デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1496030

栄養補助食品市場:2024年~2029年の予測

Dietary Supplements Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 155 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.05円
栄養補助食品市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年04月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

栄養補助食品市場は、予測期間中にCAGR2.82%で成長し、2022年の797億7,100万米ドルから2029年には969億4,200万米ドルに達すると予測されています。

世界中の政府、特に栄養不良が多い低開発国では、国民の健康を改善するためのプログラムが常に提案されています。例えば、米国食品医薬品局(FDA)は2022年6月に、教育者、顧客、ヘルスケア専門家の間で栄養補助食品に関する情報を提供し、教育し、認識を向上させるための「Supplement Your Knowledge」キャンペーンを発表しました。サプリメントによる栄養補給は、さまざまな国の栄養不良の状況を改善する上で不可欠です。

さらに、世界人口の高齢化に伴い、健康上の問題を抱える人が増えています。栄養補助食品は、こうした懸念を和らげ、高齢者の幸福度を高める手段を提供します。日本では、総人口に占める高齢者の割合が2020年の28.559%から2021年には28.855%、さらに2022年には29.001%と着実に上昇しています。

さらに、若者のフィットネス意識の高まりは、ジム、ヘルスクラブ、フィットネスセンターの拡大によって拍車がかかっており、これが精力・減量サプリメントの需要を増大させる可能性が高いです。スポーツ栄養へのニーズを高め、栄養補助食品市場に利益をもたらすと予想されるもう1つの要因は、政府によるスポーツ活動への認識と注目の高まりです。

オーガニック製品への注目

厳格な法律と認証要件は、オーガニック製品の安全性、真実性、品質を守っています。なぜなら、オーガニック製品は徹底的な検査を受け、オーガニック規制に従っているためであり、消費者はオーガニック・サプリメントにより多くの対価を支払う用意があるからです。健康志向が高まるにつれ、顧客は健康全般をサポートする商品を積極的に求めるようになっています。オーガニック・トレード協会の最新の調査によると、20億米ドル規模のオーガニック分野では、原料の入手可能性がイノベーションを促進します。

米国のオーガニック調査拡大イニシアティブ(OREI)は、2022年に2,800万米ドルの助成金を割り当てたが、この数字は2023年までに4,400万米ドルへと大幅に拡大しました。この助成金の急増は、オーガニック製品に対する需要の高まりを裏付けています。

世界中の多くの政府が有機農業を支援し、その生産と消費にインセンティブを与えています。このような支援の結果、市場における有機栄養補助食品の入手可能性と多様性が拡大しました。その結果、オーガニック製品が重視されるようになり、市場は拡大しています。

市場はAPAC地域で拡大すると予測されます。

栄養補助食品市場は、インドで長年にわたり大幅な拡大が見られ、この地域で最も急成長している市場のひとつとなっています。糖尿病、高血圧、肥満、心血管問題などを含む数多くの生活習慣病は、食生活の変化、運動不足、座りがちなライフスタイルの増加の結果です。消費者の食生活に対する意識は高まっています。

さらに、普段の食事では栄養を摂ることができないため、栄養補助食品が栄養不足に対応する価値を理解し始めており、栄養補助食品の売上が伸びています。

例えば、国際貿易局によると、2025年末までにインドの栄養補助食品産業は推定40億米ドルから180億米ドルに成長すると予測されています。栄養補助食品市場の65%以上は栄養補助食品セグメントで占められており、特に予防的健康が誰にとっても最優先事項となっていることから、毎年22%の割合で増加すると予想されています。

さらに、栄養価の高い製品は、他の製品よりも消費者に好まれます。この地域の人々は、認知の健康のためにビタミンを増やすことに関心があり、その結果、さまざまな健康補助食品の需要と売上が大幅に伸びています。

市場では、クリーンラベル製品に対する需要が増加しており、サプリメントに含まれる非遺伝子組み換えやグルテンフリーの成分に対する需要が高まっています。例えば、OZivaはインドでトップクラスのクリーンラベルのアクティブニュートリションブランドで、現代的な料理と従来のアーユルヴェーダを融合させています。さらに、ENTRACKRによると、OZIVAの2021年度の営業利益は7億2,100万インドルピーだった。この会計年度は、前会計年度と比較して驚異的な成長を遂げました。植物由来の商品のオンライン販売は、このeインドの健康とウェルネス企業によって提供されています。オージバその結果、この地域におけるこのセグメントの大幅な成長動向が第一の原動力となっています。

