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市場調査レポート
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1456962

ベビーケア用品の世界市場-2024年から2029年までの予測

Global Baby Care Products Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ベビーケア用品の世界市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ベビーケア用品市場は、CAGR5.54%で上昇し、2022年の1,323億3,300万米ドルから2029年には1,929億7,700万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

親が高品質で高級な乳幼児用品を求め続けているため、業界は急速に拡大しています。合成品の危険性に対する認識が高まるにつれ、ベビー用品でもビーガン、パラベンフリー、合成品フリーの製品が重視されるようになっています。ベビーケア製品市場は、乳幼児向け医療サービスの増加、生活水準の向上、WHOプログラムやNGOなどの社会支援制度による援助がベビーケア製品需要を押し上げる要因となっていることから、予測期間中に大きな成長率を示すと予測されます。

新興諸国における急速な都市化と所得の向上も、ベビーケア製品市場の成長を後押しする要因です。さらに、医療と衛生に対する動向は、世界中の人々が赤ちゃんの健康とウェルネスにより多くの資金を費やす結果となっています。さらに、大手市場参入企業は市場シェアを拡大するため、新製品ラインやマーケティング戦略に多額の投資を行っており、市場競争は激化し、ベンダーやメーカーの成長機会は今後さらに拡大すると予想されます。世界銀行のデータによると、2022年には都市人口が世界人口の57%を占め、2021年比で1%増加しました。乳幼児の栄養に対する関心の高まりは、両親の多様なニーズに応える製品への需要を後押ししており、乳幼児死亡率を低下させるための様々な好意的な取り組みが実施されていることから、ボディケアや食品などのベビーケア製品の需要はプラス成長が見込まれています。世界銀行によると、2021年の乳児死亡率は出生1,000人当たり28人でした。要約すると、リモートワークの採用の増加、インターネット利用の拡大、クラウドベースのソリューションへの嗜好性などの要因の収束が、今後数年間、日本のビデオ会議ソフトウェア市場の拡大に拍車をかける展望です。

オーガニック・ベビー用品の増加が市場を後押し。

ベビーフード市場は、都市化の進展、可処分所得の増加、ライフスタイルの変化などいくつかの要因によって、近年着実に成長しています。また、出生率の高さや、ベビーフード製品の安全性を高めるための政府の取り組みも市場を牽引しています。都市部に移り住み、多忙なライフスタイルを送る人が増えるにつれ、便利で簡単に調理できるベビーフード製品に対する需要が高まっています。所得が増加するにつれて、親は栄養価が高く安全なプレミアム・ベビーフードやオーガニック・ベビーフードに積極的に出費するようになっています。ベビーケア製品の安全性を確保するために各国政府が定めた規則や法律も、市場に利益をもたらしています。例えば、米国の食品医薬品局(FDA)は、ベビーフード製品の安全性と表示に関する規制と基準を定めています。さらに、植物性だけでなくオーガニックのベビーフードに対する需要の高まりも、ベビーフード市場に影響を与えています。オーガニック・ベビーフードは、健康上の利点が認識され、一般的なアレルゲンを含まないことが多いことから人気を博しています。植物由来のベビーフード製品の多くもオーガニックであるため、高品質で自然なベビーフード製品に割高な対価を支払うことを厭わない健康志向の消費者にアピールしています。このため、植物由来のベビーフードを売り込む新製品がいくつか発売されています。例えば、ベビーフードの大手企業であるガーバーは、2022年4月に同社初の植物性ベビーフードラインであるプラントタスティックを発表しました。

さらに、1年間の出生率が高くなると、ベビーフード製品に対する需要が高まります。例えば、インドや中国のような出生率の高い国では、人口に占める乳幼児の数が多いため、ベビーフード製品の需要が増加すると予想されます。

北米は市場の大幅な成長が見込まれる

米国は、同国の主要世界企業の存在により、同地域の市場で大きなシェアを占めると予想されます。米国に続き、カナダとメキシコも予測期間中に大きな成長が見込まれます。同地域の市場に影響を与える成長要因としては、世界企業の影響力の増大や、出産数の増加によるベビーケア需要の増加などが挙げられます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ベビーケア用品の世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ベビーフード
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性と洞察
  • ボディケア
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性と洞察
    • おむつとおしりふき
    • スキンケアとヘアケア
  • 安全性と利便性
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性と洞察
    • ベビーカー
    • 車の座席

第6章 ベビーケア用品の世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 ベビーケア用品の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Procter & Gamble
  • Pigeon Corporation
  • Nestle S.A.
  • Johnson & Johnson
  • Abbott
  • Unilever
  • Kimberly Clark Corporation
  • Cotton Babies Inc.
  • The Himalaya Drug Company
  • Dabur International Limited
目次
Product Code: KSI061612369

The global baby care products market is projected to rise at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.54% to reach a market valuation of US$192.977 billion by 2029, from US$132.333 billion in 2022.

The industry is rapidly expanding as parents continue to demand high-quality and luxury infant items. As they become more aware of the dangers of synthetic goods, there is a greater emphasis on vegan, paraben-free, and synthetic-free products, even for baby products. The baby care product market is projected to grow at a significant growth rate during the forecast period owing to the increase in the number of healthcare services for infants, rising standard of living, and aid from social support systems such as WHO programs, and NGOs which are helping in creating awareness about baby care factors boosting the baby care products demand.

