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市場調査レポート
商品コード
1456972

電気炊飯器の世界市場-2024年から2029年までの予測

Global Electric Rice Cooker Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 129 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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電気炊飯器の世界市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月01日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 129 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

電気炊飯器市場はCAGR 6.57%で成長し、2022年の49億3,270万4,000米ドルから2029年には77億143万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

電気炊飯器は、ご飯を素早く簡単に炊けるように設計された家庭用電化製品です。発熱体、サーモスタット、炊飯器で構成されています。基本的なプロセスは、炊飯器に水と米を入れて蓋をし、炊飯器のスイッチを入れるだけです。世界の電気炊飯器の需要は、いくつかの原因によって後押しされています。特に大都市圏では、急速な都市化と人口増加により、時間節約と実用的なキッチン・ガジェットへのニーズが急増しています。加えて、可処分所得の増加により、人々は進化する食やライフスタイルの選択に合わせて便利な製品を購入できるようになりました。さらに、電気炊飯器がもたらすのは、手間いらずの生活です。名前からしてご飯を炊くためのものであることは明らかだが、50種類以上の料理を作ることもできます。インド基準局は2021年4月、電気炊飯器を製品登録プログラムに登録することを義務付けた。製品はIS 302-2-15:2009に準拠して製造されなければならないです。BISはインドの消費者を保護するためにこの措置をとった。

電気炊飯器は、スマート機能や安全対策の向上といった技術開発により人気を博しており、ユーザーのアップグレードを促しています。効果的なマーケティング手法、外国料理の受容、健康と栄養に対する意識の高まり、これらすべてが市場の成長に寄与しています。電気炊飯器セグメントの市場参入企業は、競争に勝ち残り、変化する顧客ニーズを満たすために様々な戦術を駆使しています。製品の絶え間ない革新は依然として不可欠であり、企業は顧客体験を向上させるために、IoT接続やスマート機能、その他の技術革新に注力しています。Longbankは中国の炊飯器トップメーカーであり、サプライヤーでもあります。豊富な炎の経験を持つLongbankは、世界中のクライアントから確かな評判と熱い評価を得ています。クライアントの要求に応じて、Longbankは様々な炊飯器の種類を提供することに非常に有能です。このビジネスは、優れた機能と最適なパフォーマンスを備えた炊飯器の広い範囲を提供しています。

都市化の進展が電気炊飯器市場を牽引

電気炊飯器市場は、都市化の進展に大きな影響を受けています。都市の発展と人口増加に伴い、多忙な都市生活者のニーズを満たすキッチン家電の需要が顕著に増加しています。自動で素早く調理できる電気炊飯器は、都市部の家庭で欠かせないものとなっています。電気炊飯器は小型なので、都市部に多い狭いアパートにも適しています。共働き世帯の増加、食生活の嗜好の変化、最先端のキッチン家電へのニーズなどが、大都市圏における電気炊飯器の魅力を高めています。国立都市問題研究所によれば、現在、地球上の人口の約50%が都市化された地域に住んでいます。今後数十年で、この割合は、収入の増加や農村・農業経済からの脱却とともに急上昇すると予測されています。世界人口の6分の1が居住するインドは、この変貌をリードしています。インドの都市は大きな変化を遂げつつあります。1951年以降、都市部に住む人の数は6,240万人から2011年には3億7,710万人へと6倍に増加しました。2030年には5億9,000万人がインドの都市部に居住すると予測されています。したがって、都市部への顧客集中は、電気炊飯器の需要増に対応するための効率的な小売店の存在と配送網を可能にするという戦術的なメリットもあります。

アジア太平洋の電気炊飯器市場は安定的に成長すると予測されています。

インド、特に南部地域では、米は主食用穀物として重要な地位を占めています。企業文化や消費習慣の変化により進化する現代のライフスタイルは、便利なキッチン家電への需要を生み出しています。時間とエネルギーを節約できる電気炊飯器は、こうした状況において不可欠なものとなっています。さらに、使い勝手の良さ、費用対効果の高さ、最小限のトレーニングの必要性から、魅力的な選択肢となっています。国内における米の消費量の増加に伴い、電気炊飯器市場は当面成長が見込まれます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 電気炊飯器の世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 標準炊飯器
  • 多機能炊飯器
  • IH炊飯器
  • その他

第6章 電気炊飯器の世界市場:容量別

  • イントロダクション
  • 特大

第7章 電気炊飯器の世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 家庭用
  • 商業用

第8章 電気炊飯器の世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第9章 電気炊飯器の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 容量別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 容量別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 容量別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 容量別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 容量別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション

第11章 企業プロファイル

  • Panasonic Corporation
  • Toshiba Lifestyle Products & Services Corporation(Midea Group)
  • Zojirushi Corporation
  • Bajaj Electricals Ltd
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Tiger Corporation
  • Sunbeam Products Inc.
  • Aroma Housewares Company
  • Zhejiang Supor Co., Ltd.
目次
Product Code: KSI061613582

The global electric rice cooker market is estimated to grow at a CAGR of 6.57% to reach a market size of US$7,701.430 million in 2029 from US$4,932.704 million in 2022.

The electric rice cooker is a household appliance designed to make cooking rice quick and simple. It consists of a heating element, a thermostat, and a cooking basin. The basic process is to add water and rice to the cooking bowl, cover it, and turn on the cooker. The demand for electric rice cookers worldwide has been propelled by several causes. The need for time-saving and practical kitchen gadgets has surged due to rapid urbanization and population growth, especially in metropolitan areas. In addition, the growing disposable incomes allow people to purchase convenient products that fit evolving food and lifestyle choices. Furthermore, hassle-free living is brought forth by the electric rice cooker. The name makes it obvious that it was intended to cook rice, but it can also prepare more than 50 different meals. The Bureau of Indian Standards mandated in April 2021 that the electric rice cooker be registered under the product registration program. Products should be produced in compliance with IS 302-2-15: 2009. The BIS took this action to safeguard Indian consumers.

