表紙:子宮内膜症治療薬の世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1143408

子宮内膜症治療薬の世界市場-2022-2029

Global Endometriosis Drug Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 約2営業日

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子宮内膜症治療薬の世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

子宮内膜症治療薬市場は、2018年には18億778万米ドルの市場規模に達すると推定され、予測期間2022~2029年にはCAGR10.4%で成長すると予測されています。

子宮内膜症は、通常子宮の内側を覆っている組織(子宮内膜)に類似した組織が子宮の外側に増殖する、痛みを伴う疾患です。子宮内膜症は、卵巣、卵管、骨盤内組織を侵すことが最も一般的です。子宮内膜症は、骨盤内臓器の領域以外ではほとんど発生しません。

市場力学

本疾患に対する認知度の向上、経口避妊薬ピルの普及傾向、診断技術の向上による子宮内膜症患者の増加などが、市場の成長を促す主な要因となっています。

子宮内膜症の負担の増加に伴い、認知度向上と新製品の開発が世界市場の成長を牽引しています。

WHOによると、子宮内膜症は、世界の生殖年齢の女性および少女の約10%(1億9000万人)に影響を与えています。また、ENDOMETRIOSIS UKによると、英国では生殖年齢の女性の10人に1人が子宮内膜症に苦しんでおり、不妊の女性における子宮内膜症の有病率は30~50%と高く、英国で2番目に多い婦人科疾患として150万人に影響を与えています。これは、英国経済が治療費、休業費、医療費などで年間82億ポンドを要する糖尿病の患者数と同程度の数です。さらに、診断と治療の改善に向けた取り組みが活発化していることも、世界市場を牽引しています。欧州の研究者たちは、子宮内膜症の診断と治療に関する新しいガイドラインを作成し、診断、治療、再発など、この疾患を管理する上で重要な5つの領域を大幅に更新しました。

子宮内膜症についての認識を広めるための取り組みの高まりも、世界市場の成長に寄与しています。2022年3月12日に子宮内膜症協会オーストリア(EVA)が2回目となる子宮内膜症に関する無料の終日オンライン会議を開催したように、WHOは市民社会や子宮内膜症患者支援団体と協力し、認識と支援を広めるための取り組みに参加しています。また、研究者たちは、診断と治療を改善するために、この病気とその症状についてより深く理解するよう取り組んでいます。例えば、2022年2月11日に発売されたZiwig SASによる子宮内膜症を迅速に検出する唾液検査「Endotest」のような新しい診断方法の開発は、非侵襲的で使いやすく、唾液に存在するマイクロRNAの次世代シーケンスに依存し、人工知能によって生成された大量のデータを行使するものです。

効果のない薬物療法と成功率の低さが、世界の子宮内膜症治療薬市場の成長を抑制しています。

しかし、効果のない薬物療法と成功率の低さが、市場の成長を抑制する主な要因となっています。

COVID-19の影響分析

COVID-19のパンデミックの際、ウイルスを封じ込めるために社会的距離を置くなどの規制が採用されたため、啓発キャンプが中止または延期されたり、オンラインモードに切り替わり、人口プールが減少しました。さらに、ほとんどの研究施設が閉鎖されたり、戦力を削がれたりして、研究プロジェクトが長引いた。さらに、婦人科医の定期検診が困難であったため、ほとんどの子宮内膜症患者が発見されず、パンデミック中の世界市場にマイナスの影響を及ぼしました。

セグメント別分析

予測期間中(2022-2029年)、ホルモン療法は子宮内膜症治療薬市場でより大きな影響力を持つと予想される

ホルモン療法は、2021年に世界市場で最大のシェアを占め、臨床研究および新製品開発の増加により、予測期間(2022-2029年)を通して優位に立つと予想されます。例えば、clinicaltrials.govによると、現在、子宮内膜症のホルモン療法を研究する介入試験が4件募集されています。例えば、アメリカン大学ベイルート医療センターがスポンサーで、試験終了予定日が2023年2月22日の体外受精を受ける内膜症女性におけるジエノゲスト対GnRH-a前処置の評価試験、ウェイクフォレスト大学健康科学部が出資し、2022年12月に終了が見込まれる受胎率強化臨床試験(EFFECT)の試験などがこれにあたります。さらに、2021年5月26日に米国食品医薬品局(FDA)が子宮内膜症治療薬として初めて1日1回投与のMYFEMBREE(レルゴリックス40mg、エストラジオール1mg、ノルジンドロン酢酸0.5mg)を承認するなど新製品の上市が進んでいます。

