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市場調査レポート
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1457126

ビタミンサプリメント市場-2024年から2029年までの予測

Vitamin Supplements Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 126 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ビタミンサプリメント市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ビタミンサプリメント市場は予測期間を通じてCAGR 8.02%を記録し、2029年には市場規模が1,052億900万米ドルに達すると予測されています。これは、2022年に記録された613億1,500万米ドルからの大幅な増加を意味します。

ビタミンサプリメントは、通常の食事では摂取できないような重要なビタミンを補充することを目的とした栄養アイテムです。これらのサプリメントは、液体、粉末、錠剤、カプセル、タブレットなどの形態で販売されています。ビタミンは、免疫反応、代謝、一般的な健康維持など、いくつかの生理機能に不可欠な有機物質です。ビタミンサプリメント市場は、数多くの重要な要因の結果として成長しています。消費者の医療に対する意識が高まり、健康と福祉が重視されるようになったため、予防的な医療対策の必要性が高まっています。世界の高齢化社会では、免疫系の健康、認知機能、一般的な健康のために食事による支援が必要とされています。米国国立衛生研究所によると、栄養補助食品全体のうち、2020年に販売されたのは推定557億米ドルです。さらに、ビタミン、ミネラル、またはその両方を含むサプリメントが212億米ドル販売され、そのうちMVM(マルチビタミン/ミネラル)とMV(マルチビタミン)が80億米ドル販売されました。

市場拡大のさらなる原動力となっているのは、フィットネスとスポーツ栄養産業の成長と、オンラインショッピングの利便性です。可処分所得が増加するにつれて人々の健康アイテムへの支出志向は高まっており、政府による法規制が品質管理と安全性の根拠となっています。

人類のビタミン欠乏症の増加がビタミン補助食品市場を後押ししています。

ビタミンサプリメント市場は、ビタミン不足の増加から利益を得ています。消費者は、栄養知識の格差の増加により、欠乏症の治療や一般的な健康状態を改善するためにサプリメントを求めるようになっています。このような傾向は、さまざまなビタミン商品の需要を増加させるため、市場は成長すると考えられます。とはいえ、顧客の信頼を維持するために、企業は自社製品が高品質であることを確認し、その利点をきちんと伝える必要があります。英国では、子どもの約20%、成人の6人に1人がビタミンDの推奨値を下回っています。家に閉じこもりがちな人、高齢の人、黒人や南アジア系の人は、この重要なビタミンの量が減少しやすいです。この問題に取り組むため、OHID(Office for Health Improvement and Disparities)は、ビタミンDの重要性に対する一般市民の認識を高め、摂取を改善し格差に対処するための大胆な戦略について、一般市民、公衆衛生の専門家、小売業者、食品メーカー、その他の業界団体から意見を集めるための全国的なキャンペーンのきっかけとなるエビデンスの募集を開始しました。

CDCによると、生後12ヵ月以下の幼児は毎日400IUのビタミンDが必要です。生後12ヶ月から24ヶ月の幼児には、毎日600IUのビタミンDが必要です。ビタミンDは日光からでは十分に作られないので、成人(妊娠中や授乳中の女性を含む)、若者、4歳以上の幼児は、1日10マイクログラム(400単位、国際単位(IU)とも呼ばれる)のビタミンDを含むサプリメントの摂取を考える必要があります。特に麻疹や下痢などの感染率が高いと、さらに悪化する可能性があります。裕福な国では珍しいが、低開発国では頻繁に発症します。特にアフリカや東南アジアでは、半数以上の国が公衆衛生上の問題としてビタミンA欠乏症を抱えています。低所得国の妊婦と幼児は、この不足の最悪の影響を経験します。世界では、推定1億9,000万人の就学前の幼児がビタミンA欠乏症に苦しんでいます。ビタミンA欠乏症が公衆衛生上の問題である場合、生後6ヶ月から59ヶ月の幼児にビタミンAサプリメントを与えることは、あらゆる原因による死亡率を低下させる上で非常に有益です。

北米のビタミン補助食品市場は着実に成長すると予測されています。

ビタミンサプリメント食生活の乱れを補い、創傷治癒、感染症との闘い、骨密度の向上など、身体に必要な機能を果たすために不可欠です。このようなサプリメントは、免疫力を高め、心臓・循環器系疾患などの慢性疾患から体を守るために不可欠な栄養を必要とするため、体の年齢が上がるにつれて使用量が増加します。米国におけるビタミンサプリメントの需要は、活況を呈する高齢者人口と心臓病の有病率の増加により、大きな伸びを示すと予想されています。例えば、世界銀行のデータによると、米国では2022年に人口の17%が65歳以上になります。また、全米保健統計センターによると、2021年には米国における主要死因は心臓病であり、死亡率は前年比で3.3%増加しました。

