表紙:クラウドアナリティクスの世界市場:予測(2023~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1410255

クラウドアナリティクスの世界市場:予測(2023~2028年)

Global Crowd Analytics Market - Forecasts from 2023 to 2028


出版日
ページ情報
英文 143 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
クラウドアナリティクスの世界市場:予測(2023~2028年)
出版日: 2023年12月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のクラウドアナリティクスの市場規模は、2021年に5億8,625万米ドルに達し、予測期間中に18.06%の複合年間成長率を達成し、2028年には18億7,405万1,000米ドルに達すると予測されています。

クラウドアナリティクスは、クラウドの動きの解釈、異常の検出、および設計エリアの改善とより良いクラウド管理を可能にするその他のパラメータを含むクラウドメトリクスに主に焦点を当てた分析技術領域の新興ニッチです。小売店の監視や関連領域を含む複数の空間における人工知能の採用の増加は、主にクラウドアナリティクス市場を世界規模で押し上げる潜在的な理由です。

例えば、2019年9月に発表されたカーネギー国際平和財団の論文「The Global Expansion of AI Surveillance」によると、AI監視技術は世界的に急成長しており、176カ国のうち少なくとも74カ国が、スマート/シティプラットフォーム、スマートポリシング、顔認識システムなどの複数のユースケースに積極的に採用しています。

監視におけるAIの使用の増加は、クラウドアナリティクス技術に豊富な機会を創出し、それによって予測期間における市場の可能性を高めると予想されます。さらに、市場開拓と消費者の集まりの増加も同市場の成長を促進すると予測されます。

フットトラフィックの開拓と関連市場の発展が市場成長を促進する

世界の商業不動産サービスプロバイダーであるColliers社が発行した「2023年6月Foot Traffic Indicators Towards Global Fast-Fashion Expansion」によると、欧州やその他の主要地域の世界のファッション小売会社は、店舗立地におけるフットトラフィックの増加傾向を目の当たりにしています。例えば、世界第3位のアパレル小売企業であるユニクロは、2022年の来店客数が14.4%増加しました。さらに、Primark、Inditex、H&Mといった他のファッション小売企業も、2023年第1四半期の平均で0.3%の来店客数の増加を示しています。

その結果、Primarkは2022年9月のニュースリリースで、今後5年間に米国内の店舗を拡大し、同期間に60店舗を増やすと発表しました。

さらに、ロケーションインテリジェンスとフットトラフィックデータソフトウェア企業であるPlacer.aiの「Retail Trends- 2022 Forecast」によると、オフライン市場の来店者数はCOVIDのピーク期以降増加しており、一部の小売チェーンでは2019年の水準を上回っています。例えば、Targetは2019年に来店客数の大幅なプラス変化を目の当たりにしており、これは短期・中期両方の時間軸でクラウドアナリティクス市場のすそ野を広げると予想されます。

さらに、主要なクラウドアナリティクス企業による戦略的な市場ステップも市場成長率を押し上げると予想されます。例えば、デジタルアナリティクス企業Raydiantの2022年1月のブログによると、同社は、人工知能の機能によって運営されているクラウドモニタリングとアナリティクス企業Sightcorpの買収を発表しました。

北米が最大の市場シェアを占めると予測

クラウドアナリティクスソリューションの使用は、様々な状況における公共の安全性の向上に重点を置いた、セキュリティ上の懸念の高まりによって推進されており、これがこの地域の市場を牽引すると予測されています。これらの技術の使用は、都市管理を最大化し、自治体全体の効率を高めるために、地域全体のスマートシティプロジェクトで最優先されています。

米国では、公共の安全とセキュリティに対する懸念がクラウドアナリティクスビジネスを牽引しており、さまざまな場面でクラウド行動を追跡するためのアプリケーションが利用されています。クラウドアナリティクスは、効果的な公共サービス、交通管理、都市計画のためのスマートシティプログラムに統合されています。さらに、クラウドアナリティクスは小売業者が消費者体験を向上させるために利用されているほか、イベント業界が大規模な集会を開催する際にも活用されています。データ主導の意思決定と継続的な技術改善の必要性が、業界を問わずクラウドアナリティクスソリューションの幅広い採用を後押ししています。

さらに、IoTやデータ分析などの最先端技術を組み合わせることで、より良い公共の安全、より効率的な都市管理、都市環境におけるより良いイベント計画を実現するスマートシティプロジェクトは、クラウドアナリティクス市場の拡大を刺激します。米国運輸省は、スマートシティチャレンジの成功に基づき、交通量の削減、接続性の向上、機会アクセスの強化を目的とした地域主導の最先端交通イニシアティブに資金を提供するため、数百万米ドルの補助金を交付しました。米国ドットが発表した報告書によると、最も一般的なSC&C活動は、交通管理、データ管理、公共交通機関、自動化または接続性でした。