地域分析

北米は、世界の子宮内膜症治療薬市場を独占すると予想されます。

北米は2021年に世界市場を独占し、この地域における子宮内膜症の高い有病率により、予測期間(2022-2029年)を通して支配することが予想されます。例えば、ジョンズ・ホプキンス医学によると、子宮内膜症は25~40歳のアメリカ人女性の2~10%が罹患していると推定されています。また、Office on Women's Healthによると、15歳から44歳の米国女性の11%以上が子宮内膜症に罹患しているとされています。さらに、北米では、子宮内膜症についての認識を広める多くの政府および非政府組織の存在が、世界市場における同地域の優位性に寄与しています。さらに、Pfizer Inc.、Johnson &Johnson、Merck &Co.、Eli Lilly and Company、AbbVieなど、市場シェアの大部分を占める主要な市場プレーヤーは米国を拠点としており、予測期間中に世界の子宮内膜症薬市場における北米の支配を確実なものにしています。

競合情勢

世界の子宮内膜症治療薬市場は、おそらく市場を独占する大規模な医薬品パイプラインがあるため、競争力があります。いくつかの主要なプレーヤーは、イーライリリーアンドカンパニー、ファイザー株式会社、バイエル、アストラゼネカ、ノバルティスAG、メルクアンドカンパニー、ベーリンガーインゲルハイムインターナショナルGmbH、ジョンソン&ジョンソンサービス株式会社、AbbVieおよびグラクソスミスクラインplc.が含まれます。これらの企業は、技術革新、製品の上市、共同研究、買収、提携の実行を通じて、市場の主要なシェアを握っています。例えば、2022年8月16日、GSKはAffinivax, Inc.を買収しました。また、2021年12月22日には、NovartisがGyroscope Therapeuticsを買収しています。

アストラゼネカ plc

概要

AstraZenecaplcは1999年に設立され、英国ケンブリッジに本社を構えています。AstraZeneca plcは、がん、循環器、消化器、感染症、神経科学、呼吸器、炎症を扱う大手製薬・バイオテクノロジー企業です。

製品ポートフォリオ

子宮内膜症治療薬のAstraZenecaplcの製品ポートフォリオには、ZOLADEXがあります。

世界の子宮内膜症薬レポートは、約40以上の市場データ表、45以上の図、および200ページ(概算)の範囲でのアクセスを提供するであろう。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 市場の定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
      • 子宮内膜症の負担増と認知度の向上
      • 研究と開発
    • 抑制要因
      • 高い開発コスト
      • 効果のない薬物療法
    • ビジネスチャンス
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 規制分析
  • パイプライン分析
  • 疫学分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み
  • まとめ

第7章 タイプ別

  • 表在性腹膜病変
  • 子宮内膜腫
  • 深部浸潤性子宮内膜症
  • その他

第8章 治療法タイプ別

  • ホルモン療法
  • 疼痛管理
  • その他

第9章 投与経路別

  • 経口
  • 非経口
  • その他

第10章 エンドユーザー別

  • 病院・クリニック
  • 在宅医療
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第12章 競合情勢

  • 主な展開と戦略
  • 企業シェア分析
  • 製品ベンチマーク

第13章 企業プロファイル

  • AstraZeneca
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Eli Lilly and Company
  • Pfizer Inc.
  • Bayer
  • Novartis AG
  • Merck & Co., Inc.
  • Boehringer Ingelheim International GmbH
  • Johnson & Johnson Services, INC.
  • AbbVie
  • GlaxoSmithKline plc.(*LIST NOT EXHAUSTIVE)

第14章 DataM

目次
Product Code: DMPH132

Market Overview

Endometriosis Drug Market is estimated to reach a market value of USD 1807.78 million by 2018 and the market is estimated to grow at a CAGR of 10.4% in the forecasted period 2022-2029.

Endometriosis is a painful ailment in which tissue analogous to the tissue that usually lines the inside of the uterus (endometrium) grows outside the uterus. Endometriosis most commonly involves ovaries, fallopian tubes, and the tissue lining pelvis. Endometriosis is rarely encountered outside the area of the pelvic organs.

Market Dynamics

Increased awareness about the disease, growing trend in the adoption of the oral contraceptive pill, and increased incidents of endometriosis due to improved diagnostics techniques are some of the major factors driving the market's growth.

With the increasing burden of endometriosis, awareness and new product developments drive global market growth.

According to the WHO, Endometriosis affects roughly 10% (190 million) of reproductive age women and girls globally; also, as per the ENDOMETRIOSIS UK, 1 in 10 women of reproductive age in the UK suffer from endometriosis, and the prevalence of endometriosis in women with infertility be as high as to 30-50% making it the second most common gynecological condition in the UK affecting 1.5 million women, a similar number of those affected by diabetes which costs the UK economy £8.2bn a year in treatment, loss of work and healthcare costs. Moreover, the increased efforts to improve the diagnosis and treatment drive the global market. European researchers have created new guidelines for diagnosing and treating endometriosis and have significantly updated five key areas in managing the condition, including diagnosis, treatment, and recurrence, which will help patients and clinicians better understand and manage the condition.

The rising efforts to spread awareness about endometriosis are also contributing to the global market growth; like the Endometriosis Association Austria (EVA) On 12 March 2022 hosted a free, full-day, online congress on endometriosis for the second time, WHO collaborated with civil society and endometriosis patient support groups to join the effort of spreading awareness and support. Researchers have also been working to understand the disease and its symptoms better to improve diagnosis and treatment. For instance, the development of a new diagnostic method like the Endotest saliva test for quickly detecting endometriosis by Ziwig SAS launched on 11 February 2022, which is a non-invasive and easy-to-use test and relies on Next-generation Sequencing of micro-RNA present in saliva and with the artificial intelligence to exercise the large amount of data generated.

Ineffective drug therapies and poor success rates restrain the global endometriosis drug market growth.

However, ineffective drug therapies and poor success rates are the major factors restraining the market's growth.

COVID-19 Impact Analysis

During the COVID-19 pandemic, the awareness camps were either canceled or postponed or switched to online mode, reducing the population pool as regulations such as social distancing was employed to contain the virus. Furthermore, most research facilities were shut down or working on a reduced force, which prolonged the research project. Moreover, regular gynecologist checkups were difficult, leaving most endometriosis patients undetected, negatively impacting the global market during the pandemic.

Segment Analysis

Hormone therapy is expected to have a greater grasp on the endometriosis drug market during the forecast period (2022-2029)

Hormone therapy accounted for the largest share of the global market during 2021 and is expected to dominate throughout the forecast period (2022-2029) owing to the increasing clinical research and new product developments. For instance, as per clinicaltrials.gov, currently, 4 interventional trials are recruiting to study hormonal treatment for endometriosis, such as a study to evaluate the Dienogest versus GnRH-a pre-treatment in women with endometriosis undergoing IVF, sponsored by American University of Beirut Medical Center with an estimated study completion date of February 22, 2023, and a study of Elagolix for fertility enhancement clinical trial (EFFECT) financed by Wake Forest University Health Sciences and estimated to be finished by December 2022. Furthermore, the launch of new products such in May 26, 2021, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved MYFEMBREE (relugolix 40 mg, estradiol 1 mg, and norethindrone acetate 0.5 mg), the first once-daily treatment for endometriosis.

Geographical Analysis

North America is expected to command dominating the global endometriosis drug market.

North America dominated the global market in 2021 and is expected to dominate throughout the forecast period (2022-2029) owing to the high prevalence of endometriosis in this region. For instance, according to Johns Hopkins Medicine, endometriosis affects an estimated 2% to 10% of American women aged 25-40. Also, as per Office on Women's Health, more than 11% of American women between 15 and 44 are affected by endometriosis. Furthermore, the presence of many government and non-government organizations spreading awareness about endometriosis in North America contributes to the dominance of this region over the global market. Moreover, the key market players such as Pfizer Inc., Johnson & Johnson, Merck & Co., Inc., Eli Lilly and Company and AbbVie, holding a majority of the market share, are US based, ensuring the command of North America over the global endometriosis drug market during the forecast period.

Competitive Landscape

The global endometriosis drug market is competitive because of a large drug pipeline, which will probably dominate the market. Some key players are Eli Lilly and Company, Pfizer Inc., Bayer, AstraZeneca, Novartis AG, Merck & Co., Inc., Boehringer Ingelheim International GmbH, Johnson & Johnson Services, INC., AbbVie and GlaxoSmithKline plc. These players hold the major share of the market through innovations, product launches, collaborations, acquisitions, and performing alliances. For instance, in August 16, 2022, GSK acquired Affinivax, Inc. Also, in December 22, 2021, Novartis acquired Gyroscope Therapeutics.

AstraZeneca plc

Overview:

AstraZeneca plc was founded in 1999 and is headquartered in Cambridge, UK. AstraZeneca plc is a leading pharmaceutical and biotechnology company dealing with oncology, cardiovascular, gastrointestinal, infection, neuroscience, respiratory, and inflammation.

Product Portfolio:

The product portfolio of AstraZeneca plc for endometriosis drugs has ZOLADEX.

The global endometriosis drug report would provide access to approximately 40+ market data tables, 45+ figures, and in the range of 200 (approximate) pages.

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Market Definition and Overview

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The Increasing Burden of Endometriosis and Increasing Awareness
      • 4.1.1.2. Research and Development
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High Developmental Cost
      • 4.1.2.2. Ineffective Drug Therapies
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Regulatory Analysis
  • 5.4. Pipeline Analysis
  • 5.5. Epidemiological Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturer's Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Superficial Peritoneal Lesion
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Endometrioma
  • 7.4. Deeply Infiltrating Endometriosis
  • 7.5. Others

8. By Therapy Type

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapy Type
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Therapy Type
  • 8.2. Hormonal Therapy
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Pain Management
  • 8.4. Others

9. By Route of Administration

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
  • 9.2. Oral
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Parenteral
  • 9.4. Others

10. By End User

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User Segment
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User Segment
  • 10.2. Hospitals And Clinics
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 10.3. Homecare
  • 10.4. Other

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029, By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.2.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapy Type
    • 11.2.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 11.2.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.2.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. The U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.3.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapy Type
    • 11.3.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 11.3.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.3.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. The U.K.
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Spain
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapy Type
    • 11.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 11.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.4.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapy Type
    • 11.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 11.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.5.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapy Type
    • 11.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 11.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Key Developments and Strategies
  • 12.2. Company Share Analysis
  • 12.3. Product Benchmarking

13. Company Profiles

  • 13.1. AstraZeneca
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Key Highlights
    • 13.1.4. Financial Overview
  • 13.2. Eli Lilly and Company
  • 13.3. Pfizer Inc.
  • 13.4. Bayer
  • 13.5. Novartis AG
  • 13.6. Merck & Co., Inc.
  • 13.7. Boehringer Ingelheim International GmbH
  • 13.8. Johnson & Johnson Services, INC.
  • 13.9. AbbVie
  • 13.10. GlaxoSmithKline plc.(*LIST NOT EXHAUSTIVE)

14. DataM Intelligence

  • 14.1. Appendix
  • 14.2. About Us and Services
  • 14.3. Contact Us