Rapid urbanization and higher income in developing countries are additional factors boosting the baby care products market growth. In addition, the trend towards healthcare and hygiene is further resulting in people spending more money on health and wellness for babies worldwide. In addition, major market players are investing heavily in new product lines and marketing strategies to increase their market share, which is expected to increase the competition in the market, thus further propelling the growth opportunities for vendors and manufacturers in the coming years. According to the World Bank's data, in 2022, the urban population accounted for 57% of the global population, which represented a 1% increase over 2021. The growing concern for infant nutrition has bolstered the demand for products that cater to the diversified needs of parents, and with various favorable initiatives to reduce the infant mortality rate being implemented, the demand for baby care products such as body care & food is expected to witness positive growth. As per the World Bank, in 2021, the infant mortality rate was 28 per 1,000 live births. In summary, the convergence of factors, including the increasing adoption of remote work, growing internet usage, and the preference for cloud-based solutions, is poised to fuel the Japan video conferencing software market expansion in the coming years.

The rise in the number of organic baby products propels the market.

The baby food market has been growing steadily in recent years, driven by several factors such as increasing urbanization, rising disposable incomes, and changing lifestyles. It is also driven by high birth rates as well as government efforts to increase the safety of baby food products. As more people move to urban areas and lead busy lifestyles, the demand for convenient and easy-to-prepare baby food products has increased. With increasing income, parents are willing to spend more on premium and organic baby food products that offer higher nutritional value and safety for their babies. The rules and laws set by different governments to ensure the safety of baby care products have also benefited the market. For instance, the Food and Drug Administration (FDA) in the United States sets regulations and standards for the safety and labeling of baby food products. Furthermore, the growing demand for plant based as well as organic baby food has also had an impact on the baby food market. Organic baby food products have gained popularity due to their perceived health benefits and the fact that they are often free from common allergens. Many plant-based baby food products are also organic, which appeals to health-conscious consumers who are willing to pay a premium for high-quality, natural baby food products. This has resulted in several new product launches promoting plant-based baby food. For instance, leading baby food company Gerber announced the introduction of Plant-tastic, its first plant-based baby food line, in April 2022.

Additionally, a higher birth rate in a year has increased the demand for baby food products. For example, in countries with higher birth rates such as India and China, the demand for baby food products is expected to increase due to the large number of infants and young children in the population.

North America is expected to witness significant growth in the market

The United States is expected to hold a substantial share of the market in the region, owing to the presence of key global players from the country. Following the US, Canada and Mexico also will be expected to witness significant growth during the forecasted period. The growth factors that influence the market in the region include the increasing influence of global players and the increase in demand for baby care due to increasing child births.

Market Key Developments

  • August 2021, the popular baby care brand, Baby Dove partnered with Walmart to introduce a new range of conditioners, shampoo, baby showers, and skin creams for newborns with sensitive skin and multicultural babies.

Segmentation:

By Type:

  • Baby Food
  • Body Care
  • Diapers And Wipes
  • Skin And Hair Care
  • Safety And Convenience
  • Prams and Strollers
  • Car Seat

By Distribution Channel:

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL BABY CARE PRODUCTS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Baby Food
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness and Insights
  • 5.3. Body Care
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness and Insights
    • 5.3.4. Diapers And Wipes
    • 5.3.5. Skin And Hair Care
  • 5.4. Safety And Convenience
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness and Insights
    • 5.4.4. Prams and Strollers
    • 5.4.5. Car Seat

6. GLOBAL BABY CARE PRODUCTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL BABY CARE PRODUCTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trens and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.3. By Type
    • 7.3.4. By Distribution Channel
    • 7.3.5. By Country
      • 7.3.5.3. Brazil
        • 7.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.5.3.2. Growth Prospects
      • 7.3.5.4. Argentina
        • 7.3.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.5.4.2. Growth Prospects
      • 7.3.5.5. Others
        • 7.3.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.5.5.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.3. By Type
    • 7.4.4. By Distribution Channel
    • 7.4.5. By Country
      • 7.4.5.3. Germany
        • 7.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.5.4. France
        • 7.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.5.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.5.5. United Kingdom
        • 7.4.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.5.5.2. Growth Prospects
      • 7.4.5.6. Others
        • 7.4.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.5.6.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.3. By Type
    • 7.5.4. By Distribution Channel
    • 7.5.5. By Country
      • 7.5.5.3. Saudi Arabia
        • 7.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.5.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.5.4. South Africa
        • 7.5.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.5.4.2. Growth Prospects
      • 7.5.5.5. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.3. By Type
    • 7.6.4. By Distribution Channel
    • 7.6.5. By Country
      • 7.6.5.3. China
        • 7.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.5.4. Japan
        • 7.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.5.5. India
        • 7.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.5.6. Others
        • 7.6.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.5.6.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.2. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.3. Market Share Analysis
  • 8.4. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.5. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Procter & Gamble
  • 9.2. Pigeon Corporation
  • 9.3. Nestle S.A.
  • 9.4. Johnson & Johnson
  • 9.5. Abbott
  • 9.6. Unilever
  • 9.7. Kimberly Clark Corporation
  • 9.8. Cotton Babies Inc.
  • 9.9. The Himalaya Drug Company
  • 9.10. Dabur International Limited