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市場調査レポート
商品コード
1574147
ビークル・ツー・グリッド(V2G)市場-2024年から2029年までの予測Vehicle-to-Grid (V2G) Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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ビークル・ツー・グリッド(V2G)市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年09月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ビークル・ツー・グリッド(V2G)市場は、2024年の50億5,900万米ドルから、2029年にはCAGR 38.24%で255億4,000万米ドルに達すると予測されます。
ビークル・ツー・グリッド(V2G)は、電気自動車(EV)が公共電力網と双方向通信チャネルを確立できるようにする技術です。V2G技術により、EVは自らの充電ニーズに合わせて送電網の電力を利用できるだけでなく、必要なときには余剰エネルギーを送電網に還元し、送電網のエネルギー需要を効果的に支え、バランスをとることができます。V2G市場の成長は、電力需要の急増、電気自動車(EV)の普及拡大、送電網インフラの拡大によって後押しされています。
世界のV2G市場のバッテリータイプ別では、リチウムイオン電池が大きな市場シェアを獲得すると予測されています。同様に、E-vehicle分野ではバッテリー電気自動車(BEV)カテゴリーが大きく成長すると予測されています。市場のエンドユーザー部門では、住宅用カテゴリーがより大きな成長率を示すと推定されます。
世界のビークル・ツー・グリッド市場を押し進めると推定される主な促進要因の1つは、世界のEV状況の拡大です。EV市場は最近の数年間で大きく成長したが、これは電気自動車とそのバッテリー技術の開拓によるところが大きいです。同様に、世界の電気自動車の充電・運用インフラの拡大に伴い、EVの需要も増加し、ビークル・ツー・グリッド技術のような新技術を後押ししています。
世界の電力需要の拡大が、ビークル・ツー・グリッド市場の成長に重要な役割を果たすと推定されます。エネルギーと電力に対する需要は、特に発展途上国における継続的な人口増加、都市化の進展、業界情勢の発展に伴い、急速に拡大すると予測されています。エネルギー需要の増加に伴い、V2G技術は、電気自動車をエネルギー市場の積極的参入企業に変えることができる実行可能なソリューションとして登場する可能性があります。V2Gは、EVがバッテリーに蓄えた余剰エネルギーを、需要の多い時間帯に送電網に供給することを可能にします。インド政府の中央電力局によると、2022年の電力消費量は前年比9.5%増の1兆5,036億5,000万ユニットに達するといいます。
Vehicle To Grid(V2G)市場の地理的展望
アジア太平洋地域は、世界のV2G市場において大きなシェアを占めると予測されており、その主な理由として、EVおよびV2G技術に対する政府の取り組みや投資が増加していることが挙げられます。アジア太平洋地域は、世界のEV市場において最大かつ最も急速に成長している地域のひとつであり、中国、インド、日本、ベトナム、マレーシアなど、数多くの先進国や新興国が存在し、EV分野における産業や技術的な展望が広がっています。
アジア太平洋地域は、中国、インド、日本が最大のEV生産・消費国であり、世界最大の電気自動車メーカーのひとつでもあります。インド、日本、シンガポール、マレーシアのような国々では、電気自動車のインフラ状況も大きく発展しており、V2H(Vehicle-to-Home)、V2X(Vehicle-to-Everything)のような複数のEVベースの技術をさらに後押しすると予測されています。
マレーシアのEV総販売台数は急成長し、2023年には約286%増加するとマレーシア・グリーン技術・気候変動公社は述べています。2023年にマレーシアで販売されたEVの総台数は約1万159台で、2022年には2,631台でした。同様に、米国国際貿易局は、台湾のEV登録台数が2021年の約7,064台から2022年には約1万6,106台に増加したと発表しました。さらに同局は、2022年にはEV乗用車が台湾の新車登録台数の約3.4%を占めると発表しています。
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The Vehicle-To-Grid (V2G) market is anticipated to reach US$25.540 billion by 2029, at a CAGR of 38.24%, from US$5.059 billion in 2024.
Vehicle-to-grid (V2G) is a technology that enables electric vehicles (EVs) to establish a two-way communication channel with the public power grid. The V2G technology allows EVs not only to use electricity from the grid for their own charging needs but also to contribute surplus energy back to the grid when required, effectively supporting and balancing the grid's energy demand. The V2G market growth is being propelled by surging electricity demand the growing adoption of electric vehicles (EVs), and the expansion of grid infrastructure.
Under the battery type segment of the global V2G market, the lithium-ion category is forecasted to attain a greater market share. Similarly, the battery electric vehicle (BEV) category of the E-vehicle segment is forecasted to grow massively. In the end-user segment of the market, the residential category is estimated to grow at a greater rate.
One of the major driving factors estimated to push the global vehicle-to-grid market forward is the expanding EV landscape worldwide. The EV market witnessed major growth in the recent few years, which is largely credited to the development of the electric vehicle and its battery technologies. Similarly, with the expansion of the global electric vehicle charging and operational infrastructure, the demand for EVs also increases, giving a push to new technologies like vehicle-to-grid technology.
The expanding demand for electricity and power worldwide is estimated to play a significant role for the growth of the vehicle-to-grid market. The demand for energy and power is forecasted to growth rapidly, majorly with the continuous rise in population, growing urbanization, and developing industrial landscape, especially in the developing nations. With the growing demand for energy, V2G technology can emerge as a viable solution that can turn electric vehicles into active participants in the energy market. V2G enables EVs to provide excess energy stored in their batteries back into the grid during periods of high demand. The Central Electricity Authority, of the Indian Government stated that in 2022, power consumption experienced a substantial increase of 9.5%, reaching 1,503.65 billion units compared to the previous year.
Vehicle To Grid (V2G) Market Geographical Outlook
The Asia Pacific region is predicted to hold a substantial market share in the global V2G market, which can majorly be credited to the increasing governmental initiatives and investments in EV and V2G technologies. The Asian Pacific region is amongst the biggest and fastest growing regions in the global EV market, offering numerous developed and developing countries, like China, India, Japan, Vietnam, and Malaysia, among others, which observed a growing industrial and technological landscape in the EV sector, pushing the need for electricity and power in the region.
The Asia Pacific region is also amongst the biggest manufacturers of electric vehicles worldwide, with China, India, and Japan being the biggest producers and consumers of EVs. The infrastructural landscape of electric vehicles in countries like India, Japan, Singapore, and Malaysia has also witnessed a major development, that is further projected to boost multiple EV-based technologies like vehicle-to-grid (V2G), vehicle-to-home (V2H), and vehicle-to-everything (V2X).
The total EV sales in Malaysia grew massively rapidly, reaching an increase of about 286% in 2023 as stated by the Malaysian Green Technology and Climate Change Corporation. The total EVs delivered in Malaysia in 2023 was recorded at about 10,159 units, which previously in 2022 was recorded at 2,631 in 2022. Similarly, the International Trade Administration of the USA published that the total EV registration in Taiwan increased from about 7,064 units in 2021 to about 16,106 units in 2022. The organization further stated that in 2022, EV passenger cars attained about 3.4% of all new vehicle registrations in the nation.
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