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市場調査レポート
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1479922

農業包装市場-2024年から2029年までの予測

Agricultural Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 124 Pages
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
農業包装市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月28日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

農業用包装市場は予測期間中に5.31%の複合年間成長率で成長し、2022年の40億8,828万2,000米ドルから2029年には58億7,250万9,000米ドルの市場規模に達すると予測されています。

農業用包装市場は、食品が農場から衛生的かつ便利に届けられることを保証するものとして重要です。包装はまた、製品が小売市場に向かう途中で腐敗しないようにします。忘れてはならないのは、それはまた、製品の貯蔵寿命を延ばし、不必要な食品の無駄を減らします。

農業用包装には、さまざまな種類のバルク包装と小型包装があります。バルクバッグ、パウチ、サイロバッグ、トレイ、コンテナ、フィルム、クラムシェル、ボトルなど、例を挙げればきりがないです。素材には、プラスチック、ジュート、紙、段ボール、金属などがあります。

農業用包装は、飲食品の包装に関する厳しい規制の増加とともに普及しています。また、人口が増加していることも、この業界に貢献している主な要因です。さらに、世界化に伴い、農業関連製品の輸出入需要が大幅に増加しています。

さらに、緑の革命とさらなる研究開発により、収量あたりの生産量は増加しています。先進パッケージング技術により、農家や卸売業者は無駄の少ない製品の保管が容易になり、輸送にも便利になった。

市場促進要因:

  • 人口の増加

世界人口の急増に伴い、食品需要の急増が顕著です。国連によると、世界の人口は2022年11月中旬までに80億人に達し、1950年の推定25億人から急増しました。この急増は、2010年以降で10億人、1998年以降で20億人の人口増加を意味し、このような膨大な人口の栄養需要を満たす必要性が高まっています。

食糧需要の高まりに加え、飼料、燃料、繊維、飼料原料など、さまざまな分野で利用される作物に対する需要も、相応に増加しています。さらに、都市人口の増加によって農業用包装の利用が増加し、輸送や貯蔵のプロセスが容易になっています。

  • 農薬と肥料の世界市場の成長

農薬と肥料の市場は、近年一貫した成長軌道をたどっています。このマーケットに影響を与える主なカタリストは、世界人口の拡大による農作物需要の増大です。国連環境計画のデータによると、2018年の無機肥料の消費量は約1億9,000万トンでした。

予測によると、この数字は2024年までに1億9,700万トンに上昇する見込みです。農薬に利用される包装は様々な形態があり、袋、パウチ、袋、容器、その他の形式など、様々なニーズや好みに合わせたオプションがあります。

市場の抑制要因:

  • 耕地の枯渇

都市人口の増加が続く中、農地の著しい減少は明らかです。国連砂漠化防止条約(UNCCD)のデータによると、現在の動向が続けば、持続可能な開発目標(SDGs)に示された土地劣化中立性(LDN)目標を達成するために、2030年までに15億ヘクタールという驚異的な荒廃地の回復が必要になると警告されています。

例えばグルジアのような国々では、農地の約60%が食料生産への適性が低いか中程度に分類され、35%は劣化していると分類されています。さらに、作物生産の増大と肥料や農薬の過剰散布により、土地の肥沃度は著しく低下しています。

  • 農業用包装市場は、プラスチック、紙・板紙、複合材料(ジュート)、金属、その他に素材タイプ別に区分されます。

農業用包装市場は、プラスチック、紙・板紙、複合素材、金属、その他の代替品など、素材タイプ別に細分化されています。プラスチック包装はその軽量特性で際立っており、輸送を容易にします。

紙・板紙包装は、その生分解性と持続可能性が支持され、環境に対する懸念の高まりに対応しています。天然資源や再生可能資源を原料とする複合材料は、環境に優しいという特性から、環境意識の高い消費者を惹きつけています。

金属包装は高いバリア性を誇り、デリケートな農産物を効果的に保護します。市場には他にも、バイオプラスチック、ナノ材料、ガラスなどの選択肢があり、それぞれが明確な利点を提供し、市場内の特定のニーズに対応しています。

APACが農業用包装市場で大きなシェアを占めると予想される

農業用包装市場は、アジア太平洋(APAC)地域が大きなシェアを占めると予測されています。アジア太平洋諸国、特にインドと中国における人口の急増は、食品に対する需要の高まりを生み出し、効果的で安全なパッケージングソリューションの必要性に拍車をかけています。

この地域全体で農産物の生産量が増加していることから、保管、輸送、輸出のニーズに応える洗練されたパッケージングソリューションの必要性が強調されています。アジア太平洋の広大な農業部門は引き続き大きな影響力を発揮しており、農業用包装市場の主要な牽引役としての地位を確固たるものにしています。

市場開拓:

  • 2023年12月-TIPAとATIは、コーヒーカプセル用の完全堆肥化可能な「世界初」の蓋をイントロダクションとして発表し、画期的な業績を達成しました。この革新的な蓋は、バリア保護、密封性、材料の移動防止などの利点を高めながら、間もなく施行される堆肥化規制に適合するよう設計されました。
  • 2023年10月CP FoodsはSCGPおよびSCGCと協力し、環境に配慮した食品包装を導入。この3者協力は覚書(MoU)の調印により正式なものとなった。このパートナーシップは、SCGPとのパルプとポリマーベースのパッケージングにおける先進パッケージングの開拓と、SCGCとのグリーンポリマーベースのプラスチックソリューションの開発を中心としたものです。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 農業用包装市場:素材別

  • イントロダクション
  • プラスチック
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 紙および板紙
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 複合材料(ジュート)
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 金属
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 農業用包装市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • トレイ
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ポーチ、バッグ、サック
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • コンテナ
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • フィルム
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 農業用包装市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 素材の種類別
    • 製品タイプ別
    • 国別
  • 南米
    • 素材の種類別
    • 製品タイプ別
    • 国別
  • 欧州
    • 素材の種類別
    • 製品タイプ別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 素材の種類別
    • 製品タイプ別
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 素材の種類別
    • 製品タイプ別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Sonoco Products Company
  • Mondi Group
  • BAG corporation
  • LC Packaging International BV
  • NNZ Group
  • Tetra Pak International S.A.
  • Amcor plc
  • Flex-Pack
  • Western Packaging
  • Greif, Inc.
  • Proampac LLC
  • Creative Agricultural Packaging, Inc.
目次
Product Code: KSI061611543

The agricultural packaging market is expected to grow at a compound annual growth rate of 5.31% over the forecast period to reach a market size of US$5,872.509 million in 2029, from US$4,088.282 million in 2022.

The agricultural packaging market is significant as it ensures that food is delivered from farms hygienically and conveniently. The packaging also makes sure the products do not get spoiled on their way to the retail market. Not to forget, it also elongates the shelf life of the products and reduces unnecessary food wastage.

Agriculture packaging includes different kinds of bulk and small packaging. Like bulk bags, pouches, silo bags, trays, containers, films, clamshells, and bottles, to name a few. The material may include plastic, jute, paper, cardboard, and metals, amongst others.

Agriculture packaging has gained prevalence with increasing strict regulations regarding the packaging of food and beverages. Another key factor contributing to the industry is the growing population. Further, with globalization, the demand for importing and exporting agriculture-related products has increased significantly.

Moreover, with the green revolution and further research and development, the production per yield has increased. With advanced packaging technology, it has become easier for farmers and wholesalers to store the products with less wastage, and this has made them convenient for transportation as well.

Market Drivers:

  • Growth in the population

With the burgeoning global population, there has been a notable surge in the demand for food products. As per the United Nations, the worldwide human population reached 8.0 billion by mid-November 2022, escalating from an estimated 2.5 billion individuals in 1950. This surge translated to an additional 1 billion people since 2010 and 2 billion since 1998, intensifying the need to meet the nutritional requirements of such a vast populace.

In addition to the heightened demand for food, there has been a corresponding increase in the demand for crops utilized in various sectors such as feed, fuel, fiber, and feedstocks. Furthermore, the escalating urban population has led to a rise in the utilization of agricultural packaging, facilitating transportation and storage processes.

  • The growing global market for pesticides and fertilizers-

The market for pesticides and fertilizers has experienced a consistent growth trajectory in recent years. A primary catalyst influencing this market is the escalating demand for crops, driven by the expanding global population. According to data from the United Nations Environmental Program, the consumption of inorganic fertilizers amounted to approximately 190 million tonnes in 2018.

Projections indicate that this figure is expected to climb to 197 million tonnes by 2024. The packaging utilized for pesticides varies in form and includes options such as sacks, pouches, bags, containers, and other formats to suit different needs and preferences.

Market Restraint:

  • Depletion of Arable Land-

A stark decline in agricultural land is evident as urban population figures continue to rise. Data from the United Nations Convention to Combat Desertification (UNCCD) cautions that if present trends persist, the world will be compelled to restore an astounding 1.5 billion hectares of degraded land by 2030 to meet Land Degradation Neutrality (LDN) targets outlined in the Sustainable Development Goals (SDGs).

In countries like Georgia, for instance, approximately 60% of agricultural land is categorized as having low or moderate suitability for food production, while 35% is classified as degraded. Moreover, the fertility of the land has plummeted significantly due to escalating crop production and the excessive application of fertilizers and pesticides.

  • Agricultural packaging market segmentation by material type into plastic, paper and paperboard, composite material (jute), metal, and others.

The agricultural packaging market is segmented based on material type, encompassing plastic, paper and paperboard, composite materials, metal, and other alternatives. Plastic packaging stands out for its lightweight properties, facilitating convenient transportation.

Paper and paperboard packaging are favored for their biodegradability and sustainability, addressing growing environmental apprehensions. Composite materials, derived from natural and renewable resources, attract eco-conscious consumers due to their environmentally friendly attributes.

Metal packaging boasts high barrier properties, ensuring effective protection for sensitive agricultural products. Other options in the market include bioplastics, nanomaterials, and glass, each offering distinct advantages and catering to specific needs within the agricultural packaging landscape.

APAC is anticipated to hold a significant share of the Agricultural Packaging Market

The Agricultural Packaging Market is poised to witness a substantial share held by the Asia-Pacific (APAC) region. The burgeoning populations in APAC nations, notably India and China, generate heightened demand for food products, thereby fueling the requirement for effective and safeguarding packaging solutions.

The escalating agricultural output across the region underscores the necessity for sophisticated packaging solutions catering to storage, transportation, and export needs. APAC's expansive agricultural sector continues to exert significant influence, solidifying its position as a key driver in the agricultural packaging market.

Market Developments:

  • December 2023- TIPA and ATI unveiled a groundbreaking achievement with the introduction of a 'first-of-its-kind' fully compostable lid for coffee capsules. The innovative lid was designed to meet forthcoming compostability regulations while enhancing barrier protection, sealing properties, and guarding against material migration, among other benefits.
  • October 2023- CP Foods collaborated with SCGP and SCGC to introduce eco-friendly food packaging. This tri-party collaboration was formalized with the signing of a memorandum of understanding (MoU). The partnership centered on pioneering advancements in pulp and polymer-based packaging with SCGP, as well as the development of green polymer-based plastic solutions with SCGC.

Market Segmentation

By Material Type

  • Plastic
  • Paper and Paperboard
  • Composite Material (Jute)
  • Metal
  • Others

By Product Type

  • Trays
  • Pouches Bags and Sacks
  • Containers
  • Films
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AGRICULTURAL PACKAGING MARKET BY MATERIAL TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Plastic
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Paper and Paperboard
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
  • 5.4. Composite Material (Jute)
    • 5.4.1. Market opportunities and trends
    • 5.4.2. Growth prospects
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness
  • 5.5. Metal
    • 5.5.1. Market opportunities and trends
    • 5.5.2. Growth prospects
    • 5.5.3. Geographic lucrativeness
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market opportunities and trends
    • 5.6.2. Growth prospects
    • 5.6.3. Geographic lucrativeness

6. AGRICULTURAL PACKAGING MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Trays
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. Pouches Bags and Sacks
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. Containers
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness
  • 6.5. Films
    • 6.5.1. Market opportunities and trends
    • 6.5.2. Growth prospects
    • 6.5.3. Geographic lucrativeness
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Market opportunities and trends
    • 6.6.2. Growth prospects
    • 6.6.3. Geographic lucrativeness

7. AGRICULTURAL PACKAGING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Material Type
    • 7.2.2. By Product Type
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Material Type
    • 7.3.2. By Product Type
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Material Type
    • 7.4.2. By Product Type
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. UK
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Material Type
    • 7.5.2. By Product Type
    • 7.5.3. By Deployment
    • 7.5.4. By End-user
    • 7.5.5. By Country
      • 7.5.5.1. Saudi Arabia
        • 7.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.5.2. Israel
        • 7.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.5.3. Others
        • 7.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.5.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Material Type
    • 7.6.2. By Product Type
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Others
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Sonoco Products Company
  • 9.2. Mondi Group
  • 9.3. BAG corporation
  • 9.4. LC Packaging International BV
  • 9.5. NNZ Group
  • 9.6. Tetra Pak International S.A.
  • 9.7. Amcor plc
  • 9.8. Flex - Pack
  • 9.9. Western Packaging
  • 9.10. Greif, Inc.
  • 9.11. Proampac LLC
  • 9.12. Creative Agricultural Packaging, Inc.