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市場調査レポート
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1511814

米国の歯科サービス機関市場規模、シェア、動向分析レポート:サービス別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年

U.S. Dental Service Organization Market Size, Share & Trends Analysis Report By Service (Human Resources, Marketing & Branding, Medical Supplies procurement), By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 70 Pages
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2~10営業日
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米国の歯科サービス機関市場規模、シェア、動向分析レポート:サービス別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年
出版日: 2024年06月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

米国の歯科サービス機関市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の歯科サービス機関市場規模は、予測期間中に16.4%のCAGRを示し、2030年までに762億米ドルに達すると予測されています。

口腔衛生の重要性と全体的な幸福における役割に関する意識の高まりが、国内の専門的な歯科サービスへの需要を促進しています。歯科サービス機関(DSO)は、専門歯科医や施設のネットワークを提供することで、こうしたニーズに応えることができます。DSOは、その集中管理によってスケールメリットを実現し、ひいてはコスト効率を高めることができます。その結果、市場競争力のある価格設定が可能になり、より多くの歯科医院を誘致することができるため、市場の成長に貢献することができます。

主要企業による新たな発売、合併・買収、米国の歯科医療サービス組織における承認が、市場成長にさらに拍車をかけています。例えば、2020年4月、Pacific Dental Services社はTeleDentistryを立ち上げ、歯科医師が米国全土の成人および小児患者の治療へのアクセスを向上させる新たな取り組みを開始しました。さらに、2021年12月、Aspen Dental Management, Inc.は親会社をTAG-The Aspen Groupにブランド変更することを発表しました。この新たな位置づけは、歯科インプラントや緊急治療などの事業における同社の急速な拡大を後押ししました。業界で開発されたこれらの斬新な戦略は、米国の歯科サービス機関市場の成長に新たな機会を生み出しています。

米国の歯科サービス機関市場レポートハイライト

  • 医療用品の調達が2023年に20%以上のシェアを占め、サービス分野を支配しているが、これは歯科サービス機関がサプライヤーとより良い価格交渉を行う必要性が高まっているためです。
  • 人材部門は予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想されます。
  • 最終用途別では、一般歯科医が2023年に最大の市場シェアを占めました。一般歯科医は、人事、会計、マーケティングなど、歯科医院経営の管理面で苦労することが多いです。歯科サービス機関は包括的な管理サポートを提供するため、歯科医師は患者ケアと臨床業務に集中でき、仕事全体の満足度が向上します。
  • 歯科疾患の増加とヘルスケアの進歩が、歯科サービス機関市場の成長に寄与しています。
  • 米国市場で事業を展開する主な市場プレーヤーには、パシフィックデンタル、ハートランドデンタル、アスペンデンタル、デンタルケアアライアンス、デンテリアなどがあります。
  • 2022年5月、パシフィックデンタルサービスは、クラウドサービスであるシトリックスDaaSで現代歯科医療を実現しました。シトリックスDaaSは、シンプルで安全、信頼性の高いテクノロジーへのアクセスを提供し、患者により良いサービスを提供できるようにしました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の歯科サービス機関の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/付随市場の見通し
  • 市場力学
    • 市場牽引要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国の歯科サービス機関分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国の歯科サービス機関市場:サービスの推定・動向分析

  • サービス別:市場シェア、2023年と2030年
  • セグメントダッシュボード
  • サービス別:米国の歯科サービス機関展望
  • 2018年から2030年までの市場規模と予測および動向分析

第5章 米国の歯科サービス機関市場:最終用途の推定・動向分析

  • 最終用途別:市場シェア、2023年および2030年
  • セグメントダッシュボード
  • 最終用途別:米国の歯科サービス機関展望
  • 2018年から2030年までの市場規模と予測および動向分析

第6章 米国の歯科サービス機関市場:地域の推定・動向分析

  • 地域別:市場シェア分析、2023年および2030年
  • 地域別:米国の歯科サービス機関展望
  • 市場規模、予測動向分析、2018年から2030年:
    • 西部
    • 中西部
    • 北東部
    • 南西部
    • 南東部

第7章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業/競合の分類
  • ベンダー情勢
  • 企業プロファイル
    • Pacific Dental
    • Heartland Dental
    • Aspen Dental
    • DentalCare Alliance
    • 42North Dental
    • Colosseum Dental Group
    • GSD Dental Clinics
    • Dentelia
    • MB2 Dental
図表

List of Tables

  • Table 1 List of abbreviations
  • Table 2 U.S. dental service organization, by service, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 3 U.S. dental service organization, by end-use, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 4 U.S. dental service organization, by region, 2018 - 2030 (USD Billion)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Data triangulation techniques
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 7 Market formulation & validation
  • Fig. 8 U.S. dental service organization: Market outlook
  • Fig. 9 Dental service organization competitive insights
  • Fig. 10 Parent market outlook
  • Fig. 11 Related/ancillary market outlook
  • Fig. 12 Penetration and growth prospect mapping
  • Fig. 13 U.S. dental service organization market driver impact
  • Fig. 14 U.S. dental service organization market restraint impact
  • Fig. 15 U.S. dental service organization market: Service movement analysis
  • Fig. 16 U.S. dental service organization market: Service outlook and key takeaways
  • Fig. 17 Human resources market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 18 Marketing and branding estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 19 Accounting market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 20 Medical supplies procurement estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 21 Others estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 22 U.S. dental service organization market: End-use movement analysis
  • Fig. 23 U.S. dental service organization market: End-use outlook and key takeaways
  • Fig. 24 Dental surgeons market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 25 Endodontists estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 26 General dentists market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 27 Others estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 28 U.S. dental service organization market: Regional movement analysis
  • Fig. 29 U.S. dental service organization market: Regional outlook and key takeaways
  • Fig. 30 West market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 31 Midwest market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 32 Northeast market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 33 Southwest market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 34 Southeast market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
目次
Product Code: GVR-4-68040-295-8

U.S. Dental Service Organization Market Growth & Trends:

The U.S. dental service organization market size is anticipated to reach USD 76.2 billion by 2030, exhibiting a CAGR of 16.4% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increase in awareness regarding the importance of oral health and its role in overall well-being drives the demand for specialized dental services in the country. Dental service organizations (DSOs) can cater to these needs by providing a network of specialized dentists and facilities. DSOs can help its centralized management to achieve economies of scale, which in turn can lead to cost efficiencies. This allows them to offer competitive pricing and attract more dental practices, thereby contributing to market growth.

New launches by key players, mergers and acquisitions, and approvals in the U.S. dental service organization are further adding to the market growth. For instance, in April 2020, Pacific Dental Services launched TeleDentistry, a new initiative that allowed dentists to increase access to care for adult and pediatric patients throughout the U.S. Moreover, in December 2021, Aspen Dental Management, Inc. announced the rebranding of its parent company as TAG - The Aspen Group. This new positioning helped the company's rapid expansion in businesses such as dental implants and urgent care. These novel strategies developed in the industry create new opportunities for the U.S. dental service organization market growth.

U.S. Dental Service Organization Market Report Highlights:

  • Medical supplies procurement dominated the service segment with more than 20% share in 2023 owing to the rising need for the dental service organizations for better price negotiations with suppliers
  • The human resources segment is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period.
  • Based on end-use, general dentists held the largest market share in 2023. General dentists often struggle with managing the administrative aspects of running a dental practice, such as human resources, accounting, and marketing. The dental service organization provides comprehensive administrative support, allowing dentists to focus on patient care and clinical work, improving their overall job satisfaction.
  • An increase in the number of dental disorders and advancements in healthcare are contributing to the growth of the dental service organization market.
  • Some of the key market players operating in the U.S. market include Pacific Dental, Heartland Dental, Aspen Dental, DentalCare Alliance, Dentelia.
  • In May 2022, Pacific Dental Services enabled modern dentistry with Citrix DaaS, a cloud service. It provided simple, secure, and reliable access to technology to help serve patients in a better way.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Service
    • 1.2.2. End-use
    • 1.2.3. Estimates and forecasts timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased database
    • 1.4.2. GVR's internal database
    • 1.4.3. Secondary sources
    • 1.4.4. Primary research
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data analysis models
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Commodity flow analysis (Model 1)
    • 1.7.2. Volume price analysis (Model 2)
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Service outlook
    • 2.2.2. End-use outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Dental Service Organization Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market driver analysis
    • 3.2.2. Market restraint analysis
  • 3.3. U.S. Dental Service Organization Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces
      • 3.3.1.1. Supplier power
      • 3.3.1.2. Buyer power
      • 3.3.1.3. Substitution threat
      • 3.3.1.4. Threat of new entrant
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Technological landscape
      • 3.3.2.3. Economic landscape

Chapter 4. U.S. Dental Service Organization Market: Service Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Service Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. Segment Dashboard
  • 4.3. U.S. Dental Service Organization by Service Outlook
  • 4.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the Following
    • 4.4.1. Human resources
      • 4.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 4.4.2. Marketing and branding
      • 4.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 4.4.3. Accounting
      • 4.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 4.4.4. Medical Supplies procurement
      • 4.4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 4.4.5. Others
      • 4.4.5.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)

Chapter 5. U.S. Dental Service Organization Market: End-use Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. End-use Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Segment Dashboard
  • 5.3. U.S. Dental Service Organization by End-use Outlook
  • 5.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the Following
    • 5.4.1. Dental surgeons
      • 5.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.4.2. Endodontists
      • 5.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.4.3. General dentists
      • 5.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 5.4.4. Others
      • 5.4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)

Chapter 6. U.S. Dental Service Organization Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Regional Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 6.2. U.S. Dental Service Organization Market by Region Outlook
  • 6.3. Market Size, & Forecasts Trend Analysis, 2018 to 2030:
    • 6.3.1. West
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 6.3.2. Midwest
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 6.3.3. Northeast
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 6.3.4. Southwest
      • 6.3.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
    • 6.3.5. Southeast
      • 6.3.5.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2. Company/Competition Categorization
  • 7.3. Vendor Landscape
    • 7.3.1. List of key distributors and channel partners
    • 7.3.2. Key customers
    • 7.3.3. Key company heat map analysis, 2023
  • 7.4. Company Profiles
    • 7.4.1. Pacific Dental
      • 7.4.1.1. Company overview
      • 7.4.1.2. Financial performance
      • 7.4.1.3. Product benchmarking
      • 7.4.1.4. Strategic initiatives
    • 7.4.2. Heartland Dental
      • 7.4.2.1. Company overview
      • 7.4.2.2. Financial performance
      • 7.4.2.3. Product benchmarking
      • 7.4.2.4. Strategic initiatives
    • 7.4.3. Aspen Dental
      • 7.4.3.1. Company overview
      • 7.4.3.2. Financial performance
      • 7.4.3.3. Product benchmarking
      • 7.4.3.4. Strategic initiatives
    • 7.4.4. DentalCare Alliance
      • 7.4.4.1. Company overview
      • 7.4.4.2. Financial performance
      • 7.4.4.3. Product benchmarking
      • 7.4.4.4. Strategic initiatives
    • 7.4.5. 42North Dental
      • 7.4.5.1. Company overview
      • 7.4.5.2. Financial performance
      • 7.4.5.3. Product benchmarking
      • 7.4.5.4. Strategic initiatives
    • 7.4.6. Colosseum Dental Group
      • 7.4.6.1. Company overview
      • 7.4.6.2. Financial performance
      • 7.4.6.3. Product benchmarking
      • 7.4.6.4. Strategic initiatives
    • 7.4.7. GSD Dental Clinics
      • 7.4.7.1. Company overview
      • 7.4.7.2. Financial performance
      • 7.4.7.3. Product benchmarking
      • 7.4.7.4. Strategic initiatives
    • 7.4.8. Dentelia
      • 7.4.8.1. Company overview
      • 7.4.8.2. Financial performance
      • 7.4.8.3. Product benchmarking
      • 7.4.8.4. Strategic initiatives
    • 7.4.9. MB2 Dental
      • 7.4.9.1. Company overview
      • 7.4.9.2. Financial performance
      • 7.4.9.3. Product benchmarking
      • 7.4.9.4. Strategic initiatives