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市場調査レポート
商品コード
1457094

大豆飲料・食品市場 - 2024年~2029年までの予測

Soy Drinks and Soy Food Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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大豆飲料・食品市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月28日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

大豆飲料・食品市場は、2022年には609億9,600万米ドルと評価され、CAGR 4.68%で成長し、2029年には839億7,900万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

大豆飲料・食品は、大豆チーズ、豆乳、豆腐、テンペなどのスナック、飲料、その他の飲料品で構成され、大豆と高タンパク質を主原料としています。このような飲料・食品は、血糖値を下げることで糖尿病を管理したり、血流を改善することで心血管疾患、冠状動脈性心疾患、脳卒中などの心臓病を予防したりするなど、多くの健康上のメリットをもたらします。その豊富な健康効果により、大豆を原料とする飲料・食品は健康的な食生活の主要部分を占めています。それゆえ、心臓病の罹患率と死亡率は年々増加しています。心臓病による増加率は、健康的な食生活へのシフトを生み出し、同時に大豆飲料・食品の需要と消費を促進し、予測期間中の市場成長率を急上昇させるであろう。

市場動向:

大豆食品・飲料事業を推進するためにはいくつかの要因が不可欠であるが、主な促進要因は植物由来の代替食品に対する欲求の高まりと健康志向です。植物性タンパク質の豊富な供給源であること、重要な栄養素を含んでいること、健康に役立つ可能性があることなど、大豆製品が提供する栄養面での利点が消費者の間で認識されるようになり、毎日の食生活に大豆ベースの代替食品を取り入れようとする傾向が顕著になっています。倫理的、健康的、環境的な懸念から植物性食生活への傾斜が強まっていることが、大豆飲食品や食品の需要に拍車をかけています。大豆の市場プレゼンスが高まっているのは、スナック菓子、乳製品代替品、肉代替品など、さまざまな食品・飲料カテゴリーの主要成分としての大豆の適応性の高さによるものです。

市場促進要因:

  • 拡大する政府投資とスキームが市場を推進すると予想されます。

植物ベースの食品には必要な栄養素や抗酸化物質が豊富に含まれており、健康維持に役立ちます。菜食主義の本質に気付いた各国政府は、そうした食品の消費を促進するために様々な投資や取り組みを行っています。例えば、デンマーク政府は2021年10月、食料・農業に関する気候協定の一環として、植物性食品への最大1億9,400万米ドルの投資を発表しました。この協定は、国内の植物性食品とタンパク質の生産と消費を拡大するための国家プラントを設立することを意図しています。

このような有利な制度や投資により、植物由来の食品や飲料、特に大豆由来の飲料や食品に対する需要も増加し、大豆飲料・食品の市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。

  • 植物ベースの代替品に対する需要の高まりが市場成長に影響を与えるかもしれないです。

大豆飲料・食品市場は、植物由来の代替品への需要の高まりによって大きな影響を受けています。大豆ベースの商品は、健康とウェルネスの動向、菜食主義者やベジタリアンの増加、持続可能で倫理的な慣行への消費者行動の一般的な変化により、ますます人気が高まっています。大豆はそのよく知られた栄養成分と適応性により、植物性食生活の主役として登場し、従来の動物性食品に代わる健康的で高タンパクな食品を顧客に提供しています。

大豆飲料、乳製品代替食品、豆腐、その他の大豆ベースの食品が入手しやすくなり、多様化することで、幅広い食生活の嗜好に対応できるようになり、市場は拡大しています。消費者は環境の持続可能性と個人の健康をますます重視するようになっており、大豆食品業界は健全な製品を求める意識の高い顧客層の変化するニーズを満たすのに有利な立場にあります。

市場抑制要因:

大豆飲料・食品市場の拡大速度には、数多くの障害が影響する可能性があります。欠点のひとつは、大豆過敏症がアレルゲンと関連する可能性があることで、特定の人々が大豆製品を食べることができなくなる可能性があります。さらに、味や食感の嗜好性という問題もあります。大豆代替食品は、その独特の特質ゆえに、標準的な選択肢よりも魅力的でないと感じる顧客もいるからです。加えて、アーモンド、オーツ麦、ココナッツから作られた製品を含む様々な植物ベースの代替品が市場で競合しており、環境の多様性を増しています。

