表紙:味覚調整剤市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
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1302946

味覚調整剤市場-2023年から2028年までの予測

Taste Modulators Market - Forecasts from 2023 to 2028


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英文 134 Pages
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味覚調整剤市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 134 Pages
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概要

味覚調整剤市場は、2021年の市場規模65億8,300万米ドルからCAGR 10.97%で成長し、2028年には136億4,400万米ドルに達すると予測されています。

味覚調整剤は、低カロリーの商品の風味や味を改善します。甘味増強剤、減塩剤、苦味遮断剤が最もよく使用される調整剤です。テーストメーカーは食品の調合や風味増強において重要な役割を果たします。これらはまた、風味増強剤、マスキング剤、苦味ブロッカー、糖延長剤、塩代替剤としても知られています。

味覚調整剤は、スナック菓子、焼き菓子、加工食品、飲料、調理済み製品など様々な飲食品に使用されています。したがって、加工食品や簡便食品に対する消費者の需要の高まりが、分析期間中の世界市場を牽引する主要因となっています。低カロリー、無糖、減塩製品に対する需要の高まりが、味覚修飾剤の世界市場拡大の原動力となっています。さらに、クリーンラベル製品に対する消費者の関心の高まりが、味覚調整剤市場の成長を促進すると予測されます。消費者の嗜好の変化や可処分所得の増加も、味覚調整剤市場の大きな促進要因です。

しかし、複雑な法律、規制、副作用の可能性、原材料価格の高騰と変動、知識不足が、分析期間中の味覚調整剤の世界市場の成長を阻害しています。さらに、主要市場参入企業が革新的な風味や食感を持つ製品を継続的に発売していることが、予測期間中に市場参入企業に新たな機会を提供しています。

飲食品への需要の高まりが、味覚調整剤の需要を増大させています。

味覚調整剤の成長を促進する主な要因の一つは、飲食品業界からの高い需要です。飲食品業界は、製品の機能性、食感、味を維持しながら、クリーンラベルの低糖、低カロリー、低ナトリウム製品を見つけるために常に革新しています。味覚調整剤は、ペストリーや肉類からスープ、ソース、ベーカリー製品、飲料、ドレッシングに至るまで、様々な料理カテゴリーで採用されています。そのため、クリーンラベルで保存が効き、美味しい食品に対する需要の高まりが、味覚調整剤の需要を世界的に牽引しています。

最近の国際食品情報評議会の世論調査によると、消費者の10人中3人が栄養成分表示の「総糖質」情報を優先し、5人に1人近くが製品ラベルに「加糖」を求めています。砂糖を避ける人が増えれば増えるほど、低糖質食品へのニーズも高まる。ある種の味覚調整剤は、製品の味に影響を与えることなく糖質を30%削減できるため、低糖質製品の需要はさらに市場を拡大すると思われます。また、肥満、糖尿病、メタボリックシンドロームの患者数の増加と消費者の意識の向上が、味覚調整剤の積極的な拡大をもたらしています。IDFによると、糖尿病は2021年に5億3,700万人に影響を及ぼしています。予測によると、この数字は2030年までに6億4,300万人、2045年までに7億8,300万人に増加する見込みです。5億4,100万人が2型糖尿病を発症するリスクがあります。

アジア太平洋地域は、予測期間中、世界の味覚調整剤市場で大きなシェアを占めると予測されています。

アジア太平洋地域は、味覚調整剤市場において大きなシェアを占めると予測されています。この地域は、消費者の健康意識の拡大、都市化の進展、可処分所得の増加により、予測期間を通じて急速な拡大を遂げるでしょう。味覚調整剤はインドや中国などの新興市場で高い需要があります。この地域の市場は、確立された飲食品産業の存在によって拡大しています。この地域の市場は、食習慣の変化と低カロリー製品や飲料の需要の高まりによって拡大しています。さらに、IFF、Sensient、DSM Kerry Inc Synergy Flavors.などの主要市場プレイヤーの普及も、この地域における味覚調整剤の成長に拍車をかけています。革新的なフレーバーを使った様々な製品の発売も、予測期間中の成長に拍車をかけています。