群集分析では、最先端技術を駆使して群集の行動をリアルタイムで追跡・調査し、安全性とセキュリティを大幅に向上させる。これらの技術は、異常な行動や脅威の可能性を発見することで、セキュリティ上の懸念を早期に発見するのに役立ちます。リアルタイムの監視機能を提供し、緊急時に予測されるクラウドの動きに基づいて避難計画を最適化することで、緊急対応活動をサポートします。さらに、クラウドの動態に関する洞察を利用することで、クラウドの流れ管理が強化され、スタンプラリーや混雑が緩和されます。顔認識や行動バイオメトリクスのような監視・識別技術は、要注意人物や脅威の可能性のある人物を特定することで、セキュリティ対策を向上させる。

市場の主な発展

  • 2023年1月、クラウドアナリティクス、セキュリティ、インテリジェント交通システムのためのクラウドバックアップされたデジタルライダ知覚プラットフォームであるOuster Geminiが、自動車、産業、ロボット、スマートインフラ業界向けの高解像度デジタルライダセンサの大手サプライヤーであるOuster, Inc.によって発売されました。Ouster Geminiを使用することで、消費者は1つまたは複数の融合されたOusterライダーセンサーからの3Dデータを使用して、リアルタイムで動く物体を認識、分類、追跡することができます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査データ
  • 検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 クラウドアナリティクスの世界市場:展開別

  • イントロダクション
  • オンプレミス
  • クラウド

第6章 クラウドアナリティクスの世界市場:組織規模別

  • イントロダクション
  • 中小企業
  • 大企業

第7章 クラウドアナリティクスの世界市場:業界別

  • イントロダクション
  • 旅行・観光
  • メディア・エンターテイメント
  • 小売
  • ホスピタリティ
  • その他

第8章 クラウドアナリティクスの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • AGT(Advanced German Technology)
  • CrowdANALYTIX
  • Sightcorp(Radiant)
  • Nokia
  • NEC Corporation
  • Wavestore
  • Walkbase(STRATACACHE)
  • Crowd Vision Limited
目次
Product Code: KSI061610786

The global crowd analytics market is anticipated to achieve a compound annual growth rate of 18.06% throughout the forecast period, reaching a value of US$1,874.051 million by 2028, up from US$586.250 million in 2021.

Crowd analytics is an emerging niche of analytics technology domain that focuses primarily on crowd metrics including interpretation of crowd movements, detecting abnormalities, and other parameters that enable the betterment of designing areas and better crowd management. The increasing adoption of artificial intelligence in multiple spaces including retail surveillance and related domains is primarily the potential reason, for pushing the market for crowd analytics on a global scale.

For instance, as per the September 2019 published The Global Expansion of AI Surveillance paper of the Carnegie Endowment for International Peace, the AI surveillance technology has been growing rapidly globally with at least 74 out of the 176 countries actively adopting the same for multiple use cases including smart/city platforms, smart policing, and facial recognition systems.

The increasing use of AI in surveillance is anticipated to create abundant opportunities for crowd analytics technology, thereby increasing the market potential in the forecasted period. Moreover, market developments and increasing consumer gatherings are also expected to drive the growth of the same.

Increasing foot traffic and associated market developments to fuel the market growth

As per the June 2023 Foot Traffic Indicators Towards Global Fast-Fashion Expansion publication by the global commercial real estate services provider Colliers, global retail fashion companies across Europe and other major regions have been witnessing an increasing trend in foot traffic at their store locations. For example, Uniqlo, the world's 3rd largest apparel retailer, saw a 14.4% increase in foot traffic in 2022. Additionally, other fashion retailers like Primark, Inditex, and H&M witnessed an average 0.3% increase in foot traffic for the first quarter of 2023.

Consequently, Primark, in its September 2022 news release, announced expansions across the US locations for the next 5 years, targeting the addition of 60 stores during the same period.

Furthermore, as per the Retail Trends- 2022 Forecast by Placer.ai, a location intelligence and foot traffic data software company, offline market visits have been increasing post the peak COVID period and have also surpassed 2019 levels for some retail chains. For example, Target witnessed significant positive changes in customer visits in 2019, which is expected to raise the scope of the crowd analytics market in both the short and medium term of the timeline.

In addition, strategic market steps by major crowd analytics players are also expected to boost the market growth rate. For instance, as per the January 2022 blog by digital analytics company Raydiant, the company announced the acquisition of a crowd monitoring and analytics company, Sightcorp, whose operations are powered by the capabilities of artificial intelligence.

