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市場調査レポート
商品コード
1687430
欧州の栄養補助食品:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Europe Dietary Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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欧州の栄養補助食品:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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欧州の栄養補助食品市場規模は2025年に235億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは9.1%で、2030年には364億3,000万米ドルに達すると予測されます。
栄養補助食品の需要は、マクロおよびミクロ栄養素を含むサプリメントが提供する利点により、欧州全域で増加しています。英国プロプライエタリー協会によると、2022年の英国の市販ビタミン・ミネラルの販売額は1.6%増の4億6,150万ポンドでした。予防ヘルスケア対策と実践に関する消費者意識の高まりが需要をさらに押し上げています。さらに、欧州の消費者は、腸の健康を助ける菜食主義者や自然派製品に傾倒しています。消費者のニーズと嗜好の急速な変化に伴い、市場企業は、直接投与粉末、チューイング、グミなど、さまざまな送達形式を模索しています。例えば、2023年2月、英国のグミ・ビタミン・ブランドであるNutrigums社は、異なる健康効果を持つガムタイプの栄養補助食品2種を新たに発売しました。ニュートリガムズ・ハッピーファイバーは便秘と消化器系の健康に役立つと謳われており、ニュートリガムズ・マグネシウム・クエン酸塩は正常な筋肉機能、神経系、骨と歯の健康をサポートするように設計されています。このように、上記のすべての要因が欧州の栄養補助食品市場の需要と成長を支えています。
ビタミンサプリメントは、欧州の消費者の間で着実に成長している分野であり、その原動力となっているのは、裁量支出の増大と生活の質の向上への重点化です。さらに、予防医療の実践や不十分な食事摂取によるマルチビタミン不足が、予測期間中のビタミン・ミネラルサプリメントの需要を牽引すると予測されています。さらに、NHS Business Services Authorityの報告によると、2022年にイングランドで調剤されたコレカルシフェロールの製品は2,570万6,000点を超え、次いで塩酸チアミン(327万6,000点)、ビタミンB化合物(116万7,000点)、その他のマルチビタミン製剤(97万点)となっています。市場の特徴は、新製品の発売、さまざまなフレーバー、グミやチュアブルのような革新的なフォーマットであり、企業間の競争を強化しています。例えば、バイエルは2022年6月、免疫力をサポートする栄養補助食品「Berocca Immuno Effervescent Tablets」を発売しました。この製品には、亜鉛、銅、鉄、セレン、ビタミンD、C、A、B6、B9、B12など、免疫系を高めるのに役立つ10種類の必須ビタミン・ミネラルが含まれていると謳われています。
同市場は、食生活と健康との関係についての意識の高まりとともに大きく成長し、必要な栄養を補給しながら健康を増進する栄養補助食品への需要が高まっています。さらに、同国で開催されるイベントや会議は、栄養補助食品の消費に関する認識を広める上で極めて重要であり、ひいては市場の研究を促進する可能性があります。例えば、2024年にはイタリアのミラノで栄養とバイオサイエンスの世界会議が開催されます。このイベントは、栄養補助食品、子どもの栄養、ニュートリゲノミクスなど様々なトピックについて議論するために発表されました。また、同国では代謝障害や胃腸障害の発生率が上昇しています。そのため、そのような懸念に対処するための医薬品/薬剤の売上は年々増加しています。イタリア医薬品庁(Agenzia Italiana del Farmaco)によると、2022年には、人口1,000人あたり1日317DDD(1日規定量)近くが消費されました。そのため、国内の消費者は、腸の健康をサポートし、胃腸/代謝障害を予防する栄養補助食品への傾倒を示しています。
欧州の栄養補助食品市場は非常に断片化されており、世界的および地域的な企業が市場シェアを争っています。同市場の有力企業には、ハーバライフ・ニュートリション社、バイエル社、ハレオン社、プロクター・アンド・ギャンブル社、ペリゴ社などがあります。これらの企業は、M&Aを通じて製品ポートフォリオを拡大し、市場を拡大しようと絶えず努力しています。また、製品の発売・革新やポートフォリオの拡大により、市場シェアを拡大しています。さらに、売上を伸ばし、ブランドの存在感を高めるために、製品開発やイノベーションの面で事業を拡大するために必要な措置を講じています。
The Europe Dietary Supplements Market size is estimated at USD 23.57 billion in 2025, and is expected to reach USD 36.43 billion by 2030, at a CAGR of 9.1% during the forecast period (2025-2030).
The demand for dietary supplements is increasing across Europe due to the benefits offered by supplements, which include macro- and micro-nutrients. According to the Proprietary Association of Great Britain, in 2022, the sales value of over-the-counter vitamins and minerals in Great Britain increased by 1.6 % to GBP 461.5 million. The demand is further boosted by rising consumer awareness regarding preventive healthcare measures and practices. Moreover, European consumers are more inclined toward vegan and natural products aiding gut health. With the rapid change in the needs and preferences of consumers, market players are exploring different delivery formats, such as direct-dose powders, chews, and gummies. For instance, in February 2023, the UK gummy vitamin brand Nutrigums launched two new dietary supplements with different health benefits in gum formats. The launch included Nutrigums Happy Fibre, which is claimed to help with constipation and digestive health, and Nutrigums Magnesium Citrate, designed to support normal muscle function, the nervous system, and bone and tooth health. Thus, all the factors mentioned above support the demand and growth of the European dietary supplements market.
Vitamin supplements are a steadily growing segment among European consumers, driven by the growing discretionary spending and greater emphasis on improving their quality of life. Moreover, preventive healthcare practices and multivitamin deficiency due to inadequate food intake are projected to drive the demand for vitamin and mineral supplements during the forecast period. Additionally, according to the NHS Business Services Authority reports, more than 25.706 million products of cholecalciferol were dispensed in England in 2022, followed by thiamine hydrochloride (3.276 million), vitamin B compound (1.167 million), and other multivitamin preparations (0.970 million). The market is characterized by new product launches, different flavors, and innovative formats like gummies and chewables, enhancing competition among players. For instance, in June 2022, Bayer launched Berocca Immuno Effervescent Tablets, a nutritional supplement designed to support immunity. The product is claimed to contain ten essential vitamins and minerals that help boost the immune system, including zinc, copper, iron, and selenium, as well as vitamins D, C, A, B6, B9, and B12.
The market witnessed considerable growth with the growing awareness regarding the relationship between diet and health, enhancing the demand for dietary supplements that improve health while providing essential nutrition. Additionally, events and conferences held in the country are crucial for spreading awareness regarding the consumption of dietary supplements, which could, in turn, drive the market studied. For instance, the Global Conference for Nutrition and Biosciences will be held in Milan, Italy, 2024. The event was announced to discuss various topics like dietary supplements, child nutrition, and nutrigenomics. Moreover, the country has been witnessing a rise in incidences of metabolic or gastrointestinal disorders. Thus, the sales of medicines/drugs to address such concerns have increased over the years. According to the Agenzia Italiana del Farmaco (Italian Medicines Agency), in 2022, almost 317 DDD (daily defined dose) per 1,000 inhabitants per day were consumed. So, consumers across the country have shown an inclination toward dietary supplements that support gut health and prevent gastrointestinal/metabolic disorders.
The Europe dietary supplements market is highly fragmented, with global and regional players competing for market share. Among the prominent players in the market are Herbalife Nutrition Ltd, Bayer AG, Haleon PLC, Procter & Gamble Co, and Perrigo Co Plc. These companies continually seek to expand their product portfolios and market reach through mergers and acquisitions. They are also increasing their market share based on product launches/innovation and portfolio expansion. They are further taking necessary measures to expand their business in terms of product development and innovation to boost sales and enhance brand presence.