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市場調査レポート
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1574150

製造業における人工知能市場-2024年から2029年までの予測

Artificial Intelligence In Manufacturing Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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製造業における人工知能市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年10月01日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

製造業における人工知能市場はCAGR44.68%の成長率で拡大し、2024年の119億4,200万米ドルから2029年には757億400万米ドルに達すると予測されます。

世界の製造業は競争激化の一途をたどっており、人工知能(AI)がその足場を固めつつあります。この分野での競争力により、業界各社は高額の研究開発投資に耽溺し、すべての主要なビジネス機能にわたって新技術を取り入れることを余儀なくされています。検査、材料移動、フィールドサービスなどの製造アプリケーションにおけるマシンビジョンカメラの継続的な人気は、製造業におけるAIの台頭を推進する上で重要な役割を果たすと思われます。

さらに、製造業がAIを活用するもう1つの革新的な方法は品質管理で、AIを活用した目視検査システムは、人間の目には、はるかに難しい欠陥を簡単に発見します。これにより、コストを削減し、ブランドイメージを守ることができます。さらに、機器の故障を予測する予測分析やメンテナンス要件もAIの恩恵を受けています。エネルギー使用の最適化、廃棄物の最小化、持続可能性ガイドラインの遵守など、製造業におけるAIの応用は、さまざまな分野でAIに対する需要の高まりにつながっています。

製造業における人工知能市場促進要因

  • エンドユーザー産業がコスト削減に重点を置くようになっていることが、製造業におけるAIの需要を押し上げると予想されます。

製造業のほとんどのサブセクターでAIが急速に採用され、市場プレーヤーが斬新で競合性の高い革新的な製品を発売するための研究開発に旺盛な支出を行っていることが、この市場の成長を促進する要因となっています。シンギュラリティから長い時間が経過した現在、企業は製造関連の設備や機械のAI革新に多額の資金を費やしています。その結果、エラーの減少、反応時間の短縮、割り当てられたタスクの正確さ、体系的かつ持続可能な生産の最適化が促進されました。

さらに、AIはインダストリー4.0の目標に合致しているため、この分野でも認知度が高まっています。AIの応用は多くのビジネス機能で増加しています。さらに、インダストリー4.0は、工場資産の安全性を確保しながら生産量を増加させ、作業員の安全性を向上させ、その結果、製造業者はコスト削減とリードタイム短縮でパーソナライズされた製品を生産するようになった。これらすべてが、今後数年間の製造業におけるAIの必要性を高めると思われます。

製造業における人工知能市場の地理的展望:

  • アジア太平洋地域が製造業における人工知能市場で大きなシェアを占めると予想されます。

アジア太平洋地域の企業は新しい技術を積極的に採用しているため、アジア太平洋地域の市場は予測期間中に安定した成長が見込まれます。多くのメーカーが自動化技術を使用して製造プロセスを強化し、市場を拡大しています。この地域の成長は、豊富な資源を背景に業界各社がこの地域に投じた多額の投資に大きく支えられています。

さらに、この地域のダイナミックな製造市場、特に大規模な製造機会が存在する中国やインドなどの国々の企業は、AIに基づく新時代の技術を適応させることで生産ラインを優先的に強化しようとしています。さらに、製造業者が満たすべき環境条件に関する政府の規制がますます厳しくなっているため、企業は持続可能な形態の製造製品を採用するようになり、今後数年間の地域市場の成長につながります。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:
  • 。競合情勢:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策、社会経済要因、消費者の嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます:
  • 市場促進要因と今後の動向:
  • 実行可能な提言:
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを利用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業プロファイリング(特に主要な市場開拓)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 世界の製造業における人工知能市場:提供別

  • イントロダクション
  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 世界の製造業における人工知能市場:技術別

  • イントロダクション
  • 自然言語処理
  • 機械学習
  • ディープラーニング
  • 画像認識
  • その他

第7章 世界の製造業における人工知能市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 自動車
  • 家電
  • ヘルスケア
  • 食品・飲料
  • その他

第8章 世界の製造業における人工知能市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 提供別
    • 技術別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 提供別
    • 技術別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 提供別
    • 技術別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 提供別
    • 技術別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 提供別
    • 技術別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Hewlett Packard Enterprise
  • ABB
  • Emerson Electric Co.
  • Schneider Electric
  • Tripp Lite(Eaton)
  • Rittal GmbH & Co. KG
  • Raritan Inc.
  • Delta Electronics, Inc.
  • General Electric Company
目次
Product Code: KSI061612925

The Artificial Intelligence In Manufacturing Market is projected to expand at a growth rate of 44.68% CAGR to account for US$75.704 billion by 2029, up from US$11.942 billion in 2024.