市場動向:

  • 2022年7月、ドイツの酵母製造会社Ohly社は、植物由来の食品機能性を有する3つのカーボンニュートラル成分を発表しました。これらの成分は、菜食主義者向けのPlant Protein Taste Toolboxソリューションの一部です。Flav-R-Maxは、新規のカーボンニュートラル天然酵母味覚調整剤で、強いうま味のインパクトを持ち、植物性タンパク質のオフノートを隠します。また、代用肉の塩分低減にも使用できます。
  • 2022年5月、フレーバーケムはTaste Mod Sweetを発表しました。この味覚調整剤は、味や栄養を犠牲にすることなく飲料用途の甘味を増強し、同社の減糖飲料の甘味を増強するために配合されています。Taste Mod Sweetは様々な飲料用途やpHレベルで効果を発揮します。ビーガン、コーシャー、非遺伝子組み換えで、"ナチュラルフレーバー"と表示することができます。
  • 2021年11月、味覚と栄養の世界的リーディングカンパニーであるケリーは、米国飲料業界初の有機認定甘味調整剤であるテイストセンスTMスイート・オーガニック・サーティファイドを発売しました。この斬新な味覚調整剤は、オーガニック認証飲料に様々な用途があり、傑出した口当たりとバランスの取れた風味を持つすっきりとした甘味を提供します。この味覚調整剤は、スパークリングウォーター、低・無糖飲料、機能性飲料、エネルギー飲料、高・低ABVアルコール飲料にも使用できます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界の味覚調整剤市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 甘味調整剤
  • 塩味調整剤
  • 脂肪調整剤

第6章 世界の味覚調整剤市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品
    • ベーカリー・菓子類製品
    • 乳製品
    • スナック・セイボリー製品
    • 肉製品
    • その他
  • 飲料
    • アルコール飲料
    • ノンアルコール飲料

第7章 世界の味覚調整剤市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • DSM N.V
  • International Flavors & Fragrances Inc
  • Sensient Technologies Corporation
  • The Flavor Factory
  • Kerry Inc
  • Givaudan
  • Ingredion Incorporated
  • Flavorchem Corporation
  • Firmenich
  • Synergy Flavors
目次
Product Code: KSI061615258

The taste modulators market is expected to grow at a CAGR of 10.97% from a market size of US$6.583 billion in 2021 to reach US$13.644 billion in 2028.

Taste modulators improve the flavor and taste of goods with lower calorie content. Sweetness boosters, salt reducers, and bitterness blockers are the most often used modulators. Tastemakers play a significant role in food formulation and flavor enhancement. They are also known as flavor enhancers, masking agents, bitterness blockers, sugar extenders, and salt replacers.

Taste modulators are employed in various food and beverages such as snacks, baked goods, processed foods, drinks, ready-to-eat products, etc. Thus, growing consumer demand for processed and convenience foods is a major factor driving the global market during the analysis period. Rising demand for low-caloric, sugar-free, low-sodium products is driving the global taste modulator's market expansion. Furthermore, growing consumer interest in clean-label products is projected to drive growth in the taste modulators market. Changing consumer preferences and rising disposable income are also significant drivers of the market for taste modulators.

However, complex laws, restrictions, possible side effects, high & volatile prices of raw materials, and a lack of knowledge obstruct the growth of the global market for taste modulators during the analysis period. Moreover, a continuous product launched by key market players with innovative flavors and textures is providing new opportunities to market participants during the forecast period.

The growing demand for food & beverage products is augmenting the demand for taste modulators.

One of the primary factors driving the growth of taste modulators is their high demand from the food and beverage industry. The food and beverage industry is constantly innovating to find clean-label low sugar, low-calorie, and low-sodium products while retaining the product's functionality, texture, and taste. Taste modulators are employed in various cuisine categories ranging from pastries and meats to soups, sauces, bakery goods, beverages, and dressings. Therefore growing demand for clean-label, shelf-stable, and delicious food products is driving the demand for taste modulators globally.

