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市場調査レポート
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1456983

光センサーの世界市場-2024年から2029年までの予測

Global Light Sensor Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 136 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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光センサーの世界市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

光センサー市場は、2022年に56億4,100万米ドルと評価され、CAGR 12.09%で成長し、2029年には125億3,800万米ドルの市場規模に達します。

光センサーは小型で安価な光センサーであり、医療、家電、エネルギー・電力、エンターテインメントなど、さまざまな産業セグメントで応用されています。これらの光センサーの需要を牽引している主要要因は、家電消費の増加と再生可能エネルギーへの動向です。光センサーの小型化が需要をさらに押し上げると予想されています。北米と欧州は、民生用電子機器の高い普及率と再生可能エネルギーの利用を促進する政府の有利な政策により、大きな市場シェアを占めると予測されています。また、アジア太平洋は、可処分所得の増加、生活水準の向上、自動車生産の増加により、予測期間中に大きな成長を遂げると予測されます。

市場の促進要因:

  • 民生用電子機器に対する需要の高まりが市場成長を促進すると予測されます。

光センサー市場における民生用電子機器セグメントの拡大は、携帯電話における近接光センサーと環境光センサーの使用の増加によってもたらされています。Samsung Electronics Co., Ltd.のような大手OEMによる光センサーの使用が急増することで、成長の展望が開ける可能性があります。韓国のサムスン電子は光センサー市場の主要参入企業です。サムスンギャラクシーS6やサムスンギャラクシーS6エッジなどのモバイル機器を含む様々な製品カテゴリーに光センサーを組み込んでおり、近接検出などのタスクを実行しています。AMS AGの近接検出モジュールと統合型環境光センサーTMD2755は2020年7月に発表され、携帯端末OEMはベゼルレス画面の携帯端末を作ることができるようになりました。市場に出回っている他のデバイスと比較して、このモジュールは面積で40%、体積で60%小さくなっています。さらに、TMD2755は、光センシングと近接機能をより薄いベゼルに収めることを可能にすることで、携帯電話メーカーの表示可能領域を拡大する取り組みに貢献します。これは、特にミッドレンジ市場セグメントにおいて、携帯電話に対する消費者の関心の高まりに大きく貢献していると考えられています。スマートフォンメーカー各社は、製品の品質や視認性を高めるため、新技術を積極的に機器に組み込んでいます。例えば、Oppoは2022年4月、同社のモデルであるOppo F21 Proに、前世代のIMX615 RGB光センサーと比較して、光に対する感度が60%向上し、ノイズがほぼ35%低減されるとされるフラッグシップモデルのソニーIMX709 RGBWセルフィー光センサーを搭載すると発表しました。

  • スマートフォンやウェアラブルの普及拡大。

スマートフォンやウェアラブル技術の普及により、ディスプレイの明るさを自動調整できる環境光センサーのニーズが高まっています。ユーザーエクスペリエンスの向上に加え、バッテリー寿命の延長にもつながります。技術へのアクセスの拡大がインドの若者を力づける。インドではモバイルとデータ利用の革命が起きています。ブロードバンド接続人口は8億1,000万人で、過去8年間の6,000万人から増加し、7億5,000万人がスマートフォンを利用しています。インターネットは都市部よりも農村部で急速に拡大しています。

アジア太平洋が主要地域市場になると予想されます。

アジア太平洋は人口規模が大きく、スマートフォンやその他の家電製品の需要と生産が急増しているため、光センサー市場を独占すると予想されます。光センサー内蔵ハンドヘルドデバイスの採用率の上昇も、この地域の光センサー市場の成長に寄与する主要要因の1つになると見られています。インドや新興諸国などの新興経済諸国では、消費者の間で安全に対する関心が高まっており、自動車メーカーは低価格車により多くの光センサーを搭載するようになっています。このため、将来的にライト光センサーの需要が高まると予測されます。さらに、IoT、顔認識などの最新技術の採用への注目の高まりや、さまざまな業界のセキュリティ強化に向けた新興国での政府規制は、光センサーの展開を増加させ、結果として業界の成長を加速させると予想されます。さらに、スキャナ、QRコード、侵入検知システムにおける光センサーの広範な使用は、市場拡大をさらに促進すると予想されます。

主要発展

  • 2023年10月、Sony Semiconductor Solutions Corporation(SSS)は、クラス最高解像度*2の1/3型レンズ対応有効320万画素*1世界シャッター付き積層型CMOSイメージ光センサー「IMX900」を産業用途向けに間もなく発売すると発表しました。
  • 2023年6月、栃木県下野市に本社を構え、世界トップクラスの技術と日本品質の生産で光学デバイスソリューションのパイオニアであるKyoto Semiconductor Co., Ltd.は、SWIR※1型反射型光センサー「KPRシリーズ」14アイテムを発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 光センサーの世界市場:出力別

  • イントロダクション
  • デジタル
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • アナログ
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第6章 光センサーの世界市場:業界別

  • イントロダクション
  • 家電
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • 自動車
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • エネルギーと電力
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 医療
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • エンターテインメント
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第7章 光センサーの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 出力別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米
    • 出力別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州
    • 出力別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 出力別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 出力別
    • 業界別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • AMS AG
  • Broadcom Inc.(Avago Technologies Limited)
  • Sharp Corporation(Foxconn)
  • STMicroelectronics N.V.
  • Vishay Intertechnology
  • Rohm Semiconductor, Inc.
  • Skye Instruments Limited
  • Everlight Electronics Co., Ltd.
目次
Product Code: KSI061611683

The light sensor market is evaluated at US$5.641 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 12.09% reaching the market size of US$12.538 billion by the year 2029.

