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市場調査レポート
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1532927

人間拡張市場:2024年~2029年の予測

Human Augmentation Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 114 Pages
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即日から翌営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
人間拡張市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年07月03日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

人間拡張市場はCAGR 20.44%で成長し、2024年の2,666億2,100万米ドルから2029年には6,757億6,700万米ドルに達すると予測されています。

人間拡張技術は、分析的かつ物理的な改善を生み出すことに焦点を当てています。これは、人間の生産性と能力を向上させることを目的としたテクノロジー主導のプロセスです。拡張は、適切な方法で行われれば、生活の質全体を向上させる可能性を秘めています。聴覚障害者のための補聴器のように人間の能力を回復させる「人間の能力の複製」、例えば体力を向上させるために使用される人工的な方法など、仕事を遂行する能力を向上させる「人間の能力の補完」、そして最後に、空を飛ぶ能力のように一人ではできないことをするのに役立つ「人間の能力を超える」の3種類に分けられます。

これには、体力を強化する人工手足や外骨格、身体機能を強化したり損傷した臓器を代替したりするペースメーカー、人工内耳、インスリンポンプなどのインプラント、脳と外部機器との直接通信を可能にするブレインコンピューターインターフェイス(BCI)、遺伝子を改変して所望の形質を強化したり遺伝病を軽減したりする遺伝子工学などの技術が含まれます。

イントロダクション

人間拡張市場は、世界中の医療システムの改善と、健康的なライフスタイルに対する人々の意識の高まりが主な要因となっています。GDPと可処分所得の伸びも、人々が健康関連の問題に支出できるようになった一因です。また、北米や欧州諸国では、統合医療の取り組みが広く利用され、受け入れられています。さまざまなヘルスケア環境や利害関係者間の連携を改善するために、世界中で急速な進歩が起こっています。

ヘルスケアのインフラは、成長を続けています。多くの国で医療研究への支出が増加しています。この分野では米国が依然としてトップです。健康指標の改善と医療インフラの充実により、人間拡張市場は成長が見込まれます。

世界中でスマートフォンユーザーが急増しています。スマートフォンの普及率が最も高いのは北米です。この地域はネットワークインフラとブロードバンドの導入に多額の投資を行っています。

人口増加の主な要因は、生殖年齢に達するまでの生存者数の増加、出生率の大幅な変化、利用可能なヘルスケア施設の充実です。アジアだけで世界人口の5分の3を占める。この大陸は、最も人口の多い2つの国、中国とインドで構成されており、両者を合わせると世界人口の5分の2を占める。さらに2022年には、過去8年間でインドのスマートフォンユーザー数が1億5,000万人から7億5,000万人に増加したと報告されています。

市場促進要因:

  • 世界の技術進歩の成長が市場を牽引すると予測される:

人工知能やAI、バイオテクノロジー、ナノテクノロジー、ロボット工学、材料科学などの分野における急速な進歩は、より洗練された効果的な拡張知能ソリューションの開発を可能にしています。ヘルスケア技術の進歩も市場成長の重要な要素です。例えば、人工装具、インプラント、医療機器などの技術はこうした進歩の一部であり、ヘルスケアのニーズが進化するにつれて、患者の予後を改善し、可動性を高め、失われた機能を回復するための高度なソリューションに対する需要が高まっています。そのため、人間拡張市場は予測期間中に成長すると予測されています。

  • 高齢化人口の増加と性能向上への需要が人間拡張市場を牽引すると予測される

世界人口の大幅な増加には、高齢によるいくつかの病状を抱える高齢者も含まれます。このため、加齢に関連した障害や健康状態の有病率が高くなっており、移動障害、感覚障害、認知機能低下などの加齢に関連した課題に対処するソリューションが、人間拡張技術によって提供され、高齢者の生活の質を向上させることができます。

また、外骨格、ウェアラブルデバイス、認知機能向上剤などの技術は、体力、持久力、認知能力、状況認識を向上させるためにますます使用されるようになっており、スポーツ、防衛、産業など様々な分野で人間のパフォーマンスを向上させる技術に対する需要の高まりに対応しています。

市場抑制要因:

人間拡張は、その利点とともに、侵襲的な処置、移植可能な装置、強化目的の医薬品やバイオテクノロジーの使用に伴うリスクなど、製造する企業にとっていくつかの課題も提供します。