さらに、健康意識の高まりと健康的なライフスタイルの採用が、人々に栄養補助食品の摂取を促し、これがさらなる促進要因として作用しています。例えば、Council of Responsible Nutritionの2023年調査によると、米国の成人の74%がサプリメントを摂取しており、一般人口の55%が定期的にサプリメントを利用しています。成人だけでなく、ビタミンサプリメントはビタミン不足を補うために幼児にも利用されており、幼い幼児に栄養価の高い食事を与えることに親が重きを置くようになっていることが、米国におけるビタミンサプリメント市場の上昇を引き起こしています。さらに、高品質のミネラルとビタミンサプリメントの製造に尽力しているNatural Factors USAのような大手市場参入企業の存在が、将来の市場成長をさらに後押ししています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ビタミンサプリメント市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ビタミンA
  • ビタミンD
  • ビタミンB12
  • ビタミンC
  • その他

第6章 ビタミンサプリメント市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 ビタミンサプリメント市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 幼児
  • 成人

第8章 ビタミンサプリメント市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • The Nature's Bounty Co.
  • Archer Daniels Midland Company
  • DuPont Nutrition & Health
  • DSM
  • BASF SE
  • Bayer AG
  • Pharmavite(R)LLC(Otsuka Pharmaceutical)
  • Amway(Alticor)
  • Carlson Labs
  • NOW Health Group, Inc.
目次
Product Code: KSI061612694

The vitamin supplements market is expected to experience a CAGR of 8.02% throughout the forecast period, reaching a market size of US$105.209 billion by 2029. This represents a substantial increase from US$61.315 billion recorded in 2022.

Vitamin supplements are nutritional items intended to replenish vital vitamins that a person's usual diet might not have. These supplements are available as liquids, powders, pills, capsules, and tablets, among other forms. Vitamins are organic substances that are essential for several physiological functions, including immunological response, metabolism, and general health maintenance. The vitamin supplements market is growing as a result of numerous important factors. The need for preventative healthcare measures has increased due to a growing emphasis on health and well-being brought about by consumer awareness. The world's ageing population needs dietary assistance for immune system health, cognitive function, and general well-being. As per the National Institute of Health, of all dietary supplements, an estimated $55.7 billion was sold in the United States in 2020. In addition, $21.2 billion was sold for supplements containing vitamins, minerals, or both, of which $8.0 billion was sold for MVMs (multivitamins/minerals) and MVs (multivitamins).

Further driving market expansion has been the growing fitness and sports nutrition industry as well as the convenience of online shopping. People are increasingly inclined to spend on health items as their disposable incomes grow, and laws and regulations from the government offer a basis for quality control and safety.

Increasing vitamin deficiencies among humans propels the vitamin supplement market.

The vitamin supplements market benefits from rising vitamin deficits. Consumers are increasingly looking for supplements to treat deficiencies and improve general health owing to the rise in gaps in nutritional knowledge. The market will grow because of this tendency, which increases demand for a range of vitamin goods. Nonetheless, to keep customers' trust, businesses make sure that their products are of high quality and properly convey the advantages. In the UK, around 20% of children and 1 in 6 adults have vitamin D levels below recommended levels. Individuals who are housebound, older, Black or South Asian are more prone to have reduced amounts of this important vitamin. To tackle this issue, the Office for Health Improvement and Disparities (OHID) launched a call for evidence that catalyzes a nationwide campaign to increase public awareness of the importance of vitamin D and to gather input on bold strategies to improve uptake and address disparities from the public, public health experts, retailers, food manufacturers, and other industry bodies.

According to the CDC, youngsters under the age of twelve months require 400 IU of vitamin D every day. A child between the ages of 12 and 24 months needs 600 IU of vitamin D daily. People do not make enough vitamin D from sunlight, so adults (including pregnant and lactating women), young people, and children over 4 years old should think about taking a daily supplement containing 10 micrograms (400 units, also called international units (IU)) of vitamin D. Moreover, a diet low in vitamin A is the cause of vitamin A deficiency since it does not meet physiological requirements. High infection rates, particularly for measles and diarrhoea, may make it worse. While it is uncommon in wealthy nations, it is frequent in underdeveloped ones. More than half of all nations, particularly those in Africa and South-East Asia, have a problem with vitamin A deficiency as a public health issue. Pregnant women in low-income nations and young children experience the worst impacts of this shortage. Globally, an estimated 190 million preschool-aged children suffer from vitamin A deficiency. When vitamin A deficiency is a public health problem, giving vitamin A supplements to children between the ages of 6 and 59 months is very beneficial in lowering fatalities from all causes.

It is projected that the vitamin supplement market in North America will grow steadily.

Vitamin supplements compensate for poor eating habits and are essential for necessary body functions such as wound healing, fighting infection, and improving bone density. Usage of such supplements increases as the body ages as it requires essential nutrition that would boost the immune system and protect the body from any chronic diseases such as heart & cardiovascular disease. The demand for vitamin supplements in the United States is anticipated to show significant growth fueled by the booming aged population and growing prevalence of heart disease. For instance, as per the World Bank's data, 17% of the population in the US aged 65 years and above in 2022. Additionally, according to the National Center for Health Statistics, in 2021, heart disease was the major cause of death in the United States with the death rate showing a 3.3% increase in comparison to the previous year.

Moreover, the growing health awareness and adoption of a healthy lifestyle has prompted people to consume dietary supplements which is further acting as an additional driving factor. For instance, according to the Council of Responsible Nutrition's 2023 survey, 74% of US adults take supplements and 55% of the general population is regular supplement users. Besides adults, vitamin supplements are also used by children to fulfil vitamin deficiencies and the growing emphasis of parents to provide nutritious diets to their young ones has caused an upward market trajectory for vitamin supplements in the United States. Additionally, the well-established presence of major market players such as Natural Factors USA which is committed to making high-quality mineral and vitamin supplements has further paved for future market growth.

Market Key Developments

  • July 2023: Sanofi formed a strategic agreement to acquire Qunol, which will strengthen Sanofi's vitamin, mineral, and supplements product offering in the US and would further bolster its presence in the major growing health segments in the US market.
  • October 2021: Three new multivitamins were added to the MegaFood(R) range of vitamins and supplements: multivitamins for daily energy, multivitamins for daily immune support, and multivitamins for daily stress relief. To support adults' daily requirements and maximum health and wellness, the new multivitamins contain particular components with secondary effects, and 100% or more of the necessary daily value of 19 important nutrients per serving.
  • May 2022: Everlywell, a top digital healthcare provider that offers easy, cost-effective, and customised support for long-term health, announced the launch of a new service that adds vitamins and supplements made with premium, scientifically supported ingredients to its already extensive menu of health and wellness offerings.

Segmentation:

By Type:

  • Vitamin A
  • Vitamin D
  • Vitamin B12
  • Vitamin C
  • Others

By Distribution Channel:

  • Online
  • Offline

By End-User:

  • Children
  • Adults

By Geography

  • North America

By Type

By Distribution Channel

By End-User

By Country

  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America

By Type

By Distribution Channel

By End-User

By Country

  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe

By Type

By Distribution Channel

By End-User

By Country

  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa

By Type

By Distribution Channel

By End-User

By Country

  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific

By Type

By Distribution Channel

By End-User

By Country

  • China
  • India
  • Australia
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. VITAMIN SUPPLEMENTS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Vitamin A
    • 5.2.1. Emerging market opportunities and industrial trends
    • 5.2.2. Investments/Incentives Scenario
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness insights
  • 5.3. Vitamin D
    • 5.3.1. Emerging market opportunities and industrial trends
    • 5.3.2. Investments/Incentives Scenario
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness insights
  • 5.4. Vitamin B12
    • 5.4.1. Emerging market opportunities and industrial trends
    • 5.4.2. Investments/Incentives Scenario
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness insights
  • 5.5. Vitamin C
    • 5.5.1. Emerging market opportunities and industrial trends
    • 5.5.2. Investments/Incentives Scenario
    • 5.5.3. Geographic lucrativeness insights
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Emerging market opportunities and industrial trends
    • 5.6.2. Investments/Incentives Scenario
    • 5.6.3. Geographic lucrativeness insights

6. VITAMIN SUPPLEMENTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
    • 6.2.1. Emerging market opportunities and industrial trends
    • 6.2.2. Investments/Incentives Scenario
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness insights
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Emerging market opportunities and industrial trends
    • 6.3.2. Investments/Incentives Scenario
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness insights

7. VITAMIN SUPPLEMENTS MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Children
    • 7.2.1. Emerging market opportunities and industrial trends
    • 7.2.2. Investments/Incentives Scenario
    • 7.2.3. Geographic lucrativeness insights
  • 7.3. Adults
    • 7.3.1. Emerging market opportunities and industrial trends
    • 7.3.2. Investments/Incentives Scenario
    • 7.3.3. Geographic lucrativeness insights

8. VITAMIN SUPPLEMENTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Distribution Channel
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.2.4.1.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.2.4.2.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.2.4.3.2. Investments/Incentives scenario
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Distribution Channel
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.3.4.1.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.3.4.2.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.3.4.3.2. Investments/Incentives scenario
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Distribution Channel
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.4.4.1.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.4.4.2.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.4.4.3.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.4.4.4. Others
        • 8.4.4.4.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.4.4.4.2. Investments/Incentives scenario
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Distribution Channel
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.5.4.1.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.5.4.2.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.5.4.3.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.5.4.4.2. Investments/Incentives scenario
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Distribution Channel
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.6.4.1.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.6.4.2. India
        • 8.6.4.2.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.6.4.2.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.6.4.3. Australia
        • 8.6.4.3.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.6.4.3.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.6.4.4.2. Investments/Incentives scenario
      • 8.6.4.5. Others
        • 8.6.4.5.1. Emerging market opportunities and industrial trends
        • 8.6.4.5.2. Investments/Incentives scenario

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. The Nature's Bounty Co.
  • 10.2. Archer Daniels Midland Company
  • 10.3. DuPont Nutrition & Health
  • 10.4. DSM
  • 10.5. BASF SE
  • 10.6. Bayer AG
  • 10.7. Pharmavite(R) LLC (Otsuka Pharmaceutical)
  • 10.8. Amway (Alticor)
  • 10.9. Carlson Labs
  • 10.10. NOW Health Group, Inc.