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市場調査レポート
商品コード
1521075
ゴムカーボンブラックの世界市場 - 2024年~2029年までの予測Global Rubber Carbon Black Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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ゴムカーボンブラックの世界市場 - 2024年~2029年までの予測 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ゴムカーボンブラック市場は、予測期間(2024年~2029年)にCAGR3.8%で成長すると予測されています。
ゴムカーボンブラック市場は、自動車、エレクトロニクス、消費財、建設などの分野における相対的な成長により上昇を見せています。これらの産業では、さまざまな用途でゴム製品が幅広く使用されているため、市場はさらに拡大しています。カーボンブラックは、ゴムコンパウンドの物理的特性により、重要な用途を示します。
ゴムカーボンの主要な用途の一つは工業用途です。カーボンブラックには複数の用途があります。主要な用途としては、ウェザーストリップや商業用屋根材、コンベアベルト、ホースなどが挙げられます。押し出し成形されたプロファイル、ホース、ベルト、ブレーキダイアフラム、プラスチック配管に安定性を提供することができます。これらの用途では、さまざまな製品の品質、グレード、製品仕様が必要とされます。
予測期間中、ゴムカーボンブラック市場では、自動車用タイヤの需要増加が最も急成長するセグメントとなる見込みです。タイヤは自動車の重要な部品であり、乗り心地に重要な役割を果たしています。タイヤ市場は、世界中で自動車の需要と生産が増加していることから拡大が見込まれています。自動車の消費量が全体的に増加するにつれて、交換用タイヤの需要も増加します。それに対応してゴムカーボンブラックの需要も伸びます。欧州自動車工業会(ACEA)によると、2022年の世界の自動車生産台数は8,540万台でした。世界の自動車生産台数に占める欧州のシェアは15.3%です。
さらに、特に新興市場での新車需要の高まりも自動車用タイヤの需要拡大に寄与しています。インドでは、インド自動車工業会(SIAM)によると、2021年から2022年の自動車国内総販売台数は1,761万7,606台で、2022年から2023年には2,120万4,162台に急増します。これは、人口動態の変化、経済の拡大、ライフスタイルの変化によるものです。経済的地位の高い人々は、自宅に複数の自動車を置く余裕があります。それに対応する自動車製造の増加は、ゴムカーボンブラックの需要を拡大すると思われます。
EV市場の成長はさらに拡大すると予想されます。これが専用タイヤの需要を押し上げ、それに続いてカーボンブラックの需要も拡大します。国際エネルギー機関(IEA)によると、2023年のBEV車の販売台数は950万台でした。これは2030年までに3,300万台まで増加すると予測されています。これは自動車セクターの多くの国々にとって大きな促進力となっています。このような成長は、各国がネット・ゼロ・エミッションを達成するために排出を抑制する厳しい措置をとっているためです。
さらに、中国は最大のタイヤ生産国のひとつです。中国税関総署のデータによると、2022年4月のゴムタイヤ輸出総量は64万トンでした。これは前年同月比11.6%増とかなりの伸びです。この拡大は、卓越したUVカットや導電性といった独自の特性を提供する特殊カーボンブラックの需要を増加させ、ゴムカーボンブラックの需要も促進します。
特殊タイヤの世界の消費は、電気自動車需要の増加、新興経済諸国における新車需要、その他既存車のタイヤ交換に対応しています。上記の要因により、ゴムカーボンブラック市場の世界需要は、予測期間(2024年~2029年)にCAGR3.8%で成長すると予測されます。
カーボンブラックは、ほとんどのゴム用途において、エラストマーベースの複合材料の性能特性を向上させるために使用されます。カーボンブラックは、牽引力を維持しながらトレッド摩耗と転がり抵抗を改善するように設計されています。用途としては、チューブやホース、コンベアベルト、成形品、押出プロファイル、ガスケット、ワイパーブレード、ゴム床材、シールなどが挙げられます。世界中で工業化が進むにつれて、特殊用途だけでなく一般用途のゴムカーボンブラックの需要も増加しています。世界銀行によると、GDPに占める工業部門の付加価値額は、2021年の27.2%から2022年には27.5%に増加しています。
工業化の着実な進展は、主にアジアとアフリカの地域で起こっています。この工業化は、自動車の消費が最も多い都市化の進展にも対応しています。さらに、さまざまなグレードのカーボンブラックがさまざまな用途に使用されています。例えば、N339はコンベアベルトやモーターマウントに使用されます。N550は、乗用車用タイヤのインナーライナー、カーカス、サイドウォール、ゴム製品、ホース、押出製品に使用されます。N660は、タイヤのインナーライナー、サイドウォール、シールリング、ケーブルジャケット、押出成形品に利用されます。N990はタイヤのインナーライナーやゴム・プラスチック製品に使用されます。