また、社会的不平等を悪化させる可能性についての懸念もあり、同意、プライバシー、公平性、公正性などの問題に関して複雑な倫理的・社会的問題を提起する可能性のある、拡張された個人と拡張されていない個人の間に隔たりを生じさせる可能性があります。したがって、これらの要因は予測期間中の市場成長を妨げる可能性があります。

成長は北米地域で顕著になると予測される

地域別では、北米が市場を独占すると予測されます。同地域では、増大製品に対する需要が増加しています。さらに、同地域は技術的に駆動される医療用ウェアラブル製品を継続的に革新しています。北米における人間拡張の最大市場は米国です。また、北米はスマートフォンの普及率が最も高く、これが市場を押し上げると予想されています。

北米地域である米国にはGoogleのような主要プレーヤーが存在し、同地域の市場成長にプラスに寄与しています。そのため、ヘルスケア施設の改善やスマートフォンユーザーの増加と相まって、人々の健康に対する意識が高まっており、北米地域の人間拡張市場は予測期間中に大きく成長すると予測されます。

主要企業が提供する製品

B-TemiaはKeeogoを提供しています。Keeogoはスマートパワー膝装具であり、神経疾患を抱える人々の安全で自由な歩行を支援することができます。

Ekso Bionics:このロボット外骨格は、脊髄損傷から回復した患者をサポートし、体力の回復を可能にする装置です。

主な発展:

  • 2023年9月、ニューラリンク社はPRIME(Precise Robotically Implanted Brain-Computer Interface)の臨床試験の募集を開始すると発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 人間拡張市場:製品別

  • イントロダクション
  • アイウェア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ネックウェア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • リストウェア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • フットウェア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ボディウェア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 人間拡張市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • ヘルスケア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 製造
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 航空宇宙・防衛
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 人間拡張市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • B-temia
  • Ekaso Bionics
  • Magic Leap Inc.
  • Lifeward
  • Vuzix Corporations
  • Samsung Electronics
  • Raytheon Technologies Corporation
  • Google Inc.
  • BrainGate Inc.
目次
Product Code: KSI061610261

The human augmentation market is projected to grow at a CAGR of 20.44% to reach US$675.767 billion by 2029 from US$266.621 billion in 2024.

Human augmentation technology focuses on creating analytic and physical improvements. It's a technology-driven process that aims to increase human productivity and capability. If done in the right manner, augmentation has the potential to improve one's overall quality of life. It can be divided into three types: replicating human ability which can restore human ability like a hearing aid for the deaf, there is supplementing human ability which can improve the ability to perform the work, for instance, artificial methods used to increase strength, and at last exceeding human ability that helps to do things that can't be done alone like the ability to fly.

This includes technologies like artificial limbs and exoskeletons that can enhance physical strength, implants such as pacemakers, cochlear implants, and insulin pumps that enhance bodily functions or replace damaged organs, Brain-Computer Interfaces or BCIs that allow direct communication between the brain and external devices, and genetic engineering that allows to modifying genes to enhance desired traits or mitigate genetic diseases.

INTRODUCTION:

The human augmentation market is driven majorly by improving healthcare systems across the globe and growing awareness among people for a healthy lifestyle. The growth in GDP and disposable income is also a contributing factor as people can spend on their health-related issues. Also, the efforts of integrated care have been widely used and accepted in North American and European countries. There is rapid progress taking place across the globe to improve the coordination among the various healthcare settings and stakeholders.

The healthcare infrastructure is improving continuously across the growth. Many countries are increasingly spending on medical research. The United States remains the leading country in this section. With the improving health indices and better healthcare infrastructure, the human augmentation market is expected to witness growth.

The number of smartphone users across the globe is increasing rapidly. North America has the highest penetration of smartphones. This region is investing heavily in network infrastructure and the adoption of broadband.

The population growth is mainly driven by the increasing number of people surviving to the reproductive age, significant changes in the fertility rates, and better healthcare facilities available. Asia constitutes three-fifths of the world's population alone. The continent consists of the two most populated countries- China and India, which together constitute two-fifths of the world's population. Furthermore, in 2022 it was reported that in the last 8 years, the number of smartphone users in India went from 150 million to 750 million.