Light sensors are small and inexpensive sensors that have varied applications across industry verticals including healthcare, consumer electronics, energy & power, and entertainment among many others. The major factors driving the demand for these sensors are the rising consumption of consumer electronics and the trend toward renewable energy. The miniaturization of these sensors is anticipated to further boost their demand. North America and Europe are anticipated to hold a significant market share owing to the high adoption of consumer electronics and favorable government policies promoting the use of renewable energy. The Asia Pacific region is also predicted to grow at a substantial rate over the forecast period on account of rising disposable income, improvement in the standard of living, and increasing automotive production over the forecast period.

MARKET DRIVERS:

  • Growing demand for consumer electronics is predicted to augment market growth.

The expansion consumer electronics sector in the light sensors market has been driven by the growing use of proximity sensors and ambient light sensors in mobile phones. A spike in the use of light sensors by leading OEMs, like Samsung Electronics Co., Ltd., may present prospects for growth. The South Korean company Samsung Electronics Co., Ltd. is a key player in the market for light sensors. It has infused light sensors into various product categories, including mobile devices such as Samsung Galaxy S6 and Samsung Galaxy S6 Edge, that carry out tasks like proximity detection. The proximity detection module and integrated ambient light sensor from AMS AG, TMD2755 was unveiled in July 2020, enabling mobile handset OEMs to create mobile handsets with bezel-less screens. In comparison to other devices on the market, the module is 40% lower in area and 60% smaller in volume. Further, TMD2755 helps mobile phone manufacturers in their efforts to expand the viewable display area by allowing light-sensing and proximity features to be contained in thinner bezels. This has been considered a major contributor to the rising consumer interest in mobile phones, especially in the mid-range market segment. Smartphone manufacturers are proactively integrating new technologies into their devices to enhance their product quality in terms of product quality and vision. For instance, Oppo, in April 2022, announced that its model, Oppo F21 Pro, would feature the flagship Sony IMX709 RGBW selfie sensor that is said to be 60% more sensitive to light and reduces noise by almost 35% when compared to the previous generation IMX615 RGB sensor.

  • Growing adoption of smartphones and wearables.

The need for ambient light sensors to enable automated display brightness adjustment has risen due to the widespread use of smartphones and wearable technology. In addition to improving user experience, this prolongs battery life. Growing access to technology empowers Indian youth. The nation is seeing a revolution in mobile and data usage. A total of 810 million people have broadband connections, up from 60 million in the previous eight years, and 750 million people use smartphones. The internet is expanding more quickly in rural than in urban regions.

Asia Pacific is anticipated to be the major regional market.

The Asia Pacific region is expected to dominate the light sensors market, due to its larger population size and soaring demand and production of smartphones and other consumer electronics. A rise in the adoption rate of handheld devices with inbuilt light sensors is also expected to be one of the primary factors contributing to the growth of the light sensors market in this region. With an increase in safety concerns among consumers in developing economies, such as India and the ASEAN countries, automobile manufacturers are integrating more sensors in low-cost vehicles. This is predicted to drive the demand for light sensors in the future. Furthermore, the growing focus on the adoption of the latest technologies, such as the IoT, facial recognition, and government regulations in emerging economies to enhance security across various industry verticals are expected to increase the deployment of light sensors, which is consequently going to accelerate the growth of the industry. Additionally, the broad usage of light sensors in scanners, QR codes, and intrusion detection systems is expected to further drive market expansion.

Key Developments:

  • In October 2023, Sony Semiconductor Solutions Corporation (SSS) announced the impending availability of the IMX900, the highest resolution*2 in its class 1/3-type lens compatible 3.2 effective megapixel*1 stacked CMOS image sensor with global shutter for industrial usage.
  • In June 2023, Kyoto Semiconductor Co., Ltd., a pioneer in optical device solutions with world-class technology and Japanese quality production at its headquarters in Shimotsuke-shi, Tochigi, Japan, unveiled 14 items in its "KPR series" of SWIR*1 type reflecting sensors.

Segmentation:

By Output

  • Digital
  • Analog
  • Others

By Industry Vertical

  • Consumer Electronics
  • Automotive
  • Energy and Power
  • Healthcare
  • Entertainment
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa (MEA)
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Isreal
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Australia
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL LIGHT SENSOR MARKET, BY OUTPUT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Digital
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Analog
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Others
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL LIGHT SENSOR MARKET, BY INDUSTRY VERTICAL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Consumer Electronics
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Automotive
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Energy and Power
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Healthcare
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Entertainment
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.7.2. Growth Prospects
    • 6.7.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL LIGHT SENSOR MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Output
    • 7.2.2. By Industry Vertical
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Output
    • 7.3.2. By Industry Vertical
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Output
    • 7.4.2. By Industry Vertical
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. UK
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Spain
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.6. Others
        • 7.4.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.6.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Output
    • 7.5.2. By Industry Vertical
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Output
    • 7.6.2. By Industry Vertical
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. Australia
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. South Korea
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Indonesia
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Thailand
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Taiwan
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.9. Others
        • 7.6.3.9.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.9.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. AMS AG
  • 9.2. Broadcom Inc. (Avago Technologies Limited)
  • 9.3. Sharp Corporation (Foxconn)
  • 9.4. STMicroelectronics N.V.
  • 9.5. Vishay Intertechnology
  • 9.6. Rohm Semiconductor, Inc.
  • 9.7. Skye Instruments Limited
  • 9.8. Everlight Electronics Co., Ltd.