表紙:フレーバー・フレグランス市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1295407

フレーバー・フレグランス市場-2023年から2028年までの予測

Flavors and Fragrances Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 138 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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フレーバー・フレグランス市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

フレーバー・フレグランス市場は、2021年の303億2,300万米ドルから2028年には425億3,200万米ドルへと、CAGR 4.95%で成長すると予測されています。

中国やインドのような新興国における人口拡大と可処分所得の増加が、パーソナルケアと化粧品の需要を牽引しています。さらに、先進国と新興国の両方で維持されている多忙な生活様式は、加工食品と飲食品の需要を引き続き押し上げ、したがってフレーバー・フレグランスの必要性を増大させると予測されています。しかし、サプライ・チェーンの困難による原材料コストの上昇が市場に影響を与えています。例えば、2022年3月17日、Intercontinental Flavours &Perfumes Inc.は、フレーバー・フレグランスソリューションの大幅な値上げを実施すると発表しました。

促進要因

インスタント食品への嗜好の高まり

フレーバー・フレグランス市場の成長を牽引しているのは、調理に時間がかからない簡便食品に対する消費者の嗜好の高まりです。フレーバー・フレグランスは、味や保存性を向上させるためにインスタント食品に頻繁に使用されています。働く女性の増加と相まって、多忙なライフスタイルがインスタント食品の需要を押し上げています。

2020年3月にCurrent Journal of Applied Science and Technologyに掲載された研究によると、働く女性の大多数(およそ41.7%)が食費全体の30%以上をインスタント食品に費やしているのに対し、そうでない女性(55%)は10%以上をインスタント食品に費やしているに過ぎず、働く女性の方がインスタント食品を頻繁に利用していることがわかる。したがって、消費者のインスタント食品志向の高まりにより、フレーバー・フレグランスの需要は予測期間中に拡大すると予想されます。

都市化の進展

都市化は飲食品産業の拡大をもたらし、フレーバー・フレグランスの需要を生み出しています。Chipotleのようなファスト・カジュアル・チェーンは、大胆で個性的な味を好む都市部の消費者の嗜好を利用し、コリアンダー、ライム、スモーキー・スパイスのような香り高い食材を取り入れて、都市部中心のメニューで味覚体験を高めています。

市場動向:

  • 2022年6月、BASF Aroma Ingredientsは、BASFの各種アロマ原料の閲覧を容易にする新しいデジタル・プラットフォーム、バーチャル・アロマ・アシスタントを導入しました。新しいバーチャルアロマアシスタントは、環境に優しい製品、技術的進歩、合理化された手順を求める顧客の要望に応えるという同社のコミットメントを示すものです。
  • さらに、インターナショナル・フレーバー & フレグランス社は、2021年2月にデュポン社のニュートリション& バイオサイエンス社と262億米ドルで合併したことを発表しました。これにより、同社はデュポン社のプロバイオティクス、酵素、食品保護能力を食品フレーバー・フレグランス事業と組み合わせることが可能になっています。
  • 米国に本社を置くフレーバー・フレグランスメーカーのインターナショナル・フレーバーズ&フレグランス社は、2021年7月に北米で「GUARDIAN Chelox 30 C」を発売しました。リーズナブルな価格の天然フレーバーで、複数の用途に使用できます。
  • さらに2021年7月、センシエント・ソリューションズ・コーポレーションは、飲料、食品、栄養補助食品市場にフレーバー・フレグランスソリューションを提供するフレーバー・ソリューションズ社を買収しました。

こうした新興国の動向は、フレーバー・フレグランス市場成長のさらなる促進要因として作用しています。

飲食品は主要セグメントです。

用途別では、フレーバー・フレグランス市場は飲食品、医薬品、化粧品、パーソナルケア、家庭用品、その他に分けられます。フレーバー・フレグランス市場は、乳製品、スナック菓子、ベーカリーなどの食品における風味増強剤の使用量の増加により、大きく成長すると推定されます。フレーバー・フレグランスは、製品の香りの安定性を高め、顧客が求める風味を加えるためにベーカリーで使用されます。ライフスタイルの変化による加工食品やインスタント食品の需要の増加も、フレーバー・フレグランスの需要を高めています。

