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市場調査レポート
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1557340

電気自動車用パワーインバータ市場-2024年から2029年までの予測

Electric Vehicle Power Inverter Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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電気自動車用パワーインバータ市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年09月03日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

電気自動車用パワーインバータ市場は2024年に94億600万米ドルと推定され、2029年にはCAGR 19.36%で227億8,600万米ドルに達すると予測されています。

電気自動車(EV)用パワーインバータの世界市場は、電気自動車の世界の需要増加に伴い、大きく成長すると推定されます。電気自動車のモーターは直流電気を使用し、車両用パワー・インバータを使って交流に変換されます。パワー・インバータは電気自動車でより頻繁に使用されています。交流で作動する関連機械やセンサーは、変換された電流を使ってモーターで駆動されます。電気自動車では、プラグイン・アウトレットや従来の120ボルトの電化製品も使用できます。世界の電気自動車用パワーインバータ市場シェアは、電気自動車に対する需要の高まり、電気自動車を開発するための政府の積極的な取り組み、排ガス&低燃費車の人気の急上昇により拡大すると予想されます。

電気自動車用パワーインバータ世界市場の推進タイプ別では、ハイブリッド車カテゴリーが最大の市場シェアを獲得すると推定されます。一方、車種別では乗用車が大きく成長します。インバータタイプでは、トラクションインバータがソフトスイッチングインバータを上回る成長が予測されます。市場セグメンテーションの販売チャネル別では、EVの世界生産台数の増加に伴いOEMが大きく伸びると予測されます。

世界のEV需要の増加が電気自動車用パワーインバータの世界市場を押し上げると推定されます。世界の電気自動車需要の増加に伴い、EVの生産台数は増加し、市場におけるパワーインバータの需要を押し上げます。同様に、生産、技術、インフラ整備のようなEVの状況を発展させるための投資や政府のイニシアティブ、補助金、政策の増加も、世界の電気自動車用パワーインバータ市場を前進させると推定されます。

公共充電インフラのようなEVインフラ整備の伸び悩みは、EVパワーインバータ市場の世界の成長を鈍化させると予測されます。世界的に充電インフラが限られているため、EVの需要が減少し、EV生産におけるインバータの需要が減少すると推定されます。

電気自動車用パワーインバータ市場促進要因:

  • 世界中で高まる電気自動車需要。

電気自動車には、従来のガソリンエンジンよりも低いランニングコスト、環境汚染を減らすための厳しい政府規則の実施、排気ガスの削減など、いくつかの利点があります。これらは、電気自動車用パワーインバータ市場の需要に大きなプラスの影響を与えています。例えば、中国、米国、欧州での拡大により、電気自動車の販売が急増しています。

国際エネルギー機関(IEA)は世界EV見通し報告書で、2023年第3四半期に中国で約220万台のEVが販売され、欧州で約80万台、米国で約40万台が同時に販売されたと発表しました。2023年第4四半期のEV販売台数は、中国が約270万台、欧州が約90万台、米国が約40万台となった。2022年の年間EV販売台数は、中国が約600万台、欧州が約270万台、米国が約100万台でした。2023年のEV登録台数は、中国が約810万台、欧州が約320万台、米国が約140万台となった。世界のEV需要の増加に伴い、電気自動車用パワー・インバータの総需要も大きく伸びると思われます。

  • EV分野への政府投資の増加。

EVやグリーン自動車をめぐる政府投資の増加は、世界の電気自動車用パワーインバータ市場を押し上げると推定されます。電気自動車は、世界で最も急成長している自動車分野のひとつです。例えば、Office of Manufacturing and Supply Chainsは、2024年1月に国内製造転換補助金を導入しました。同様に、米国エネルギー省も、EV製造・組立の拡大を後押しすることを目的とした「米国への投資アジェンダ」を発表しました。

電気自動車用パワーインバータ市場抑制要因:

  • 不十分な電気自動車インフラが市場を阻害しています。

EVの普及には信頼できる充電インフラが必要。経済的・環境的メリットがあるにもかかわらず、電気自動車はまだ主流にはなっていないです。充電ステーションの不足が電気自動車産業を制約しています。例えば、米国ではEVの普及率が大幅に上昇しているが、充電インフラの整備は遅れています。米国エネルギー省によると、2022年のEV充電ポート数は約15万1,273で、2023年には約18万4,098に増加します。同省はさらに、国内のEV充電ポート数は2023年第1四半期に約3.2%増加し、2023年第2四半期には約4%増加すると述べています。

同様に、インド政府重工業省は2024年2月のプレスリリースで、インドには12,146カ所以上の公共のEV充電ステーションが稼動しているが、これは国内の電気自動車の総数を大幅に下回っていると述べています。

電気自動車用パワーインバータ市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域が電気自動車用パワーインバータ市場で大きなシェアを占めると予想されます。

アジア太平洋地域は電気自動車用パワーインバータ市場をリードしています。中国では、国際協定による排出量削減と、都市化の進展に伴うEモビリティの育成のため、EV市場が急速に拡大しています。インド政府は、インドにおける電気自動車の生産と普及を促進するため、いくつかの施策を打ち出しています。自動車メーカー各社は、インドにおける電気自動車の販売台数増加がもたらす需要に対応するため、新技術の開発や生産能力の拡大に投資しています。例えば、トヨタグループは2022年5月にインドに480億インドルピー(6億2,400万米ドル)を投資し、電気自動車用部品を生産する目標を発表しました。マルチ・スズキの親会社であるスズキ・モーターは、2022年3月にインドに10,440カロールインドルピーを投資し、新しい電気自動車とバッテリー施設を建設すると宣言しました。

電気自動車用パワーインバータ市場主要企業が提供する製品

  • 豊田自動織機は、マテリアルハンドリング機器、自動車、繊維機械など複数の分野に製品とサービスを提供する日本企業です。EV用電源インバーター市場では、同社は2400W DC-ACインバーターと1500W DC-ACインバーターを提供しています。
  • ヴィテスコ・テクノロジーズは、電動化、燃焼、パワートレイン以外などの分野のソリューションを提供する世界の持続可能モビリティ・プロバイダーです。同社の製品ポートフォリオには、高電圧アクスルドライブ、高電圧バッテリー管理システム、高電圧バッテリージャンクションボックス、高電圧DC/DCコンバーターなどがあります。また、EVパワーインバータ市場向けに高電圧インバータも提供しています。

電気自動車用パワーインバータ市場の主な発展:

  • 2024年5月、モーターとドライブの世界的リーダーであるABBモーションは、電気バス用に特別に設計された新しいエネルギー効率の高いモーターとインバーターパッケージを発売しました。このインバーターは3レベル設計を特徴としており、長寿命化と効率向上を実現しています。
  • 2024年1月、世界最大級の自動車メーカーであるステランティスは、航続距離800kmを実現するBEVネイティブの新プラットフォームSTLA Largeを発表しました。STLA Largeは、ネイティブBEV向けに設計・デザインされており、モーター、パワーインバーター、ギア減速システムが組み込まれています。

電気自動車用パワーインバータ市場は以下のようにセグメント化され、分析されている:

推進力タイプ別

  • ハイブリッド車
  • プラグインハイブリッド車
  • バッテリー電気自動車

車両タイプ別

  • 乗用車
  • 商用車

インバータタイプ別

  • トラクションインバータ
  • ソフトスイッチングインバータ

販売チャネル別

  • OEM
  • アフターマーケット

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • スペイン
  • その他中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 電気自動車用パワーインバータ市場:推進タイプ別

  • イントロダクション
  • ハイブリッド車
  • プラグインハイブリッド車
  • バッテリー電気自動車

第6章 電気自動車用パワーインバータ市場:車両タイプ別

  • イントロダクション
  • 乗用車
  • 商用車

第7章 電気自動車用パワーインバータ市場:インバータータイプ別

  • イントロダクション
  • トラクションインバータ
  • ソフトスイッチングインバータ

第8章 電気自動車用パワーインバータ市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • メーカー
  • アフターマーケット

第9章 電気自動車用パワーインバータ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 推進タイプ別
    • 車両タイプ別
    • インバータータイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 推進タイプ別
    • 車両タイプ別
    • インバータータイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 推進タイプ別
    • 車両タイプ別
    • インバータータイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 推進タイプ別
    • 車両タイプ別
    • インバータータイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 推進タイプ別
    • 車両タイプ別
    • インバータータイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Vitesco Technologies
  • Robert Bosch GMBH
  • DENSO Corporation
  • Toyota Industries Corporation
  • Hitachi Astemo Ltd
  • Meidensha Corporation
  • Aptiv PLC(Borgwarner Inc.)
  • Mitsubishi Electric Corporation
  • Bosch Rexroth(India)Private Limited
  • Eaton
  • Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
  • Delta Electronics, Inc.
目次
Product Code: KSI061615477

The electric vehicle power inverter market is estimated at US$9.406 billion in 2024 and is anticipated to reach US$22.786 billion by 2029 at a CAGR of 19.36%.

The global electric vehicle (EV) power inverter market is estimated to grow significantly, as with the increase in the global demand for electric automobiles. Electric car motors use DC electricity, which is converted to an alternating current using a vehicle power inverter. Power inverters are used more frequently in electric vehicles. The relevant machinery and sensors operating on AC are subsequently driven by motors using the converted current. Electric vehicles also allow for the use of plug-in outlets and other traditional 120-volt appliances. The global electric vehicle power inverter market share is anticipated to expand due to the rising demand for electric automobiles, proactive government efforts to develop electric vehicles, and a surge in the popularity of emission & fuel-efficient vehicles.

Under the propulsion type segment of the global electric vehicle power inverter market, the hybrid vehicle category is estimated to attain the maximum market share. In contrast, the passenger vehicles category under the vehicle type segment will grow significantly. The traction inverter category of the inverter type segment is forecasted to grow faster than the soft-switching inverter category. The OEM category, under the distribution channel segment of the electric vehicle power inverter market, is estimated to witness a major increase with the increase in global production of EVs.

The increase in the global EV demand is estimated to boost the global electric vehicle power inverter market. With the increase in the global demand for electric vehicles, the production of EVs will grow, pushing the demand for power inverters in the market. Similarly, the increasing investments and government initiatives, subsidies, and policies for developing the EV landscape, like production, technological, and infrastructural development, are also estimated to drive the global electric vehicle power inverter market forward.

The slow growth of EV infrastructure development, like public charging infrastructure, is forecasted to slow the growth of the EV power inverter market globally. With limited charging infrastructure worldwide, the demand for EVs is estimated to reduce, reducing the demand for inverters in EV production.

Electric Vehicle Power Inverter Market Drivers:

  • Rising demand for electric vehicles across the globe.

Electric vehicles have several benefits, including lower running costs than traditional petrol engines, the implementation of strict government rules to reduce environmental pollution, and a reduction in exhaust emissions. These have a large positive impact on demand for the electric vehicle power inverter market. For instance, sales of electric vehicles have surged because of expansion in China, the United States, and Europe.

International Energy Agency, in its global EV outlook report, stated that in the third quarter of 2023, about 2.2 million EVs were sold in China, whereas about 0.8 million in Europe and 0.4 million in the USA were sold simultaneously. The total EV sales in the fourth quarter of 2023 were about 2.7 million units in China, about 0.9 million in Europe, and 0.4 million in the USA. The annual sales of EVs in China were recorded at about 6 million units in 2022, whereas about 2.7 million units of EVs were sold in Europe and 1 million in the USA in the same year. The total EV registrations in 2023 in China were recorded at about 8.1 million, about 3.2 million, and 1.4 million in Europe and the USA, respectively. With the increase in the global demand for EVs, the total demand for electric vehicle power inverters will grow significantly.

  • Increasing governmental investments in the EV sector.

The increasing governmental investments across the EV and green automobile landscape are estimated to boost the global electric vehicle power inverter market. The electric vehicle is among the fastest-growing automotive sectors worldwide. For instance, the Office of Manufacturing and Supply Chains introduced its Domestic Manufacturing Conversion Grants in January 2024, which are estimated to boost the global demand for EVs in the nation. Similarly, the US Department of Energy also introduced its Investing in America Agenda, aiming to boost EV manufacturing and assembly expansion.

Electric Vehicle Power Inverter Market Restraint:

  • Insufficient electric vehicle infrastructure hinders the market.

A reliable infrastructure for charging EVs is necessary to adopt them. Despite their economic and environmental benefits, electric vehicles haven't yet entered the mainstream. A shortage of charging stations constrains the electric car industry. For instance, the adoption rate of EVs in the United States witnessed a massive increase, whereas the nation's charging infrastructure is growing slowly. The US Department of Energy stated that in 2022, the nation had about 151,273 EV charging ports, which increased to about 184,098 in 2023. The department further stated that the nation's EV charging port landscape witnessed an increase of about 3.2% in the first quarter of 2023 and about 4% in the second quarter of 2023.

Similarly, the Ministry of Heavy Industries of the Indian Government, in its press release of February 2024, stated that the nation has over 12,146 operational public EV charging stations, which is significantly lower than the total number of electric vehicles in the nation.

Electric Vehicle Power Inverter Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific is anticipated to hold a significant share of the Electric Vehicle Power Inverter Market.

Asia-Pacific is leading the electric vehicle power inverter market. In China, the market for EVs is expanding quickly to reduce emissions through international agreements and foster e-mobility in the face of rising urbanization. The Indian government has launched several measures to encourage the production and acceptance of electric vehicles in India. Automobile manufacturers are investing in creating new technologies and expanding their production capabilities to meet the demand brought on by the rising sales of electric vehicles in India. For example, Toyota Group announced goals to invest INR 48 billion (USD 624 million) in India in May 2022 to produce parts for electric vehicles. Maruti Suzuki's parent business, Suzuki Motor, declared in March 2022 that it would invest INR 10,440 crore in India to build a new electric car and battery facility.

