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市場調査レポート
商品コード
1557253

ベビー用ボディケアの世界市場:2024年~2029年の予測

Global Baby Body Care Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ベビー用ボディケアの世界市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年08月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のベビー用ボディケア市場は、2024年の540億9,000万米ドルから予測期間中にCAGR 4.88%で成長し、2029年には686億3,500万米ドルに達すると予測されています。

ベビー用ボディケア市場の成長の原動力は、安全でデリケートなアイテムを使用することの重要性に対する両親の意識の高まり、支出可能所得の増加、個人のライフスタイルの変化、人口の増加など、いくつかの変数です。

さらに、いくつかの主要地域における出生率の上昇も市場成長を促進すると予想されています。Our World in Dataによると、年間出生数は一貫して増加し、2024年の1億3,448万人から2030年には1億3,601万人に増加すると予測されています。

また、アマゾンやウォルマートなどのeコマースやオンラインショッピングの優位性が急速に高まり、利便性から消費者の生活における位置づけが高まっています。より幅広い品揃えが市場の拡大をさらに促進すると予想されます。オンラインプラットフォームは、24時間365日いつでもアクセス可能で、異なるブランドや小売業者のコストや製品の特徴を比較できるという利点があります。オフラインチャネルは、乳幼児用ボディケアアイテムの重要な流通チャネルであり続け、個別化されたショッピング体験を提供しています。

さらに、ベビーケアアイテムの開発が進んでいることも、ベビー用ボディケアアイテムのニーズを後押ししています。ベビーケア用品の生産者は、購入者のニーズや嗜好の変化に対応できるよう、常にモダンで革新的なアイテムの創造に努めています。彼らは、人々のニーズや傾向、バイヤーの必需品に応えるパーソナライズされたアイテムを提供しています。

また、乳幼児の適切な衛生とスキンケアの重要性に関する認識とeコマースの急激な成長は、市場拡大の需要を促進します。さらに、顧客向けのベビー用ボディケア製品の開発が、今後の市場成長の道を開くと予想されます。

世界のベビー用ボディケア市場の促進要因:

  • 都市化の進展とそれに比例した可処分所得の増加が、ベビー用ボディケアの需要を世界的に押し上げると予想されます。

都市化の進展は、世界のベビー用ボディケアアイテムの必要性を高めています。都市に移り住む人が増えるにつれて、ライフスタイルの変化や市場における選択肢の増加により、ベビー用ボディケア製品の必要性が高まっています。都市部の保護者は、赤ちゃんの健康や福祉をより重視するようになり、有害な化学物質を含まないオーガニック製品や自然派製品にお金をかけるようになった。このため、赤ちゃんにとってより安全だと思われる天然材料の乳児用ボディケア製品への需要が高まっています。

ベビー用ボディケア製品の需要を高めているもうひとつの主な要因は、可処分所得の増加です。両親は、プレミアムで高品質なアイテムを含むベビー用ボディケアアイテムにより多くのお金を使えるようになりました。米国の実質可処分所得に関するFREDの最新データ報告によると、2023年1月の16兆6,019億米ドルから2024年1月には16兆9,142億米ドルに増加したと報告されています。可処分所得が増えれば、両親はオーガニック製品や低刺激性、皮膚科学的にテストされたベビー用品など、赤ちゃんに安心して使えると思われる商品に進んでお金を使うようになります。

さらに、女性は経済的自立を求めるようになっています。その結果、赤ちゃんが清潔で、健康で、身だしなみが整っていることを保証したいと考えるようになり、快適さ、時間の節約、使いやすさを提供するベビー用ボディケアアイテムへの貢献度が高まっています。例えば、2022年2月、ピジョン株式会社はシンガポールで、「ナチュラルボタニカルベビー」として知られる天然成分由来のベビー用ボディケアアイテムの新ラインを発表しました。これは、持続可能なアイテムに傾倒するミレニアル世代とZ世代を魅了するために変更されたものです。