フレーバー・フレグランスは、清涼飲料水やエナジードリンクの刺激効果を高める飲料加工にも応用されています。RTD飲料の需要の増加は、これらの飲料を製造するフレーバー・フレグランスの需要を押し上げると予想されます。コカ・コーラは世界最大の飲料メーカーのひとつであり、製品の品質と味を向上させ、刺激的な効果を高めるために、ほぼすべての製品にフレーバー・フレグランスを使用しています。同社の純営業収益は、2021年から2022年にかけてほぼ7%の伸びを示しています。

地域別の洞察

北米は、オーガニック製品やクリーンラベル製品の人気の高まり、飲食品やパーソナルケアなど様々な産業での用途の拡大、消費者の感覚的体験への嗜好の高まりが追い風となっています。同時に、欧州市場は、天然素材や持続可能な素材への需要の高まり、可処分所得の増加、世界の料理動向の影響、パーソナルケアや家庭用品におけるフレーバー・フレグランスの使用拡大などを背景に、大きなシェアを占めると予想されます。アジア太平洋地域は、人口の増加、都市化、消費者のライフスタイルの変化、便利な食品やパーソナルケア製品への需要の高まりによって推進されると予測されます。

北米市場の洞察

この地域市場はさらに米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国は、ユニークで革新的な味覚体験に対する消費者の強い嗜好、ナチュラルでクリーンラベルの製品に対する需要の増加、飲食品産業の拡大により、この市場で最大のシェアを占めています。

米国の消費者は斬新で刺激的な風味を求め、飲食品に幅広いフレーバー・フレグランスを求める傾向にあります。これには、進化する消費者の嗜好に応えるためのエキゾチック・フルーツ、フュージョンフレーバー、型にはまらない組み合わせへの需要が含まれます。米国では都市人口の増加により、多様なフレーバー・フレグランスに対する需要が高まっています。例えば、多文化都市コミュニティの台頭は、特定の文化的嗜好に対応するために、メキシコのスパイスや中東の沈香ベース香水など、ユニークな民族的フレーバー・フレグランスの市場を創出しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析

第5章 フレーバー・フレグランス市場:形態別

  • イントロダクション
  • 天然
  • 合成

第6章 フレーバー・フレグランス市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • フレーバー
  • フレグランス

第7章 フレーバー・フレグランス市場:原材料別

  • イントロダクション
  • エッセンシャルオイル
  • 芳香剤
  • その他

第8章 フレーバー・フレグランス市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
  • 医薬品
  • 化粧品・パーソナルケア
  • 家庭用品
  • その他

第9章 フレーバー・フレグランス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 形態別
    • タイプ別
    • 原材料別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 形態別
    • タイプ別
    • 原材料別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 形態別
    • タイプ別
    • 原材料別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 形態別
    • タイプ別
    • 原材料別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 形態別
    • タイプ別
    • 原材料別
    • 用途別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第11章 企業プロファイル

  • Givaudan
  • International Flavors and Fragrances(IFF)
  • Symrise AG
  • Robertet Group
  • Sensient Technologies
  • DSM
  • Takasago International Corp
  • T. Hasegawa Co., Ltd.
  • Mane
  • Archer Daniel Midland Company
  • Solvay S.A.(Belgium)
  • BASF SE
目次
Product Code: KSI061610055

The flavors and fragrances market is predicted to grow at a CAGR of 4.95% from US$30.323 billion in 2021 to US$42.532 billion by 2028.

Population expansion and rising disposable income in emerging nations like China and India are driving the demand for personal care and cosmetic products. Additionally, it is projected that the hectic lifestyle patterns maintained in both developed and emerging nations will continue boosting the demand for processed foods & beverages, hence augmenting the need for flavors. However, the rising cost of raw materials due to supply chain difficulties has impacted the market. For instance, on March 17, 2022, Intercontinental Flavours & Perfumes Inc. announced that it would implement extensive pricing hikes for flavors & fragrance solutions.

Drivers:

Rising preference for convenience foods

The flavors and fragrances market growth is being driven by consumers' rising preference for convenience foods which takes less time to prepare. Flavors and fragrances are frequently used in convenience food items to improve their taste and shelf life. Growing hectic lifestyle coupled with an increase in the working women population has boosted the demand for convenience food products.

