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市場調査レポート
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1645147

農業用包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Agricultural Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 108 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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農業用包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

農業用包装市場は予測期間中にCAGR 5.5%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • COVID-19のパンデミックの間、多くの国が包装を含む農業セクターの貯蔵とサプライチェーンを強化するために、農業セクターのための余剰資金を発表しました。例えば、インド政府は農業インフラのために1兆インドルピー(約135億米ドル)の例外的な余剰資金を発表しました。これらはすべて、パンデミック後の市場成長を後押しすると考えられます。さらに、ロシア・ウクライナ戦争は包装エコシステム全体に影響を与えています。
  • 増加する害虫の攻撃は、農薬や肥料のような作物保護化学品の需要を促進します。したがって、これらの農薬を取り扱い、保管し、輸送する際のリスクを軽減するために先進包装が必要となり、保存期間を延ばすための農薬用包装ソリューションの需要が高まっている
  • Environmental Science and Technology誌に掲載された紙製によると、食品は平均4,200マイルを移動します。このため、農業従事者の要求や、世界市場や国内市場で販売する加工販売業者に対応する革新的な包装ソリューションの需要が生じています。さらに、農業用包装ソリューションは、印刷能力、簡単な包装ソリューション、包装への付加価値ソリューションを包装ソリューション・プロバイダーに近づける水平統合アプローチを経験しています。
  • さらに、技術革新、持続可能性への懸念、魅力的な経済性が、革新的な包装ソリューションへの需要を後押ししています。最近では、あらゆる製品の品質を追跡し、温度を調整できるモニタリング装置を備えた農業用包装の需要が高まっている
  • また、パウチやバッグ・イン・ボックスなどの先進包装スタイルは、硬質包装フォーマットと組み合わせた軟質包装の使用率を高めています。軟質包装協会によると、軟質包装は主に食品に使用され、市場全体の60%以上に貢献しています。さらに、世界的にeコマースセクターの統合により、軟質包装は予測期間中に急成長する包装アプローチのひとつになると予想されています。

農業用包装市場の動向

プラスチック包装が大きな市場シェアを占める

  • プラスチック包装は、消費者がこれらのソリューションを好むため、軟質包装の需要が高まり、市場成長に影響を与えています。例えば、Flexible Packaging Associationによると、北米の消費者の60%以上が、製品の保護、サプライチェーンの有効性、輸送のしやすさといった機能的な包装の利点にお金を払う用意があるといいます。
  • ポリエチレンは最も安価な包装フィルムです。バリアフィルムに使われるポリエチレン材料には、HDPE、LDPE、LLDPEがあります。ポリエチレンは加工が容易で、ポリアミドやEVOHなどのガス/アロマバリアと組み合わされ、様々な用途に使用されています。このうち、初級グレードの材料が直鎖状低密度ポリエチレン(LLDPE)です。これは、食品包装に広く使用されている高密度のフィルムです。
  • さらに、プラスチックは肥料や農薬の包装材料として、硬質または軟質の形態で使用されています。軽量で耐久性に優れ、経済的に製造できることなどが、市場でプラスチックの採用が拡大している理由です。
  • また、プラスチックは包装設計の革新をもたらしています。例えば、ガス置換包装は、プラスチック包装の中に酸素の少ない空気を取り込むことで、食品の鮮度を保つのに役立ちます。この技術は、世界市場や国内市場で販売する農業従事者、加工業者、流通業者に利益をもたらし、バクテリアの繁殖を遅らせることで製品の賞味期限を延ばすことができます。

アジア太平洋が最も高い成長を遂げる

  • アジア太平洋は、農業におけるAIベースの技術など、多くの投資と技術的進歩を経験しています。アジア太平洋の新興国は、農業セグメント全体でスマート技術を急速に導入しています。同地域における精密農業の導入は、技術の継続的な進歩、機器の低価格化、ソーシャルメディアの利用、意識形成に役立つオンライン出版物など、さまざまな要因によって促進されています。
  • 中国のeコマース大手Alibabaは最近、農業セグメントに人工知能を導入し、農業従事者が作物の収穫量を増やし、同時にコストを削減できるよう支援しています。Alibabaのスマートフォンでは、デジタル記録された情報に農業従事者がアクセスし、果物が収穫可能かどうかや、立木の作物に害虫が付着していないかどうかをモニタリングすることができます。
  • この地域はまた、農産物のためのサステイナブル包装ソリューションの高い採用を確認しており、世界ブランドがさらにこの地域に投資する機会を作り出しています。種子や農薬・肥料などの多くの最終用途産業で確認された加速成長とともに農作物の収穫量の増加は、予測期間中にアジア太平洋の農業用包装市場規模を押し上げると予想されています。
  • 市場参入企業は、製造能力を拡大するためにアジア太平洋でますます投資しています。例えば、2023年1月、Amcorは中国の恵州市に先進的な製造施設を立ち上げることを発表しました。この59万平方フィートの工場は、生産能力で中国最大の軟包装工場であり、約1億米ドルを投資し、アジア太平洋全域で増加する顧客需要を満たすためにAmcorの能力をさらに強化しています。

農業用包装産業概要

農業用包装市場は適度にセグメント化されており、C Packaging International BV、Greif Inc.、Mondi Group、NNZ Group、Sonoco Products Company、BAG Corporation、Proampac LLC、Flexpack FIBC、Amcor plcなどのベンダーが市場で事業を展開しています。市場の競合各社は、サステイナブル競争優位性を獲得するため、設計、技術、用途の革新を進めています。さらに、提携、合併、買収などの競合戦略を採用しています。

  • 2022年11月-有機垂直農法企業であるUpward Farmsは、USDA認定の有機マイクログリーン用の新しいリシーラブル包装デザインを開発しました。従来のクラムシェルと比較して、Upward Farmの新しい密封プラスチックトレイは積み重ねが可能で、開閉がより簡単なため、マイクログリーンの保存期間を延ばすことができます。この再密封可能なデザインは、一般的なグリーンのクラムシェルよりも38%少ないプラスチックを使用し、消費者再利用後のプラスチックから作られています。顧客により環境に優しい選択肢を記載しています。
  • 2022年4月-Yara BrasilとPackem SAとの間で、環境に優しい大型袋の製造に関する契約が締結されました。肥料などの農業投入物を保管・輸送する容器は大きな袋です。袋の材料でありながら、リサイクルや再加工の面で制限を受けているポリプロピレンの代替材料を探していたところ、消費後に加工されるプラスチックであるPET/PCRが理想的な代替材料であることを発見し、ブラジルの農産業で初めてリサイクルされ、完全にリサイクル可能なプラスチック包装が誕生しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の農産物包装への影響評価
  • 農産物と小売ベースの包装に対する現在の需要
  • 産業利害関係者分析(材料供給者、包装メーカー、流通業者、エンドユーザーなど)

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 農薬セグメントからの需要拡大
    • 製品の賞味期限を向上させる材料ベースのイノベーションと包装における持続可能性の継続的テーマ
  • 市場課題
    • 規制と価格に関する課題
    • 小規模メーカーにとって利益率の低下が引き続き懸念材料
  • 市場機会
    • PPとバルクバッグの使用に焦点を当てたバルク包装における材料革新

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • 金属
    • 紙と板紙
    • 複合材料
    • その他
  • 用途別
    • 農薬
    • 肥料
    • 種子
    • その他
  • 製品タイプ別
    • バッグ&サック(プラスチック&紙)
    • バルク容器(ドラム&IBC)
    • パウチ
    • 容器(金属・プラスチック)
    • その他製品(箱、キャップ、蓋など)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • 英国
      • オランダ
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • 中東・アフリカ
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • LC Packaging International BV
    • Greif Inc.
    • Mondi Group
    • NNZ Group
    • Sonoco Products Company
    • BAG Corporation
    • Proampac LLC
    • Flexpack FIBC
    • Amcor plc
    • Anderson Packaging Inc.
    • Pactiv LLC
    • Western Packaging

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 71454

The Agricultural Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • During the COVID-19 pandemic, many countries announced a surplus for the agricultural sector to strengthen the sector's storage and supply chain, including packaging. For instance, the Indian Government announced INR 1 lakh crore (nearly USD 13.5 billion) exceptional package surplus for agricultural infrastructure. All these will boost the market growth post-pandemic. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.
  • The increasing pest attacks drive the demand for crop protection chemicals, such as pesticides and fertilizers, which are toxic. Hence, they need advanced packaging to reduce the risk while handling, storing, and transporting these agrochemicals, which escalates the demand for agricultural packaging solutions for agrochemicals to increase their shelf life.
  • According to an article published in the Environmental Science and Technology journal, food travels an average of 4,200 miles. This creates demand for innovative packaging solutions to cater to farmers' requirements and processors distributors who sell in the global and national markets. Moreover, agricultural packaging solutions are experiencing horizontal integration approaches that bring printing capabilities, easy packaging solutions, and additional value-adding solutions to packaging closer to the packaging solution providers.
  • Furthermore, technological innovation, sustainability trepidations, and attractive economics drive the demand for innovative packaging solutions. Nowadays, there is a growing demand for agricultural packages equipped with monitoring equipment, which can track the quality of any product and adjust the temperature.
  • Also, the advanced packaging styles, such as pouches and bag-in-box, raise the usage of flexible packaging in combination with rigid packaging formats. According to the Flexible Packaging Association, flexible packaging is mainly used for food, contributing to more than 60% of the total market. Additionally, globally, the e-commerce sector's consolidation is anticipated to make flexible packaging one of the quickly growing packaging approaches over the forecast period.

Agricultural Packaging Market Trends

Plastic Packaging to Hold a Significant Market Share

  • Plastic packaging is influencing market growth due to the rising demand for flexible packaging, as consumers prefer these solutions. For instance, according to the Flexible Packaging Association, more than 60% of North American consumers are ready to pay for functional packaging benefits, such as product protection, supply chain efficacy, and shipping friendly.
  • Polyethylene is the cheapest packaging film. The polyethylene materials used for barrier film include HDPE, LDPE, and LLDPE. Polyethylene is easy to process and is combined with gas/aroma barriers, such as Polyamide and EVOH, for their use in various applications. Among these, the elementary-grade material is linear low-density polyethylene (LLDPE). It is a high-clarity film that is widely used for food packaging.
  • Moreover, plastics are used in either rigid or flexible forms as packaging material for fertilizers and pesticides. The factors such as lightweight, durable, and economical to manufacture are the reasons behind the growing adoption of plastic in the market.
  • Plastics also drive innovation in packaging design. For instance, modified atmosphere packaging helps preserve food freshness by capturing a reduced-oxygen air mixture in a plastic package. This technique can benefit farmers, processors, and distributors that sell in global and national markets and extend the product's shelf life by slowing the growth of bacteria.

Asia-Pacific to Witness the Highest Growth

  • Asia-Pacific is experiencing many investments and technological advancements, such as AI-based technologies in agriculture. The emerging countries of the Asia-Pacific region are rapidly adopting smart technologies across the agriculture space.The adoption of precision farming in the region is fueled by various factors, like continuous advancements in technology, a reduced price of equipment, social media use, and online publications that help create awareness.
  • Chinese e-commerce giant Alibaba recently got into the farming sector by deploying artificial intelligence in agriculture to assist farmers in increasing crop yield, simultaneously reducing costs. In their smartphones, Alibaba's digitally-recorded information was accessed by farmers, enabling them to monitor whether fruits are ready to be harvested or any pest attack on their standing crops.
  • The region is also witnessing higher adoption of sustainable packaging solutions for agricultural products, creating opportunities for global brands to invest in the region further.The rise in the farm yield along with accelerated growth witnessed in a plethora of end-use industries such as seed and pesticides & fertilizers is expected to boost Asia Pacific agricultural packaging market size during the forecast period.
  • Market players are increasingly investing in Asia-Pacific region for expanding their manufacturing capacities. For instance, in January 2023, Amcor made an announcement about the launch of its advanced manufacturing facility in Huizhou, China. The 590,000 square foot plant, the largest flexible packaging plant in China by production capacity, represents an investment of approximately USD 100 million, further enhancing Amcor's capacity to satisfy rising client demand throughout Asia Pacific.

Agricultural Packaging Industry Overview

The Agricultural Packaging Market is moderately fragmented, with vendors such as C Packaging International BV, Greif Inc., Mondi Group, NNZ Group, Sonoco Products Company, BAG Corporation, Proampac LLC, Flexpack FIBC, and Amcor plc, among others operating in the market. Players in the market are innovating their designs, technology, and applications to achieve sustainable competitive advantage. Moreover, they are adopting competitive strategies such as partnerships, mergers, and acquisitions.

  • November 2022 - Upward Farms, an organic vertical farming company, developed a new resealable packaging design for its USDA-certified organic microgreens. Compared to conventional clamshells, Upward Farms' new sealed plastic trays are stackable and more straightforward to open and close, extending the shelf life of microgreens. The resealable design uses 38% less plastic than the typical greens clamshell form and is constructed from post-consumer recycled plastic. It provides customers with a more environmentally friendly option.
  • April 2022 - An agreement for producing big eco-friendly bags was signed between Yara Brasil and Packem SA. The containers used to store and transport agricultural inputs, such as fertilizer, are big bags. When searching for a replacement for polypropylene, a material used to make bags but currently subject to restrictions in terms of recycling and reprocessing, they discovered PET/PCR, the plastic processed after consumption, as the ideal replacement, giving rise to the first recycled and entirely recyclable plastic packaging in Brazilian agriculture.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Agricultural Packaging
  • 4.4 Current Demand for Produce and Retail-based Packaging
  • 4.5 Industry Stakeholder Analysis (Material Suppliers, Packaging Manufacturers, Distributors, End Users, etc.)

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand from the Agro-chemical Segment
    • 5.1.2 Material-based Innovations to Enhance Shelf Life of Products and Ongoing Theme of Sustainability in Packaging
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Regulatory & Price-related Challenges
    • 5.2.2 Diminishing Profit Margins Remains a Concern for Smaller Manufacturers
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Material Innovations in Bulk Packaging Focused on the Use of PP and Bulk Bags

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Metal
    • 6.1.3 Paper and Paperboard
    • 6.1.4 Composite Materials
    • 6.1.5 Other Materials
  • 6.2 By Application Type
    • 6.2.1 Pesticides
    • 6.2.2 Fertilizers
    • 6.2.3 Seeds
    • 6.2.4 Other Types
  • 6.3 By Product Type
    • 6.3.1 Bags & Sacks (Plastic & Paper)
    • 6.3.2 Bulk Containers (Drums & IBC)
    • 6.3.3 Pouches
    • 6.3.4 Containers (Metal & Plastic)
    • 6.3.5 Other Products (Boxes, Caps & Lids, etc.)
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 France
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 United Kingdom
      • 6.4.2.4 Netherlands
    • 6.4.3 Asia
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Indonesia
      • 6.4.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.4.4 Middle East and Africa
    • 6.4.5 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 LC Packaging International BV
    • 7.1.2 Greif Inc.
    • 7.1.3 Mondi Group
    • 7.1.4 NNZ Group
    • 7.1.5 Sonoco Products Company
    • 7.1.6 BAG Corporation
    • 7.1.7 Proampac LLC
    • 7.1.8 Flexpack FIBC
    • 7.1.9 Amcor plc
    • 7.1.10 Anderson Packaging Inc.
    • 7.1.11 Pactiv LLC
    • 7.1.12 Western Packaging

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET