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市場調査レポート
商品コード
1643050

エモーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Emotion Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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エモーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

エモーションアナリティクス市場規模は、2025年に45億2,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは15.93%で、2030年には94億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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人工知能(AI)はデジタル変革の波をもたらしたが、人間の感情を理解するAIの限界は依然として課題です。しかし、過去10年間で、データへのアクセスの増加、低コストのコンピューティング能力、デジタル学習と相まって進化したNLP能力により、人間の感情を分析するシステムが可能になった。感情の検出と認識が普及すると予想される主な分野には、エンターテインメント(主にゲーム)、輸送(自律走行車)、ヘルスケア(各種診断)、小売(顧客体験の向上)などがあります。

主なハイライト

  • 顧客体験の向上に注力することで、企業が消費者インサイトを得るためのテクノロジーへの支出が増加しています。セールスフォースの消費者調査レポートによると、顧客の84%が企業の体験はサービスや製品と同じくらい重要であると回答しており、全顧客の62%が体験向上のためのAI利用に前向きでした。このような市場開拓により、エモーションアナリティクスなどの技術に対する需要が増大すると予想されます。
  • このため、RealEyesやIBMなど、市場のさまざまなベンダーが、感情検出と分析に関連するいくつかの形式のAPIを発表することが増えています。さらに、マルチモーダルソリューションの立ち上げには、音声、テキスト、顔認識の統合が含まれます。また、筋肉活動、脳活動、皮膚コンダクタンス、心拍数モニタリングが、より優れた人間の感情インテリジェンスを提供する上で果たす役割の増大は、この技術に対する顧客の大きな意識に大きくつながっています。
  • 自動車産業は、今後数年間で、この技術を採用するもうひとつの主要産業となる見込みです。自律走行車、ADAS、コネクテッドカーの出現により、IoTとセンサーの導入が増加しており、自動車ベンダーは主に安全のためにエモーションアナリティクスを取り入れると予想されます。
  • 効果的なブランド、記憶に残る顧客体験、革新的なコンテンツを構築する上で、人間の感情を理解することの重要性は、今や広く認知されています。結局のところ、購買行動は感情に左右されます。しかし、感情は誤解されたり無視されたりすることがあまりにも多いです。組織は、オーディエンスや顧客の感情を理解するために、個人と同じ感情的知性を必要としています。感情を理解するための従来の方法は、高価で、時間がかかり、拡張性がないです。
  • また、COVID-19の状況の中で、COVID-19が感情的な打撃を与えたため、多くの人々が苦痛の兆候を示しています。その結果、国民の多くは社会的交流ができないため、自分の感情を表現するためにソーシャルメディアに目を向けています。このことは、ベンダーにとって、自社製品の可能性を探る機会となります。例えば、Expert SystemとSociometricaは、ソーシャルメディア上のテキスト分析を利用して、人々の感情や一般的な心情をモニターしています。Expert Systemの人工知能技術は、公開された各テキストから感情を抽出し、それをSociometricaが分析・解釈します。

エモーションアナリティクス市場の動向

音声分析がエモーションアナリティクス市場で大きなシェアを占める

  • 音声ベースのソリューションに対する世界の需要は大幅に増加しています。スピーカーや家庭用デバイスに接続されたスマートフォンの出現により、音声および音声アナリティクスの普及率は著しく伸びています。例えば、グーグルによると、検索全体の20%が音声によるものです。アマゾン・エコーやグーグル・ホームオーナーの65%以上は、キーボード入力に戻りたがらないです。
  • さらに、音声入力を受け付けるデバイスの需要も大幅に増加しています。普及が進むにつれて、市場の企業はユーザーの入力をよりよく捉え、消費者体験を向上させるソリューションを革新しています。例えば、eコマース分野の世界的大手の1つであるアマゾンは、自社のスマートスピーカーにおけるAIベースのエモーションアナリティクス機能の開発にますます力を入れています。
  • コールセンターにおける音声アナリティクスは、すべての通話から情報を評価・収集するのに役立つため、広く重要性を増しています。音声アナリティクスは、優秀な人間のエージェントを特定し、顧客インサイトを合理化することができます。人間の生産性を最大化し、重要な顧客からの問い合わせを迅速に解決するために、カスタマーケア組織はデータの洞察を活用して、特定の顧客からの問い合わせに対するセグメンテーションとリソース配分を改善することができます。
  • 音声分析は、録音されたすべての会話を即座に分析し、特定の単語やフレーズを探します。そして、これらの語句を自動的に並べ替え、分類することで、エージェントがどこを得意とし、どこを改善する必要があるかを特定することができます。音声分析は、多くの業界で不可欠なスクリプトの適合性を保証する素晴らしいアプローチです。
  • このような市場開拓は、小売業界にも影響を与えると予想されます。音声認識、アナリティクス、AIの開発に携わる多くの企業が、アマゾン、グーグル、アリババ、JD.comなどの小売分野からこれらのソリューションを取り入れています。

