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市場調査レポート
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1495944

鉛蓄電池市場:2024年~2029年の予測

Lead Acid Battery Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 135 Pages
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鉛蓄電池市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年05月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
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  • 目次
概要

世界の鉛蓄電池市場はCAGR 3.93%で成長し、2022年の393億9,800万米ドルから2029年には516億1,300万米ドルに達すると予想されています。

鉛蓄電池は、主に海底電気設備、自動車の始動、照明、点火システム、UPSシステムに使用されています。鉛と硫酸は鉛蓄電池の中で化学反応を起こし、自動車の多くの電気的要件を満たす電気を生成します。鉛蓄電池の需要は、電気自動車の販売台数の増加や必要不可欠なアプリケーションのための信頼性の高い電力需要により増加し、市場全体の成長を後押しします。

鉛蓄電池市場は、世界中で携帯電話、パワーバンク、電子ガジェットなどの電気機器の使用が増加しているため、エネルギー貯蔵システムに対する需要が増加しており、また、先進的な海洋推進技術やエレベーターの使用が増加していることも、さらなる促進要因として作用しています。

世界の鉛蓄電池市場促進要因:

  • 海洋分野の成長が市場拡大に寄与しています。

船舶に鉛蓄電池を搭載することで、電気を便利に蓄えることができます。また、特定の機器に低電圧の直流電源を供給するために定期的に利用することもできます。造船と投資の増加は、予測期間中の鉛蓄電池市場の成長を後押しします。米国国勢調査局レポート2021の情報によると、米国の民間造船・修理部門は2019年、新規および中古の資本資産に8億9,630万米ドルを投じたと予測されています。

新造船と設備は産業資本支出のほとんどを占めており、同部門は2019年に新造船生産に8億7,340万米ドルを費やしたと推定されます。中国国家造船工業協会(CANSI)によると、中国は世界の造船完成市場の45.5%を占め、新規受注の53.1%、既存受注の48.5%を占めています。海洋造船の増加は鉛蓄電池の需要を押し上げ、予測期間中の市場成長を促進します。

  • 電気自動車分野への投資の増加が市場成長を後押ししています。

従来の自動車が環境に与える影響に対する懸念が高まり続けており、世界各国の政府が代替燃料自動車の使用を奨励しています。EV(電気自動車)はゼロ・エミッション車であり、環境に優しい公共交通機関として世界中で人気を集めています。電気自動車への投資の拡大と生産能力は、鉛蓄電池市場の成長を後押しすると思われます。2021年10月、GMは350億米ドルを投資し、2025年までに100万台以上のEVやその他の技術を開発・商業化する意向を発表しました。

同社の目標は、2035年までに完全に電気自動車にすることです。フォードは2021年11月、2023年までにEVの年間生産能力を60万台に引き上げると発表しました。2030年までに電気自動車の40%を供給する予定です。フォルクスワーゲンも、2030年までに電気自動車開発に863億米ドルを投資する計画を発表しました。

鉛蓄電池の世界市場を充電方式別に分類すると、定電圧充電と定電流充電に分けられます。

鉛蓄電池の世界市場を充電方式別に分類すると、定電圧充電と定電流充電に分けられます。定電圧充電は、セキュリティシステムのような無停電電源が必要なシステムで使用され、充電のために正確な電圧を設定する必要があります。定電流充電は、過充電を防ぐために充電器がバッテリーに定電流を供給するものです。

アジア太平洋地域が鉛蓄電池の世界市場を独占すると予測されています。

アジア太平洋地域は、中国、日本、インドなどの国々で電気自動車の使用と自動車生産が増加しているため、鉛蓄電池の世界市場を独占すると予測されています。中国政府は、金銭的・非金銭的なインセンティブを提供することで、電気自動車の利用を促進しています。例えば、2021年1月、中国財政部は、ハイブリッド車、プラグイン車、水素自動車を含む新エネルギー車(NEV)市場が、パンデミックに関連した前年の販売減少から回復し始めたため、翌年のEV補助金を20%削減すると発表しました。

国際自動車工業会(OICA)のデータによると、世界の自動車生産台数は2020年の7,765万152台から2022年には8,501万6,728台に増加し、生産率は10%上昇しました。これは、自動車生産台数の増加に伴う電気自動車の普及がアジア太平洋地域の鉛蓄電池市場の成長を後押しすることを示しています。

世界の鉛蓄電池市場産業最新情報:

  • 2022年4月Offgrid Energy LabsはインドのEV用電池業界にZincGel電池製品を導入する予定。 2021年12月-子会社GSユアサインターナショナルの持分法適用関連会社であるTata AutoComp GY Batteries Limitedは、二輪車用鉛蓄電池の年間生産能力を840万個に増強する方針を発表。

世界の鉛蓄電池プレーヤーと製品:

  • SDS 853020 鉛蓄電池-バッテリー中の物質の沸点は華氏203~240度で、比重は1.215~1.350です。物質の蒸気圧は水銀10ミリメートル。水に溶ける。
  • パナソニックのバルブ制御式鉛蓄電池は、過充電や過放電に耐え、振動や衝撃に耐える性能を発揮するように設計されています。そのコンパクトな設計は、設置スペースを節約するだけでなく、安定した信頼性の高い電力供給を保証します。公称電圧12V、20時間で38Ahの定格容量を持つこのバッテリーは、信頼性の高いエネルギー貯蔵を提供します。さらに、25℃で36Ah、3時間で29Ahの容量を提供し、10時間で38Ahの容量を維持します。
  • US 1800 XC2-ゴルフカートや多目的用途など、6ボルト・ディープサイクル用に特別に設計されており、汎用性の高い電源ソリューションを提供します。性能面では、20時間率208を誇り、75アンペアで107分、25アンペアで392分の放電が可能。電解液タイプ鉛蓄電池(FLA)に分類され、非防水であるため、さまざまな環境で信頼性と柔軟性を発揮します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 世界の鉛蓄電池市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 浸水バッテリー
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 密閉型バッテリー
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
    • 吸収ガラスマットバッテリー
    • ゲル電解質電池

第6章 世界の鉛蓄電池市場:充電方法別

  • イントロダクション
  • 定電圧充電
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 定電流充電
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 世界鉛蓄電池市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 自動車
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 電気・電子
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • マリン
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 航空宇宙
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 世界の鉛蓄電池市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 充電方法別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 充電方法別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 充電方法別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 充電方法別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 充電方法別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Enersys
  • Exide Industries Limited
  • Narada Asia Pacific Pte. Ltd
  • GS Yuasa International Ltd.
  • Panasonic Corporation
  • East Penn Manufacturing Company
  • Leoch International Technology Limited
  • US Battery Mfg Co.
  • Clarios(Clarios International Inc.)
  • JYC Battery Manufacturer Co. Ltd
目次
Product Code: KSI061615175

The global lead acid battery market is expected to grow at a CAGR of 3.93%, increasing from US$39.398 billion in 2022 to reach US$51.613 billion in 2029.

Lead acid batteries are mostly used in submarine electrical installations, starting, lighting, and ignition systems for cars, and UPS systems. Lead, and sulfuric acid undergo a chemical reaction in a lead acid battery that produces electricity that meets the many electrical requirements of a motor vehicle. The lead-acid battery demand will increase due to rising electric vehicle sales and the demand for reliable power for essential applications, boosting the overall market growth.

The lead acid battery market is being driven by the increased demand for energy storage systems due to the increased usage of electrical devices such as mobile phones, power banks, and electronic gadgets around the world, as well as advanced marine propulsion technology and increased elevator use which is acting as an additional driving factor.

Global lead acid battery market drivers:

  • The growing marine sector is contributing to the market expansion.

Electricity can be stored conveniently with a lead acid battery in the ships. It serves as a readily accessible emergency supply on many vessels in the marine sector and can also be regularly utilized to give specific equipment a low-voltage DC supply. The growing shipbuilding and investments will boost the lead acid battery market growth during the forecasted period. According to information from the U.S. Census Bureau Report 2021, the private shipbuilding and repair sector in the United States is predicted to have spent $896.3 million on new and used capital assets in 2019.

The new shipbuildings and equipment account for most industrial capital expenditures, and the sector spent an estimated $873.4 million on new shipbuilding production in 2019. According to the China Association of the National Shipbuilding Industry (CANSI), China accounted for 45.5% of the global market for shipbuilding completion, with 53.1% of new orders and 48.5% of existing orders. The growing marine shipbuilding will boost the demand for lead-acid batteries, driving market growth during the forecasted period.

  • Increasing investments in the electric vehicles sector are boosting the market growth.

The growing concerns about conventional cars' impact on the environment continue to grow, and governments worldwide are encouraging the use of alternative fuel vehicles. EVs, or electric cars, are zero-emission vehicles that are gaining popularity for eco-friendly public transit worldwide. The growing investment in electric cars and production capability will boost the lead acid battery market growth. In October 2021, GM announced intentions to invest USD 35 billion to develop and commercialize more than a million EVs and other technologies by 2025.

The company's goal is to be completely electric by 2035. In November 2021, Ford stated that it would boost its annual capacity for EV manufacture to 600,000 by 2023. By 2030, It intends to supply 40% of electric vehicles. Volkswagen also announced plans to invest USD 86.3 billion in electric vehicle development through 2030.

Global lead acid battery market segmentation by charging method into constant voltage charging and constant current charging.

Global lead acid battery market segmentation by charging method into constant voltage charging and constant current charging. Constant voltage charging finds its application in systems where there is a need for an uninterrupted power supply like a security system, it is necessary to set up accurate voltage for charging. Constant current charging, a charger supplies a battery at a constant current to prevent overcharging.

The Asia Pacific region is expected to dominate the global lead acid battery market.

The Asia-Pacific region is projected to dominate the global lead acid battery market due to the rising use of electric cars and the production of automobiles in nations like China, Japan, and India. The Chinese government has been promoting electric vehicle usage by providing financial and non-financial incentives. For instance, In January 2021, China's Ministry of Finance announced that it would reduce EV subsidies by 20% for the following year as the market for new energy vehicles (NEVs), which include hybrid, plug-in, and hydrogen-powered cars, began to rebound after the pandemic-related decline in sales the previous year.

According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA) data, global motor vehicle production has increased from 77,650,152 units in 2020 to 85, 016,728 in 2022, which has shown a rise of 10% in the production rate. This indicates that the rising electric vehicle adoption with increasing automobile production will boost the lead acid batteries market growth in Asia Pacific.

Global Lead Acid Battery Market Industry Updates:

  • October 2023- Leoch Battery was poised to control stakes in two of GS Yuasa's consolidated subsidiaries in China.
  • April 2022- Offgrid Energy Labs intends to introduce ZincGel battery products to power India's EV battery industry. It will contain both lithium and lead-acid batteries.
  • December 2021- Tata AutoComp GY Batteries Limited, an equity-method affiliate of subsidiary GS Yuasa International Ltd., announced that it intended to boost its annual production capacity for motorcycle lead-acid batteries to 8.4 million units.

Global Lead Acid Battery Players and Products:

  • SDS 853020 Lead Acid Battery- The substances in the battery have a boiling point range of 203 to 240 degrees Fahrenheit and exhibit a specific gravity ranging from 1.215 to 1.350. The vapor pressure of the substance measures 10 millimeters of mercury. It is soluble in water. The vapor density of the substance, compared to air, is greater than 1.
  • Lead Acid VRLA- Panasonic's Valve Regulated Lead Acid Rechargeable Batteries are engineered to deliver performance, capable of enduring overcharge, over-discharge, and resisting vibration and shock. Their compact design not only saves installation space but also ensures a consistent and reliable power supply. With a nominal voltage of 12V and a rated capacity of 38Ah over 20 hours, these batteries offer reliable energy storage. Additionally, they provide a capacity of 36Ah at 25°C, 29Ah at a 3-hour rate, and maintain a capacity of 38Ah over a 10-hour rate.
  • US 1800 XC2- It is specifically engineered for 6-Volt Deep Cycle uses like golf carts and multi-purpose applications, they offer versatile power solutions. In terms of performance, they boast a 20 Hour Rate of 208, providing 107 minutes of discharge at 75 Amps and 392 minutes at 25 Amps. Classified as Flooded Lead Acid (FLA) and non-sealed, these batteries offer reliability and flexibility in various settings.

The global lead acid battery market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Flooded Battery
  • Sealed Battery
  • Absorbed Glass Mat Battery
  • Gelled Electrolytes Battery

By Charging Method

  • Constant Voltage Charging
  • Constant Current Charging

By End User

  • Automotive
  • Electrical & Electronics
  • Marine
  • Aerospace
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL LEAD ACID BATTERY MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Flooded Battery
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Sealed Battery
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
    • 5.3.4. Absorbed Glass Mat Battery
    • 5.3.5. Gelled Electrolytes Battery

6. GLOBAL LEAD ACID BATTERY MARKET BY CHARGING METHOD

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Constant Voltage Charging
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. Constant Current Charging
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness

7. GLOBAL LEAD ACID BATTERY MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Automotive
    • 7.2.1. Market opportunities and trends
    • 7.2.2. Growth prospects
    • 7.2.3. Geographic lucrativeness
  • 7.3. Electrical & Electronics
    • 7.3.1. Market opportunities and trends
    • 7.3.2. Growth prospects
    • 7.3.3. Geographic lucrativeness
  • 7.4. Marine
    • 7.4.1. Market opportunities and trends
    • 7.4.2. Growth prospects
    • 7.4.3. Geographic lucrativeness
  • 7.5. Aerospace
    • 7.5.1. Market opportunities and trends
    • 7.5.2. Growth prospects
    • 7.5.3. Geographic lucrativeness
  • 7.6. Others
    • 7.6.1. Market opportunities and trends
    • 7.6.2. Growth prospects
    • 7.6.3. Geographic lucrativeness

8. GLOBAL LEAD ACID BATTERY MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Charging Method
    • 8.2.3. By End-user
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Charging Method
    • 8.3.3. By End-user
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Charging Method
    • 8.4.3. By End-user
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. France
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. UK
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Charging Method
    • 8.5.3. By End-user
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Charging Method
    • 8.6.3. By End-user
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Australia
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Others
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Enersys
  • 10.2. Exide Industries Limited
  • 10.3. Narada Asia Pacific Pte. Ltd
  • 10.4. GS Yuasa International Ltd.
  • 10.5. Panasonic Corporation
  • 10.6. East Penn Manufacturing Company
  • 10.7. Leoch International Technology Limited
  • 10.8. US Battery Mfg Co.
  • 10.9. Clarios (Clarios International Inc.)
  • 10.10. JYC Battery Manufacturer Co. Ltd