世界のベビー用ボディケア市場セグメント分析

  • スキンケアとヘアケアセグメントが市場拡大を後押しすると予想されます。

顧客の嗜好は、有用性を重視したプレミアムで高品質なベビー用品へと変化しており、これがベビースキンケア製品やヘアケア製品の成長に影響を与えています。世界の消費力の増加、育児スタイルの変化、自立心の高まりと女性の社会進出が、市場全体の拡大を後押しすると予想されます。危険な化学物質を含む合成のベビースキンケア製品を使用することによるアレルギーや発疹などの欠点を消費者が認識するようになったため、オーガニックや天然成分を使用したスキンケア製品の人気が高まっています。

その結果、ボディソープやおむつクリーム、ヘアケア製品など、植物由来成分やオーガニック成分から作られたベビーケア製品を選ぶ親が増えています。さらに、これらの製品は、皮膚のアレルギー、不快感、発疹、その他の同等の皮膚関連症状を治療する上で利点があります。

世界の乳幼児用スキンケア市場の主要企業は、この動向を踏まえて、オーガニックでナチュラルなアイテムを提供する能力をアップグレードしています。例えば、2024年1月、アラブ首長国連邦(UAE)を拠点とするベビーケア・ブランド、ピュアボーン(PureBorn)は、天然の竹を使った低アレルギー性で超吸収性の紙おむつや、乳幼児用のシャンプー、クレンザー、SPFローションなどを専門に製造しており、欧州での派遣を報告しています。同社はラボラトワール・ナチュレル社と契約を結び、欧州連合(EU)内で直接商品を届けることができるようになります。

研究開発におけるベンチャー企業の増加や、オーガニックで天然成分から作られたベビーケア製品への動向は、さまざまなメーカーが新アイテムを発売することを後押ししています。例えば、ジョンソン・エンド・ジョンソン社の年次報告書によると、同社は研究開発に151億米ドルを投資し、2022年の141億米ドルから2023年には増加しています。研究開発の拡大は、予測期間中にベビー用ボディケア製品市場を押し上げる主な理由の一つです。

米国地域が大きな市場シェアを占めると予想されています。

発展を促進する主な変数の1つは、ナチュラルでオーガニックな育児用品に対する需要の拡大です。買い物客は、従来のベビー用ボディケア製品に含まれる成分や潜在的な健康上の危険性を意識するようになり、天然材料やオーガニックの選択肢を求めるようになっています。その結果、企業は植物由来のエキスや生分解性材料などの成分を利用した、環境に優しく持続可能なアイテムを推進することで対応しています。

さらに、この動向は、購入者がより健康的になり、環境への意識が高まるにつれて進むと思われます。例えば、乳児用ワイプの専門会社であるWaterWipes社は、99.9%の水と一滴のフルーツエキスで作られたワイプを提供しており、より安全で環境に優しい代替品となっています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ベビー用ボディケアの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • おむつ・ワイプ
  • スキンケア・ヘアケア

第6章 ベビー用ボディケアの世界市場:製品別

  • イントロダクション
  • マッサージオイル
  • ローション
  • クリーム/保湿剤
  • タルカムパウダー
  • シャンプー・コンディショナー
  • その他

第7章 ベビー用ボディケアの世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 医療機関
  • 小売バイヤー

第8章 ベビー用ボディケアの世界市場:年齢層別

  • イントロダクション
  • 6ヶ月未満
  • 6~12ヶ月
  • 12~24ヶ月

第9章 ベビー用ボディケアの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第10章 ベビー用ボディケアの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第11章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第12章 企業プロファイル

  • Nala's Baby
  • Procter & Gamble(P&G)
  • Pigeon Corporation
  • Johnson & Johnson
  • Kimberly Clark Corporation
  • Cotton Babies Inc.
  • The Himalaya Drug Company
  • Dabur International Limited
  • Beiersdorf AG
  • Unicharm Corporation
  • Aveeno Baby
  • Weleda Baby
目次
Product Code: KSI061612870

The global baby bodycare market is projected to grow at a CAGR of 4.88% over the forecast period, from US$54.090 billion in 2024 and is expected to reach US$68.635 billion by 2029.

The baby bodycare market growth is driven by several variables, including the growing mindfulness among parents about the significance of utilizing safe and delicate items, the rise in expendable income, the changing lifestyles of individuals, and the rising populace.

