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市場調査レポート
商品コード
1521069
モバイル位置情報分析市場 - 2024年~2029年までの予測Mobile Location Analytics Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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モバイル位置情報分析市場 - 2024年~2029年までの予測 |
出版日: 2024年07月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 即日から翌営業日
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モバイル位置情報分析市場は、2024年の179億8,900万米ドルから、CAGR12.04%で2029年には317億5,700万米ドルに達すると予測されています。
モバイル位置情報分析(MLA)は、スマートフォンやその他のインターネットデバイスが店舗を出るとすぐに追跡します。このソリューションにより、小売業者はフロアプランのレイアウト、広告の配置、レジレーンの人員配置を最適化するためのデータを収集することができます。輸送・ロジスティクス計画の強化、リスク分析、不正検知などのニーズの高まりが、MLA技術の需要を世界的に押し上げています。
特に主要先進国でスマートフォンの普及が進んでいることが、モバイル位置情報インサイトの必要性を高めており、市場全体の成長を促進しています。アジア太平洋は、中国やインドなどの新興経済圏で小売チェーンが増加していることと、同地域でスマートフォンユーザーが増加していることから、最も速い市場成長が見込まれています。しかし、個人情報保護への懸念や組織における熟練人材の不足が、予測期間中のMLA市場の成長を阻害する要因となっています。
スマートフォン需要の増加が世界市場の成長を後押ししています。
スマートフォンの需要は急速に拡大しています。GSM協会が2023年10月に発表した「モバイルインターネット接続の現状」によると、スマートフォンの所有者は世界で43億人に上ります。また、同レポートによると、スマートフォンの普及率は今後数年でさらなる伸びを示すと予想されています。さらに、消費者の見通しの改善、在宅勤務、持続的な学習などは、スマートフォンの販売をさらに促進すると予想されるいくつかの要因です。
さらに、エネルギー管理やスマートホーム製品のような統合IoTアプリケーションのための高速データ接続に対する需要の高まりは、5Gスマートフォンの採用を増大させ、MLA市場の拡大に拍車をかけると思われます。さらに、インド政府の旗艦プログラムであるデジタル・インディア・プログラムのような有利な政府のイニシアチブは、同国をデジタル・エンパワーメントされた社会に変革することを目指しており、市場拡大をさらに促進すると予想されます。
さらに中国では、スマートフォンの普及が進み、5Gが利用可能になったことで、モバイルインターネットの利用が急増し、9億9,000万人以上がモバイルインターネットサービスを利用しています。したがって、このような高い普及率は、スマートフォン技術における主要なアプリケーションのため、MLA市場の成長を刺激すると予想されます。
インターネットの普及は、広帯域ネットワークへのアクセス向上のための投資と努力により、世界的に大きなブームとなっています。国際通信連合の「デジタル発展の測定」報告書によると、2023年には世界のオフライン人口が26億人に減少し、約54億人になります。これは、2022年の数字より4.7%増加したことになります。
さらに、5Gの需要は、高速データ通信への需要の高まりにも後押しされており、多くの通信事業者が世界規模で5G事業を拡大しています。同じ情報筋によると、2023年には世界人口の約40%が5Gネットワークでカバーされ、欧州などの主要地域では5Gによる人口カバー率が68%、次いで南北アメリカの59%、アジア太平洋の42%となっています。インターネット人口の増加は、モバイル位置情報分析に新たな成長機会をもたらします。
モバイル位置情報分析市場セグメンテーション分析
エンドユーザー産業に基づいて、モバイル位置情報分析市場はヘルスケア、BFSI、旅行・観光、小売、その他にセグメント化されます。小売業は、モバイル位置情報分析によって、人口統計、競合、店舗規模・立地、顧客との店舗内インタラクションなど、各拠点に関する情報を収集できるため、大きな市場シェアを占めると予想されます。このような考察により、小売企業は特定地域における同業他社に対する競合優位性を維持することができます。
アジア太平洋は急成長が見込まれています。
アジア太平洋のモバイル位置情報分析市場は、予測期間中に大きな成長を遂げると予測されており、これは中国、インド、韓国という主要な地域経済圏におけるスマートフォンやインターネットの普及が活況を呈していることが要因となっています。さらに、小売チャネルの強さは、店舗設立と相まって、このような経済圏でも肯定的な成長を示しており、これはさらに地域市場の成長を向上させることが期待されています。インド・ショッピングセンター協会によると、2024年第1四半期の小売業者の売上高は、2023年第1四半期比で11%の伸びを示しました。この収益には、既存店での商品販売と新規市場での事業拡大が含まれます。
同様に、China Commerce Association for General Merchandiseが発行した"China's Department Stores Report 2022-2023 "によると、文化・オフィス用品を扱う企業の2022年の小売売上高は前年比4.4%増でした。
同地域のインターネット利用も活況を呈しており、アジアにおけるモバイル位置情報分析の需要はさらに高まると予想されます。国際通信連合のデータによると、2023年にはアジアの個人の66%がインターネット・ユーザーであり、同じ情報筋によると、アジアでは15歳から24歳の若者の81%がアクティブなインターネット・ユーザーです。
北米や欧州などの他の地域も、新しい小売店への投資や旅行・観光セクターの活況に起因するプラス成長が見込まれています。
モバイル位置情報分析市場の主要な発展
The mobile location analytics market will reach US$31.757 billion in 2029 at a CAGR of 12.04% from US$17.989 billion in 2024.
