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市場調査レポート
商品コード
1630206

車両アナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Vehicle Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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車両アナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

車両アナリティクス市場は予測期間中に24.3%のCAGRで推移すると予測されます。

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ビッグデータの台頭と、圧縮された時間枠内で重要なビジネス上の意思決定を行う必要性の高まりに伴い、ビジネスインテリジェンス、分析ツールは過去数年間で大きな市場シェアを獲得してきました。予測期間中、この業界の成長はプラスになると予測されます。

主なハイライト

  • デジタル化は、自動車産業における技術革新の不可欠な原動力となっています。自動車には、速度、排出ガス、距離、資源使用量、運転行動、燃料消費量など、より詳細な情報を収集するために設計されたセンサーが少なくとも50個は搭載されています。生成されたデータは、自動車業界の利害関係者に、さらなる分析に使用するために必要な技術的進歩を与え、関連分析を作成し、測定基準のより良い利用を可能にします。
  • 予測分析アプリケーションは、エンドユーザーが過去のパターンと運転行動を評価し、将来の可能性を決定することを可能にします。これとは別に、コネクテッドカー産業の成長は、アナリティクスを含む自動車セクターに大きな課題と機会を提供すると予想されます。それはイノベーションのための大規模な推進力となっています。
  • 革新的なビジネスモデルは、車両テレマティクス・データと分析的洞察を顧客データやビジネス・データに組み合わせることで生み出されます。Li-Fiや5Gなど、新しく高速な無線ネットワーク接続技術が進化する中、高度なデータ駆動型サービスにも魅力的な機会が高まっています。持続可能な交通・輸送管理のためのインテリジェント・ソリューションに対する認識から、政府は新技術の実現者に財政的メリットを提供し、導入を急ピッチで進め、戦略目標を早期に達成するよう促しています。
  • クラウドへの移行もまた、業界の成長を促進し、技術革新の新たな機会を提供すると期待されています。しかし、オンラインカバー率や相互運用性に関する懸念が業界の拡大を妨げると予想されます。さらに、技術の初期コストが高く、ソリューションの価格が高いため、ハイエンド車への導入が制限され、市場は制約を受けると予想されます。

車両アナリティクス市場の動向

予測メンテナンスが大きな市場シェアを占める見込み

  • 自動車メーカーはセンサーを通じて車両部品の性能を常にリアルタイムで評価しているため、予知保全アプローチの機会が開かれています。ある年式やモデルのほとんどの車両からデータを引き出すことができ、その情報を予測保守を使って保証修理の動向と比較することができます。これらの動向は注意深く観察され、対処されるため、大規模なリコールによる影響を抑え、不必要なレンチの時間を最小限に抑え、人命を救う可能性があります。
  • さらに、車両の故障は交通事故の重大な原因のひとつです。このような故障は、車両のタイムリーなサービスやメンテナンスにおける人間の怠慢が原因で発生することが多いです。予測分析ソリューションは、研究が起こる前に、潜在的なメンテナンスの必要性を所有者に知らせます。自動車に装備された様々なセンサーから収集されたデータは、予知保全作業の実施を支援します。
  • 認知的予知保全は、全体的でリアルタイムかつ深い洞察を可能にします。また、メーカーのプロセスのあらゆる側面がIoTを通じて接続され、スマートで効率的な意思決定につながります。Appinventivによると、世界の5Gモノのインターネット(IoT)エンドポイント市場は、コネクテッドカー分野で大きく成長し、2020年の40万台から当年には1,910万台になると予測されています。5G IoTのインストールベースは今年、約4,900万台まで成長すると予測されています。
  • 同市場は、先進的な予測ソリューションにとってはまだ未開の地です。クラッチやブレーキパッドの摩耗や使用状況を監視する、単純化された予知保全ソリューションが主流です。同様の磨耗装置がモニターされ、将来の予測が行われます。
  • また、車両管理者は、メンテナンスを常に把握し、機器の故障を事前に軽減するために、こうしたソリューションを取り入れることが増えています。GPS追跡などの機能を備えた通信技術の進歩により、費用対効果の高いソリューションとして登場し、導入は容易になっています。
  • この市場は、電気自動車の需要が高まるにつれて成長する可能性を秘めています。電気自動車では、充電中の電圧変動がバッテリーにダメージを与える可能性があります。人工知能(AI)と統合された予測分析は、バッテリーのフィードバックと監視システムを容易にし、バッテリーの寿命を延ばすのに役立つ不必要な損傷を回避します。

