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市場調査レポート
商品コード
1479848
美容ドリンクの世界市場-2024年から2029年までの予測Global Beauty Drinks Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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美容ドリンクの世界市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年03月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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美容ドリンク市場は、予測期間中に複合年間成長率8.27%で成長し、2022年の9億6,145万米ドルから2029年には16億7,663万8,000米ドルの市場規模に達すると予測されています。
世界中で美容飲料の需要が伸びているのは、急速な都市化と消費者の可処分所得の増加に起因しています。美容効果に加え、様々なミネラル、ビタミン、コラーゲン、タンパク質源の配合による機能性美容ドリンクや飲料に関連するその他の栄養・健康効果も、美容ドリンク市場の成長をさらに後押ししています。美容ドリンクの代用となるカプセルや錠剤が存在するにもかかわらず、美容ドリンクや飲料に関連する吸収・同化速度の速さが、美容ドリンクの大きな需要に寄与し続けています。
最近のeコマースの発展や、美容製品への化学薬品の使用の増加に起因する消費者の高級美容飲料への出費意欲が、美容飲料の需要を牽引しています。さらに、多忙でストレスの多いライフスタイルの結果、消費者の間で早期の皮膚老化兆候が現れていることが、予測期間中、市場参入企業に有利な機会をさらにもたらしています。
高齢化人口の増加
平均寿命が延び、医療技術が進歩するにつれて、世界の高齢者人口は顕著に増加しています。世界銀行のデータによると、現在世界では65歳以上の高齢者が5歳以下の幼児を上回っており、その3分の2以上が後発開発途上地域に居住しています。
予測によれば、2050年までに後発開発途上地域の65歳以上の人口は12億5,000万人を超え、従来の4億9,300万人から2020年には約7億5,700万人へと大幅に増加します。さらに、世界保健機関(WHO)は、60歳以上の高齢者の数は2050年までに倍増し、世界全体で約20億人に達すると予測しています。
同時に、高齢者人口のコラーゲン、ビタミン、ミネラルレベルの低下に伴い、美容飲料の需要も比例して急増します。コラーゲン・サプリメントを強化したこれらの飲料は、今後数年間でさらなる普及が見込まれます。加齢に伴うコラーゲンレベルの低下は、肌の緩みの出現につながり、男女ともに肌や健康全般を若返らせるために美容や栄養強化のソリューションにますます引き寄せられるようになっています。この動向は、美容ドリンク製品の需要を当面牽引すると予想されます。
さらに、代謝率の低下や栄養所要量の変化に起因する高齢化社会におけるビタミンやミネラルの欠乏は、重大な健康問題につながる可能性があります。例えば、低濃度のビタミンB12が存在すると、身体障害、神経系障害、その他の心臓関連疾患を引き起こす可能性があります。
そのため、ある種の健康・美容飲料は、消費者の体内のミネラルやビタミンの適切なレベルを維持するために、高齢化社会に消費されています。したがって、高齢化人口の増加と、美容ドリンクが高齢化人口に提供する栄養と美容のメリットは、国際美容ドリンク市場の発展を加速させると考えられます。
プロテイン/コラーゲン美容ドリンク市場は成長が見込まれる
消費者の外見に対する意識が高まっており、美容ドリンクに対する安定した需要につながっています。これには、新興国市場や低開発国における経済水準の上昇や、ソーシャルメディア・マーケティングの大きな影響が関係しています。さらに、ミレニアル世代は、多忙なライフスタイルや食生活の乱れによる課題を経験しています。このため、あらゆる年齢層で若々しい肌を維持したいという願望が高まり、コラーゲンドリンク産業の世界の拡大に拍車をかけています。
さらに、アンチエイジング商品に対する意識が高まるにつれ、消費者、特に高齢者層は、若々しく美しく見えるように外見を維持・向上させる方法をますます求めるようになっています。世界銀行のデータによると、日本では2016年に65歳以上の人口が全人口の26.59%を占め、2021年には28.7%に増加します。高齢化指標の上昇に伴い、中高年層にも老化への不安が高まっています。化粧品と医薬品の境界線を曖昧にするため、アンチエイジング・スキンケア製品はコスメシューティカルズとして知られています。日本を含むこの地域は、少子化と死亡率の低下により、過去20年間で高齢化人口が増加しています。若々しい外見を保ちたいという男女の圧倒的な願望が、コラーゲンドリンク市場を後押しし、発展させました。
さらに、睡眠財団の統計によると、毎晩の平均睡眠時間は1.5~2時間減少しています。英国では、平均睡眠時間は毎晩6.5時間と報告されています。この地域でよく見られる睡眠状態は、ソムニロキー(寝言)です。コラーゲンドリンクは睡眠を促進するため、ユーザーは睡眠の質を高めるために頻繁に飲んでいます。例えば、YourZookiは2021年1月に英国で発売されたトップクラスの海洋性コラーゲンドリンクで、さまざまな製品の吸収と効率を高めるために製薬業界で広く使用されているリポソームを利用しています。
主要市場参入企業は、市場シェアを拡大するため、糖類、保存料、香料を添加しないビーガン、グルテンフリー、ラクトースフリー製品の発売に注力しています。これらの要素は、コラーゲンドリンク産業が予想される期間中に成長するための有益なビジネスの可能性を提示します。例えば、Reneva Collagen Drinkは2021年4月に青リンゴ風味の新製品を提供する予定です。
市場は北米地域で成長すると予測されます。
同国では革新的な製品の開発が進んでいるほか、参入企業の合併や買収などの市場開拓も進んでいるため、市場は大きく成長すると予想されます。
市場地位の向上を目指す地域企業や国際企業の関与により、同国における美容飲料の需要は引き続き安定すると予想されます。例えば、Nestle Health Sciencは2022年2月、シカゴを拠点とするサプリメント製造・供給会社バイタル・プロテインズの買収に成功しました。さらに、こうした市場活動の結果、新製品が誕生すれば、市場の成長はさらに加速すると予想されます。例えば、Vital Proteinsは2022年6月、Nestleブランドでレモン・コラーゲン・ペプチド・シリーズを発売しました。この飲料は砂糖不使用で、放牧飼育動物由来のコラーゲンを含んでいた。したがって、このような革新的な製品の採用よって、市場は恩恵を受けると予想されます。
さらに、先進国である米国市場では、美容飲料市場が今後数年間で大きく成長する可能性が高いです。米国経済分析局によると、同国の個人所得総額は2022年に2,337億米ドルと大幅に増加しました。さらに、世界銀行のデータによると、米国では人口のかなりの部分が都市部に住んでいます。このように、都市部の人口が多いことに加え、全体的な所得が高いことから、同国には幅広い消費者層が存在するため、同市場は好調に推移すると予想されます。
さらに、化粧品のサービスや商品に関しては、女性の方が男性よりも少し多く消費しています。年間消費額が2,928米ドルに対し、女性は3,756米ドルです。
さらに、国際的な企業によるアメリカ市場への進出は、同国の美容ドリンク需要をさらに押し上げると予想されます。例えば、2023年1月、スイスのCollibreは、加水分解コラーゲン飲料の米国での販売を発表しました。同社のコラーゲン飲料は、欧州市場での成功を受け、同国ではバイタル、ビューティー、アクティブの3つの異なる処方で販売されるようになりました。さらに、米国では、定期購入モデルで戦略的な価格帯の製品を提供する市場参入企業が複数存在するため、堅調な成長を維持する可能性が高いです。例えば、AETHERNは液体コラーゲンドリンクを1箱195米ドルで提供しているが、毎月の定期購入は149米ドルと低価格で提供されています。このような選択肢があることで、より多くの顧客を惹きつけることが期待されます。
さらに、SAPPEは2021年10月、商品の価値を最大化しつつ、より革新的な選択肢を顧客に提供するため、糖分の少ない新しいSappe Beauti Drinkラインをデビューさせました。
The global beauty drinks market is anticipated to grow at a compound annual growth rate of 8.27% over the forecast period to reach a market valuation of US$1,676.638 million by 2029, from US$961.450 million in 2022.
The growing demand for beauty drinks across the world is attributable to the rapid urbanization rate coupled with the rising disposable income of consumers. In addition to the beauty benefits, the other nutritional and health benefits associated with functional beauty drinks and beverages due to the incorporation of various minerals, vitamins, collagen, and protein sources are further driving the beauty drinks market growth. Despite the presence of substitute capsules and pills for beauty drinks, the faster absorption and assimilation rates associated with beauty drinks and beverages continue to contribute to the significant demand for beauty drinks.
The recent developments in e-commerce and the willingness of consumers to spend on premium beauty beverages owing to the increasing use of chemicals in beauty products are driving the demand for beauty drinks. Furthermore, the appearance of early skin aging signs among consumers as a result of busy and stressful lifestyles is further providing lucrative opportunities for the market players during the forecast period.
Rising aging population
As life expectancy rises and healthcare technology advances, the global population is witnessing a notable increase in its elderly demographic. According to World Bank data, individuals aged 65 and above now outnumber children under 5 worldwide, with more than two-thirds residing in less developed regions.
Projections suggest that by 2050, over 1.25 billion people in less developed areas will be aged 65 and above, from 493 million, marking a significant rise of approximately 757 million from 2020. Moreover, the World Health Organization predicts that the number of individuals aged 60 and above will double by 2050, reaching around 2 billion globally.
Concurrently, as the elderly population experiences declines in collagen, vitamin, and mineral levels, there is a proportional surge in demand for beauty drinks. These beverages, enriched with collagen supplements, are expected to witness further proliferation in the coming years. The degradation of collagen levels among the aging populace has led to the emergence of loose skin, prompting both men and women to increasingly gravitate towards beauty and nutrition-enhancing solutions to rejuvenate their skin and overall health. This trend is anticipated to drive the demand for beauty drink products in the foreseeable future.
Further, deficiencies in vitamins and minerals among the aging population owing to a reduction in metabolism rates and changes in nutrition requirements could lead to significant health problems. For instance, the presence of B12 Vitamin in lower concentrations could result in physical disabilities, nervous system disorders, and other heart-related diseases.
Therefore, certain health and beauty drinks are consumed by the aging population to maintain adequate levels of minerals and vitamins in the consumers' bodies. Therefore, the increase in the aging population and the nutritional and beauty benefits offered by beauty drinks to the aging population shall accelerate the advancement of the international beauty drinks market.
The protein/collagen beauty drinks market is expected to grow
Consumers are becoming increasingly conscious of their appearance, which is leading to a steady demand for beauty drinks. This is related to rising economic levels in developing and underdeveloped nations as well as the significant impact of social media marketing. Furthermore, the millennial generation is experiencing challenges due to busy lifestyles and bad eating habits. This has increased people's desire to maintain youthful skin across all age groups, which has fueled the collagen drinks industry expansion globally.
Moreover, with growing awareness of anti-aging goods, consumers, particularly the elderly population-are increasingly looking for ways to maintain and enhance their appearance so that they appear young and beautiful. Data from the World Bank show that in Japan, the population over 65 made up 26.59% of the population in 2016 and will rise to 28.7% by 2021. Due to the rising prevalence of aging indicators, middle-aged adults are also increasingly experiencing aging anxiety. Because they blur the line between cosmetics and pharmaceuticals, anti-aging skin care products are known as cosmeceuticals. The region, including Japan, has seen an increase in its aging population over the past 20 years as a result of the region's dropping fertility and death rates. Men and women's overwhelming desire to maintain youthful appearances encouraged and evolved the market for collagen drinks.
Further, as per the statistics of the Sleep Foundation, the average amount of sleep that people obtain each night has decreased by 1.5 to 2 hours. In the UK, the average person reportedly sleeps for 6.5 hours every night. A common sleep condition in this area is somniloquy, or sleep talking. As collagen drinks aid in promoting sleep, users are drinking them frequently to enhance the quality of their sleep. For example, YourZooki is one of the top marine collagen drinks introduced in the UK in January 2021 that makes use of Liposomes, which are widely used in the pharmaceutical industry to increase the absorption and efficiency of different products.
Major market players are concentrating on the launch of vegan, gluten-free, and lactose-free products with no added sugars, preservatives, or flavorings to increase their market share. These elements present the profitable business potential for the collagen drinks industry to grow during the anticipated time frame. For instance, Reneva Collagen Drink will provide a new product formulation with a green apple flavor in April 2021.
The market is projected to grow in the North American region.
Due to the increasing development of innovative products in the nation as well as market developments like player mergers and acquisitions, the market is anticipated to grow significantly.
Due to the involvement of regional and international companies seeking to improve their market positions, it is anticipated that the demand for beauty drinks in the nation will continue to be stable. For example, Nestle Health Science successfully purchased Chicago-based Vital Proteins, a manufacturer and supplier of supplements, in February 2022. Furthermore, it is anticipated that the creation of new products as a result of these market activities will spur even faster market growth. For instance, Vital Proteins introduced a range of Lemon Collagen Peptides in June 2022 under the Nestle brand. The beverage was sugar-free and included collagen from pasture-raised animals. Therefore, it is anticipated that the market will benefit from the introduction of such innovative products.
Moreover, being a developed country, the beauty drinks market is likely to experience significant growth in the US market in the coming years. According to the United States Bureau of Economic Analysis, the total personal income in the country amounted to a significant value of US$ 233.7 billion in 2022 . Further, according to data from the World Bank, a significant portion of the population in the United States lived in urban areas. Such high overall income along with a substantial urban population is thus expected to hold the market in good stead due to the broad consumer demographic present in the country.
Further, when it comes to cosmetic services and goods, women spend a little more than males. Compared to $2,928 spent annually, women spend $3,756.
In addition, expansion ventures by international players into the American market are further expected to boost the beauty drinks demand in the country. For instance, in January 2023, the Swiss company, Collibre, announced the availability of its hydrolyzed collagen beverages in the US. The company's collagen drinks were made available in three distinct formulae in the country, namely, VITAL, BEAUTY AND ACTIVE, after their success in the European market. Furthermore, the US is also likely to maintain steady growth owing to the presence of several market players that offer strategic price points for their products with a subscription model. For example, AETHERN offers its one-box supply of liquid collagen drinks for US$ 195, while a monthly subscription is offered at a lower price of US$ 149. The availability of such options is thus expected to attract more customers.
Moreover, SAPPE debuted a new, less sugary Sappe Beauti Drink line in October 2021 in an effort to give customers more innovative options while maximizing the commodity's value.