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市場調査レポート
商品コード
1456933

食用油脂市場-2024年から2029年までの予測

Edible Oils and Fats Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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食用油脂市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

食用油脂市場は、2022年に1,703億6,200万米ドルと評価され、CAGR 5.53%で成長し、2029年には2,483億8,600万米ドルの市場規模に達します。

脂肪酸のグリセリドから成る食品は食用油脂に分類されます。高品質の油を均一にするため、食用油製品は脱ガム、漂白、中和、脱臭など様々な工程を経て精製されます。夾雑物と呼ばれる微量成分は、精製過程で物理的または化学的に分離されます。動物性脂肪は、殺処分された動物に由来する場合は、国内法で認められた所轄官庁が定めた、屠殺時の健康状態が良好で、人間の消費に適した動物に由来するものでなければならないです。

市場の促進要因:

  • 健康意識の高まりと人口増加。

ヘルシーで栄養強化された植物性食用油の魅力の高まり、人口の増加、食料品需要の高まり、油の栄養強化、消費者の健康志向の高まり、パーソナルケアや化粧品を含む産業用途の急速な増加はすべて、植物性油脂の市場需要を促進する要因です。さらに、世界中で菜食主義者の人口が増加していることも、植物性油脂の原動力となっています。消費者は、栄養価を高めつつ味を維持するために、より健康的な選択肢を選ぶようになっており、これが高品質油の需要を押し上げています。メーカー各社は、この需要に対応するため、加工技術を向上させ、製品ポートフォリオを拡大しています。2型糖尿病、冠状動脈性心臓病、脳卒中のリスク増加など、トランス脂肪の摂取による悪影響に対する懸念は、代替調理としての植物油の使用を促進すると考えられます。

食用油脂市場は、タイプ別に植物油と食用油脂に区分されます。

植物油セグメントが市場を独占しています。さらに、パーム油のサブセグメントが植物油セグメントを支配すると予想されます。南アジアなど様々な地域から多くの参入企業がパーム木のプランテーションに積極的に投資しています。生産と市場取引の観点から、パーム油は最も重要な植物油です。パーム油は熱帯地域でのみ生産されるため、環境と社会的フットプリントが非常に複雑です。そのため、パーム油の使用は世界市場で最も普及していると考えられています。

食用油脂セグメントのうち、バターとマーガリンのサブセグメントが最大の市場シェアを占めると予想されます。バターは免疫力を高め、代謝を促進し、心臓病や血圧のリスクを下げ、胃腸の問題や症状から保護することなどが示されています。

形態別では、食用油脂市場は固形と液体に区分されます。

液体状の油脂は、保管、輸送、取引が容易なため好まれます。油脂の種類によって、幅広い温度範囲における飽和度が異なります。オレイン酸のようなある種の油は室温よりずっと低い温度で液体になるが、エライジン酸は高温でも固体のままです。

用途別では、食用油脂市場は食品用途と工業用途に区分されます。

予測期間中、食品用途が市場を独占すると予想されます。油脂は、チョコレートや菓子類、ベーカリー製品、加工食品、スナック菓子、セイボリー、乳製品など、食品業界のさまざまな製品に使用されています。油脂はまた、生地に空気を含ませることによってケーキの食感を作るのにも役立ちます。その結果、工業用途よりも大きな市場シェアが見込まれます。

北米の食用油脂市場は大きく成長すると予想されます。

アジア太平洋では、食用油脂が最も早い速度で拡大すると予想されます。この地域には、インドネシアとマレーシアという2つの重要なパーム油・パーム核油生産国があり、インドと中国という油脂消費大国もあります。これが、アジア太平洋が世界最大かつ最も急成長している油脂産業である大きな理由のひとつです。

主要発展:

  • Cargillが発表したように、Gemini PureitTMは2023年2月にカルナータカ州で発売され、食用油の品揃えを多様化し、可能な限り南下するという目標を再確認しました。顧客はGemini PureitTMブランドを南部4州(アンドラ・プラデシュ州、テランガナ州、カルナタカ州、タミル・ナドゥ州)の店舗で購入できるようになります。
  • 2021年12月、Fuji Specialties, Inc.とITOCHU International Inc.のグループ会社でニューヨークに本社を置くITOCHU International Inc.は、新合弁会社Fuji Oil International Inc.を設立することで合意しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 食用油脂市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 植物油
  • 食用脂肪

第6章 食用油脂市場:形態別

  • イントロダクション
  • 液体
  • 固体

第7章 食用油脂市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品用途
  • 産業用途

第8章 食用油脂市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • AAK International
  • Archer Daniels Midland Company
  • Bunge Limited
  • Cargill, Incorporated
  • Fuji Oil Co., Ltd.
  • Mewah International Inc.
  • Oleo Fats, Inc.(D&L Industries)
  • Richardson International Limited
  • Unilever Plc
  • Vega Foods
  • Wilmar International Limited
目次
Product Code: KSI061611654

The edible oils and fats market is evaluated at US$170.362 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 5.53% reaching the market size of US$248.386 billion by the year 2029.

Foods made up of glycerides of fatty acids are classified as edible fats and oils. To generate uniformity in high-quality oil, edible oil products are purified using a variety of procedures such as degumming, bleaching, neutralizing, and deodorizing. Minor components, which are termed contaminants, are physically or chemically separated during the purification process. Animal fats must be derived from animals in good health at the time of slaughter and fit for human consumption, as established by a competent authority recognized in national legislation if they come from killed animals.

MARKET DRIVERS:

  • Rising health awareness and rising population.

The rising attractiveness of healthy and fortified vegetable cooking oils, rising population, rising demand for food commodities, fortification of oils, rising consumer health concerns, and rapidly increasing industrial applications including personal care and cosmetics, are all factors driving market demand for vegetable-sourced fats and oils. Furthermore, the growing vegan population around the world is a driving force for vegetable fats and oils. Consumers are opting for healthier choices to maintain taste while increasing nutritional content, which is driving up demand for high-quality oils. Manufacturers are improving processing technology and expanding their product portfolios to suit this demand. Concerns about the negative effects of trans-fat consumption, such as an increased risk of type 2 diabetes, coronary heart disease, and brain stroke, are likely to encourage the use of vegetable oil as a cooking alternative.

By type, the edible oil and fats market can be segmented into vegetable oils and edible fats.

The vegetable oil segment dominates the market. Further, the palm oil sub-segment is expected to dominate the vegetable oils segment. Many players from different regions, such as South Asia, are aggressively investing in palm tree plantations. In terms of production and market trade, palm oil is the most important vegetable oil. As it is exclusively produced in tropical locations, it has a very complicated environmental and social footprint. Owing to this, its use is considered to be the most widespread in global markets.

The butter and margarine sub-segment under the edible fats segment is anticipated to account for the largest market share. Butter has been shown to improve immunity, boost metabolism, lower the risk of heart disease and blood pressure, and protect against gastrointestinal issues and conditions, among other things.

By form, the edible oil and fats market can be segmented into solid and liquid.

Fats and oils in liquid form are favored due to the ease of storage, transportation, and commerce. Different oils and fats have different levels of saturation over a wide range of temperatures. Certain oils, such as oleic acid, become liquid at temperatures much below room temperature, whereas elaidic acid remains solid even at higher temperatures.

By application, the edible oil and fats market can be segmented into food applications and industrial applications.

The food applications segment is expected to dominate the market during the projected period. Fats and oils are used in a variety of items in the food industry, including chocolates and confectioneries, bakery products, processed foods, snacks, savories, and dairy products among others. Fats also help to build texture in cakes by aerating the dough. As a result, they are expected to have a bigger market share than industrial applications.

The North American edible oil and fats market is anticipated to grow significantly.

Edible oils and fats are expected to expand at the quickest rate in the Asia Pacific area. Two important palm and palm kernel oil-producing countries, Indonesia and Malaysia are located in the region, as are two large fats and oils-consuming countries, including India and China. This is one of the major reasons why the Asia-Pacific region has the largest and fastest-growing fats and oils industry in the world.

Key Developments:

  • As announced by Cargill, Gemini PureitTM was launched in Karnataka in February 2023, reaffirming its aim to diversify its edible oils range and go as far south as possible. Customers will be able to purchase the Gemini PureitTM brand at shops in the four Southern states of Andhra Pradesh, Telangana, Karnataka, and Tamil Nadu.
  • In December 2021, Fuji Specialties, Inc. and ITOCHU International Inc., a group company of ITOCHU Corporation with its headquarters located in New York, reached an agreement to establish a new joint venture company, Fuji Oil International Inc.

Segmentation:

By Type

  • Vegetable Oil
  • Soybean
  • Sunflower
  • Olive
  • Palm
  • Canola
  • Others
  • Edible Fats
  • Butter and Margarine
  • Lard
  • Tallow & grease
  • Others

By Form

  • Liquid
  • Solid

By Application

  • Food applications
  • Industrial applications

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. EDIBLE OILS AND FATS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Vegetable Oil
      • 5.2.1.1. Soybean
        • 5.2.1.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 5.2.1.1.2. Growth Prospects
        • 5.2.1.1.3. Geographic Lucrativeness
      • 5.2.1.2. Sunflower
        • 5.2.1.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 5.2.1.2.2. Growth Prospects
        • 5.2.1.2.3. Geographic Lucrativeness
      • 5.2.1.3. Olive
        • 5.2.1.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 5.2.1.3.2. Growth Prospects
        • 5.2.1.3.3. Geographic Lucrativeness
      • 5.2.1.4. Palm
        • 5.2.1.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 5.2.1.4.2. Growth Prospects
        • 5.2.1.4.3. Geographic Lucrativeness
      • 5.2.1.5. Canola
        • 5.2.1.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 5.2.1.5.2. Growth Prospects
        • 5.2.1.5.3. Geographic Lucrativeness
      • 5.2.1.6. Others
        • 5.2.1.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 5.2.1.6.2. Growth Prospects
        • 5.2.1.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Edible Fats
      • 5.3.1.1. Butter and Margarine
        • 5.3.1.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 5.3.1.1.2. Growth Prospects
        • 5.3.1.1.3. Geographic Lucrativeness
      • 5.3.1.2. Lard
        • 5.3.1.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 5.3.1.2.2. Growth Prospects
        • 5.3.1.2.3. Geographic Lucrativeness
      • 5.3.1.3. Tallow and Grease
        • 5.3.1.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 5.3.1.3.2. Growth Prospects
        • 5.3.1.3.3. Geographic Lucrativeness
      • 5.3.1.4. Others
        • 5.3.1.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 5.3.1.4.2. Growth Prospects
        • 5.3.1.4.3. Geographic Lucrativeness

6. EDIBLE OILS AND FATS MARKET BY FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Liquid
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Solid
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. EDIBLE OILS AND FATS MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food Applications
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Industrial Application
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. EDIBLE OILS AND FATS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Form
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Form
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Form
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Italy
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Form
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. Israel
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Form
    • 8.6.3. By Application
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Indonesia
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Taiwan
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. AAK International
  • 10.2. Archer Daniels Midland Company
  • 10.3. Bunge Limited
  • 10.4. Cargill, Incorporated
  • 10.5. Fuji Oil Co., Ltd.
  • 10.6. Mewah International Inc.
  • 10.7. Oleo Fats, Inc. (D&L Industries)
  • 10.8. Richardson International Limited
  • 10.9. Unilever Plc
  • 10.10. Vega Foods
  • 10.11. Wilmar International Limited