さらに、人々の多忙なスケジュールと長時間労働は、日々の食事、健康、運動への関心の欠如につながり、ストレス、悲しみ、気分の落ち込み、免疫力の低下など、さまざまな健康問題を引き起こしています。そのため、予防的な健康への関心が高まり、悪い結果を招くことなく、より大きな健康効果をもたらすサプリメントが好まれるようになっています。これらの要因により、この分野の栄養補助食品の売上は予測期間中に急増すると予想されます。

主な市場開拓:

  • 2023年2月、Elemis社はスキンケアとウェルネスのための新しいサプリメントを発表しました。このプロ・コラーゲン・スキン・フューチャーには、ビタミンAとC、抗酸化物質配合のクロレラ、ヒアルロン酸が含まれています。
  • 2023年5月、ソフトボールと野球の団体であるパーフェクト・ゲーム社は、スポーツ栄養分野の重要な参入企業であるローンチ・ハイドレート社と提携しました。この提携は、栄養補助食品を含む複数のスポーツ飲料を競合他社に提供しようとするものでした。
  • 2022年11月、ジョリーウェルは、栄養補助食品のラインに、植物由来でクリーンな新商品を導入すると発表しました。最近発売されたサプリメントは、悪影響の危険を冒すことなく安全に使用できるよう、健康的で自然な成分を使用して専門的に作られました。2023年2月、フランス南西部で生産され、オーガニック認証を受けたバージンコリアンダーシードオイルSEPIBLISSTM BIOが加わり、セピックは敏感肌用栄養化粧品のラインナップを拡大しました。
  • 2022年10月、フランスのロケット社から、オーガニックエンドウプロテインとオーガニックエンドウスターチを含むオーガニックエンドウ成分の新シリーズが発売されました。これらの成分は、カナダのマニトバ州ポーテージ・ラ・プレーリーにある同社の施設で、ネットワークの一員であるカナダの有機エンドウ豆生産者の協力を得て製造されています。これらの追加オプションにより、Roquette社は、消費者に提供したい食品が高品質で信頼性が高く、農家まで完全に追跡可能であることを知った上で、顧客が自由に選択できるようにしています。

主要プレーヤー

  • ネスレは、栄養価の高い健康ソリューション、食品、飲食品に関して市場をリードする企業のひとつです。同社は、人々の生活の質を向上させ、健康な未来の確保に貢献することを計画しています。ネスレは約27万人の従業員を擁し、2,000以上のブランドを持ち、188カ国で事業を展開しています。
  • BASFの製品ラインには、石油・ガス、化学薬品、ポリマー、パフォーマンス・アイテム、農作物保護用品などがあります。世界トップの化学会社である同社は、社会的責任、環境保全、商業的成功のバランスをとっています。同社の幅広いプレミアム健康成分は、強力な科学的証拠に裏付けされ、人々がより長く健康的な生活を送るのに役立っています。ルテイン、オメガ3脂肪酸、ビタミン、カロテノイドを含む様々な栄養補助食品を提供しています。
  • アムウェイはホームケア、化粧品、健康グッズを提供するアメリカの会社です。ニュートリライトは、同社が最も販売しているビタミンと栄養補助食品のブランドです。ニュートリライト製品の製造には、アムウェイが所有する約6,000エーカーのオーガニック認定農地で栽培された植物のエキスが使用されています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 栄養補助食品市場:年齢層別

  • イントロダクション
  • 0~5歳
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 6~20歳
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 20~50歳
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 栄養補助食品市場:用途別

  • イントロダクション
  • 予防
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 積極的
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 栄養補助食品市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 植物性
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ビタミン
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ミネラル
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 脂肪酸
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 栄養補助食品市場:販売チャネル別

  • イントロダクション
  • ハイパーマーケット
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 専門店
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 薬局
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 独立小売業者
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 直接販売業者
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • オンライン
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第9章 栄養補助食品市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 年齢層
    • 用途別
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 年齢層
    • 用途別
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 年齢層
    • 用途別
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 年齢層
    • 用途別
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 年齢層
    • 用途別
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Procter & Gamble
  • Amway
  • BASF
  • Arm and Hammer(Parent Company:Church & Dwight)
  • Abbott Laboratories
  • CVS Pharmacy(Parent Company:CVS Health Corporation)
  • Herbalife International of America, Inc.
  • Nestle
  • Otsuka Holding Co., Ltd.
  • H&H Group
  • Dsm-firmenich
  • Biovencer Healthcare Pvt Ltd
  • Archer Daniels Midland
  • Nutrascience Labs(Twinlab Consolidation Corporation)
  • Arbro Pharmaceuticals
目次
Product Code: KSI061610428

The dietary supplements market is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 2.82% over the forecast period to reach US$96.942 billion by 2029, increasing from US$79.771 billion in 2022.

Governments all over the worldwide, especially in underdeveloped nations where malnutrition is more common, constantly propose programs to improve the health of citizens. For instance, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) announced the "Supplement Your Knowledge" campaign in June 2022 to inform, educate, and improve awareness of dietary supplements among in educators, customers, and healthcare professionals. Supplemental nutrition has been essential in improving the malnutrition situation in various nations.

Furthermore, as the global population ages, individuals are increasingly prone to health issues. Dietary supplements offer a means to mitigate these concerns and enhance the well-being of older adults. In Japan, the proportion of elderly individuals within the total population has steadily risen: from 28.559% in 2020 to 28.855% in 2021, and further to 29.001% in 2022.

Furthermore, the rise in youth fitness awareness has been spurred by the expansion of gyms, health clubs, and fitness centers, which is likely to augment the demand for energy and weight-loss supplements. Another factor that is anticipated to boost the need for sports nutrition and benefit the market for dietary supplements is the growing recognition and focus on sports activities by the governments.

focus on organic products

Strict laws and certification requirements protect the safety, veracity, and quality of organic products because these goods have undergone thorough testing and follow organic regulations, and consumers are ready to pay more for organic supplements. Customers are actively looking for items that support general well-being as they become more health conscious. According to the Organic Trade Association's most recent research, the availability of ingredients can spur innovation in the $2.0 billion organic dietary supplements sector.

The Organic Research Extension Initiatives (OREI) in the United States allocated $28 million in grants for the year 2022, a figure that expanded significantly to $44 million by 2023. This surge in funding underscores the growing demand for organic products.

Many governments all around the globe support organic farming and provide incentives for its production and consumption. The availability and diversity of organic dietary supplements on the market have expanded as a result of this support. As a result, the market is expanding as a result of the growing emphasis on organic products.

The market is projected to grow in the APAC region.

The market for dietary supplements has seen substantial expansion in India over the years, making it one of the fastest growing in the area. Numerous lifestyle disorders, including diabetes, high blood pressure, obesity, cardiovascular issues, etc., are a result of dietary changes, inactivity, and an increase in sedentary lifestyles. Consumers are more aware of their dietary demands owing to greater awareness.

Additionally, customers are starting to understand the value of dietary supplements in addressing nutritional gaps as they are unable to achieve their nutritional needs through their usual diets, which is growing the country's sales of dietary supplements.

For instance, as per the International Trade Administration, by the end of 2025, the Indian nutraceuticals industry is projected to have grown from an estimated $4 billion to $18 billion. Over 65% of the nutraceutical market is made up of the dietary supplements segment, which is expected to increase at a rate of 22% annually, especially as preventative health becomes a top priority for everyone.

Further, products with a high nutritional value are preferred by consumers over other products. People in the area are interested in obtaining vitamin boosts for cognitive health, which has resulted in a significant growth in the demand for and sales of various health supplements.

The market is seeing an increase in demand for clean-label products, which is driving up demand for non-GMO and gluten-free components in supplements. For instance, OZiva is the top clean-label active nutrition brand in India and combines contemporary cuisine with conventional Ayurveda. Furthermore, ENTRACKR reports that Oziva earned INR 721 million in operating income for the fiscal year 2021. The financial year saw tremendous growth when compared to the previous one. Online sales of plant-based goods are offered by this e Indian health and wellness company. Oziva. As a result, the segment's considerable growth trend in this region is the primary driving factor.

Furthermore, people's busy schedules and long work hours have led to a lack of attention to their daily food, health, and exercise, which has resulted in a variety of health problems like stress, sadness, mood swings, and lowered immunity. Owing to this, individuals are paying more attention to preventative health and favoring supplements that provide greater health benefits without having negative consequences. These factors are anticipated to cause dietary health supplement sales in this area to soar during the forecast period.

Key Market Developments:

  • February 2023, Elemis introduced new supplements for skincare and wellness. These Pro-Collagen Skin Future pills contain vitamins A and C, chlorella, an antioxidant combination, and hyaluronic acid. The market is projected to increase as a result of the rising demand for skin care supplements that encourage collagen synthesis to support healthy skin.
  • May 2023, Perfect Game, a softball and baseball organization, teamed with Launch Hydrate, a significant participant in the sports nutrition sector. This partnership sought to provide several sports beverages including dietary supplements to the competitors. Furthermore,Additionally, Hemperella introduced protein bars, hemp muesli, and protein powder in April 2023, among other products.
  • November 2022, Jollywell announced the introduction of a new line of plant-based and clean goods in its line of nutritional supplements. To make the recently released supplements safer to use without running the danger of negative effects, they were professionally created using healthy and natural components. In February 2023, with the addition of SEPIBLISSTM BIO, a virgin coriander seed oil produced in the southwest of France and certified organic, Seppic broadens its line of nutricosmetic products for sensitive skin.
  • October 2022, a new range of organic pea components, including organic pea protein and organic pea starch, was introduced by the French company Roquette. These components are made in the company's facilities in Portage la Prairie, Manitoba, Canada, with the help of organic Canadian pea producers who are part of a network. With these additional options, Roquette gives its clients the freedom to select the food they wish to provide consumers knowing that it will be of high quality, reliable, and fully traceable to the farm.

Key Players:

  • Nestle is one of the leading markets when it comes to nourishing health solutions, food, and beverages. The company plans to improve people's quality of life and help ensure a healthy future. Nestle employs almost 270,000 people, has over 2,000 brands, and is present in 188 countries.
  • BASF's product line includes oil and gas as well as chemicals, polymers, performance items, and crop protection goods. Being the top chemical firm in the world, the company balances social responsibility, environmental preservation, and commercial success. The company's extensive range of premium health components is supported by strong scientific evidence and helps people live longer healthier lives. It provides a variety of dietary supplements that include lutein, omega-3 fatty acids, vitamins, and carotenoids, which are used in a range of applications.
  • Amway is an American company that offers home care, cosmetics, and health goods. Nutrilite is the brand of vitamins and nutritional supplements that the company sells the most. Botanical extracts from plants cultivated on Amway's almost 6,000 acres of certified organic farmland are used to make Nutrilite products.

Segmentation:

By Age Group

  • 0-5 Years
  • 6-20 Years
  • 20-50 Years

By Usage

  • Preventive
  • Proactive

By Type

  • Botanicals
  • Vitamins
  • Minerals
  • Fatty Acids
  • Others

By Sales Channel

  • Hypermarkets
  • Specialty Stores
  • Pharmacies
  • Independent Retailers
  • Direct Sellers
  • Online

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. DIETARY SUPPLEMENTS MARKET BY AGE GROUP

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. 0-5 Years
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. 6-20 Years
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. 20-50 Years
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. DIETARY SUPPLEMENTS MARKET BY USAGE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Preventive
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Proactive
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. DIETARY SUPPLEMENTS MARKET BY TYPE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Botanicals
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Vitamins
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Minerals
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Fatty Acids
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Others
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness

8. DIETARY SUPPLEMENTS MARKET BY SALES CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Hypermarkets
    • 8.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.2.2. Growth Prospects
    • 8.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.3. Specialty Stores
    • 8.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.3.2. Growth Prospects
    • 8.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.4. Pharmacies
    • 8.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.4.2. Growth Prospects
    • 8.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.5. Independent Retailers
    • 8.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.5.2. Growth Prospects
    • 8.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.6. Direct Sellers
    • 8.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.6.2. Growth Prospects
    • 8.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.7. Online
    • 8.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.7.2. Growth Prospects
    • 8.7.3. Geographic Lucrativeness

9. DIETARY SUPPLEMENTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Age Group
    • 9.2.2. By Usage
    • 9.2.3. By Type
    • 9.2.4. By Sales Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. United States
        • 9.2.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Age Group
    • 9.3.2. By Usage
    • 9.3.3. By Type
    • 9.3.4. By Sales Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Age Group
    • 9.4.2. By Usage
    • 9.4.3. By Type
    • 9.4.4. By Sales Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
        • 9.4.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. Germany
        • 9.4.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. France
        • 9.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. Spain
        • 9.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.5. Others
        • 9.4.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.5.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Age Group
    • 9.5.2. By Usage
    • 9.5.3. By Type
    • 9.5.4. By Sales Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
        • 9.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. UAE
        • 9.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Israel
        • 9.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.4. Others
        • 9.5.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.4.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. Age Group
    • 9.6.2. By Usage
    • 9.6.3. By Type
    • 9.6.4. By Sales Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. Japan
        • 9.6.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. China
        • 9.6.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. South Korea
        • 9.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Indonesia
        • 9.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.6. Thailand
        • 9.6.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.6.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.7. Others
        • 9.6.5.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.7.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Procter & Gamble
  • 11.2. Amway
  • 11.3. BASF
  • 11.4. Arm and Hammer (Parent Company: Church & Dwight)
  • 11.5. Abbott Laboratories
  • 11.6. CVS Pharmacy (Parent Company: CVS Health Corporation)
  • 11.7. Herbalife International of America, Inc.
  • 11.8. Nestle
  • 11.9. Otsuka Holding Co., Ltd.
  • 11.10. H&H Group
  • 11.11. Dsm-firmenich
  • 11.12. Biovencer Healthcare Pvt Ltd
  • 11.13. Archer Daniels Midland
  • 11.14. Nutrascience Labs (Twinlab Consolidation Corporation)
  • 11.15. Arbro Pharmaceuticals