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市場調査レポート
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1457122

車両アナリティクス市場-2024年から2029年までの予測

Vehicle Analytics Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 138 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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車両アナリティクス市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月29日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

車両アナリティクス市場は、2022年には79億200万米ドルと評価され、CAGR 13.45%で成長し、2029年には191億1,600万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

車両アナリティクスは、自動車が収集したデータを体系的に調査することで、洞察に満ちた情報を抽出し、自動車機能のさまざまな側面を強化します。車両アナリティクスは、センサー、車載コンピュータ、交通状況などの外部ソースからのデータを使用することで、利害関係者が性能を向上させ、メンテナンスを簡素化し、全体的な効率を高めるのを支援します。

サプライチェーンの最適化、連動した自動車サービス、保険テレマティクス、車両管理、予知保全、ドライバーの行動監視、使用量に応じた課金など、数多くのセグメントでこのセグメントが活用されています。車両アナリティクスは、機械学習やその他のアプローチを使用して大規模なデータセットを理解するために、ハードウェアと高度なソフトウェアプラットフォームを組み合わせて使用します。これにより、意思決定者は十分な情報に基づいた意思決定を行うことができ、自動車産業における継続的な進歩を促進することができます。

市場動向:

車両アナリティクスソリューションにより、ドライバーや車両/車両の所有者は、車両の現在の状況に関するデータを収集し、走行中の車両のドライバーの行動を知ることができます。これらのソリューションは、走行中のドライバーと車両のパフォーマンスに関する詳細な分析を記載しています。

さらに、車両所有者間の競合の高まりは、車両所有者によるこれらの高度なソリューションの需要をさらに促進し、走行に関するより明確な考察を行い、収益を最大化するためのさらなる措置を講じることが予想されます。さらに、利用ベースの保険の採用が増加していることも、今後5年間の市場成長にプラスの影響を与えると予想される主要要因の1つです。

さらに、車両管理業界の主要企業は、エンドユーザーからの要求が高まっているため、最新かつ最先端のソリューションを開発するために研究開発に多額の投資を行っており、これも今後数年間の車両アナリティクスソリューション市場を拡大すると予測されています。大手自動車メーカーによる車両アナリティクスソリューションの採用が世界的に拡大していることから、需要がさらに増加し、予測期間中の車両アナリティクス市場の成長を促進すると予想されます。例えば、2022年3月、Daimler Truck社は、インテリジェントトラック操作システムを支援する研究開発センターをインドに設立しました。

市場の促進要因:

  • 利用ベースの保険に対する需要の高まりが市場成長の原動力になると予想されます。

利用ベースの保険の人気の高まりは、自動車における高度な分析の採用を促進すると予想される主要因の1つです。なぜなら、これらはドライバーの行動をリアルタイムで詳細に分析し、自動車保険会社が保険料をより正確に値付けすることを容易にするからです。また、使用状況ベースの保険は、走行距離が減ったり、より安全な運転習慣を身につけたりした場合に消費者にインセンティブを与えることで、保険料コストをコントロールする能力を記載しています。

また、自動テレマティクスを活用することで、ドライバーは過去の運転行動から学び、自分の運転パターンをよく認識することができます。また、保険会社にとっては、事故が発生した場合に運転データに関する正確な洞察を深めることが容易になります。これはさらに、ドライバーや車の所有者による虚偽の請求からの保護に役立ち、実際に何が起こったのかを明確にします。

  • 接続性の向上は車両アナリティクス市場の成長に影響を与える可能性があります。

車両アナリティクス市場は、自動車の接続性の高まりによって大きな影響を受けており、自動車の効率性、安全性、性能の様々な面を向上させるために調べることができる豊富なリアルタイムデータを生成しています。自動車は、テレマティクス・システム、車載センサー、モノのインターネット・デバイスなどの技術によってもたらされた車両接続性の向上により、位置情報、速度、エンジンの健康状態、燃料消費量、ドライバーの行動に関する膨大な量のデータを生成しています。車両アナリティクスシステムは、このデータを利用して、ドライバーの安全性、車両管理、予知保全、運転最適化に関する洞察を提供することができます。

  • ソフトウェア部門は、予測期間を通じて適正なCAGRで成長する見込みです。

車両アナリティクスの世界市場は、ソフトウェアとサービスに区分されます。ソフトウェアセグメントは、車両アナリティクスソリューションの採用が世界的に増加していることから、市場において一定のシェアを占めると予測されています。ソフトウェアコンポーネントは、企業が車両やレポート作成のために収集されるその他のリアルタイムデータを監視・管理するために必要です。

ソフトウェアは、収集した情報を意味のあるデータに変換するシステムで構成され、例えば、レポートを作成するためのソフトウェアなどがあります。しかし、技術の向上と要求の高まりにより、大手市場関係者は最新のシステムやソフトウェアの開発のための研究開発に投資しています。このことが、予測期間中の車両アナリティクスソフトウェア市場の成長をさらに促進すると予想されます。

欧州は主要地域市場になると予測されています。

地域的には、車両アナリティクス市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。欧州地域には主要な高級自動車メーカーが存在するため、欧州地域が市場で注目すべきシェアを占めると予想されます。さらに、欧州企業は自律走行車やコネクテッドカーに多額の投資を行っています。このように、自律走行技術の提供に対する急速な支出は、欧州地域における市場成長の主要要因の1つと考えられています。

さらに北米は、技術の早期採用と確立されたインフラの存在により、良好な成長機会を示すと予測されます。アジア太平洋は、eコマース産業の急成長とライドヘイリングサービスの動向の高まりにより、それなりの成長率を示すと予測され、中国やインドなどの国々でこれらのソリューションの需要を大きく牽引しています。

主要発展:

  • 2023年12月、BlackBerry LimitedはCES 2024において、様々なエコシステム・パートナーとの仮想化と車載デモンストレイションを用いて、BlackBerry IVY(R)コネクテッド・ビークル・データ・プラットフォームの機能と範囲を強調します。BlackBerry IVYプラットフォームは、自動車用AI処理と開発者フレンドリーなプラットフォームを利用することで、さまざまなセグメントの開発者が洞察を活用した車載サービスを迅速に構築・実装できるよう支援します。
  • 2023年2月、デジタルビジネスとITサービスの世界リーダーであるNTT DATAは、CO2排出量と交通渋滞の削減を目指す「コネクテッドカー・データ・イニシアティブ」の設立を発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 車両アナリティクス市場:オファリング別

  • イントロダクション
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 車両アナリティクス市場:用途別

  • イントロダクション
  • 軽自動車
  • 中型と大型自動車

第7章 車両アナリティクス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • SAP
  • Genetec Inc.
  • Microsoft
  • IBM
  • Intelligent Mechatronic Systems, Inc.
  • HARMAN International
  • Teletrac Navman US Ltd
  • Inseego Corp.
  • Agnik LLC
目次
Product Code: KSI061611812

The vehicle analytics market is evaluated at US$7.902 billion for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 13.45% to reach a market size of US$19.116 billion by the year 2029.

Vehicle analytics is the methodical examination of data collected by automobiles to extract insightful information and enhance many facets of their functioning. Vehicle analytics helps stakeholders increase performance, simplify maintenance, and boost overall efficiency by using data from sensors, onboard computers, and outside sources like traffic conditions.

Numerous fields, including supply chain optimisation, linked automobile services, insurance telematics, fleet management, predictive maintenance, driver behaviour monitoring, and usage-based charging, use this discipline. Vehicle analytics uses a mix of hardware and advanced software platforms to understand large datasets using machine learning and other approaches. This helps decision-makers make well-informed decisions and promotes ongoing advances in the automotive industry.

MARKET TRENDS:

The vehicle analytics solutions allow the drivers and the fleet/vehicle owners to gather data regarding the current situation of the vehicle, along with knowing the behaviour of the vehicle's driver throughout the journey. These solutions provide a detailed analysis of the performance of the driver and the vehicle throughout the journey.

Furthermore, the rising competition among the fleet owners is further anticipated to drive the demand for these advanced solutions by the fleet owners, to have clearer insights about the journey and take further steps to maximize the revenue. Moreover, the rising adoption of usage-based insurance is also one of the prime factors that are expected to positively impact the market's growth during the next five years.

Furthermore, key players in the fleet management industry are investing heavily in R&D to develop the latest and most advanced solutions due to the growing requirements from their end-users, which is also anticipated to augment the market for vehicle analytics solutions during the coming years. The growing adoption of vehicle analytics solutions by big automakers globally is further expected to increase the demand and thus drive the growth of the vehicle analytics market during the forecast period. For instance, in March 2022, Daimler Truck set up a research and development centre in India to aid its intelligent truck operating system.

MARKET DRIVERS:

  • Growing demand for usage-based insurance is anticipated to drive the market's growth.

The rising popularity of usage-based insurance is one of the prime factors which is anticipated to drive the adoption of advanced analytics in vehicles. This is because these provide real-time in-depth analysis of driver behaviour, making it easier for auto insurers to more accurately price premiums. Also, usage-based insurance provides consumers with the ability to control their premium costs by providing them with incentives in the event of reduced miles driven, and the adoption of safer driving habits.

Also, by utilizing auto-telematics, drivers can learn from their previous driving behaviours and be well aware of their driving patterns. Also, it will be easier for insurers to develop accurate insights regarding driving data in the event of an accident. This will further help in protection against false claims by the driver or the owner of the vehicle and would clarify what happened actually.

  • Increasing connectivity might impact vehicle analytics market growth.

The vehicle analytics market is being greatly impacted by the growing connection of automobiles, which is generating an abundance of real-time data that can be examined to enhance many facets of vehicle efficiency, safety, and performance. Vehicles are producing enormous volumes of data on location, speed, engine health, fuel consumption, and driver behaviour as a result of increased vehicle connectivity brought about by technology like telematics systems, onboard sensors, and Internet of Things devices. Vehicle analytics systems may use this data to offer insights into driver safety, fleet management, predictive maintenance, and operational optimisation.

  • The software segment is expected to grow at a decent CAGR throughout the forecast period.

Based on offerings, the global vehicle analytics market is segmented as software and services. The software segment is anticipated to hold a decent share of the market due to the increasing adoption of vehicle analytics solutions globally. Software components are necessary for organizations to monitor and manage their vehicle fleets and other real-time data that is collected for the preparation of reports.

The software consists of systems that convert the collected information into meaningful data, for instance, software for generating reports. However, the improvement in technology and growing requirements are further leading to investments by big market players in R&D for the development of the latest systems and software. This is further expected to propel the growth of the vehicle analytics software market during the forecast period.

Europe is anticipated to be the major regional market.

Geographically, the vehicle analytics market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. The European region is anticipated to hold a noteworthy share of the market on account of the presence of key luxury automotive manufacturers in the region. Furthermore, European companies are spending heavily on autonomous and connected vehicles. Thus, the rapid spending on the Offering of autonomous technology is considered one of the prime factors for the growth of the market in the European region.

Furthermore, North America is projected to show good growth opportunities on account of the early adoption of technology and the presence of well-established infrastructure. The Asia Pacific region is projected to grow at a decent rate on account of rapid growth in the e-commerce industry coupled with a rising trend of ride-hailing services, which is significantly driving the demand for these solutions in countries like China and India.

Key Developments:

  • In December 2023, using virtualized and in-car demonstrations with various ecosystem partners, BlackBerry Limited will highlight the capabilities and scope of its BlackBerry IVY(R) connected vehicle data platform at CES 2024. By using in-vehicle AI-enabled processing and a developer-friendly platform, the BlackBerry IVY platform helps developers from a variety of sectors create and implement insights-enabled automotive services faster.
  • In February 2023, a global leader in digital business and IT services, NTT DATA, announced the creation of the Connected Car Data Initiative, which aims to lower CO2 emissions and traffic congestion.

Segmentation:

By Offering

  • Software
  • Services

By Application

  • Light Motor Vehicle
  • Medium and Heavy Motor Vehicle

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. VEHICLE ANALYTICS MARKET, BY OFFERING

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Software
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Services
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. VEHICLE ANALYTICS MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Light Motor Vehicle
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Medium and Heavy Motor Vehicle
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. VEHICLE ANALYTICS MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Offering
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Offering
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Offering
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Offering
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Offering
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. SAP
  • 9.2. Genetec Inc.
  • 9.3. Microsoft
  • 9.4. IBM
  • 9.5. Intelligent Mechatronic Systems, Inc.
  • 9.6. HARMAN International
  • 9.7. Teletrac Navman US Ltd
  • 9.8. Inseego Corp.
  • 9.9. Agnik LLC