Moreover, the higher birth rate in several major geographies is also expected to drive market growth. According to Our World in Data, there will be a consistent rise in births per year, with a projected value increment from 134.48 million births in 2024 to 136.01 million births by 2030.

Additionally, the predominance of e-commerce and online shopping, such as Amazon, Walmart, and others, is rising quickly and increasing their place in consumers' lives due to convenience. Wider selection offerings are further anticipated to drive market expansion. Online platforms give the added advantage of 24/7 accessibility and the ability to compare costs and product features over different brands and retailers. The offline channel remains the essential distribution channel for infant bodycare items, giving a personalized shopping experience,

Moreover, the growing development in baby care items also drives the need for baby body care items. Producers of baby care products always strive to create modern and innovative items that meet buyers' advancing needs and preferences. They offer personalized items that cater to people's needs and inclinations and buyers' necessities.

Furthermore, the awareness regarding the importance of proper infant hygiene and skincare and the exponential growth of e-commerce will fuel the demand for market expansion. In addition, the development of baby bodycare products for customers is expected to pave the way for future market growth.

GLOBAL BABY BODYCARE MARKET DRIVERS:

  • The rising urbanization and the proportional increase in disposable income are expected to boost the demand for baby body care globally.

The rise in urbanization is driving the necessity for worldwide baby bodycare items. As more people move to cities, there's an increase in the necessity for baby body products due to changes in lifestyle and the availability of more options in the market. Urban guardians are more concerned about the well-being and health of their babies and are prepared to spend more on organic and natural products that are free of harmful chemicals. This has driven a rise in the requirement for natural infant bodycare products, which are seen to be safer for babies.

The other major derivative increasing the demand for baby bodycare items is the increment in disposable income. Parents have more money to spend on baby bodycare items, including premium and high-quality items. As per the FRED's latest data report on real disposable personal income in the United States, it reportedly increased from US$16,601.9 billion in January 2023 to US$16,914.2 billion in January 2024. With higher disposable incomes, parents could willingly spend money on items that offer benefits such as organic products, hypoallergenic properties, and dermatologically tested baby products that are seen to be safer to utilize for babies.

In addition, women are progressively looking for financial independence. As a result, they contribute more to baby bodycare items that offer comfort, time-saving benefits, and ease of utilization as they would want to guarantee that their babies are clean, healthy, and well-groomed. For example, in February 2022, Pigeon Corporation introduced a new line of baby bodycare items in Singapore, derived from natural ingredients known as "Natural Botanical Baby". It is altered to captivate millennials and Gen Z, inclined toward sustainable items.

GLOBAL BABY BODYCARE MARKET SEGMENT ANALYSIS

  • The skin and hair care segment is anticipated to boost the market expansion.

Customers' preferences have changed towards premium, high-quality baby items focusing on usefulness, which influences the growth of baby skin and hair care products. The global increase in spending power, changing parenting styles, and rising independence and women's engagement in the workforce are anticipated to drive the market's overall expansion. Skincare products made with organic and natural components are becoming more popular as consumers become more aware of the drawbacks, such as allergies or rashes, of using synthetic baby skincare products containing dangerous chemicals.

Parents are choosing baby care products like body washes, diaper creams, and hair care products that are created from plant-based and organic components as a result of the same. Additionally, these items provide advantages in treating skin allergies, discomfort, rashes, and other comparable skin-related conditions.

Major firms in the worldwide infant skincare market are upgrading their capacity to deliver organic and natural items in light of this trend. For example, in January 2024, PureBorn, a UAE-based baby care brand that specializes in making hypo-allergic and ultra-absorbent diapers made with natural bamboo and other items such as shampoo, cleanser, and SPF lotions for the infant, among others, reported their dispatch in Europe. The company has signed a deal with Laboratoire Naturel and will be able to directly deliver their item within the European Union.

Rising ventures in R&D and the trend towards baby care products, which are organic and made from natural ingredients, have pushed different producers to launch new items. For instance, according to the Annual report of the Johnson and Johnson company, the company invested US$15.1 billion in research and development in 2023, up from US$14.1 billion in 2022. Expanding research and development is one of the major reasons for boosting the market for baby body care products during the anticipated period.

The United States region is anticipated to have a significant market share.

