表紙:クラウドコンピューティングの世界市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
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1302958

クラウドコンピューティングの世界市場-2023年から2028年までの予測

Global Cloud Computing Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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クラウドコンピューティングの世界市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

クラウドコンピューティング市場の2021年の市場規模は4,288億4,400万米ドルで、CAGR 16.32%で成長し、2028年には1兆2,354億800万米ドルに達すると予測されています。

クラウドコンピューティングとは、プログラム、サーバー(物理および仮想の両方)、データストレージ、開発ツール、ネットワーク機能など、遠隔地のデータセンターに収容され、クラウドサービスプロバイダーによって管理されているコンピューターリソースを常時使用することです。これらのリソースは、CSPによって月額利用料で提供されるか、消費量に応じて課金されます。人工知能(AI)や機械学習のような新たな技術によって、企業はこのような技術を利用できるようになり、クラウドの拡大を促進しています。COVID-19パンデミックは世界経済にとって大きな脅威として浮上しています。パンデミックのため、企業は従業員にリモートワークを選択させており、この動向はしばらく続くと予想されます。クラウドコンピューティングは、ロックダウン、在宅勤務、社会的孤立、その他の市場義務によってもたらされる企業の継続性に対する障害を克服する上で、企業を支援することができます。

クラウドコンピューティング市場の需要を促進する動向には、人工知能(AI)の増加傾向やOTTプラットフォームおよびアプリケーションの急増などがあります。

クラウドコンピューティング産業が拡大しているのは、人工知能や機械学習のような最先端の革新的技術の人気が高まり、クラウドコンピューティングに急速に採用されているためです。クラウドコンピューティング市場の成長を大幅に促進している最も重要な側面には、顧客満足度の重要性の高まり、運用コストの抑制に対する需要の高まり、資本支出を抑制する必要性の高まりなどがあります。過去数年間、クラウドコンピューティング市場の成長に大きく貢献した主な要因には、プライムビデオ、ネットフリックス、ホットスターなどの各種OTTプラットフォームに対する需要の増加や、MS Teams、Zoom、Zoho、Skypeなどのオンライン・コミュニケーション・ツールの採用増加などがあります。企業は急速なデジタル化により、費用対効果と適応性を高めるために、インフラ環境のアップグレードと近代化を余儀なくされています。さらに、予測期間中、信頼性の高い通信インフラやITインフラの構築への支出が増加し、クラウドコンピューティング市場の拡大にさらに拍車がかかると予想されます。

サイバー攻撃の脅威の増大

デジタル技術の導入が加速するにつれ、サイバー攻撃の脅威は著しく高まっています。サイバーセキュリティとデータプライバシーは、市場参入企業とクラウドコンピューティング・サービスの消費者にとって重大な問題です。企業や顧客は、サイバー攻撃によって大規模な金銭的・非金銭的損害を経験しています。その結果、サービスプロバイダーは、より高いセキュリティを維持するためのコストを負担しなければならなくなっています。さらに、多くの中小企業は、多額の初期資本コストがかかるため、クラウドベースのサービスの利用を控えています。

市場動向:

  • 2022年9月、ハイテク大手のグーグルLLCは、同社のバーチャル・ユーザー・カンファレンスにおいて、一連の新ツールやアップグレードされたツールをプレビューするために、データ・クラウド向けの新しいデータおよび分析機能を導入しました。プレビュー中であったBigLakeとAnalytics Hubの一般提供開始や、プレビュー中のCloud LoggingにLog Analyticsが追加されたことなどが、発表された新ツールの一部です。
  • アクセンチュアは2020年9月、3年間で30億米ドルを投資してアクセンチュア・クラウドを立ち上げると発表しました。アクセンチュア・クラウドは、あらゆる業界のクライアントが「クラウドファースト」のビジネスに迅速に転換し、デジタル変革を加速して、より高い価値をスケールとスピードで生み出せるよう支援します。世界最大のクラウド・プロバイダーは、アクセンチュアをトップ・パートナーの1社とみなしています。アクセンチュアのリーダーシップは、同事業のインテリジェント・プラットフォーム・サービスを通じて提供されるSaaS(Software as a Service)から、マイグレーション、インフラストラクチャー、アプリケーション・クラウド・サービスまで広がっており、クラウドの売上高は約110億米ドル(米国では1人当たり約34米ドル)に達しています。
  • 2020年1月、IBMはAdvertising Accelerator with Watsonのリリースを発表しました。この市場初の製品は、人工知能(AI)を使用して、特定のオーディエンスに対して高いエンゲージメントとコンバージョンを促進するクリエイティブ・コンポーネントの理想的な組み合わせを予測します。IBMの予測ソリューションは、ワトソンを使用して、ターゲティングやパーソナライゼーションなどのビジネス上の問題に取り組みながら、顧客を理解し引き込むことを目的としたマーケティング戦略を開発します。広告主は、IBM Advertising Accelerator with Watsonにより、AIへのアクセスが容易になり、予測モデルの高速化、クリエイティブ・パフォーマンスとオーディエンス・ディスカバリーの向上、実用的なインサイトの提供を支援します。広告主は、この新しいソリューションの継続的な学習と予測スキルを利用して、オーディエンスの属性と嗜好をよりよく理解し、将来のメディア計画に影響を与えることができます。

予測期間中、製造業が最も大きな機会を持つカテゴリーになると予測されます。リアルタイムの可視性やシームレスなデータ管理といったクラウドサービスの利点により、この分野は主要なユーザーになると予測されます。クラウドサービスモデルは、ビッグデータ、機械学習、人工知能、IoT、ビッグデータ分析などの最先端技術を融合することで、製造業に利益をもたらします。データストレージ、サプライチェーンの管理、企業資産の整理のためにクラウドサービスを利用する製造業の増加は、予測期間を通じてこのセグメントの成長を促進すると予想されます。

BFSI分野は、コスト管理、柔軟性、イノベーションの加速、顧客とのインタラクション強化の面でクラウドコンピューティングから利益を得ています。さらに、市場におけるBFSIセグメントの拡大が、消費者関連データの保存と管理におけるクラウドサービスの利用増加の要因となっています。デジタルウォレット、ペイメントゲートウェイ、オンライン送金、統一されたユーザーエクスペリエンスは、間もなくBFSI分野で重要になると予想され、クラウドコンピューティング市場の拡大に大きな影響を与えると思われます。

クラウドコンピューティングでは、北米地域が最も高い市場シェアを占めると予想されています。

北米はAI、VR/AR、ML、ビッグデータ分析、IoTなどの最先端技術をいち早く導入しています。クラウドコンピューティングサービスの導入は、北米企業が業務改善とコスト削減のために最先端のデジタル技術の導入に注力するようになったことに起因します。IBM、オラクル、グーグル、アップルなどの巨大IT企業は、北米におけるクラウドコンピューティングビジネスの拡大を大きく後押ししています。同地域の製造業、医療、その他の重要なセクターはすべて、クラウドコンピューティング技術を迅速に採用し、これらのサービスに対する莫大な需要を生み出しています。クラウドコンピューティング市場の拡大には、ICTサービスの容易な利用可能性と政府の積極的な取り組みが大きく貢献しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉権限
    • 代替品の脅威
    • 新規参入業者の脅威
    • 業界における競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 クラウドコンピューティング市場:種類別

  • イントロダクション
  • プライベート
  • プライベート
  • ハイブリッド

第6章 クラウドコンピューティング市場:サービス別

  • イントロダクション
  • PaaS
  • SaaS
  • IaaS

第7章 クラウドコンピューティング市場:組織規模別

  • イントロダクション
  • 大企業
  • 中小企業

第8章 クラウドコンピューティング市場:業界別

  • イントロダクション
  • 通信・テクノロジー
  • BSFI
  • 製造業
  • 医療
  • 政府
  • その他

第9章 クラウドコンピューティング市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • イスラエル
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • タイ
    • インドネシア
    • 台湾
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第11章 企業プロファイル

  • Adobe Inc.
  • Amazon Web Services, Inc.
  • Google LLC
  • IBM Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Oracle Corporation
  • Salesforce.com Inc.
  • SAP SE
目次
Product Code: KSI061615537

The global cloud computing market was valued at US$428.844 billion in 2021 and is expected to grow at a CAGR of 16.32% to reach US$1,235.408 billion by 2028.

Cloud computing is constantly using computer resources housed in a distant data center and controlled by a cloud services provider, such as programs, servers (both physical and virtual), data storage, development tools, networking capabilities, and more. These materials are made available by the CSP for a monthly subscription fee, or they are billed based on consumption. Emerging technologies like artificial intelligence (AI) and machine learning allow businesses to use such technologies, which promotes cloud expansion. The COVID-19 pandemic has emerged as a major threat to the world economy. Because of the pandemic, companies have allowed their employees to choose remote work, and this trend is anticipated to last for a while. Cloud computing can assist businesses in overcoming the obstacles to company continuity posed by lockdowns, work-from-home, social isolation, and other market mandates.

Factors driving the demand for the cloud computing market include the rising trend of Artificial Intelligence (AI) and surge in OTT platforms and applications.

The cloud computing industry is expanding because of the increased popularity of cutting-edge innovative technologies like artificial intelligence and machine learning and their quick adoption in cloud computing. Some of the most significant aspects that are considerably fuelling the growth of the cloud computing market include the increasing importance of customer satisfaction, the growing demand for controlling operating costs, and the rising need for controlling capital expenditure. The primary factors that have contributed significantly to the growth of the cloud computing market over the past few years include the increasing demand for various OTT platforms like Prime Video, Netflix, Hotstar, and so on, as well as the increased adoption of online communication tools like MS Teams, Zoom, Zoho and Skype. Companies have been forced by rapid digitization to upgrade and modernize their infrastructural landscape to increase cost-effectiveness and adaptability. Additionally, it is anticipated that during the forecast period, growing expenditures in the construction of reliable telecom and IT infrastructure will further fuel the expansion of the cloud computing market.

The increasing threat of cyberattacks

The threat of cyberattacks has grown significantly as digital technologies are being adopted at an increasing rate. Cybersecurity and data privacy are significant problems forh market participants and consumers of cloud computing services. Businesses and customers have experienced large-scale financial and non-financial damages because of cyberattacks. As a result, the service providers must cover the cost of maintaining higher security. Additionally, many small and medium-sized businesses are discouraged from using cloud-based services due to the significant initial capital costs.

Market Developments:

  • In September 2022, the tech giant Google LLC introduced new data and analytics capabilities for its data cloud to preview a series of new and upgraded tools during the company's virtual user conference. The general availability of BigLake and Analytics Hub, both of which were in preview, and the addition of Log Analytics in Cloud Logging, which is now in preview, are among the new tools announced.
  • In September 2020, Accenture announced the launch of Accenture Cloud, a US$3 billion investment spread over three years. It will assist clients across all industries quickly transform into "cloud first" businesses and accelerate their digital transformation to generate higher value at scale and speed. The world's largest cloud providers consider Accenture one of their top partners. Accenture's leadership extends from Software as a Service, provided through the business' Intelligent Platform Services, through its migration, infrastructure, and application cloud services, with around $11 billion (about US$34 per person in the US) in cloud sales.
  • In January 2020, IBM announced the release of Advertising Accelerator with Watson. This first-to-market product uses artificial intelligence (AI) to forecast the ideal combination of creative components to promote high engagement and conversion for a specific audience. The IBM predictive solution uses Watson to develop marketing strategies intended to comprehend and engage customers while tackling business problems like targeting and personalization. Advertisers now have easier access to AI owing to IBM Advertising Accelerator with Watson, which helps to accelerate predictive models, improve creative performance and audience discovery, and provide actionable insights. Advertisers can use the new solution's continuous learning and prediction skills to better understand their audience's demographics and tastes and influence future media plans.

During the forecast period, manufacturing is anticipated to be the category with the greatest opportunity.Due to the advantages of cloud services, such as real-time visibility and seamless data management, this sector is predicted to be a major user. Cloud service models benefit the manufacturing industry by merging cutting-edge technologies like big data, machine learning, artificial intelligence, the Internet of Things, and big data analytics. The manufacturing industry's increasing use of cloud services for data storage, managing the supply chain, and organizing the company's assets are anticipated to fuel this segment's growth throughout the forecast period.

The BFSI segment gains from cloud computing in terms of cost management, flexibility,accelerated innovation, and enhanced customer interaction. Furthermore, the expansion of the BFSI segment in the market is responsible for the increased usage of cloud services for storing and managing consumer-related data. Digital wallets, payment gateways, online money transfers, and unified user experiences are anticipated to be crucial in the BFSI sector soon, which will have a big impact on the expansion of the cloud computing market.

The North American region is expected to hold the highest market share in cloud computing.

North America is an early adopter of cutting-edge technology such as AI, VR/AR, ML, big data analytics, and IoT. The uptake of cloud computing services results from the growing focus on adopting cutting-edge digital technology by North American enterprises to improve operations and cut costs. Huge IT powerhouses like IBM, Oracle, Google, Apple, etc have considerably enhanced the expansion of the cloud computing business in North America. The region's manufacturing, healthcare, and other significant sectors have all quickly adopted cloud computing technologies, creating a tremendous demand for these services. The easy availability of ICT services and favorable government efforts ahas significantly helped the expansion of cloud computing market.

Market Segmentation:

By Type

  • Private
  • Public
  • Hybrid

By Service

  • Platform-as-a-Service
  • Software-as-a-Service
  • Infrastructure-as-a-service

By Organization Size

  • Large Enterprises
  • Small and medium Enterprises

By Industry

  • Communication and Technology
  • BSFI
  • Manufacturing
  • Healthcare
  • Government
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Thailand
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Powers of Buyers
    • 4.3.3. Threat of Substitutes
    • 4.3.4. The Threat of New Entrants
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. CLOUD COMPUTING MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Private
  • 5.3. Public
  • 5.4. Hybrid

6. CLOUD COMPUTING MARKET BY SERVICE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Platform-as-a-Service
  • 6.3. Software-as-a-Service
  • 6.4. Infrastructure-as-a-service

7. CLOUD COMPUTING MARKET BY ORGANIZATION SIZE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Large Enterprises
  • 7.3. Small and Medium Enterprises

8. CLOUD COMPUTING MARKET BY INDUSTRY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Communication and Technology
  • 8.3. BSFI
  • 8.4. Manufacturing
  • 8.5. Healthcare
  • 8.6. Government
  • 8.7. Others

9. CLOUD COMPUTING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Spain
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. Israel
    • 9.5.3. UAE
    • 9.5.4. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. Japan
    • 9.6.3. India
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Thailand
    • 9.6.6. Indonesia
    • 9.6.7. Taiwan
    • 9.6.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Emerging Players and Market Lucrative
  • 10.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Vendor Competitiveness Matrix

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Adobe Inc.
  • 11.2. Amazon Web Services, Inc.
  • 11.3. Google LLC
  • 11.4. IBM Corporation
  • 11.5. Microsoft Corporation
  • 11.6. Oracle Corporation
  • 11.7. Salesforce.com Inc.
  • 11.8. SAP SE