Electric rice cookers are gaining popularity due to technological developments like smart features and improved safety measures, which encourage users to upgrade. Effective marketing techniques, foreign cuisine acceptance, and rising health and nutrition consciousness all contribute to the market's growth. Market participants in the electric rice cooker sector use a variety of tactics to stay ahead of the competition and satisfy changing customer needs. Constant innovation in products is still essential, and businesses are concentrating on IoT connection and smart features as well as other technical innovations to improve customer experience. Longbank is one of China's top producers and suppliers of rice cookers. With a wealth of flaming experience, Longbank has gained a solid reputation and glowing reviews from clients across the world. According to the demands of the client, Longbank is extremely competent in providing a variety of rice cooker types. The business provides a wide range of rice cookers with exceptional features and optimal performance.

Growth in urbanization propels the electric rice cooker market.

The global electric rice cooker market is significantly impacted by the increasing urbanization. There is a noticeable increase in demand for kitchen appliances that meet the needs of busy urbanites as cities grow and the population in these places rises. With their automated and quick cooking methods, electric rice cookers have become indispensable in urban homes. These appliances' tiny size makes them ideal for smaller apartments that are common in urban settings. The growing number of dual-income homes, changing dietary preferences, and the need for cutting-edge kitchen appliances all contribute to the appeal of electric rice cookers in metropolitan areas. As per the National Institute of Urban Affairs, approximately 50% of people on the planet currently reside in urbanized regions. In the upcoming decades, this percentage is predicted to rise sharply along with growing earnings and a move away from rural and agricultural economies. One-sixth of the world's population resides in India, which is leading this transformation. India's cities are undergoing a significant change. Since 1951, the number of people living in urban areas has increased sixfold, from 62.4 million to 377.1 million in 2011. It is projected that by 2030, 590 million people will reside in Indian cities. Therefore, urban customer concentration offers a tactical benefit as well, enabling efficient retail presence and delivery networks to meet the rising demand for electric rice cookers.

It is projected that the global electric rice cooker market in the Asia Pacific will grow steadily.

Rice holds significant importance as a staple food grain in India, particularly in the southern region. The evolving modern lifestyle, driven by corporate culture and changing consumer habits, is creating a demand for convenient kitchen appliances. Electric rice cookers, being time and energy-efficient, have become essential in this context. Furthermore, their user-friendly nature, cost-effectiveness, and minimal training requirements make them an attractive option. With the escalating consumption of rice in the country, the market for electric rice cookers is expected to witness growth in the foreseeable future.

Market Key Developments

  • February 2023: Tiger Corporation marked its 100th anniversary by launching a commemorative retro pattern revival series on June 21, 2023. This product was exclusively offered through the company's online store in restricted quantities.
  • October 2022: Kashmir University students made a prototype of a cell phone-controlled automatic rice cooker which has received a patent. It is known for its unique technology that can suck out starch from the rice. This rice cooker is ideal for people who are suffering from diabetes. The patent is granted under the name Starch-Free Rice Cooker Innovation.

Segmentation:

By Type:

  • Standard Rice Cooker
  • Multifunction Rice Cooker
  • Induction Heat Rice Cooker
  • Others

By Capacity:

  • Small
  • Medium
  • Large
  • Extra-Large

By End-User:

  • Household
  • Commercial

By Distribution Channel:

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America

By Type

By Capacity

By End-User

By Distribution Channel

By Country

  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America

By Type

By Capacity

By End-User

By Distribution Channel

By Country

  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe

By Type

By Capacity

By End-User

By Distribution Channel

By Country

  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa

By Type

By Capacity

By End-User

By Distribution Channel

By Country

  • UAE
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific

By Type

By Capacity

By End-User

By Distribution Channel

By Country

  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL ELECTRIC RICE COOKER MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Standard Rice Cooker
  • 5.3. Multifunction Rice Cooker
  • 5.4. Induction Heat Rice Cooker
  • 5.5. Others

6. GLOBAL ELECTRIC RICE COOKER MARKET BY CAPACITY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Small
  • 6.3. Medium
  • 6.4. Large
  • 6.5. Extra-Large

7. GLOBAL ELECTRIC RICE COOKER MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Household
  • 7.3. Commercial

8. GLOBAL ELECTRIC RICE COOKER MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline

9. GLOBAL ELECTRIC RICE COOKER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Capacity
    • 9.2.3. By End-User
    • 9.2.4. By Distribution Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By Capacity
    • 9.3.3. By End-User
    • 9.3.4. By Distribution Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By Capacity
    • 9.4.3. By End-User
    • 9.4.4. By Distribution Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. UK
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By Capacity
    • 9.5.3. By End-User
    • 9.5.4. By Distribution Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. UAE
      • 9.5.5.2. Israel
      • 9.5.5.3. Saudi Arabia
      • 9.5.5.4. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Type
    • 9.6.2. By Capacity
    • 9.6.3. By End-User
    • 9.6.4. By Distribution Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. Japan
      • 9.6.5.2. China
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Taiwan
      • 9.6.5.6. Australia
      • 9.6.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Panasonic Corporation
  • 11.2. Toshiba Lifestyle Products & Services Corporation (Midea Group)
  • 11.3. Zojirushi Corporation
  • 11.4. Bajaj Electricals Ltd
  • 11.5. Koninklijke Philips N.V.
  • 11.6. Tiger Corporation
  • 11.7. Sunbeam Products Inc.
  • 11.8. Aroma Housewares Company
  • 11.9. Zhejiang Supor Co., Ltd.