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市場調査レポート
商品コード
1685703

栄養補助食品:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Dietary Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 178 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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栄養補助食品:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 178 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

栄養補助食品市場規模は2025年に1,456億5,000万米ドルと予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは4.5%で、2030年には1,815億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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COVID-19の影響後、市場では消化器系や免疫系の健康によい製品への需要が急増しています。また、タンパク質、ビタミン、オメガ3脂肪酸などのサプリメントの販売も大きな伸びを示しました。こうした要因が市場にプラスの影響を与えています。その結果、増大する需要に対応するため、数多くの製品が発売されています。

栄養補助食品市場は、ヘルスケアコストの上昇や生活習慣病の負担増の中で、予防的な健康管理へのパラダイムシフトが先行要因となっています。さらに、小売分野におけるデジタル化は、栄養補助食品の成長をさらに押し上げると予想されます。同様に、ハーブサプリメントの人気が急上昇していることも、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。フィットネスセンター、ヘルスクラブ、スポーツジムの増加と、若者のフィットネスに対する意識の高まりは、エネルギーおよび体重管理サプリメントの需要を増加させると予想されます。スポーツが職業として受け入れられるようになったことで、スポーツ栄養の需要が高まり、ひいては市場成長にもプラスになると予想されます。

栄養補助食品市場の動向

予防ヘルスケア製品への消費者投資の増加

過去数年間、世界市場では、ヘルスケアにおける治療的実践から予防的管理へ変化しています。ヘルスケア産業は経済全体に大きく貢献しています。ケアマネジメントの重視、価値に対する支払い、一般的なインフレ率の上昇がヘルスケアコストに影響を与えています。ヘルスケアコストは、先進国を含む世界のさまざまな地域で大幅に高くなっています。こうした動向は、消費者に健康補助食品を選ぶよう促しています。

さらに消費者は、より簡単な代謝障害に対処するための予防的製品やサービスに投資することで、ヘルスケアへの個別化アプローチを採用しています。さらに、菜食主義者や自然志向のサプリメントが人気を集めています。また、世界の消費者は、腸の健康に良い様々なサプリメント製品への傾倒を示しています。そのため、プロバイオティクスは過去数年間で大幅な成長を遂げ、それが市場における興味深い形式のサプリメントの売上を牽引しています。したがって、栄養補助食品の生産者は、売上を調整するために、アプリケーション、製剤化、他の健康上の利点への治療拡大を活用しています。

アジア太平洋は引き続き急成長市場

アジア太平洋の栄養補助食品市場は、先進国、新興国を問わず急成長を遂げています。健康補助食品に対する意識の高まり、人口の増加、可処分所得の増加が、同国の栄養補助食品市場を牽引しています。また、インド、中国、日本などの新興諸国では高齢化が進んでいるため、最近のサプリメント需要が増加しています。原材料が入手しやすいことから、同地域の栄養補助食品市場は、特にハーブやアーユルヴェーダエキスベースの製品に大きな投資機会を提供すると予想されています。さらに、新旧企業間の提携が、この地域の市場成長を支えると思われます。

栄養補助食品産業の概要

世界の栄養補助食品市場には、以下のような大手企業が含まれます。 Pfizer, Glanbia Nutritionals, Abbott, Bayer AG, and Amway. サプリメント市場は、既存企業を考慮すると、非常に幅広い市場規模を秘めています。FDA(米国食品医薬品局)の規制が広く普及しているため、大手企業は優位性を保ち、市場を独占し続けています。また、大手グローバル企業は地理的なリーチと消費者間での高いブランド認知度により、優位性を築いています。大手企業は製品イノベーションに注力しており、様々なフレーバーや、グミやチュアブルといった遊び心のある形状の製品を提供しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ビタミン&ミネラル
    • ハーブサプリメント
    • タンパク質とアミノ酸
    • 脂肪酸
    • プレバイオティクスとプロバイオティクス
    • その他のタイプ
  • 形状
    • 錠剤
    • カプセル
    • 粉末
    • グミ
    • ソフトジェル
    • 液体
    • その他の形態
  • 健康用途
    • 健康全般
    • 骨と関節の健康
    • エネルギーと体重管理
    • 胃腸の健康
    • 免疫力
    • 心臓の健康
    • 糖尿病
    • 皮膚・毛髪・爪
    • その他の健康用途
  • 流通チャネル
    • 薬局・薬店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • オンライン小売チャネル
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Amway Corporation
    • Abbott Nutrition
    • Glanbia PLC
    • Bayer AG
    • Pfizer Inc.
    • Suntory Holdings Ltd
    • Herbalife Nutrition
    • Haleon Plc
    • Otsuka Holdings Co. Ltd
    • The Bountiful Company

第7章 市場動向と将来機会

第8章 免責事項

目次
Product Code: 46490

The Dietary Supplements Market size is estimated at USD 145.65 billion in 2025, and is expected to reach USD 181.51 billion by 2030, at a CAGR of 4.5% during the forecast period (2025-2030).

Dietary Supplements - Market - IMG1

After the impact of COVID-19, the market has witnessed a surge in demand for products that are good for digestive and immune health. Also, the sales of supplements, such as proteins, vitamins, omega-3 fatty acids, and others, witnessed immense growth. Such factors are positively impacting the market. Consequently, numerous products are being launched to cater to the growing demand.

The dietary supplements market is preliminarily driven by the paradigm shift toward preventive health management practices amid rising healthcare costs and the increasing burden of lifestyle diseases. Furthermore, digitization in the retail sector is expected to boost dietary supplement growth further. Similarly, the surging popularity of herbal supplements is expected to drive market growth in the forecast period. An increasing number of fitness centers, health clubs, and gymnasiums, coupled with the growing awareness about fitness among youngsters, is expected to increase the demand for energy and weight management supplements. Increasing acceptance of sports as a career is expected to boost the demand for sports nutrition, which, in turn, benefits market growth.

Dietary Supplements Market Trends

Escalating Consumer Investment In Preventive Healthcare Products

Over the past few years, the global market has been witnessing a change from curative practices to preventive management in healthcare. The healthcare industry contributes extensively to the overall economy. Emphasis on care management, paying for value, and rising general inflation influence healthcare costs. Healthcare costs are substantially high in various regions globally, including developed countries. Such trends have prompted consumers to opt for health supplements.

Additionally, consumers have adopted a personalized approach to healthcare by investing in preventive products and services to deal with simpler metabolic disorders. Further, vegan and all-natural supplements are becoming popular. Also, global consumers have shown a greater inclination toward various supplement products that are good for gut health. Thus, probiotics witnessed substantial growth over the past few years, which in turn is driving the sales of interesting formats of supplements in the market. Therefore, the producers of dietary supplements are capitalizing on the application, formulation, and therapeutic expansion to other health benefits to regulate sales.

Asia-Pacific Remains the Fastest Growing Market

The Asia-Pacific dietary supplements market witnessed rapid growth in developed and developing countries. The growing awareness about health supplements, growing population, and increasing disposable incomes are driving the dietary supplement market in the country. Additionally, the demand for supplements in countries like India, China, and Japan has increased in recent years owing to the considerable aging population in such developing countries. Due to the availability of raw materials, the dietary supplements market in the region is anticipated to offer significant investment opportunities, especially for herbal and ayurveda extract-based products. Moreover, partnerships between old and new players will likely support market growth in the region.

Dietary Supplements Industry Overview

The global dietary supplements market includes leading players such as Pfizer, Glanbia Nutritionals, Abbott, Bayer AG, and Amway. The supplements market has a wide scope, considering the existing companies. With prevalent FDA regulations, the leading players have an upper edge and continue to dominate the market. Also, major global players have a geographical reach and high brand awareness among consumers, giving them an upper hand. The major players focus on product innovation, offering different flavors and fun-added formats like gummies and chewable.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Vitamins & Minerals
    • 5.1.2 Herbal Supplements
    • 5.1.3 Proteins and Amino Acids
    • 5.1.4 Fatty-acids
    • 5.1.5 Prebiotics & Probiotics
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Tablets
    • 5.2.2 Capsules
    • 5.2.3 Powders
    • 5.2.4 Gummies
    • 5.2.5 Softgels
    • 5.2.6 Liquids
    • 5.2.7 Other Forms
  • 5.3 Health Application
    • 5.3.1 General Health
    • 5.3.2 Bone & Joint Health
    • 5.3.3 Energy & Weight Management
    • 5.3.4 Gastrointestinal Health
    • 5.3.5 Immunity
    • 5.3.6 Cardiac Health
    • 5.3.7 Diabetes
    • 5.3.8 Skin/Hair/Nails
    • 5.3.9 Other Health Applications
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.4.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.3 Online Retail Channels
    • 5.4.4 Other Distribution Channels
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Spain
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 Germany
      • 5.5.2.4 France
      • 5.5.2.5 Italy
      • 5.5.2.6 Russia
      • 5.5.2.7 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa
      • 5.5.5.1 South Africa
      • 5.5.5.2 Saudi Arabia
      • 5.5.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Amway Corporation
    • 6.3.2 Abbott Nutrition
    • 6.3.3 Glanbia PLC
    • 6.3.4 Bayer AG
    • 6.3.5 Pfizer Inc.
    • 6.3.6 Suntory Holdings Ltd
    • 6.3.7 Herbalife Nutrition
    • 6.3.8 Haleon Plc
    • 6.3.9 Otsuka Holdings Co. Ltd
    • 6.3.10 The Bountiful Company

7 MARKET TRENDS AND FUTURE OPPORTUNITY

8 DISCLAIMER