北米が市場需要を牽引する見込み

  • 北米地域は、最大の小売市場の1つである米国やカナダのような国の存在、研究開発投資、IoT、スマートウェアラブルの需要、広告費により、大きな市場シェアを占めると予想されます。同地域のマーケティング担当者は、消費者インサイトの獲得を可能にするテクノロジーの採用において世界的リーダーの一角を占めています。
  • その結果、広告費の増加はエモーションアナリティクス技術の採用にさらに影響を与えると予想されます。より多くのマーケターが、インサイトを獲得し、データ主導の意思決定を可能にするテクノロジーを取り入れることになると思われます。メディアビジネスのGroup Mは、市場がコロナウイルス流行の影響から回復したとき、メディア所有者の世界の広告収入は24.3%増加したと推定しています。当時の世界の広告業界の売上高は7,724億米ドルだった。市場は2026年までに1兆米ドルを超えると予想されています。地域別で最大の広告市場は北米で、アジア太平洋地域が僅差でこれに続くと予想されています。そのため、マーケティング担当者は消費者インサイトを得るためにエモーションアナリティクスソリューションを取り入れることが予想されます。
  • 米国は世界最大級の小売市場であり、eコマースを含む世界の小売の大きなシェアを牽引しています。小売売上高の増加に伴い、地域の小売業者は適切なセグメントをターゲットにした広告への支出を増やしています。売上が伸びているため、小売業者はこうした機能を実現するテクノロジーにより多くの費用を投じることができます。
  • 北米はまた、消費者向けと産業向けの両分野で、IoTの最大市場のひとつでもあります。GSMAの情報によると、この地域のIoT接続数は2025年までに59億に達すると予想されています。このような成長により、マーケティング担当者は本物の消費者インサイトを獲得し、広告トレーニングを改善できると期待されています。
  • さらに、同地域には、Affectiva、Neuromore Inc、Retinad Virtual Reality Inc、Eyrisなど、同市場におけるプレーヤーが多数存在します。これらのベンダーは、主にこの地域で事業を展開しています。

エモーションアナリティクス産業の概要

エモーションアナリティクス市場は、少数のプレーヤーが主要な市場シェアを占めているため、統合されています。さらに、新規参入企業の市場参入は、高い投資額とパーソナライズされたユーザー体験の需要により、依然として厳しい状況にあります。同市場の主要企業としては、Affectiva Inc、IBM Corporation、RealEyes、Clarifaiなどが挙げられます。

  • 2023年6月製品分析のパイオニア企業であるKouo社は、AIを活用した革新的なエモーションアナリティクス技術を発表しました。Kouoは、実際の人間の感情を定量化し分析することで、企業がユーザーの行動を理解し、機能開発の優先順位をつけ、ユーザーの動的な状態に適応したパーソナライズされた体験を提供することを可能にします。
  • 2023年2月人工知能を活用した統合市場調査プラットフォームのプロバイダーであるEntropikは、Bessemer Venture PartnersとSIG Venture CapitalからシリーズB資金として2,500万米ドルを調達しました。この投資は、上級ビジネスリーダーがフィードバックを共有する際に顧客がどのような感情を抱いているかを理解できるようにする感情AI技術スイートをさらに構築するためのものです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 市場促進要因
    • IoTアプリケーションの拡大とウェアラブルデバイスの普及
    • 高度なマーケティングツールへのニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 世界のデータプライバシーへの懸念とデータ規制の導入
  • 主な使用事例
    • 顔分析
    • ビデオ分析
    • 音声分析
    • テキスト分析
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 用途別
    • カスタマーサービス
    • 製品/市場調査
    • ヘルスケア
    • 自動車
    • 教育
    • ゲーム
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Affectiva Inc.
    • RealEyes OU
    • IBM Corporation
    • Clarifai Inc.
    • Sensum Co.
    • Beyond Verbal
    • Noldus Information Technology(NIT)
    • Sentiance NV
    • Lexalytics Inc
    • Deloitte Touche Tohmatsu Ltd.
    • Gorilla Technology Group

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 69332

The Emotion Analytics Market size is estimated at USD 4.52 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.47 billion by 2030, at a CAGR of 15.93% during the forecast period (2025-2030).

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Artificial intelligence (AI) has brought in a wave of digital transformation; the limitation of AI to understand human emotion remains a challenge. However, in the last decade, growing access to data, low-cost computing power, and evolving NLP capabilities, coupled with digital learning, have enabled systems to analyze emotions in humans. Key areas where emotion detection and recognition are expected to gain traction include entertainment (majorly gaming), transportation (autonomous cars), healthcare (various kinds of diagnostics), and retail (to enhance customer experience).

Key Highlights

  • The focus on customer experience enhancement is augmenting the spending on technologies that enable enterprises to gain consumer insights. According to Salesforce's consumer survey report, 84% of the customers mentioned that the company's experiences are as important to them as its services and products, and 62% of all customers were open to the use of AI to improve their experience. Such developments in the market are expected to augment the demand for technologies, such as emotion analytics.
  • Owing to this, various vendors in the market, such as RealEyes and IBM, are increasingly launching several forms of API that are related to emotion detection and analysis. Furthermore, the launch of multi-modal solutions includes the integration of speech, text, and facial recognition. Also, the increasing role of muscle activity, brain activity, skin conductance, and heart rate monitoring in delivering better human emotional intelligence significantly led to huge customer awareness about the technology.
  • The automotive industry is expected to be another major adopter of technology in the coming years. With the advent of autonomous cars, ADAS, and connected cars, the incorporation of IoT and sensors is on the rise; automotive vendors are expected to incorporate emotion analytics primarily for safety.
  • The importance of comprehending human emotion in building effective brands, memorable customer experiences, and innovative content is now widely acknowledged. After all, buyer behaviour is influenced by emotions. Still feelings are all too frequently misunderstood or ignored. Organizations require the same emotional intelligence that individuals possess in order to comprehend their audiences and clients without forcing them to consider or even acknowledge their emotions. Traditional methods for understanding feelings are expensive, time-consuming, and not scalable.
  • Also, Amid the COVID-19 situation, many people have shown signs of distress, as COVID-19 has taken an emotional toll. As a result, most of the population is turning to social media to express their feelings since they cannot do social interaction. This provides an opportunity for the vendors to explore their offerings. For instance, Expert System and Sociometrica use text analytics across social media to monitor people's emotions and general sentiments. Expert System's artificial intelligence technology extracts emotions from each published text, which are then analyzed and interpreted by Sociometrica.

Emotion Analytics Market Trends

Speech Analytics to Hold a Significant Share in the Emotion Analytics Market

  • The global demand for voice-based solutions is increasing significantly. With the advent of smartphones connected to speakers and home devices, voice and speech analytics penetration is growing significantly. For example, according to Google, 20% of all the searches are on voice. Over 65% of Amazon Echo or Google Homeowners do not want to return to keyboard input.
  • Additionally, the demand for devices that take voice input is increasing significantly. With growing adoption, enterprises in the market are innovating solutions to capture the user input better, thus enhancing the consumer experience. For instance, Amazon, one of the global giants in the e-commerce space, is increasingly focusing on developing AI-based emotion analytics capabilities in its smart speakers.
  • Speech analytics in call centers is gaining widespread importance, as it can help evaluate and gather information from every single call. Speech analytics can identify top-performing human agents and streamline customer insights. In order to maximize human productivity and enable quicker resolution of crucial customer queries, customer care organizations might leverage data insights to better segmentation and resource allocation for a particular customer query.
  • Speech analytics analyze every recorded conversation immediately to look for specific words and phrases. These words and phrases can then be automatically sorted and categorized to identify where an agent is excelling and where they need to improvise. Speech analytics is a fantastic approach to guarantee script conformance, which is essential in many industries.
  • Such developments in the market are expected to influence the retail industry. A large number of enterprises involved in developing voice recognition, analytics, and AI are incorporating these solutions from the retail space, such as Amazon, Google, Alibaba, and JD.com.

North America Expected to Drive the Market Demand

  • North America region is expected to hold a major market share due to the presence of countries like the US and Canada, which are home to one of the largest retail markets, R&D investments, demand for IoT, smart wearables, and ad spending. Marketers in the region are amongst the global leaders in adopting technologies that enable gaining consumer insights.
  • Consequently, the growing advertisement expenditure is expected to influence the adoption of emotion analytics technology further. More marketers will likely incorporate technologies that enable them to gain insights and make data-driven decisions. Media business Group M estimates that when the market recovered from the effects of the coronavirus epidemic, media owners' worldwide ad income increased by 24.3%. The worldwide ad industry generated USD 772.4 billion in sales at that time. The market is anticipated to surpass USD 1 trillion by 2026. The biggest regional ad market is anticipated to be North America, closely followed by the Asia Pacific. Therefore, marketers are expected to incorporate emotion analytics solutions to gain consumer insights.
  • The United States is one of the world's largest retail markets that drive a significant share of global retail, including e-commerce. With increasing retail sales, regional retailers are increasingly spending on ads targeting the right segment. The growing sales are enabling retailers to spend more on technologies that enable such capabilities.
  • North America is also one of the largest markets in IoT in both consumer and industrial spaces. According to GSMA intelligence, the number of IoT connections in the region is expected to reach 5.9 billion by 2025. Such growth is expected to enable marketers to attain authentic consumer insights and improve ad training.
  • Additionally, the region is home to an ample number of players in the market, including Affectiva, Neuromore Inc, Retinad Virtual Reality Inc, and Eyris. These vendors primarily rely on the region for their business operations.

Emotion Analytics Industry Overview

The emotion analytics market is consolidated due to a few players accounting for the major market share. Moreover, market entry for new entrants remains challenging due to higher investment and demand for personalized user experiences. Some of the key players in the market are Affectiva Inc, IBM Corporation, RealEyes, and Clarifai, among others.

  • June 2023: Kouo, a pioneering product analytics company, launched its innovative AI-powered emotion analytics technology. By quantifying and analyzing real human emotions, Kouo enables companies to understand user behavior, prioritize feature development, and deliver personalized experiences that adapt to users' dynamic states.
  • February 2023: Artificial intelligence-powered integrated market research platform provider Entropik has secured USD 25 million in Series B funding from Bessemer Venture Partners and SIG Venture Capital. This investment is set to build further its emotion AI technology suite that enables senior business leaders to understand what emotions customers are feeling while they're sharing feedback.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing IoT Applications and Adoption of Wearable Devices
    • 4.3.2 Increasing Need for Advanced Marketing Tools
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Privacy Concerns and Data Regulation Adoption Across the World
  • 4.5 Key Use Cases
    • 4.5.1 Face Analytics
    • 4.5.2 Video Analytics
    • 4.5.3 Speech Analytics
    • 4.5.4 Text Analytics
  • 4.6 Assesment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment
    • 5.1.1 On-Premise
    • 5.1.2 Cloud
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Customer Service
    • 5.2.2 Product/Market Research
    • 5.2.3 Healthcare
    • 5.2.4 Automaotive
    • 5.2.5 Education
    • 5.2.6 Gaming
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Affectiva Inc.
    • 6.1.2 RealEyes OU
    • 6.1.3 IBM Corporation
    • 6.1.4 Clarifai Inc.
    • 6.1.5 Sensum Co.
    • 6.1.6 Beyond Verbal
    • 6.1.7 Noldus Information Technology (NIT)
    • 6.1.8 Sentiance NV
    • 6.1.9 Lexalytics Inc
    • 6.1.10 Deloitte Touche Tohmatsu Ltd.
    • 6.1.11 Gorilla Technology Group

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET