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市場調査レポート
商品コード
1425025

製品エンジニアリングサービス市場-2024年から2029年までの予測

Product Engineering Services Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 147 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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製品エンジニアリングサービス市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年01月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

製品エンジニアリングサービス市場は、2022年の1兆2,644億5,700万米ドルから2029年には2兆4,371億7,500万米ドルへと、CAGR 9.83%の成長が見込まれています。

製品エンジニアリングサービスには、製品の構想から商品化までの設計、開発、テストが含まれます。これらのサービスには、製品の設計、試作、試験、製造、保守が含まれます。世界の製品エンジニアリングサービス市場は、近年着実な成長を遂げており、今後も継続的な成長が見込まれています。製品エンジニアリングサービスは、企業が新しい技術を活用し、自前の人材やリソースに多大な時間や資金を投資することなく、優れた製品を構築するのに役立つ製品開発の重要な側面です。これらのサービスは、ソフトウェア、メカニカル、ハードウェア、VLSI設計から、工業デザイン、製品ベンチマークなど、あらゆる領域をカバーしています。

イントロダクション

製品エンジニアリングサービス企業は、航空宇宙、ヘルスケア、自動車、家電製品など、さまざまなタイプの産業と連携し、製品の設計、開発、テストを行っています。これには、製品設計、プロトタイピング、テスト、製造、保守サービスなど、さまざまなサービスが含まれます。製品エンジニアリングサービスの市場は、革新的で高品質な製品に対する需要の高まり、市場投入までの時間を短縮する必要性、AIやIoTなどの先端技術の採用増加など、さまざまな側面によって牽引されています。製品エンジニアリングサービス企業は、自動車、家電を含む多様なビジネスと協業しています。この競争の激しい市場は、各クライアントの具体的なニーズに合わせた多様なサービスが特徴です。

促進要因

  • 革新的で高品質な製品に対する需要の高まり:競争が激化する市場において、企業は進化する消費者ニーズを満たす革新的で高品質な製品を提供することで差別化を図っています。製品の差別化とは、企業が自社の製品やサービスのユニークな特徴や利点を示し、競合他社と一線を画すために用いる戦略です。製品の差別化を成功させることで、競争上の優位性を生み出し、ブランド認知度を高めることができます。
  • 市場投入までの時間を短縮する必要性:急速に変化する今日のビジネス情勢において、企業は競争力を維持するために製品を迅速に市場に投入しなければならないです。製品エンジニアリングサービスは、工業デザイン、ハードウェアデザイン、組込みソフトウェア技術を組み合わせてエレクトロニクス製品を作ることで、製品開発を加速し、市場投入までの時間を短縮することができます。
  • 先端技術の採用が進む:AIやIoTなどの先端技術の採用により、製品エンジニアリングプロセスが変革され、企業はより効率的で信頼性が高く、費用対効果の高い製品を設計・開発できるようになった。
  • カスタマイズ製品に対する需要の高まり:今日の市場では、消費者は特定のニーズや好みに合わせてカスタマイズされた製品を求めています。このような需要に応えるため、企業は、顧客独自のニーズを満たすオーダーメイド製品の開発を製品エンジニアリングサービスに依頼しています。
  • 製品エンジニアリングサービスのアウトソーシングの増加:製品エンジニアリングサービスのアウトソーシングは、コスト削減と効率化を目指す企業にとって一般的な戦略となっています。この動向は、製品エンジニアリングサービス市場の成長につながっており、多くのプレーヤーが顧客の多様なニーズに応えるため、さまざまなサービスを提供しています。

主要企業が提供する製品

  • アルテンは、製品の設計・開発から製造・生産、組込みシステム・ソフトウェア開発、品質保証・テストに至るまで、幅広いエンジニアリング・サービスを提供しています。
  • AVLは、パワートレイン・エンジニアリングの世界・リーダーであり、顧客の自動車開発・最適化を支援する多様なサービスを提供しています。これらのサービスには、電動化・eモビリティソリューション、ADAS(先進運転支援システム)開発、ビークルダイナミクス・NVH(騒音・振動・ハーシュネス)エンジニアリング、バッテリー・燃料電池開発サービス、シミュレーション・テストサービス、適合・ホモロゲーションサービスなどが含まれます。
  • HCLの製品設計・開発サービスは、大規模なデータ収集・分析・活用を可能にすることで、企業が製品開発を加速し、業務を最適化できるよう支援します。HCLのクラウドおよびインフラストラクチャー・サービスは、企業のクラウドへの移行とITインフラストラクチャーの効率的な管理を支援します。

製品エンジニアリングサービス市場では、IT・通信分野の成長が著しい:

製品エンジニアリングサービス市場において、IT・通信分野は突出した成長分野です。ITおよび通信分野は、ソフトウェアおよびハードウェアソリューションに対する需要の増加、市場投入までの時間短縮の必要性、AIやIoTなどの先端技術の採用拡大などの要因によって牽引されています。これらの分野の企業は、消費者の新たなニーズをすべて満たす革新的で高品質な製品を提供することで、差別化を図る方法を模索しています。製品エンジニアリングサービスは、企業が製品開発プロセスを加速し、市場投入までの時間を短縮するのに役立ちます。さらに、技術的ソリューションに対するニーズの高まりと技術的デバイスの進歩が、製品エンジニアリングサービス業界の成長を高めています。ITおよび電気通信分野は、今後数年間も大きな成長を続けると予想されています。

アジア太平洋地域は製品エンジニアリングサービス市場で大きなシェアを占めると予想される:

アジア太平洋地域は、いくつかの要因から製品エンジニアリングサービス市場で大きなシェアを占めると予想されます。同地域は、多くの先進国に比べて人口が多く比較的若いこと、中間層が増加していること、革新的で高品質な製品に対する需要が強いことが特徴です。同地域では、急速な都市化とデジタル変革が進んでおり、AIやIoTなどの先端技術に対する需要が増加しています。また、アジア太平洋地域には、アルテン、AVL、HCLなど、製品エンジニアリングサービス市場の大手企業が多数進出しており、顧客の多様なニーズに対応したソリューションを提供しています。この地域は、テクノロジーへの投資の増加、可処分所得の増加、カスタマイズされた製品に対する需要の高まりなどの要因によって、今後数年間も大きな成長を続けると予想されます。

主な発展

  • 2020年8月、インフォシスはCobalt Xpertsプログラムを立ち上げ、カスタムブロックチェーンベースのソリューションの開発と実装を支援するブロックチェーン専門家チームへのアクセスを企業に提供します。
  • 2023年6月、TCS Dexam(TM)情報商業センターステージのGoogle Cloud上での送出を宣言。このステージは、ベンチャー企業が環境を超えて情報を民主化し、適応させることを可能にします。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 製品エンジニアリングサービス市場:サービスタイプ別

  • イントロダクション
  • 製品エンジニアリング
    • 製品デザイン
    • 製品開発
    • 製品テスト
    • その他
  • プロセスエンジニアリング
  • 保守・運用のサポート

第6章 製品エンジニアリングサービス市場:企業規模別

  • イントロダクション
  • 大企業
  • 中小企業

第7章 製品エンジニアリングサービス市場:業種別

  • イントロダクション
  • 自動車と輸送
  • 工業製造業
  • ヘルスケアとライフサイエンス
  • ITとテレコム
  • 航空宇宙と防衛
  • BFSI
  • エネルギーと公共事業
  • その他

第8章 製品エンジニアリングサービス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • Alten
  • AVL
  • HCL
  • Akka Technologies
  • IBM
  • Capgemini
  • TCS
  • Wipro
  • Accenture
  • Mphasis
目次
Product Code: KSI061616126

The product engineering services market is expected to grow at a CAGR of 9.83% from US$1,264.457 billion in 2022 to US$2,437.175 billion in 2029.

Product engineering services encompass the design, development, and testing of a product from conception to commercialization. These services include product design, prototyping, testing, manufacturing, and maintenance. The global product engineering services market has experienced steady growth in recent years and is anticipated to have continued growth in the years to come. Product engineering services are a crucial aspect of product development that helps businesses leverage new technologies and build outstanding products without investing high amounts of time and money in homegrown talent and resources. These services cover the whole spectrum from software, mechanical, hardware, and VLSI design to industrial design, product benchmarking, and more.

Introduction:

Product engineering services companies work with different types of industries such as aerospace, healthcare, automotive and consumer electronics, to design, develop, and test products.. This includes a range of services such as product design, prototyping, testing, manufacturing, and maintenance services. The market for product engineering services is driven by various aspects such as the growing demand for innovative and high-quality products, the need for faster time-to-market, and the increasing adoption of advanced technologies such as AI and IoT. Product engineering services companies collaborate with a diverse set of businesses, including automotive, and consumer electronics. This highly competitive market is characterized by a diverse set of services tailored to meet the specific needs of each client.

Drivers:

  • Growing demand for innovative and high-quality products: In increasingly competitive markets, companies are seeking to differentiate themselves by offering innovative, high-quality products that meet evolving consumer needs. Product differentiation is a strategy that businesses use to indicate the unique features and benefits of their products or services to set them apart from competitors. product differentiation in a successful manner can create a competitive advantage and build brand awareness.
  • Need for faster time-to-market: In today's rapidly changing business landscape, companies must bring their products to market quickly to remain competitive. Product engineering services can accelerate product development and reduce time-to-market by combining industrial design, hardware design, and embedded software techniques to create electronic products.
  • Increasing adoption of advanced technologies: The adoption of advanced technologies such as AI and IoT has transformed the product engineering process, enabling companies to design and develop products that are more efficient, reliable, and cost-effective.
  • Growing demand for customized products: In today's market, consumers are seeking products that are customized to their specific needs and preferences. To meet this demand, companies are turning to product engineering services to develop tailored products that meet the unique needs of their customers. These services encompass the entire product development process, from problem discovery to solution design, UX, development, testing, and deployment.
  • Increasing outsourcing of product engineering services: The outsourcing of product engineering services to third-party providers has become a popular strategy for companies looking to reduce costs and improve efficiency. This trend has led to the growth of the product engineering services market, with many players offering a range of services to meet the diverse needs of their clients.

Products offered by key companies:

  • ALTEN offers a wide range of engineering services, from product design and development to manufacturing and production, embedded systems and software development, and quality assurance and testing.
  • AVL is a global leader in powertrain engineering, offering a diverse range of services to help customers develop and optimize their vehicles. These services include electrification and e-mobility solutions, advanced driver assistance systems (ADAS) development, vehicle dynamics and NVH (noise, vibration, and harshness) engineering, battery and fuel cell development services, simulation and testing services, and calibration and homologation services.
  • HCL's product design and development services help businesses help businesses accelerate product development and optimize operations by enabling them to collect, analyze, and leverage data at scale. HCL's cloud and infrastructure services help businesses move to the cloud and manage their IT infrastructure more effectively.

Prominent growth in the IT and Telecom segment within the product engineering services market:

The IT and Telecom segment is a prominent growth area within the product engineering services market. The IT and Telecom sectors are driven by factors such as the increasing demand for software and hardware solutions, the need for faster time-to-market, and the growing adoption of advanced technologies such as AI and IoT. Companies in these sectors are looking for ways to differentiate themselves by offering innovative and high-quality products that meet all emerging needs of consumers. Product engineering services help companies to accelerate the product development process and reduce time-to-market. Additionally, the rise in the need for technological solutions and advancements in technological devices has increased the growth of the product engineering services industry. The IT and Telecom segment is expected to continue to grow at a significant rate in the coming years.

The Asia Pacific region is expected to hold a significant share of the product engineering services market:

The Asia Pacific region is expected to hold a significant share of the product engineering services market due to several factors. The region is characterized by a large and relatively young population compared to many developed nations, a growing middle class, and a strong demand for innovative and high-quality products. The region has been experiencing rapid urbanization and digital transformation, which has led to an increase in demand for advanced technologies such as AI and IoT. The Asia Pacific region is also home to many major players in the product engineering services market, such as Alten, AVL, and HCL, who offer a diverse range of solutions to meet the diverse needs of their clients. The region is expected to continue to grow at a significant rate in the coming years, driven by factors such as increasing investment in technology, rising disposable incomes, and growing demand for customized products.

Key developments:

  • In August 2020, Infosys launched its Cobalt Xperts program, which provides businesses with access to a team of blockchain experts who can help develop and implement custom blockchain-based solutions.
  • In June 2023, declared the send-off of TCS Dexam™ information commercial center stage on Google Cloud. The stage empowers ventures to democratize and adapt information across environments.

Segments

By Service type

  • Product Engineering
  • Product Design
  • Product Development
  • Product Testing
  • others
  • Process Engineering
  • Support Maintenance and Operations

By Enterprise Size

  • Large Enterprise
  • Small & Medium Enterprise

By Verticals

  • Automotive and Transportation
  • Industrial Manufacturing
  • Healthcare and Lifesciences
  • IT and Telecom
  • Aerospace and Defense
  • BFSI
  • Energy and Utilities
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. PRODUCT ENGINEERING SERVICES MARKET, BY SERVICE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Product Engineering
    • 5.2.1. Product Design
    • 5.2.2. Product Development
    • 5.2.3. Product Testing
    • 5.2.4. others
  • 5.3. Process Engineering
  • 5.4. Support Maintenance and Operations

6. PRODUCT ENGINEERING SERVICES MARKET, BY ENTERPRISE SIZE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Large Enterprise
  • 6.3. Small & Medium Enterprise

7. PRODUCT ENGINEERING SERVICES MARKET, BY VERTICALS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Automotive and Transportation
  • 7.3. Industrial Manufacturing
  • 7.4. Healthcare and Lifesciences
  • 7.5. IT and Telecom
  • 7.6. Aerospace and Defense
  • 7.7. BFSI
  • 7.8. Energy and Utilities
  • 7.9. Others

8. PRODUCT ENGINEERING SERVICES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. The Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Alten
  • 10.2. AVL
  • 10.3. HCL
  • 10.4. Akka Technologies
  • 10.5. IBM
  • 10.6. Capgemini
  • 10.7. TCS
  • 10.8. Wipro
  • 10.9. Accenture
  • 10.10. Mphasis