The Electric Vehicle Power Inverter Market Products Offered by Key Companies:

  • Toyota Industries Corporation is a Japanese corporation that offers products and services to multiple sectors, including materials handling equipment, automobiles, and textile machinery. In the EV power inverter market, the company offers a 2400W DC-AC inverter and a 1500W DC-AC inverter.
  • Vitesco Technologies is a global sustainable mobility provider that offers solutions for sectors like electrification, combustion, beyond powertrain and others. The company's product portfolio includes High-Voltage Axle Drives, High-Voltage Battery Management Systems, High-Voltage Battery Junction Boxes, and High-Voltage DC/DC Converters, among others. The company also offers high-voltage inverters for the EV Power Inverter market.

The Electric Vehicle Power Inverter Market Key Developments:

  • In May 2024, ABB Motion, a global leader in motors and drives, launched its new energy-efficient motor and inverter package, specially designed for electric buses. The inverter features a 3-level design, which enables a longer lifespan and increases efficiency gains.
  • In January 2024, Stellantis, one of the biggest automakers worldwide, launched its new BEV-native STLA Large platform, which offers an 800km range. The STLA Large is designed and engineered for native BEVs and incorporates a motor, power inverter, and gear reduction system.

The Electric Vehicle Power Inverter market is segmented and analyzed as follows:

By Propulsion Type

  • Hybrid Vehicle
  • Plug-in Hybrid Vehicle
  • Battery Electric Vehicle

By Vehicle Type

  • Passenger Vehicles
  • Commercial Vehicles

By Inverter Type

  • Traction Inverter
  • Soft Switching Inverter

By Distribution Channel

  • OEM
  • Aftermarket

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. ELECTRIC VEHICLE POWER INVERTER MARKET BY PROPULSION TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Hybrid Vehicle
  • 5.3. Plug-in Hybrid Vehicle
  • 5.4. Battery Electric Vehicle

6. ELECTRIC VEHICLE POWER INVERTER MARKET BY VEHICLE TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Passenger Vehicles
  • 6.3. Commercial Vehicles

7. ELECTRIC VEHICLE POWER INVERTER MARKET BY INVERTER TYPE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Traction Inverter
  • 7.3. Soft Switching Inverter

8. ELECTRIC VEHICLE POWER INVERTER MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. OEM
  • 8.3. Aftermarket

9. ELECTRIC VEHICLE POWER INVERTER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.1. North America
    • 9.1.1. By Propulsion Type
    • 9.1.2. By Vehicle Type
    • 9.1.3. By Inverter Type
    • 9.1.4. By Distribution Channel
    • 9.1.5. By Country
      • 9.1.5.1. United States
      • 9.1.5.2. Canada
      • 9.1.5.3. Mexico
  • 9.2. South America
    • 9.2.1. By Propulsion Type
    • 9.2.2. By Vehicle Type
    • 9.2.3. By Inverter Type
    • 9.2.4. By Distribution Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. Brazil
      • 9.2.5.2. Argentina
      • 9.2.5.3. Others
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. By Propulsion Type
    • 9.3.2. By Vehicle Type
    • 9.3.3. By Inverter Type
    • 9.3.4. By Distribution Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Germany
      • 9.3.5.2. France
      • 9.3.5.3. United Kingdom
      • 9.3.5.4. Spain
      • 9.3.5.5. Others
  • 9.4. Middle East and Africa
    • 9.4.1. By Propulsion Type
    • 9.4.2. By Vehicle Type
    • 9.4.3. By Inverter Type
    • 9.4.4. By Distribution Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. Saudi Arabia
      • 9.4.5.2. UAE
      • 9.4.5.3. Israel
      • 9.4.5.4. Others
  • 9.5. Asia Pacific
    • 9.5.1. By Propulsion Type
    • 9.5.2. By Vehicle Type
    • 9.5.3. By Inverter Type
    • 9.5.4. By Distribution Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. Japan
      • 9.5.5.3. India
      • 9.5.5.4. South Korea
      • 9.5.5.5. Indonesia
      • 9.5.5.6. Taiwan
      • 9.5.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Vitesco Technologies
  • 11.2. Robert Bosch GMBH
  • 11.3. DENSO Corporation
  • 11.4. Toyota Industries Corporation
  • 11.5. Hitachi Astemo Ltd
  • 11.6. Meidensha Corporation
  • 11.7. Aptiv PLC (Borgwarner Inc.)
  • 11.8. Mitsubishi Electric Corporation
  • 11.9. Bosch Rexroth (India) Private Limited
  • 11.10. Eaton
  • 11.11. Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
  • 11.12. Delta Electronics, Inc.