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市場調査レポート
商品コード
1302946
味覚調整剤市場-2023年から2028年までの予測Taste Modulators Market - Forecasts from 2023 to 2028 |
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カスタマイズ可能
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味覚調整剤市場-2023年から2028年までの予測 |
出版日: 2023年06月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 即日から翌営業日
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味覚調整剤は、低カロリーの商品の風味や味を改善します。甘味増強剤、減塩剤、苦味遮断剤が最もよく使用される調整剤です。テーストメーカーは食品の調合や風味増強において重要な役割を果たします。これらはまた、風味増強剤、マスキング剤、苦味ブロッカー、糖延長剤、塩代替剤としても知られています。
味覚調整剤は、スナック菓子、焼き菓子、加工食品、飲料、調理済み製品など様々な飲食品に使用されています。したがって、加工食品や簡便食品に対する消費者の需要の高まりが、分析期間中の世界市場を牽引する主要因となっています。低カロリー、無糖、減塩製品に対する需要の高まりが、味覚修飾剤の世界市場拡大の原動力となっています。さらに、クリーンラベル製品に対する消費者の関心の高まりが、味覚調整剤市場の成長を促進すると予測されます。消費者の嗜好の変化や可処分所得の増加も、味覚調整剤市場の大きな促進要因です。
しかし、複雑な法律、規制、副作用の可能性、原材料価格の高騰と変動、知識不足が、分析期間中の味覚調整剤の世界市場の成長を阻害しています。さらに、主要市場参入企業が革新的な風味や食感を持つ製品を継続的に発売していることが、予測期間中に市場参入企業に新たな機会を提供しています。
味覚調整剤の成長を促進する主な要因の一つは、飲食品業界からの高い需要です。飲食品業界は、製品の機能性、食感、味を維持しながら、クリーンラベルの低糖、低カロリー、低ナトリウム製品を見つけるために常に革新しています。味覚調整剤は、ペストリーや肉類からスープ、ソース、ベーカリー製品、飲料、ドレッシングに至るまで、様々な料理カテゴリーで採用されています。そのため、クリーンラベルで保存が効き、美味しい食品に対する需要の高まりが、味覚調整剤の需要を世界的に牽引しています。
最近の国際食品情報評議会の世論調査によると、消費者の10人中3人が栄養成分表示の「総糖質」情報を優先し、5人に1人近くが製品ラベルに「加糖」を求めています。砂糖を避ける人が増えれば増えるほど、低糖質食品へのニーズも高まる。ある種の味覚調整剤は、製品の味に影響を与えることなく糖質を30%削減できるため、低糖質製品の需要はさらに市場を拡大すると思われます。また、肥満、糖尿病、メタボリックシンドロームの患者数の増加と消費者の意識の向上が、味覚調整剤の積極的な拡大をもたらしています。IDFによると、糖尿病は2021年に5億3,700万人に影響を及ぼしています。予測によると、この数字は2030年までに6億4,300万人、2045年までに7億8,300万人に増加する見込みです。5億4,100万人が2型糖尿病を発症するリスクがあります。
アジア太平洋地域は、味覚調整剤市場において大きなシェアを占めると予測されています。この地域は、消費者の健康意識の拡大、都市化の進展、可処分所得の増加により、予測期間を通じて急速な拡大を遂げるでしょう。味覚調整剤はインドや中国などの新興市場で高い需要があります。この地域の市場は、確立された飲食品産業の存在によって拡大しています。この地域の市場は、食習慣の変化と低カロリー製品や飲料の需要の高まりによって拡大しています。さらに、IFF、Sensient、DSM Kerry Inc Synergy Flavors.などの主要市場プレイヤーの普及も、この地域における味覚調整剤の成長に拍車をかけています。革新的なフレーバーを使った様々な製品の発売も、予測期間中の成長に拍車をかけています。
Taste modulators improve the flavor and taste of goods with lower calorie content. Sweetness boosters, salt reducers, and bitterness blockers are the most often used modulators. Tastemakers play a significant role in food formulation and flavor enhancement. They are also known as flavor enhancers, masking agents, bitterness blockers, sugar extenders, and salt replacers.
Taste modulators are employed in various food and beverages such as snacks, baked goods, processed foods, drinks, ready-to-eat products, etc. Thus, growing consumer demand for processed and convenience foods is a major factor driving the global market during the analysis period. Rising demand for low-caloric, sugar-free, low-sodium products is driving the global taste modulator's market expansion. Furthermore, growing consumer interest in clean-label products is projected to drive growth in the taste modulators market. Changing consumer preferences and rising disposable income are also significant drivers of the market for taste modulators.
However, complex laws, restrictions, possible side effects, high & volatile prices of raw materials, and a lack of knowledge obstruct the growth of the global market for taste modulators during the analysis period. Moreover, a continuous product launched by key market players with innovative flavors and textures is providing new opportunities to market participants during the forecast period.
One of the primary factors driving the growth of taste modulators is their high demand from the food and beverage industry. The food and beverage industry is constantly innovating to find clean-label low sugar, low-calorie, and low-sodium products while retaining the product's functionality, texture, and taste. Taste modulators are employed in various cuisine categories ranging from pastries and meats to soups, sauces, bakery goods, beverages, and dressings. Therefore growing demand for clean-label, shelf-stable, and delicious food products is driving the demand for taste modulators globally.
According to a recent International Food Information Council poll, three out of ten consumers prioritize "Total Sugars" information on the Nutrition Facts label, while nearly one in five seek "Added Sugars" on product labels. As the number of individuals who avoid sugar rises, so will the need for low-sugar solutions. Since certain taste modulators can reduce sugar by 30% without affecting the taste of the product, the demand for low-sugar products will expand the market even further. Moreover, an increasing number of cases of obesity, diabetes, and metabolic syndrome, along with improved consumer awareness, has resulted in a positive expansion of taste modulators. Diabetes has affected 537 million people in 2021, according to the IDF. According to forecasts, this figure is expected to rise to 643 million by 2030 and 783 million by 2045. 541 million people are at risk of developing type 2 diabetes.
Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in taste modulators. This region will experience rapid expansion throughout the projection period due to expanding consumer health consciousness, greater urbanization, and rising disposable income. Taste modulators are in high demand in rising markets such as India and China. This region's market is expanding due to the presence of a well-established food & beverage industry. This region's market is expanding due to changing eating habits and rising demand for low-calorie products and drinks. In addition, the prevalence of key market players such as IFF, Sensient, DSM Kerry Inc Synergy Flavors., is also spurring the growth of taste modulators in this region. Various product launches with innovative flavors are also spurring growth during the forecast period.