欧州が大きな市場シェアを占める見込み

  • 欧州諸国は先進技術を活用して交通安全を強化しています。ITUによると、欧州の交通死亡事故の38%は都市部で発生しており、欧州における厳格な交通安全対策の必要性が強調されています。自動運転車や道路上の新技術の採用が増加していることは、車両アナリティクスの実装範囲が拡大していることを浮き彫りにしています。昨年7月、欧州で完全自動運転車の法整備に携わるEU当局者によると、EU執行部は9月末までに世界初の技術的法整備を提案する計画で、加盟国は高度な自動運転技術を搭載した自動車メーカー各社の各年モデル約1,500台の販売・登録を承認できるようになります。
  • ビッグデータ概念の開発により、自動車メーカーが構造化・半構造化データを車両に蓄積し、自らデータを収集・保存・分析・比較できるようになった。これにより、有用な結果を生み出し、意思決定を行うことができるようになり、この地域における車両アナリティクスの需要を牽引しています。
  • 車両アナリティクスのクラウド展開は、市場の主要促進要因の1つです。欧州では、高度なコンピューティング機能をオンラインで活用し、クラウド・ソフトウェア・ソリューションにリモートアクセスすることで、車両アナリティクスが非常に効率的になっています。自動車メーカーは現在、こうしたリモートアクセス可能なシステムを活用して、車両の指標を分析し、車両の健全性を判断し、交通安全と高度輸送技術開発に貢献することができます。
  • 両社はクラウド技術を通じて改善されたシステムを提供するために協力し、自動車関連企業が欧州でクラウドを活用できるようにします。これは、車両アナリティクスのようなソリューションを試みる新規事業にとって極めて重要です。昨年11月には、自動車業界向けの著名なソフトウェア・サービス・プロバイダーであるNavInfo EuropeとTencent Cloudが共同で提携を発表し、GDPRを含む欧州の規制要件や基準をすべて満たしています。
  • さらに昨年2月、OCTO Telematicsはフォード・モーター・カンパニーと新たな契約を締結し、データ・ストリーミングの協業を欧州に拡大すると発表しました。これは、前年7月に北米市場で締結された最初の合意に基づくものです。フォードのコネクテッド・ビークル・データを活用することで、OCTOは英国、ドイツ、イタリア、フランス、スペインの保険・分析サービス市場で実績のあるテレマティクス・サービスを向上させる。

車両アナリティクス業界の概要

車両アナリティクス市場は非常に細分化されており、SAP SE、CloudMade、Genetec Inc.、HARMAN International Industries Inc.(サムスン電子)、IBM Corporationなどの大手企業が参入しています。同市場のプレーヤーは、製品ラインナップを強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、パートナーシップ、イノベーション、投資、買収などの戦略を採用しています。研究開発への多額の投資によって製品を継続的に革新する能力によって、競合他社に対する競争優位性を獲得し、他社を大きく引き離す市場シェアを獲得しています。

  • 2022年10月、IBMはソフトウェアの新バージョン4.0を発表しました。IoTコネクテッド・ビークル・インサイト・プライベートは、コネクテッド・カーにコグニティブ・コンピューティング機能を拡張することで、車内体験の向上を目指すコネクテッド・カー・ソフトウェアです。現代の自動車は、車載センサーとコンピュータを備えたモバイルデータセンターであり、ほぼリアルタイムで車両データを収集・取得することができます。IoTコネクテッド・ビークル・インサイト・プライベートにより、コネクテッド・ビークルの大量のデータへのアクセス、管理、分析が可能になります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3カ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 車両テレマティクスの普及拡大
    • 車両管理への応用につながる人工知能や予測分析などの技術の進歩
  • 市場抑制要因
    • ソリューションの高コストが高級車への導入を制限

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 用途別
    • 予知保全
    • 安全・セキュリティ管理
    • ドライバーパフォーマンス分析
    • その他のアプリケーション
  • エンドユーザー産業別
    • フリートオーナー
    • 保険会社
    • OEMおよびサービスプロバイダー
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAP SE
    • CloudMade
    • Genetec Inc.
    • HARMAN International Industries Inc.(Samsung Electronics Co. Ltd)
    • IBM Corporation
    • Inquiron Ltd
    • Intelligent Mechatronic Systems Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Teletrac Navman US Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 62352

The Vehicle Analytics Market is expected to register a CAGR of 24.3% during the forecast period.

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With the rise of Big Data and the increasing need to make critical business decisions within a compressed timeframe, business intelligence, and analytics tools have gained a substantial market share in the past years. The growth in this industry is anticipated to be positive during the forecast period.

Key Highlights

  • Digitalization has become an essential driver of innovation in the vehicle industry. Cars account for at least 50 sensors designed to collect more detailed information, such as speed, emissions, distance, resource usage, driving behavior, and fuel consumption. The generated data gives the automotive industry stakeholders the required technological advancement to use for further analysis, create relation analysis, and enable better utilization of the metrics.
  • The predictive analytics applications enable the end users to evaluate prior patterns and driving behavior, deciding the likelihood of future possibilities. Apart from this, growth in the connected car industry is expected to provide significant challenges and opportunities to the automotive sector, including analytics. It has been a massive impetus for innovations.
  • Innovative business models can be generated by combining vehicle telematics data and analytic insights into customer and business data. As new and faster wireless network connectivity technology is evolving, such as Li-Fi and 5G, a rising opportunity lies in the advanced data-driven services, which is also appealing. The awareness of an intelligent solution for sustainable traffic and transport management has prompted the governments to provide the new technology enablers the financial benefits to fast pace the adoption and meet their strategic targets sooner.
  • Migration to the cloud is also expected to increase industry growth and provide new opportunities for innovation. However, concerns about online coverage and interoperability are expected to hamper industry expansion. Furthermore, the market is expected to be constrained due to the high initial cost of the technology and the high price of solutions limiting adoption in high-end cars.

Vehicle Analytics Market Trends

Predictive Maintenence is Expected to Hold Significant Market Share

  • As automakers are constantly assessing the performance of the vehicle part in real-time through sensors, it unlocks the opportunity for a predictive maintenance approach. Data can be pulled out from most vehicles of a given year and model, and that information can be compared with warranty repair trends using predictive maintenance. These trending issues are carefully observed and addressed, limiting the fallout from large-scale recalls, minimizing unnecessary wrench time, and potentially saving lives.
  • Moreover, vehicle breakdowns are one of the significant causes of road accidents. These breakdowns often occur due to human negligence in the timely service and maintenance of vehicles. Predictive analytics solutions inform the owner about the potential maintenance requirement before a study can occur. Data collected from the various sensors fitted in a car assists in carrying out predictive maintenance tasks.
  • Cognitive predictive maintenance makes holistic, real-time, and deep insights possible. Also, every aspect of a manufacturer's processes can be connected through IoT, leading to smart and efficient decision-making. According to Appinventiv, the global 5G Internet of Things (IoT) endpoint market is forecast to grow significantly in the connected car segment, from 0.4 million in 2020 to 19.1 million units in the current year. The 5G IoT installed base is forecast to grow to around 49 million this year.
  • The market is still an open place for any advanced predictive solutions. It is dominated by simplistic predictive maintenance solutions, which monitor the wear and usage of clutches and brake pads. A similar wear-out apparatus is monitored, and projections are made about the future.
  • Also, fleet managers are increasingly incorporating these solutions to stay on top of maintenance and mitigate equipment failure in advance. The adoption has been easier with the technological advancement in communications with capabilities, such as GPS tracking, emerging as a cost-efficient solution.
  • The market has growth potential as the demand for electric vehicles increases. In EV(s), voltage variations during charging can damage the battery. Predictive analytics integrated with artificial intelligence (AI) facilitates the feedback and monitoring system for batteries to avoid unnecessary damage that assists in extending the lifespan of batteries.

Europe is Expected Holds Significant Market Share

  • European countries leverage advanced technology to enhance road safety. According to ITU, 38% of traffic fatalities in Europe occur inside urban areas, emphasizing the need for stringent road safety implementations in Europe. The increasing adoption of self-driving cars and newer technologies on the road highlight the growing scope of vehicle analytics implementations. In July last year, according to an EU official involved in making the laws for fully self-driving cars in Europe, the EU's executive planned to propose the world's first technical legislation by the end of September, allowing member countries to approve the sales and registration of around 1,500 vehicles for every carmaker model for every year installed, with advanced self-driving technology.
  • The development of big data concepts has made it possible for automakers to store structured and semi-structured data in vehicles that can gather, store, analyze and compare the data on their own. This, thereby, helps to produce useful results and make decisions that drive the demand for vehicle analytics in this region.
  • Cloud deployment of vehicle analytics has been one of the key drivers of the market. Vehicle analytics has become immensely efficient in Europe, leveraging advanced computing features online and remotely accessing cloud software solutions. Automakers can now leverage these remotely accessible systems to analyze vehicle metrics, determine the vehicle's health, and contribute to road safety and advanced transportation technology development.
  • The companies collaborate to provide improved systems through cloud technologies, allowing automotive businesses to leverage the cloud in Europe, which is crucial for new businesses to try solutions like vehicle analytics. In November last year, NavInfo Europe, a prominent software service provider for the automotive industry, and Tencent Cloud jointly announced their partnership, meeting all the European regulatory requirements and standards, including GDPR.
  • Furthermore, in February last year, OCTO Telematics announced signing a new agreement with Ford Motor Company to extend its data streaming collaboration into Europe. This would build on the initial agreement signed in the North American market in July of the previous year. By leveraging Ford's connected vehicle data, OCTO would improve its market-proven telematics services in insurance and analytical services in the United Kingdom, Germany, Italy, France, and Spain.

Vehicle Analytics Industry Overview

The Vehicle Analytics market is highly fragmented, with major players like SAP SE, CloudMade, Genetec Inc., HARMAN International Industries Inc. (Samsung Electronics Co. Ltd), and IBM Corporation. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, investments, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage. Their ability to continually innovate the products by investing heavily in R&D has allowed them to gain a competitive advantage over their competitors, enabling them to gain significant market share over others.

  • In October 2022, IBM announced the software's new version, 4.0. IoT connected vehicle insights private is connected vehicle software that aims to improve the in-car experience by extending cognitive computing capabilities to connected automobiles. Modern vehicles are mobile data centers equipped with onboard sensors and computers that can collect and retrieve vehicle data in near-real time. IoT-connected vehicle insights private allow the company to access, manage, and analyze large amounts of data from connected vehicles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption Of Vehicle Telematics
    • 5.1.2 Advancements in Technology, Such as Artificial Intelligence and Predictive Analytics Leading to Applications in Vehicle Management
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost of Solutions Limiting Adoption in High End Cars

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Predictive Maintenence
    • 6.2.2 Safety and Security Management
    • 6.2.3 Driver Performance Analysis
    • 6.2.4 Other Applications
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Fleet Owners
    • 6.3.2 Insurers
    • 6.3.3 OEMs and Service Providers
    • 6.3.4 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia
    • 6.4.4 Australia and New Zealand
    • 6.4.5 Latin America
    • 6.4.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 SAP SE
    • 7.1.2 CloudMade
    • 7.1.3 Genetec Inc.
    • 7.1.4 HARMAN International Industries Inc. (Samsung Electronics Co. Ltd)
    • 7.1.5 IBM Corporation
    • 7.1.6 Inquiron Ltd
    • 7.1.7 Intelligent Mechatronic Systems Inc.
    • 7.1.8 Microsoft Corporation
    • 7.1.9 Teletrac Navman US Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET