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市場調査レポート
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1425146

歯科サービス機関市場-2024年から2029年までの予測

Dental Service Organization Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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歯科サービス機関市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年01月31日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

歯科サービス機関市場は2022年に1,448億1,500万米ドルとなり、予測期間中にCAGR 6.32%で成長すると予測されています。

歯科サービス機関(DSOs)とは、歯科医に様々な非臨床サービスを提供し、歯科医の診療管理を容易にする数種類の歯科診療ビジネスモデルです。DSOは、より手頃な価格で歯科治療を提供し、歯科医師が継続的に患者を確保することで、歯科医師と患者の双方にメリットをもたらします。さらに、互換性、安全性、正確性を向上させたDSOの構築を確実にするヘルスケア技術の発展が市場を牽引しています。

市場促進要因

  • 口腔衛生に対する意識の高まりが、歯科サービス機関市場の成長を後押しします。

口腔の健康に対する意識の高まりは、歯科サービス機関市場の成長に重要な役割を果たしています。人々の間で口腔がんが増加しているため、人々は口腔衛生の重要性をより意識するようになり、より多くの歯科サービスを求めるようになった。例えば、米国がん協会の推計によると、2023年には口腔咽頭がん・口腔がんの患者数は54,540人に達すると予想され、口腔咽頭がんによる死亡者数は11,580人に達すると予想されています。DSOは、必要不可欠な歯科治療だけでなく、インプラント、矯正歯科、審美歯科、口腔がん、睡眠時無呼吸症候群の治療など、総合的な治療までサービスを多様化しています。

  • 歯科技術の進歩が歯科サービス機関市場の成長を促進します。

歯科サービス機関は、口腔内スキャナー、デジタルX線、CAD/CAM技術、診断と治療計画のための人工知能(AI)の使用など、技術の進歩に伴いデジタル歯科を取り入れることが予想されます。このような技術統合により、歯科医院ではより効率的な業務、より良い患者ケア、効率の向上が可能になります。DSOはここ10年で大きく成長し、歯科業界の重要なセグメントとなった。例えば、最近立ち上げられた歯科の新興企業であるRisioは、自宅に居ながらにしてすべての患者に予防歯科サービスを提供することで、口腔衛生ケアを再構築しようとしています。Risioは、歯のホワイトニングから高齢者の歯科治療まで、歯科のニーズをリーズナブルな価格と柔軟な融資プランでケアします。

  • 活況を呈するコスト効率は、歯科サービス機関市場拡大の原動力となります。

コスト効率は歯科サービス機関市場開拓の主な鍵となります。歯科医院は、歯科サービス機関と提携することで、スケールメリット、諸経費の削減、共有リソースや専門知識の利用が可能になります。その結果、経営効率と収益性を高めることができます。独立した医師が歯科医療機関に加入し、マーケティング支援やより多くの患者層への露出といったメリットを得る傾向が強まっていることも、歯科サービス機関市場の成長に寄与しています。

北米は歯科サービス機関市場で大きなシェアを占めると予測されています。

北米は歯科サービス機関市場で大きなシェアを占めると予測されているが、これは同地域の技術進歩の堅調な成長と歯の健康に対する意識の高まりによるものです。例えば、2021年9月にStraumann GroupはAspen Dental Management, Inc.と戦略的提携を結び、米国45州の1000を超えるADMIおよび関連職場に歯科インプラントソリューション、サポート、CAD/CAMオプションを提供しています。固定式および可撤式歯科補綴物のこれらの最大手プロバイダーにより、米国では歯科医療サービスが大きく成長しています。

市場の課題

  • データセキュリティが歯科サービス機関市場の成長を抑制します。

歯科サービス機関市場の成長は、歯科医師だけでなく患者のデータセキュリティに対する意識によって抑制される可能性があります。患者の秘密を守ることはヘルスケアにおける最優先事項であり、歯科サービス機関は大量の個人データや健康関連データを保持しています。歯科サービス機関にとって、規制遵守を徹底し、患者の情報を守るためにデータセキュリティに投資することは大きな課題の一つです。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 歯科サービス機関市場:サービスタイプ別

  • イントロダクション
  • 人事
  • マーケティングとブランディング
  • 会計
  • 医療用品の調達
  • その他

第6章 歯科サービス機関市場:所有モデル別

  • イントロダクション
  • 企業歯科サービス組織(CDSO)
  • 歯科経営会社(DMC)

第7章 歯科サービス機関市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 歯科外科医
  • 歯内療法専門医
  • 一般歯科
  • その他

第8章 歯科サービス機関市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • Dykema
  • Ascent Dental Solutions
  • Bright Balance
  • Fiera Comox
  • Frost & Sullivan
  • GPS Dental
  • Interdent
  • Marquee Dental Partners
  • Rectangle Health
目次
Product Code: KSI061616235

The dental service organization market was valued at US$144.815 billion in 2022 and is expected to grow at a CAGR of 6.32% during the forecast period.

Dental Service Organizations (DSOs) are several kinds of dental practice business models that offer a variety of non-clinical services to dentists, making it easier for them to manage their practices. DSOs advantages both dentists and patients by providing more affordable dental care and ensuring an ongoing source of patients for dentists. The market is further driven by developments in healthcare technology, which ensure the creation of DSOs with improved compatibility, safety, and accuracy.

Market Drivers

  • Growing oral health awareness bolsters the dental service organization market growth.

Increasing awareness of oral health plays a vital role in the growth of the dental service organization market. As people become more conscious of the importance of oral health due to increasing oral cancer among the people, they seek out more dental services. For instance, according to the American Cancer Society's estimated figure, in 2023, the number of oropharyngeal cancer & oral cavity is expected to reach 54,540 while deaths from oropharyngeal cancer are expected to reach 11,580. DSOs have diversified their service offerings beyond essential dental treatments to include comprehensive treatments such as implants, orthodontics, cosmetic dentistry, oral cancer, and treatment for sleep apnea.

  • Dental technology advancement drives dental service organization market growth.

Dental service organizations are expected to embrace digital dentistry as technology advances, such as the use of intraoral scanners, digital X-rays, CAD/CAM technology, and artificial intelligence (AI) for diagnosis and treatment planning. This technological integration enables more efficient operations, better patient care, and increased efficiency in dental offices. DSOs have grown substantially in the last decade, becoming a significant segment of the dental industry. For instance, Risio, a recently launched dental start-up, seeks to reshape oral hygiene care by offering preventive dental services to all patients from the comfort of their own homes. Risio takes care of dental needs, from teeth whitening to elderly dental care, at a reasonable price and with flexible financing plans.

  • Booming cost efficiency drives the dental service organization market expansion.

Cost efficiency is key to the development of the dental service organization market. Cost Dental practices can achieve advantages of scale, lower overhead costs, and gain access to shared resources and expertise by partnering with dental service organizations. As a result, they can increase operational efficiency and profitability. The growing trend of independent physicians joining dental organizations to gain benefits such as marketing support, and exposure to a larger patient base has contributed to the growth of the dental service organization market.

North America is anticipated to hold a significant share of the dental service organization market.

North America is projected to account for a major share of the dental service organization market owing to the region's robust growth in technology advancement and increasing awareness of dental health. For instance, in September 2021, Straumann Group established a strategic alliance with Aspen Dental Management, Inc. to provide dental implant solutions, supports, and CAD/CAM options to over 1000 ADMI and associated workplaces in 45 U.S. states. Due to these largest providers of fixed and removable dental prosthetics, there is a significant growth in dental health services in the United States.

Market Challenges

  • Data Security will restrain the dental service organization market growth.

The growth of the dental service organization market may be restrained by the consciousness of data security of patients as well as dental physicians. Protecting patient confidentiality is a top priority in healthcare and dental service organizations hold a significant amount of personal and health-related data. It is one of the major challenges for dental service organizations to ensure regulatory compliance and invest in data security to safeguard information about patients.

Market Developments

  • July 2023- USOSM (U.S. Oral Surgery Management) launched the USOSM oral and maxillofacial surgery Centers of Excellence program. Its goal is to acknowledge USOSM partner practices that consistently offer more effective patient care and clinical excellence, its most recent quality initiative USOSM Oral and Maxillofacial Surgery Centers of Excellence program establishes a new method of providing and measuring the quality of care to patients.

Company Products

  • Dykema DSO- Dykema's DSO-focused legal practice was one of the first in the US. Their team of specialists provides first-rate counsel, with displayed accomplishments and proven experience covering every aspect of Dental Service Organizations' unique business and legal requirements.
  • Gentle Dental Cosmetic Services- Gentle Dental's cosmetic services consist of a wide range of treatments, procedures, and areas of expertise for patients who want to improve the appearance of their smiles and provides a comprehensive range of cosmetic dentistry services such as teeth whitening, dental veneers, crowns & bridges, restoring & preserving teeth dental implants, bone augmentation, and dentures & partials.
  • Gentle Dental Specialty Dentistry- Gentle speciality dentistry services are given by highly qualified dental surgeons. It provides booking appointments on nights and weekends and offers other facilities such as pediatric dentistry, children's orthodontics, periodontics, adult orthodontics, endodontics, and oral surgery.

Segmentation

By Service Type

  • Human Resources
  • Marketing & Branding
  • Accounting
  • Medical Supplies Procurement
  • Others

By Ownership Model

  • Corporate Dental Service Organizations (CDSOs)
  • Dental Management Companies (DMCs)

By End-User

  • Dental Surgeons
  • Endodontists
  • General Dentists
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. DENTAL SERVICE ORGANIZATION MARKET BY SERVICE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Human Resources
  • 5.3. Marketing & Branding
  • 5.4. Accounting
  • 5.5. Medical Supplies Procurement
  • 5.6. Others

6. DENTAL SERVICE ORGANIZATION MARKET BY OWNERSHIP MODEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Corporate Dental Service Organizations (CDSOs)
  • 6.3. Dental Management Companies (DMCs)

7. DENTAL SERVICE ORGANIZATION MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Dental Surgeons
  • 7.3. Endodontists
  • 7.4. General Dentists
  • 7.5. Others

8. DENTAL SERVICE ORGANIZATION MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. The Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Dykema
  • 10.2. Ascent Dental Solutions
  • 10.3. Bright Balance
  • 10.4. Fiera Comox
  • 10.5. Frost & Sullivan
  • 10.6. GPS Dental
  • 10.7. Interdent
  • 10.8. Marquee Dental Partners
  • 10.9. Rectangle Health