One of the key variables driving development is the expanding demand for natural and organic childcare items. Shoppers are becoming more mindful of the ingredients and potential wellbeing dangers associated with conventional baby body care products and are progressively looking for natural and organic options. As a result, companies are reacting by propelling eco-friendly and sustainable items, utilizing ingredients like plant-based extracts and biodegradable materials.

Moreover, this trend will proceed as buyers become healthier and more environmentally aware. For example, WaterWipes, a company specializing in infant wipes, offers wipes made with 99.9% water and a drop of fruit extract, making them a more secure and environment-friendly alternative.

Market Segmentation:

Global Baby Body Care Market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Diapers and Wipes
  • Skin and Hair Care

By Product

  • Massage Oil
  • Lotions
  • Creams/ Moisturizers
  • Talcum Powder
  • Shampoo & Conditioner
  • Others

By End Users

  • Medical Institutions
  • Retail Buyers

By Age Group

  • Less than 6 months
  • 6 to 12 months
  • 12 to 24 months

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • Spain
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst view

5. GLOBAL BABY BODY CARE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Diapers and Wipes
  • 5.3. Skin and Hair Care

6. GLOBAL BABY BODY CARE MARKET BY PRODUCT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Massage Oil
  • 6.3. Lotions
  • 6.4. Creams/ Moisturizers
  • 6.5. Talcum Powder
  • 6.6. Shampoo & Conditioner
  • 6.7. Others

7. GLOBAL BABY BODY CARE MARKET BY END USERS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Medical Institutions
  • 7.3. Retail Buyers

8. GLOBAL BABY BODYCARE MARKET BY AGE GROUP

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Less than 6 months
  • 8.3. 6 to 12 months
  • 8.4. 12 to 24 months

9. GLOBAL BABY BODY CARE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Online
  • 9.3. Offline

10. GLOBAL BABY BODY CARE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. By Type
    • 10.2.2. By Product
    • 10.2.3. By End Users
    • 10.2.4. By Age Group
    • 10.2.5. By Distribution Channel
    • 10.2.6. By Country
      • 10.2.6.1. United States
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. By Type
    • 10.3.2. By Product
    • 10.3.3. By End Users
    • 10.3.4. By Age Group
    • 10.3.5. By Distribution Channel
    • 10.3.6. By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Others
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. By Type
    • 10.4.2. By Product
    • 10.4.3. By End Users
    • 10.4.4. By Age Group
    • 10.4.5. By Distribution Channel
    • 10.4.6. By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. Spain
      • 10.4.6.3. United Kingdom
      • 10.4.6.4. France
      • 10.4.6.5. Others
  • 10.5. Middle East and Africa
    • 10.5.1. By Type
    • 10.5.2. By Product
    • 10.5.3. By End Users
    • 10.5.4. By Age Group
    • 10.5.5. By Distribution Channel
    • 10.5.6. By Country
      • 10.5.6.1. Saudi Arabia
      • 10.5.6.2. UAE
      • 10.5.6.3. Others
  • 10.6. Asia Pacific
    • 10.6.1. By Type
    • 10.6.2. By Product
    • 10.6.3. By End Users
    • 10.6.4. By Age Group
    • 10.6.5. By Distribution Channel
    • 10.6.6. By Country
      • 10.6.6.1. China
      • 10.6.6.2. Japan
      • 10.6.6.3. India
      • 10.6.6.4. South Korea
      • 10.6.6.5. Indonesia
      • 10.6.6.6. Thailand
      • 10.6.6.7. Others

11. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 11.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 11.2. Emerging Players and Markey Lucrativeness
  • 11.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 11.4. Competitive Dashboard

12. COMPANY PROFILES

  • 12.1. Nala's Baby
  • 12.2. Procter & Gamble (P&G)
  • 12.3. Pigeon Corporation
  • 12.4. Johnson & Johnson
  • 12.5. Kimberly Clark Corporation
  • 12.6. Cotton Babies Inc.
  • 12.7. The Himalaya Drug Company
  • 12.8. Dabur International Limited
  • 12.9. Beiersdorf AG
  • 12.10. Unicharm Corporation
  • 12.11. Aveeno Baby
  • 12.12. Weleda Baby