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市場調査レポート
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1496050

ハンドサイクル市場-2024年から2029年までの予測

Handcycle Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 142 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.69円
ハンドサイクル市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年05月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ハンドサイクル市場は予測期間中、2022年の34億6,100万米ドルから2029年には51億5,300万米ドルへとCAGR 5.85%で成長すると予測されています。

ハンドサイクルは、一般的に人間の脚を使ってペダルを動かし一定の距離を進む自転車の一種ですが、ハンドサイクルでは人間の脚を使って自転車を動かす代わりに、人間の手を使ってペダルを動かします。このようなハンドサイクルは、一般的に三輪車であるか、それを支える3つのタイヤを持つ自転車と呼ぶことができます。これらのハンドサイクルは、彼らの足や移動に影響を与え、彼らの手だけを使用することができます障害を持っている障害者のために有用です。

これらのhandcyclesは、彼らに簡単に移動の機会を提供し、ある場所から別の場所に行くために彼らの日常生活の中でそれらによって使用することができます。これらのhandcyclesは、障害を持つ人々によって使用されるだけでなく、完全に正常であり、健康的なライフスタイルに追いつくためにこれらのhandcyclesを使用する必要がある人々によって使用されていません。これらの正常な人々は離れて心臓病を保つ彼らの心血管の健康を改善するためにhandcyclesを使用しています。さらに、これらのハンドサイクルは、健常者や障害者が毎日使用することで、上半身の強度を高め、健康的なライフスタイルを提供することができます。

ハンドサイクル市場イントロダクション:

ハンドサイクル市場は、長年にわたるハンドサイクル技術の発展により、ハンドサイクルの全体的な性能と障害者に提供される安全性が向上しています。

健康意識の高まりや、健康に関連する製品や健康を増進できる製品に多額の投資をする人々が急増しています。このような一般市民の健康意識の急速な高まりは、ハンドサイクルがより良い上半身の強さを提供し、心臓血管の健康を改善することができるため、市場におけるハンドサイクルの需要を牽引しています。このように、これらの要因は予測期間中、ハンドサイクル市場の押し上げに大きく貢献しています。

ハンドサイクル市場の促進要因:

  • ハンドサイクル技術における技術進歩の成長が市場成長を促進すると予測されます。

ハンドサイクルは、ハンドサイクルを使用するレースが開催されるオリンピックや、健康増進のために使用する一般の人々、そして最後に、障がいがあり手しか使えず足が使えない人々のためのものなど、幅広い用途で使用できるように、長年にわたって技術が大幅に改善されてきました。このような技術の進歩には、ハンドサイクルの電動化も含まれ、障害者のためのハンドサイクルの機動性とスピードが向上し、日常生活で何の苦労もなく快適に使用できるようになった。したがって、ハンドサイクル技術の成長は、予測期間にわたってハンドサイクル市場を活性化させると予想されます。

  • 主要企業が提供する様々な製品も市場成長を促進すると予想される要因の一つです。

ハンドサイクル市場には、主要企業が提供するさまざまな製品があります。例えば、Defier ハンドサイクルは体重225ポンドの10歳以上の人が使用できます。これらのハンドサイクルは、性能に優れていた以前のハンドサイクルシリーズの2つからいくつかの機能を組み合わせたものであるため、ライダーに楽しいライディング体験を提供します。このハンドサイクルの 促進要因は、高速で行きながら、路上での視認性がこれらのhandcyclesに存在するであろうとして、道路上の高速で安全を保証されています。このハンドサイクルは、 促進要因に安定した乗り心地を提供し、道路を走行する際にもハンドサイクルの全体的な性能を損なわないです。

さらに、バイクオンが提供するトップエンドのフォース3は、フォースCC、フォース2、フォースGといったこれまでのフォースシリーズの特徴を併せ持つ最新のフォースシリーズ。このハンドサイクルには、調節可能なシート、チェーンガード、安全フラッグ、リフレクターなど、いくつかの機能やアクセサリーが含まれています。これらのハンドサイクルの新モデルには、ハンドサイクルが効率的に性能を発揮できる未舗装や砂利道などのさまざまな地形で役立つ幅広のタイヤが付属しています。

ハンドサイクル市場の抑制要因:

  • 製造コストが高く、より安価な代替品が入手可能であることが市場成長の妨げとなる可能性があります。

ハンドサイクル市場は、障害を持つ人々の日常的な移動手段を改善したり、ハンドサイクルの良好な乗車体験や性能向上を提供したりする重要な役割を持ちながら、使いやすく、これらのハンドサイクルを購入する人々の安全な移動を確保するにもかかわらず、これらのハンドサイクルのメーカーが直面する可能性のある様々な課題が、予測期間中にハンドサイクル市場にマイナスの影響を与える可能性があります。

例えば、ハイテク電動コンポーネントやハンドサイクルの特別な設計のための追加コンポーネントを備えた従来の自転車と比較した場合、電動または通常のハンドサイクルの開発には高コストの要件があります。これらのハンドサイクルに関する人々の認知度は限られており、自転車のように市場で大きく成長している競合要因と相まって、予測期間中にハンドサイクル市場の成長を妨げると予想される要因のいくつかです。

ハンドサイクル市場:地理的展望

  • 成長はアジア太平洋地域で顕著になると予測されます。

アジア太平洋地域のハンドサイクル市場は、いくつかの要因によって急速に拡大しています。重要な要因の1つは、身体的な健康や障害を持つ人々のレクリエーションの可能性を重視する傾向が強まっていることです。このような考え方の変化が、ハンドサイクルのような適合スポーツ用具の需要増加を促進しています。さらに、技術や素材の絶え間ない開発により、性能、快適性、耐久性が向上し、この地域の消費者にとってより望ましいものとなっています。

インフラ整備やコミュニティ・プログラムへの資金提供など、スポーツにおけるインクルージョンとアクセシビリティを推進する政府の動きは、市場の拡大を後押しします。さらに、障害やアクセシビリティに対する文化的な見方の変化は、より包括的な環境を作り出し、レジャー活動として、また実行可能な交通手段としてのハンドサイクリングへの参加の増加を促進しています。これらの要因が相まって、アジア太平洋地域のハンドサイクル市場は安定した成長と楽観的な予測を示しています。

ハンドサイクル業界の最新情報:

  • 2024年3月、台湾の大手自転車メーカーであるThe Cycling and Health Tech Industry R&D Center(CHC)は、身体の不自由な人や障害者のために特別に設計されたハンドサイクルの発売を発表しました。このハンドサイクルの発表の際、CTCはこの発表のパートナーであるBAS(Bicycle Alliance for Sustainability)と共に、台湾の様々な関係者と手を取り合い、このハンドサイクルを提供することで、この持続可能で社会的な大義への一歩を踏み出しました。
  • 2022年9月、HP Velotechnikはハンドサイクルの分野で非常に革新的な製品を発表しました。この製品はHands-On-Cycleと呼ばれています。この発表は、フリードリヒスハーフェンで開催されたユーロバイク見本市で行われ、その革新的な技術的ソリューションで、その場にいた何人かの人々に感銘を与えました。このハンドサイクルには、ケーブル・プル一体型の非常にコンパクトなデザインや、完全に密閉されたチェーン・ガイドなど、いくつかのユニークな特徴があります。このハンド・オン・サイクルは、障害を持つ人々の日常的な乗り物として使用できるように設計されており、同時に、性能を向上させることで、快適な乗り心地を実現しています。

ハンドサイクル市場は以下のようにセグメント化され、分析されている:

タイプ別

  • 手動式
  • 電動式
  • ハイブリッド

用途別

  • スポーツ用ハンドバイク
  • 車椅子用ハンドバイク
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ハンドサイクル市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • マニュアル
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 電気
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ハイブリッド
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 ハンドサイクル市場:用途別

  • イントロダクション
  • スポーツハンドバイク
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 車椅子用ハンドバイク
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 ハンドサイクル市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Bike-On
  • Freedom Concepts
  • Sport-On
  • Ideal Surgical Company
  • Worksman Cycles
  • ReActive Adaptations
  • Stricker-Handbikes
  • Inclusive Inc
  • The Active Hands Company
  • Top End Sports, LLC
目次
Product Code: KSI061616881

The handcycle market is projected to grow at a CAGR of 5.85% from US$3.461 billion in 2022 to US$5.153 billion in 2029 during the forecast period.

The handcycle is a type of bicycle that is generally powered by pedals using the human legs to go a certain distance, but instead of powering the bicycle using the human legs, the pedals are moved using the human hands in the handcycle. These handcycles are generally tricycles or can be called cycles with three tires to support them. These handcycles are useful for disabled people who have a disability that affects their legs and mobility and can only use their hands.

These handcycles provide them a chance for mobility with ease and can be used by them in their daily lives to go from one place to another. These handcycles are not only used by people with disability but also by people who are perfectly normal and need to use these handcycles to keep up with a healthy lifestyle. These normal people use handcycles to improve their cardiovascular health, which keeps heart disease away. Further, these handcycles can provide increased upper-body strength and a healthy lifestyle if used daily by normal or disabled people.

HANDCYCLE MARKET INTRODUCTION:

The handcycle market is driven by the growing developments in handcycle technology over the years, which has increased the overall performance of the handcycle and safety provided by them to people with disability, which makes it more reliable for them to use in their daily lives and comfortable for the riders of the handcycles.

The growth in health awareness and people investing heavily in products related to health or which can enhance their health is growing rapidly. This rapid growth in health awareness among the general public is driving the demand for handcycles in the market as they can provide better upper-body strength and improved cardiovascular health, which can prevent any heart-related diseases in the future. Thus, these factors are contributing significantly to boosting the handcycle market over the forecast period.

HANDCYCLE MARKET DRIVERS:

  • Growth in technological advances in handcycle technology is predicted to propel market growth.