北米が主要な地域市場になると予想されます。

北米の大豆飲料・食品市場にはいくつかの原因があるが、最も重要なのは消費者の健康と福祉に対する意識の高まりです。高タンパク質やその他の重要な要素など、大豆の栄養面での利点は、より良い食生活の選択肢を求める人々にとって大豆飲料や食事を魅力的なものにしています。倫理的、環境的な関心に後押しされ、植物性食品への人気が高まっていることが、北米における大豆製品の需要を押し上げています。大豆の適応性の高さは、幅広い食品・飲料カテゴリーへの応用を可能にし、持続可能な植物由来の多様な解決策を求める顧客にとって魅力的です。

主な発展:

  • 2023年2月、Miloは「Milo Soy」を発表しました。この製品は、大麦抽出麦芽と大豆の長所を組み合わせたものです。高いカルシウム含有量と最大5,000mgのタンパク質含有量を持つこの新しい飲料は、豆乳の9種類の必須アミノ酸によるあらゆる健康上の利点を提供します。
  • 2022年12月、テトラパックは製造時に大豆を丸ごと利用する新しい大豆飲料加工技術を生み出しました。2022年12月、テトラパックは製造時に大豆を丸ごと使用する新しい大豆飲料加工技術を開発しました。健康的で免疫力を高める商品に対する顧客の需要の高まりに応える最終製品は、一般的な抽出大豆飲料の0.26%に対し、食物繊維含有量が1.2%です。
  • 2022年2月、大塚製薬株式会社(大塚製薬)は、大豆を丸ごと使用する新しい飲料加工技術を開発しました。2022年2月、大塚製薬株式会社(以下、大塚製薬)は、おいしくて持ち運びに便利な大豆まるごと栄養バー「SOYJOY Plant-Based(ソイジョイプラントベース)」の新ラインの発売を発表しました。新商品「SOYJOY Plant-Based」は、ホワイトチョコレート味とバナナ味の2種類で、植物由来成分のみで作られています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 大豆飲料・食品市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 豆乳
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • ソイチーズ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 豆腐
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • テンペ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 大豆飲料・食品市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン小売
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • オフライン小売
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 大豆飲料・食品市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Invigorate Foods Pvt. Ltd
  • House Foods
  • Danone
  • Alpro
  • Eden Foods
  • American Soy Products Inc.
  • Vitasoy International Holding Limited
  • Nature's Soy
  • Tetra Pak
目次
Product Code: KSI061611796

The soy drinks and soy food market is evaluated at US$60.996 billion for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 4.68% to reach a market size of US$83.979 billion by the year 2029.

Soy drinks & soy food consist of snacks, drinks, and other beverage items such as soy cheese, soy milk, tofu, and tempeh among others which are driven by soybean and high protein content. Such drinks & food items provide numerous health benefits such as they help in lowering blood sugar levels thereby managing diabetes, also they prevent heart diseases such as cardiovascular disease, coronary heart disease, and stroke by improving the blood flow. Owing to their rich health benefits, the drinks & food items made from soybeans constitute a major part of healthy diets. Hence, heart disease prevalence and death have increased over the years. The growth rate from heart disease will create a shift towards following healthy diets, thereby simultaneously propelling the demand and consumption of soy drinks & soy food items, which will create a surge in their market growth during the forecast period.

MARKET TRENDS:

Several factors are essential to drive the soy food and drink business, with the main drivers being the growing desire for plant-based alternatives and health consciousness. There is a noticeable trend in consumer preference towards including soy-based alternatives in daily diets as they become more aware of the nutritional advantages provided by soy products, such as being a rich source of plant-based protein, important nutrients, and possible health benefits. The increasing inclination towards plant-based diets due to ethical, health and environmental concerns is fueling the demand for soy beverages and food items. Soy's increasing market presence is further aided by its adaptability as a main component in a variety of food and beverage categories, such as snacks, dairy substitutes, and meat substitutes.

MARKET DRIVERS:

  • Growing government investments and schemes are anticipated to propel the market.

Plant-based food products are rich in necessary nutrients and antioxidants which help in maintaining better health. The governments of countries realizing the essence of following a vegan diet are undertaking various investments and initiatives to promote the consumption of such food products. For instance, in October 2021, the Danish government announced investments of up to US$194 million towards plant-based food which came as a part of its climate agreement for food and agriculture. The agreement is meant to create a national plant to increase the production and consumption of plant-based food items and proteins in the country.

With such favorable schemes and investments, the demand for plant-based food and drinks items especially soy-based drinks and food items is also anticipated to increase, thereby positively impacting the market growth of soy drinks & soy foods.

  • Rising demand for plant-based alternatives might impact market growth.

The soy drinks and soy food market is being significantly impacted by the growing desire for plant-based substitutes. Soy-based goods are becoming more and more popular due to health and wellness trends, an increasing number of people who are vegans and vegetarians, and a general shift in consumer behavior towards sustainable and ethical practices. Owing to its well-known nutritional makeup and adaptability, soy has emerged as a mainstay of plant-based diets, providing customers with a healthy, high-protein substitute for conventional animal-derived goods.

The market is growing because a wide range of dietary preferences are catered to by the growing availability and diversity of soy beverages, dairy substitutes, tofu, and other soy-based foods. Consumers are placing increasing importance on environmental sustainability and personal health, and the soy food industry is well-positioned to fulfill the changing needs of a conscious customer base looking for wholesome products.

MARKET RESTRAINTS:

Numerous obstacles might affect the soy drinks and foods market's rate of expansion. One drawback is that soy sensitivities can be linked to allergens, which could prevent certain people from eating soy-based goods. A further problem is taste and texture preferences, as some customers can find soy alternatives less enticing than standard choices due to their unique qualities. In addition, a variety of plant-based substitutes, including goods made from almonds, oats, and coconut, compete in the market, adding to the diversity of the environment.

North America is anticipated to be the major regional market.

The soy drinks and soy foods market in North America is fueled by several causes, the most important of which is consumers' increasing awareness of health and well-being. The nutritional advantages of soy, such as its high protein content and other important elements, make soy beverages and meals an appealing option for people looking for better dietary options. The growing popularity of plant-based eating, driven by ethical and environmental concerns, is driving up demand for soy-based goods in North America. Soy's adaptability, which enables it to be included in a wide range of food and drink categories, adds to its appeal to customers searching for a variety of sustainable plant-based solutions.

Key Developments:

  • In February 2023, Milo introduced "Milo Soy". This product combines the advantages of barley-extracted malt with soybean. With a high calcium content and protein content of up to 5,000 mg, the new drink offers a whole range of health advantages from soy milk's nine essential amino acids.
  • In December 2022, Tetra Pak created a novel soy drink processing technique that makes use of the whole soybean during manufacturing. The final product, which meets growing customer demand for healthful, immunity-boosting goods, has 1.2% fiber content as opposed to 0.26% for typical, extracted soybean beverages.
  • In February 2022, Otsuka Pharmaceutical Co., Ltd. (Otsuka) declared the opening of a new line of tasty, easily transportable whole-soy nutrition bars called SOYJOY Plant-Based. The new SOYJOY Plant-Based bars, which come in white chocolate and banana flavors, are made entirely of plant-based components.

Segmentation:

By Product Type

  • Soy Milk
  • Soy Cheese
  • Tofu
  • Tempeh
  • Others

By Distribution Channel

  • Online Retail
  • Offline Retail

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. SOY DRINKS AND SOY FOOD MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Soy Milk
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Soy Cheese
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Tofu
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Tempeh
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness

6. SOY DRINKS AND SOY FOOD MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online Retail
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Offline Retail
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. SOY DRINKS AND SOY FOOD MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Invigorate Foods Pvt. Ltd
  • 9.2. House Foods
  • 9.3. Danone
  • 9.4. Alpro
  • 9.5. Eden Foods
  • 9.6. American Soy Products Inc.
  • 9.7. Vitasoy International Holding Limited
  • 9.8. Nature's Soy
  • 9.9. Tetra Pak