Mobile location analytics (MLA) tracks smartphones and other internet devices as soon as they leave the store. This solution enables retailers to gather data to optimize floor plan layouts, advertisement placement, and checkout lane staffing. Factors such as the growing need for enhanced transportation/logistics planning, risk analysis, and fraud detection are boosting the demand for MLA technology globally.
Growing smartphone penetration, especially in major developed nations, has bolstered the need for mobile location insights, thereby augmenting the overall market growth. The Asia Pacific region is expected to have the fastest market growth owing to the increasing number of retail chains in emerging economies such as China and India, coupled with the rising number of smartphone users in the region. However, privacy concerns and a lack of skilled personnel in organizations are the factors that will hinder the MLA market growth during the forecast period.
Increasing demand for smartphones to propel the global market growth.
The demand for smartphones has been growing rapidly. According to the GSM Association's "State of Mobile Internet Connectivity," published in October 2023, there were 4.3 billion smartphone owners globally. The report also states that smartphone penetration is expected to show further growth in the coming years. Additionally, the improvement in consumers' outlooks, working from home, and sustained learning are some factors that are expected to further propel smartphone sales.
Further, the rising demand for high-speed data connectivity for integrated IoT applications, like energy management and smart home products, will likely augment the adoption of 5G smartphones, thus fuelling the MLA market expansion. Further, favorable government initiatives such as the Digital India program, which is a flagship program of the Government of India, aim to transform the country into a digitally empowered society and are expected to further the market expansion.
Additionally, in China, the rising smartphone adoption and the availability of 5G have resulted in a spike in mobile internet usage, with more than 990 million people using mobile internet services. Hence, such a high adoption rate is expected to stimulate MLA market growth due to its major application in smartphone technology.
Internet penetration is witnessing a major boom globally owing to favorable investments and efforts to improve access to high-bandwidth networks. According to the International Telecommunication Union's "Measuring Digital Development" report, in 2023, the global offline population declined to 2.6 billion and 5.4 billion in approx. 67% of the global population is now online. This represents a 4.7% increase over 2022's figure.
Moreover, the demand for 5G is also being fuelled by the growing demand for high data speed, which has made many telecom providers expand their 5G operations on a global scale. As per the same source, in 2023, approximately 40% of the global population was covered by the 5G network, with major regions such as Europe showing 68% of its population coverage under 5G, followed by the Americas with 59% and the Asia Pacific with 42%. The rising internet population creates new growth opportunities for mobile location analytics.
Mobile Location Analytics Market Segmentation Analysis
Based on the end-user industry, the mobile location analytics market is segmented into healthcare, BFSI, travel and tourism, retail, and others. The retail sector is expected to account for a significant market share as mobile location analytics enables retailers to gather information regarding each location in the context of demographics, competition, store size & location, and customer in-store interaction. Such insights enabled retailers to maintain their competitive advantage over similar businesses in the specific area.
Asia Pacific is expected to show rapid growth.
The Asia Pacific mobile location analytics market is projected to witness significant growth during the forecast period, fuelled by the booming smartphone and internet penetration in the major regional economies, namely China, India, and South Korea. Moreover, the strength of retail channels, coupled with store establishments, is also witnessing positive growth in such economies, which is further expected to improve the regional market growth. According to the Shopping Centers Association of India, in Q1 of 2024, the reported revenue of retailers witnessed 11% growth over Q1 of 2023. The revenue included sales of products in existing stores and expansion in new markets.
Likewise, according to the "China's Department Stores Report 2022-2023" issued by the China Commerce Association for General Merchandise, the retail sales by enterprises dealing in cultural & office appliances witnessed 4.4% Y-o-Y growth in 2022.
Internet usage in the region is also booming, which is anticipated to further the demand for mobile location analytics in Asia. According to the data provided by the International Telecommunication Union, in 2023, 66% of the individuals in Asia were internet users, and the same source stated that 81% of the youths aged 15 to 24y years were active internet users in Asia.
Other regions such as North America and Europe are also expected to witness positive growth which is attributable to the investment in new retail stores and the booming travel & tourism sector.
Mobile Location Analytics Market Key Developments