情認識AI市場:用途別

  • イントロダクション
  • 自動車
  • コンシューマーエレクトロニクス
  • カスタマーサービス
  • ゲーム
  • ヘルスケア
  • その他

第7章 感情認識AI市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Entropik Tech
  • IBM Corporation
  • Amazon Inc.
  • Hopelab
  • Emotibot(Zhujian Intelligent Technology Co., Ltd.)
  • Affectiva
  • Addlink Technology
  • MorphCast
  • Uniphore
  • Imentiv
  • iMotions A/S
  • Realeyes
  • Noldus Information Technology BV
  • SmartEye
  • Woebot Health
目次
Product Code: KSI061614649

The emotional AI market is estimated to reach US$7.003 billion by 2029, from US$3.745 billion in 2024, growing at a CAGR of 13.34%.

An emotional AI is an artificial intelligence solution that can recognize and analyze human facial expressions and vocal tones and interact accordingly. The solution can detect human emotions through texts, audio, and video. Emotional AI is set to play a crucial role in the global automation of various industries, such as healthcare, automotive, gaming, and entertainment. It offers multiple benefits to the users, as it helps in offering and conveying empathy and support in the conversation, and can also enhance the interaction between a machine and a human.

Emotional AI also offers its application in understanding the cognitive condition of an individual and can also recognize human reactions. In advancing mental healthcare technologies, emotional AI models are set to play a critical role. Emotional AI, in the mental healthcare environment, can understand the situation of patients and can predict multiple outcomes by leveraging machine learning and advanced algorithms. This model can also fast-track the diagnosis process, as the emotional AI model can understand the mental condition of the patients through limited exchanges and can monitor multiple data points like facial expressions and human voice tone.

Emotional AI market drivers

  • Increase cases of mental issues.

The increasing cases of mental illness and disorders worldwide are among the key factors forecasted to propel the global emotional AI market forward.

Emotional AI can offer early detection of illness and suggest preferred treatment and therapeutic procedures. The cases of mental illness, which includes depression, anxiety, stress, and autism, among others, witnessed a significant increase over the past few years. In its report, the World Health Organization (WHO) stated that in every 100 children globally, there is at least 1 case of autism. The organization stated that the characteristics and properties of autism can be perceived in the early stage of childhood, but it is generally not diagnosed or identified till the later stage of age.

The cases of depression among the global population have also witnessed a massive increase. For instance, in Canada, about 6.5% of the nation's population, aged between 15 and 24, suffer from major depression every year, whereas nearly 7% of the adult population of the nation has symptoms of depression.

Furthermore, Statistics Canada, in its report, stated that the cases of mental disorders in Canada also witnessed a massive increase. The department stated that in 2022, the prevalence of anxiety, mood, or substance disorders reached 18%, whereas the cases of social phobia were recorded at 7.1%. Similarly, the number of major depression episodes among the total population of the nation was estimated at 7.6% in 2022, and the cases of general anxiety and bipolar disorder in the nation were observed at 5.2% and 2.1%, respectively.

Emotional AI market geographical outlook

  • North America is forecasted to hold a major share of the Emotional AI Market.

The North American region is forecasted to witness greater global emotional AI market growth.

This region is among the fastest developing regions in the technological sector. It is also among the global leaders in adopting new technologies like AI into multiple sectors, like healthcare, education, BFSI, and automotive. North American countries, like the USA and Canada, also introduced multiple investment policies and opportunities to integrate new technologies like AI into the healthcare sector, which can boost the efficiency of the healthcare industry in the region.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Emotional AI Market is analyzed into the following segments:

By Deployment

  • Cloud
  • On-Premise

By Application

  • Automotive
  • Consumer Electronics
  • Customer Services
  • Gaming
  • Healthcare
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • Spain
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Singapore
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. EMOTIONAL AI MARKET BY DEPLOYMENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Cloud
  • 5.3. On-Premises

6. EMOTIONAL AI MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Automotive
  • 6.3. Consumer Electronics
  • 6.4. Customer Services
  • 6.5. Gaming
  • 6.6. Healthcare
  • 6.7. Others

7. EMOTIONAL AI MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.1. North America
    • 7.1.1. By Deployment
    • 7.1.2. By Application
    • 7.1.3. By Country
      • 7.1.3.1. United States
      • 7.1.3.2. Canada
      • 7.1.3.3. Others
  • 7.2. South America
    • 7.2.1. By Deployment
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. Brazil
      • 7.2.3.2. Argentina
      • 7.2.3.3. Others
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. By Deployment
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. United Kingdom
      • 7.3.3.2. Germany
      • 7.3.3.3. France
      • 7.3.3.4. Italy
      • 7.3.3.5. Spain
      • 7.3.3.6. Others
  • 7.4. Middle East and Africa
    • 7.4.1. By Deployment
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Saudi Arabia
      • 7.4.3.2. UAE
      • 7.4.3.3. Others
  • 7.5. Asia Pacific
    • 7.5.1. By Deployment
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. China
      • 7.5.3.2. Japan
      • 7.5.3.3. India
      • 7.5.3.4. South Korea
      • 7.5.3.5. Australia
      • 7.5.3.6. Singapore
      • 7.5.3.7. Indonesia
      • 7.5.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Entropik Tech
  • 9.2. IBM Corporation
  • 9.3. Amazon Inc.
  • 9.4. Hopelab
  • 9.5. Emotibot (Zhujian Intelligent Technology Co., Ltd.)
  • 9.6. Affectiva
  • 9.7. Addlink Technology
  • 9.8. MorphCast
  • 9.9. Uniphore
  • 9.10. Imentiv
  • 9.11. iMotions A/S
  • 9.12. Realeyes
  • 9.13. Noldus Information Technology BV
  • 9.14. SmartEye
  • 9.15. Woebot Health