North America is predicted to hold the largest market share for the market

The use of crowd analytics solutions is being driven by growing security concerns, with an emphasis on improving public safety in a variety of contexts which is anticipated to drive the regional market. The use of these technologies is given top priority by smart city projects throughout the region to maximize urban management and raise overall municipal efficiency.

Concerns about public safety and security are driving the crowd analytics business in the United States, with applications for tracking crowd behavior in many contexts. Crowd analytics is integrated into smart city programs for effective public services, traffic control, and urban planning. In addition, crowd analytics is used by retailers to improve consumer experiences, and it is also used by the events industry to organize large-scale gatherings. The need for data-driven decision-making and ongoing technology improvements drive the broad adoption of crowd analytics solutions across industries.

Furthermore, by combining cutting-edge technology, such as IoT and data analytics, for better public safety, more efficient urban management, and better event planning in urban settings, smart city projects stimulate the expansion of the crowd analytics market. The U.S. DOT has granted millions of dollars in grants to fund community-driven, cutting-edge transportation initiatives to reduce traffic, boost connectivity, and enhance opportunity access, building on the success of the Smart City Challenge. As per the report published by U.S. Dot the most common SC&C activities were traffic management, data management, public transportation, and automation or connectivity.

Crowd analytics uses cutting-edge technologies to track and examine crowd behavior in real-time, greatly improving safety and security. These technologies help in the early detection of security concerns by spotting unusual activity and possible threats. By offering real-time monitoring capabilities and optimizing evacuation plans based on anticipated crowd movements during emergencies, they support emergency response activities. Additionally, by using insights into crowd dynamics, crowd flow management is enhanced, reducing stampedes and congestion. Through the identification of persons of interest or possible threats, surveillance and identification technologies like facial recognition and behavioral biometrics improve security measures.

Market Key Developments

  • In January 2023, Ouster Gemini, a cloud-backed digital lidar perception platform for crowd analytics, security, and intelligent transportation systems, was launched by Ouster, Inc., a leading supplier of high-resolution digital lidar sensors for the automotive, industrial, robotics, and smart infrastructure industries. With Ouster Gemini, consumers may use the 3D data from one or more fused Ouster lidar sensors to recognize, classify, and track moving objects in real-time.

Segmentation:

By Deployment

  • On-premise
  • Cloud

By Organization Size

  • Small and Medium
  • Large

By Industrial Vertical

  • Travel and Tourism
  • Media and Entertainment
  • Retail
  • Hospitality
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Data
  • 2.3. Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL CROWD ANALYTICS MARKET BY DEPLOYMENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. On-premise
  • 5.3. Cloud

6. GLOBAL CROWD ANALYTICS MARKET BY ORGANIZATION SIZE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Small and Medium
  • 6.3. Large

7. GLOBAL CROWD ANALYTICS MARKET BY INDUSTRY VERTICAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Travel and Tourism
  • 7.3. Media and Entertainment
  • 7.4. Retail
  • 7.5. Hospitality
  • 7.6. Others

8. GLOBAL CROWD ANALYTICS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Deployment
    • 8.2.2. By Organization Size
    • 8.2.3. By Industry Vertical
    • 8.2.4. By Country
    • 8.2.4.1. USA
    • 8.2.4.2. Canada
    • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Deployment
    • 8.3.2. By Organization Size
    • 8.3.3. By Industry Vertical
    • 8.3.4. By Country
    • 8.3.4.1. Brazil
    • 8.3.4.2. Argentina
    • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Deployment
    • 8.4.2. By Organization Size
    • 8.4.3. By Industry Vertical
    • 8.4.4. By Country
    • 8.4.4.1. Germany
    • 8.4.4.2. France
    • 8.4.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4.4. Spain
    • 8.4.4.5. Italy
    • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Deployment
    • 8.5.2. By Organization Size
    • 8.5.3. By Industry Vertical
    • 8.5.4. By Country
    • 8.5.4.1. Saudi Arabia
    • 8.5.4.2. UAE
    • 8.5.4.3. Israel
    • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Deployment
    • 8.6.2. By Organization Size
    • 8.6.3. By Industry Vertical
    • 8.6.4. By Country
    • 8.6.4.1. China
    • 8.6.4.2. Japan
    • 8.6.4.3. India
    • 8.6.4.4. South Korea
    • 8.6.4.5. Indonesia
    • 8.6.4.6. Taiwan
    • 8.6.4.7. Thailand
    • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. AGT (Advanced German Technology)
  • 10.2. CrowdANALYTIX
  • 10.3. Sightcorp (Radiant)
  • 10.4. Nokia
  • 10.5. NEC Corporation
  • 10.6. Wavestore
  • 10.7. Walkbase (STRATACACHE)
  • 10.8. Crowd Vision Limited