The technology has been improved significantly for handcycles over the years, which has made the handcycle more reliable and safe to use in a wide variety of applications like in the Olympics for races that happen which include the use of handcycles, the general public using it for improving health, and lastly for the people who have a disability and can only use their hands and not legs. These technological advancements include the electrification of the handcycle, which has improved the mobility and speed of the handcycle for disabled people so that they can use it in their daily lives without any hassle and with comfort. Hence, the growth in technology for handcycles is anticipated to fuel the handcycle market over the forecast period.

  • Various products offered by key players is another factor anticipated to propel the market growth.

There are various products offered by key players in the handcycle market. For instance, the Defier handcycle can be used by people aged 10 and above with a weight range of 225 lbs. These handcycles provide an enjoyable riding experience for the rider as it has some combined features from two of the previous handcycles series which were excellent in performance. The driver of this handcycle is assured safety with high-speed on the road as the on-road visibility will be there in these handcycles while going at high speed. This handcycle provides a stable ride to the driver, which doesn't compromise the overall performance of the handcycle when going through the whole ride on the road.

Furthermore, the Top End Force 3 offered by Bike-On is the newest Force series of handcycles, which combines features from the previous models of the Force series like Force CC, Force 2, and Force G. The red color of the handcycles provides better on-road visibility and can be useful at schools, clubs, and teams by providing them with an enjoyable riding experience. This handcycle includes several features and accessories, such as adjustable seats, chain guards, safety flags, and reflectors. The new model of these handcycles comes with wider tires that are useful in different terrains like unpaved or gravel where the handcycle can perform efficiently.

HANDCYCLE MARKET RESTRAINT:

  • High manufacturing costs and the availability of cheaper alternatives can hinder market growth.

The handcycle market, despite having an important role in improving the daily mobility solutions for the public with disabilities or providing a good riding experience and enhanced performance of the handcycle while being easy-to-use and ensuring safe travel for people who buy these handcycles can lead to various challenges that can be faced by the manufacturers of these handcycles that may impact the handcycles market negatively over the forecast period.

For instance, the high-cost requirement for the development of electric or normal handcycles when compared to traditional bicycles with their high-tech electric components and additional components for the special design of handcycles. The limited amount of awareness among the people about these handcycles, coupled with its competitive alternatives growing significantly in the market like bicycles, are some factors that are expected to hinder the handcycle market growth over the forecast period.

HANDCYCLE MARKET - GEOGRAPHICAL OUTLOOK

  • The growth is projected to be prominent in the Asia Pacific region.

The Asia Pacific handcycle market is expanding rapidly, owing to several causes. One important factor is the increased emphasis on physical health and recreational possibilities for people with impairments. This shift in mentality is driving increased demand for adapted sports equipment such as handcycles. Furthermore, constant developments in technology and materials improve handcycle performance, comfort, and durability, making them more desirable to consumers in the region.

Government actions to promote inclusion and accessibility in sports, such as financing for infrastructure development and community programs, help to drive market expansion. Furthermore, changing cultural views towards disability and accessibility are creating a more inclusive environment, promoting increased involvement in hand-cycling as both a leisure activity and a viable mode of transportation. These factors, taken together, lead to the Asia Pacific handcycle market's consistent growth and optimistic forecast.

Handcycle Industry Updates:

  • In March 2024, The Cycling and Health Tech Industry R&D Center or CHC, a leading bicycle designer from the country of Taiwan, announced the launch of handcycles that are specially designed for the physically challenged or disabled people who can ride this handcycle outside and enjoy the experience of riding this handcycle. During the launch of these handcycles, the CTC, along with BAS or Bicycle Alliance for Sustainability, who is their partner in this launch, joined hands together with several different key players involved in Taiwan to take a step towards this sustainable and social cause by providing these handcycles.
  • In September 2022, HP Velotechnik announced the launch of their highly innovative product in the field of handcycles, which is called Hands-On-Cycle. This launch happened at the Eurobike trade fair in Friedrichshafen and impressed several people present there with its innovative technical solutions. This handcycle has several unique features including its extremely compact design with integrated cable pulls and a fully enclosed chain guide. This Hand-On-cycle is built such that it can become a daily vehicle for people with disabilities while ensuring a good riding experience with enhanced performance.

The Handcycle market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Manual
  • Electric
  • Hybrid

By Application

  • Sports Hand Bikes
  • Wheelchair Hand Bikes
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. HANDCYCLE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Manual
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Electric
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Hybrid
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. HANDCYCLE MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Sports Hand Bikes
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Wheelchair Hand Bikes
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Others
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. HANDCYCLE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Spain
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.6. Others
        • 7.4.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.6.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Bike-On
  • 9.2. Freedom Concepts
  • 9.3. Sport-On
  • 9.4. Ideal Surgical Company
  • 9.5. Worksman Cycles
  • 9.6. ReActive Adaptations
  • 9.7. Stricker-Handbikes
  • 9.8. Inclusive Inc
  • 9.9. The Active Hands Company
  • 9.10. Top End Sports, LLC