According to a recent International Food Information Council poll, three out of ten consumers prioritize "Total Sugars" information on the Nutrition Facts label, while nearly one in five seek "Added Sugars" on product labels. As the number of individuals who avoid sugar rises, so will the need for low-sugar solutions. Since certain taste modulators can reduce sugar by 30% without affecting the taste of the product, the demand for low-sugar products will expand the market even further. Moreover, an increasing number of cases of obesity, diabetes, and metabolic syndrome, along with improved consumer awareness, has resulted in a positive expansion of taste modulators. Diabetes has affected 537 million people in 2021, according to the IDF. According to forecasts, this figure is expected to rise to 643 million by 2030 and 783 million by 2045. 541 million people are at risk of developing type 2 diabetes.

Asia Pacific is anticipated to hold a significant share of the global taste modulators market during the forecast period.

Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in taste modulators. This region will experience rapid expansion throughout the projection period due to expanding consumer health consciousness, greater urbanization, and rising disposable income. Taste modulators are in high demand in rising markets such as India and China. This region's market is expanding due to the presence of a well-established food & beverage industry. This region's market is expanding due to changing eating habits and rising demand for low-calorie products and drinks. In addition, the prevalence of key market players such as IFF, Sensient, DSM Kerry Inc Synergy Flavors., is also spurring the growth of taste modulators in this region. Various product launches with innovative flavors are also spurring growth during the forecast period.

Market Developments:

  • In July 2022, Ohly, a German yeast manufacturing company, introduced three carbon-neutral components with plant-based food product functionality. The components are part of the Plant Protein Taste Toolbox solutions aimed toward vegan diets. Flav-R-Max, a novel carbon-neutral natural yeast flavor modifier, has a strong umami impact and hides the off-notes of plant proteins. It can also be used to reduce the salt content of meat substitutes.
  • In May 2022, Flavorchem introduced Taste Mod Sweet. This taste modulator is formulated to enhance the sweetness in beverage applications without sacrificing taste or nutrition and enhancing the sweetness of their reduced-sugar drinks. Taste Mod Sweet is effective in various beverage applications and pH levels. It's vegan, kosher, and non-GMO and can be labeled "natural flavor."
  • In November 2021, Kerry, the world's leading taste and nutrition firm, released TastesenseTM Sweet Organic Certified, the first organic-certified sweet modulator for the US beverage industry. This novel taste modulator has various uses for Organic Certified drinks, providing a clean, sweet taste with outstanding mouthfeel and a balanced flavor profile. This taste modulator can also be used in sparkling water, low- or no-sugar beverages, functional and energy drinks, and alcoholic beverages with high and low ABV.

Market Segmentation:

By Type

  • Sweet Modulators
  • Salt Modulators
  • Fat Modulators

By Application

  • Food
  • Bakery and Confectionery Products
  • Dairy Products
  • Snacks & Savory Products
  • Meat Products
  • Others
  • Beverage
  • Alcoholic Beverages
  • Non-Alcoholic Beverages

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL TASTE MODULATORS MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Sweet Modulators
  • 5.3. Salt Modulators
  • 5.4. Fat Modulators

6. GLOBAL TASTE MODULATORS MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food
    • 6.2.1. Bakery and Confectionery Products
    • 6.2.2. Dairy Products
    • 6.2.3. Snacks & Savory Products
    • 6.2.4. Meat Products
    • 6.2.5. Others
  • 6.3. Beverage
    • 6.3.1. Alcoholic Beverages
    • 6.3.2. Non-Alcoholic Beverages

7. GLOBAL TASTE MODULATORS MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. DSM N.V
  • 9.2. International Flavors & Fragrances Inc
  • 9.3. Sensient Technologies Corporation
  • 9.4. The Flavor Factory
  • 9.5. Kerry Inc
  • 9.6. Givaudan
  • 9.7. Ingredion Incorporated
  • 9.8. Flavorchem Corporation
  • 9.9. Firmenich
  • 9.10. Synergy Flavors