MARKET DRIVERS:

  • Growth in technological advancements globally is predicted to propel the market:

The rapid advancements in fields such as artificial intelligence or AI, biotechnology, nanotechnology, robotics, and materials science are enabling the development of more sophisticated and effective augmentation solutions. The advancements in healthcare technology are also a significant part of market growth. For instance, technologies like prosthetics, implants, and medical devices are part of these advancements and as healthcare needs evolve, there is a growing demand for advanced solutions to improve patient outcomes, enhance mobility, and restore lost functionalities. Therefore, the human augmentation market is anticipated to grow over the forecast period.

  • The growing aging population and demand for enhanced performance are projected to drive the human augmentation market.

There is a significant increase in the global population which also includes the aging people who have several medical conditions due to old age. This is leading to a higher prevalence of age-related disabilities and health conditions and solutions to address age-related challenges, such as mobility impairments, sensory deficits, and cognitive decline, thereby improving the quality of life for the elderly population can be offered by human augmentation technology.

Also, technologies such as exoskeletons, wearable devices, and cognitive enhancers are increasingly used to improve physical strength, endurance, cognitive abilities, and situational awareness to meet the growing demand for technologies that can enhance human performance in various sectors, including sports, defense, and industry.

MARKET RESTRAINT:

Human augmentation with its benefits also provides some challenges to the companies that manufacture them such as risks associated with invasive procedures, implantable devices, and the use of pharmaceuticals or biotechnologies for enhancement purposes and ensuring the safety and efficacy of human augmentation technologies is paramount which can be challenging for them.

Also, there are some concerns about the potential for exacerbating social inequalities, creating divides between augmented and non-augmented individuals which can raise complex ethical and social questions regarding issues such as consent, privacy, equity, and fairness, and the cost barriers could limit adoption and exacerbate disparities in access to augmentation benefits as human augmentation technologies are expensive and may not be accessible to all individuals. Therefore, these factors might hinder the market growth over the forecast period.

Growth is projected to be prominent in the North American region.

In terms of geography, North America is expected to dominate the market. The region is facing an increasing demand for augmentation products. Moreover, the region is continuously innovating technologically driven medical wearable products. The US represents the largest market for human augmentation in North America. Also, North America constitutes the highest penetration of smartphones which is anticipated to boost the market.

The presence of key players like Google in the USA which is in the North American region is contributing positively to the market growth in the region. Therefore, the awareness among people for health awareness coupled with improving healthcare facilities and increasing smartphone users are anticipated to fuel the North American region human augmentation market significantly over the forecast period.

Products Offered by Key Companies:

B-Temia: The company offers Keeogo which is a smart powered Knee Orthosis that can help people living with neurological conditions to walk safely and freely.

Ekso Bionics: The robotic exoskeleton is a device that can support patients living or recovering from spinal cord injuries and allow them to work on regaining strength back.

Key Developments:

  • In September 2023, Neuralink announced they are open for recruitment for the human trials for PRIME or Precise Robotically Implanted Brain-Computer Interface.

Segmentation:

By Product

  • Eye-wear
  • Neck-wear
  • Wrist-wear
  • Foot-wear
  • Body-wear
  • Others

By End-Users

  • Healthcare
  • Manufacturing
  • Aerospace and Defense
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. HUMAN AUGMENTATION MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Eye-Wear
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Neck-Wear
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Wrist-Wear
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Foot-Wear
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Body-Wear
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.7.2. Growth Prospects
    • 5.7.3. Geographic Lucrativeness

6. HUMAN AUGMENTATION MARKET, BY END-USERS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Healthcare
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Manufacturing
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Aerospace and Defense
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. HUMAN AUGMENTATION MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By End-Users Type
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By End-Users Type
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By End-Users Type
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. UK
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By End-Users Type
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By End-Users Type
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Taiwan
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. B-temia
  • 9.2. Ekaso Bionics
  • 9.3. Magic Leap Inc.
  • 9.4. Lifeward
  • 9.5. Vuzix Corporations
  • 9.6. Samsung Electronics
  • 9.7. Raytheon Technologies Corporation
  • 9.8. Google Inc.
  • 9.9. BrainGate Inc.