中国、日本、インド、韓国などの主要経済国がアジア太平洋を支配しています。急成長している新興国のいくつかは、ASEAN諸国などこの地域のものです。自動車産業の成長は、この地域の2大経済大国、すなわちインドと中国が促進しています。さらに、中国は電気自動車の適応でリードしています。電気自動車では、トラクションとエネルギー効率を高めるために特殊タイヤの需要が必要とされています。中国における電気自動車の販売台数は、2021年から2022年にかけて81.82%、2022年から2023年にかけて35.00%急増しました。
2024年には電気自動車の販売台数は1,010万台になると予想されています。中国では、電気自動車は対抗する内燃機関モデルと比べて安くなっています。電気自動車のシェアは、2023年にはすでに市場で販売される自動車全体の35%に達しています。これはカーボンブラック消費量の最大シェアを占めるタイヤ需要を直接的に増加させています。
さらに、アジア太平洋諸国では、主原料である石油残渣や天然ガスなど、カーボンブラック生産に必要な豊富な原料を入手することができます。さらに、インドは世界第3位の天然ゴム生産国であり、世界第5位の合成ゴム消費国でもあります。国内には6,000のゴム製造ユニットがあり、約35,000のゴム製品を製造しています。
アジア太平洋のゴムカーボンブラック市場の成長を促すもう一つの重要な要因は、産業の成長と都市化です。同地域では急速な工業化と都市化が進んでおり、タイヤやその他のゴム製品を含む様々な工業製品の需要増につながっています。このような工業化の成長は、ゴム製のさまざまな製品の需要を大きく促進しています。
まとめると、急成長する自動車産業、ゴム製品の工業用需要、盛んなタイヤ製造、自動車産業における電気自動車の需要、人口の増加、可処分所得の増加、有利な政府政策、原材料の入手可能性などが相まって、アジア太平洋はカーボンブラック市場、特にゴム産業において重要な地域となっています。
The global rubber carbon black market is expected to grow at a CAGR of 3.8% during the forecast period (2024-2029).
The global rubber carbon black market is showing a rise due to relative growth in sectors such as automotive, electronics, consumer goods, and construction. The market is further propelled by the extensive use of rubber goods in various applications within these industries. The carbon black shows critical application because of its physical characteristics of rubber compounds.
One major application of rubber carbon is industrial applications. It has multiple desired applications. Main applications include weather stripping and commercial roofing, conveyor belts, and hoses among others. It can provide stability for extruded profiles, hoses, belts, brake diaphragms, and plastic piping. These applications needed different product qualities, grades, and product specifications.
The increasing demand for automotive tires is expected to be the fastest-growing segment in the rubber carbon black market during the forecast period. Tires are a critical component of vehicles, playing a crucial role in the ride. The tire market is expected to expand with the growing demand and production of motor vehicles around the world. As the overall consumption of automobiles increases the demand for replacement tires also grows. Correspondingly the demand for rubber carbon black also grows. The global motor vehicle production in 2022 was 85.4 million units, according to the Association of European Automobile Manufacturers (ACEA). Europe produced a 15.3% share of the global vehicle production.
Additionally, the growing demand for new vehicles particularly in emerging markets, is also contributing to the growth in the demand for automotive tires. In India, total sales of automobile domestic sales were 17,617,606 in the year 2021-22 and jumped to 21,204,162 in 2022-23, according to the Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM). This is only due to the changing demography, expanding economy, and changing lifestyle. People with better economic status could afford more than one vehicle in their homes. The corresponding manufacturing increase in motor vehicles would expand the demand for the rubber carbon black.
The growth of the EV market is expected to grow further. This is driving the demand for specialized tires and, subsequently, the demand for carbon black. In 2023, BEV car sales were 9.5 million, according to the International Energy Agency (IEA). This is projected to rise upto 33 million by 2030. This is a major driver for many countries in the automotive sector. This growth is because countries are taking strict measures to control emissions to achieve net zero emissions.
Further, China is one of the largest tire-producing countries. According to data General Administration of Customs P.R.China, the total export of rubber tires was 640,000 tons for April 2022. This is a considerable increase of 11.6% year-on-year. This expansion increases the demand for specialty carbon black, which offers unique properties such as exceptional UV protection and conductivity and will also drive the demand for rubber carbon black.
The global consumption of specialty tires is in correspondence with the increase in demand for electric vehicles, the demand for new vehicles in developing economies, and other replacements of tires in existing vehicles. Owing to the above-mentioned factors the global demand for the rubber carbon black market is projected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.8% during the forecast period (2024-2029).
Carbon black is used to improve the performance properties of elastomer-based composites in most rubber applications. Carbon blacks are designed to improve treadwear and rolling resistance while maintaining traction. Applications included tubes and hoses, conveyor belts, molded products, extruded profiles, gaskets, wiper blades, rubber flooring, and seals. The increased industrialization around the world would lead to an increased demand for the rubber carbon black for its specific as well as generalized applications. The Industry sector value added to the GDP, according to the World Bank, has increased from 27.2% in 2021 to 27.5% in 2022.
This steady rise in industrialization is mostly taking place in the regions of Asia and Africa. This industrialization is also accommodated by growing urbanization where the consumption of automobiles is taking place the most. Further, different grades of carbon black are used for different applications. Such as N339, which is used for the conveyor belts, and motor mounts. N550 is used in inner liners, carcasses, and sidewalls for passenger tires, rubber goods, hoses, and extruded products. N660, which is utilized in inner liners, sidewalls, sealing rings, cable jackets for tires, and extruded goods. N990 applied in tire inner liners and rubber and plastic products
The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region such as ASEAN countries. The growth of the automotive industry is driven by the two major economies in the region, that is, India and China. Further, China is leading in the adaptation of electric vehicles. The demand for specialty tires is needed in electric vehicles, for better traction and energy efficiency. The sales of electric cars in China surged by 81.82% from 2021 to 2022 and 35.00% from 2022 to 2023.
The sale of electric vehicles is expected to be 10.1 million in the year 2024. In China, electric cars are getting cheaper compared to counterparts internal combustion engine models. The share of electric cars already reached 35% of the total cars sold in the market in 2023. This has directly increased the demand for tires, which account for the largest share of carbon black consumption.
Further, the availability of raw materials also in APAC countries has access to abundant raw materials required for carbon black production, such as petroleum residues and natural gas, which are the primary feedstocks. Additionally, India is the third-largest producer of natural rubber and the fifth-largest consumer of synthetic rubber in the world. There are 6000 rubber manufacturing units in the country, which is manufacturing about 35000 rubber products.
Another significant factor driving the growth of the rubber carbon black market in the Asia-Pacific region is industrial growth and urbanization. The region is experiencing rapid industrialization and urbanization, leading to increased demand for various industrial products, including tires and other rubber goods. This growth in industrialization is a significant driver of the demand for different products made of rubber.
In summary, the combination of a rapidly growing automotive industry, industrial demand for rubber products, thriving tire manufacturing, demand for electric vehicles in the automotive industry, increasing population, and disposable incomes, favorable government policies, and availability of raw materials have made Asia Pacific an important region in the carbon black market, particularly in the rubber industry.