The global manufacturing sector is becoming hyper-competitive, and artificial intelligence (AI) is establishing a strong foothold in the industry. This competitiveness in the sector is compelling industry players to indulge in high R&D investments and incorporate new technologies across all key business functions that will propel AI deployment in the manufacturing sector in the coming years. The continued popularity of machine vision cameras in manufacturing applications such as inspection, material movement, and field service will play a key role in propelling the rise of AI in the manufacturing industry.

Additionally, another innovative way manufacturing is using AI is in quality control, in which an AI-driven visual inspection system easily spots defects that are far harder for the human eye. This reduces costs and protects the brand image. Additionally, predictive analytics and maintenance requirements are also benefiting from AI as it predicts equipment failures. AI applications in manufacturing, such as optimizing energy use, minimizing waste, and fulfilling sustainability guidelines, lead to higher demand for AI across different sectors.

ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN MANUFACTURING MARKET DRIVERS:

  • The increasing focus of end-user industries on reducing costs is anticipated to boost the demand for AI in manufacturing.

The rapid adoption of AI in most of its sub-sectors in the manufacturing industry and robust expenditure by the market players on research & development to launch novel, competitive, and innovative products are factors driving this market's growth. A long time out from singularity, companies are now spending a lot of money on AI innovations in manufacturing-related facilities and machinery. As a result, it facilitated fewer errors, shorter reaction times, accuracy in assigned tasks, and optimization of production systematically and sustainably.

Additionally, AI is gaining recognition in this sector, as it aligns with the goals of Industry 4.0. The application of AI has increased across many business functions. Further, Industry 4.0 has also increased production and enhanced worker safety while securing factory assets, resulting in manufacturers producing personalized products at reduced costs and shorter lead times. All this would add to the necessity for AI in manufacturing in the coming years.

Artificial Intelligence In Manufacturing Market Geographical Outlook:

  • The Asia Pacific region is expected to hold a substantial artificial intelligence in manufacturing market share.

The market in the Asia Pacific region has consistent growth potential during the forecast period due to the rampant adoption of newer technologies by companies in the region. Many manufacturers use automation technologies to enhance their manufacturing processes, expanding the market. The growth is largely backed by heavy investments poured into this region by the industry players due to their abundant resources.

Moreover, companies in this region's dynamic manufacturing market, notably in countries like China and India, where a large-scale manufacturing opportunity exists, are prioritizing and enhancing their production lines by adapting new-age technologies based on AI. Additionally, increasingly stringent government regulations regarding the environmental conditions to be met by manufacturers have driven companies to adopt sustainable forms of manufacturing products, leading to regional market growth in the coming years.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Market Segmentation:

The Global Artificial Intelligence In Manufacturing Market is segmented and analyzed as below:

By Offering

  • Hardware
  • Software
  • Services

By Technology

  • Natural language Processing
  • Machine Learning
  • Deep Learning
  • Image Recognition
  • Others

By End-User

  • Automotive
  • Consumer Electronics
  • Healthcare
  • Food & Beverage
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN MANUFACTURING MARKET BY OFFERING

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Hardware
  • 5.3. Software
  • 5.4. Services

6. GLOBAL ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN MANUFACTURING MARKET BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Natural Language Processing
  • 6.3. Machine Learning
  • 6.4. Deep Learning
  • 6.5. Image Recognition
  • 6.6. Others

7. GLOBAL ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN MANUFACTURING MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Automotive
  • 7.3. Consumer Electronics
  • 7.4. Healthcare
  • 7.5. Food & Beverage
  • 7.6. Others

8. GLOBAL ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN MANUFACTURING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Offering
    • 8.2.2. By Technology
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Offering
    • 8.3.2. By Technology
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Offering
    • 8.4.2. By Technology
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Italy
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Offering
    • 8.5.2. By Technology
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. Israel
      • 8.5.4.3. UAE
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Offering
    • 8.6.2. By Technology
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Taiwan
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Indonesia
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Hewlett Packard Enterprise
  • 10.2. ABB
  • 10.3. Emerson Electric Co.
  • 10.4. Schneider Electric
  • 10.5. Tripp Lite (Eaton)
  • 10.6. Rittal GmbH & Co. KG
  • 10.7. Raritan Inc.
  • 10.8. Delta Electronics, Inc.
  • 10.9. General Electric Company