A study published in the Current Journal of Applied Science and Technology in March 2020 claims that the majority of working women-roughly 41.7%-spent more than 30% of their entire food budget on convenience foods, while only 55% of non-working women-or 55%-spent more than 10%-indicating that working women use convenience foods more frequently. Therefore, it is anticipated that demand for flavors and fragrances will expand during the projection period due to consumers' growing preference for convenience foods.

The growing rate of urbanization

Urbanization has led to the expansion of the food and beverage industry, creating a demand for flavors and fragrances. Fast-casual chains like Chipotle have capitalized on urban consumers' preference for bold and distinctive flavors, incorporating fragrant ingredients like cilantro, lime, and smoky spices to enhance the taste experience in their urban-centric menus.

Market Developments:

  • In June 2022, BASF Aroma Ingredients introduced Virtual Aroma Assistants, a new digital platform that makes it easier to browse BASF's array of Aroma Ingredients. The new Virtual Aroma Assistants demonstrate their commitment to meeting customer demand for environmentally friendly products, technological advancements, and streamlined procedures.
  • Additionally, International Flavors & Fragrances Inc announced its merger with DuPont's Nutrition & Biosciences for $26.2 billion in February 2021, which has enabled the company to combine the probiotics, enzymes, and food protection capabilities of Dupont with its food flavors and fragrances business.
  • International Flavors & Fragrances, Inc., a flavor and fragrance producer with headquarters in the USA, introduced GUARDIAN Chelox 30 C in North America in July 2021. It is a reasonably priced, all-natural flavor with multiple uses.
  • Additionally, in July 2021, Sensient Solutions Corporation acquired Flavour Solutions, Inc., which offers flavors and fragrance solutions to the beverage, food, and nutraceutical markets.

These developments are acting as an additional driving factor for the flavors and fragrances market growth.

Food & beverages is a key segment.

By application, the flavors and fragrances market can be divided into food & beverages, pharmaceutical, cosmetic, and personal care, household care, and others. The flavors and fragrances market is estimated to grow significantly due to the increased usage of flavor enhancers in food products such as dairy products, snacks, bakeries, etc. Flavors and fragrances are used in bakeries to increase the stability of product aroma and add flavors that are demanded by customers. The rise in demand for packaged and convenience food products due to changing lifestyles has also increased the demand for flavors and fragrances.

Flavors and fragrances also find applicability in beverage processing, where they enhance the stimulating effects of soft drinks & energy drinks. The increase in demand for ready-to-drink beverages is expected to boost the demand for flavors and fragrances to produce these beverages. Coca-Cola is considered one of the largest beverage manufacturers in the world, and the company uses flavors and fragrances in almost all its offerings to enhance the quality and taste of its products and increase their stimulating effects. The company has seen a growth in its net operating revenues of almost 7% from 2021 to 2022.

Regional Insights.

North America is fueled by the rising popularity of organic and clean-label products, expanding applications in various industries, including food and beverages and personal care, coupled with the growing preference for sensory experiences among consumers. Simultaneously, the European market is expected to hold a significant share fueled by the increasing demand for natural and sustainable ingredients, rising disposable income, the influence of global culinary trends, and the expanding use of fragrances in personal care and household products. The Asia Pacific region is projected to be propelled by a rising population, urbanization, changing consumer lifestyles, and the growing demand for convenience foods and personal care products.

North American Market Insight:

The regional market has been further segmented into the United States, Canada, and Mexico. The USA holds the largest share of this market owing to the strong consumer preference for unique and innovative taste experiences, the increasing demand for natural and clean-label products, and the expanding food and beverage industry.

Consumers in the US are seeking novel and exciting flavor profiles, driving the need for a wide range of flavors and fragrances in food and beverage products. This includes the demand for exotic fruits, fusion flavors, and unconventional combinations to cater to evolving consumer preferences. The growing urban population in the United States has led to an increased demand for diverse flavors and fragrances. For example, the rise of multicultural urban communities has created a market for unique ethnic flavors and fragrances, such as Mexican spices or Middle Eastern oud-based perfumes, to cater to specific cultural preferences.

Market Segmentation:

By Form

  • Natural
  • Synthetic

By Type

  • Flavors
  • Fragrance

By Raw Materials

  • Essential Oils
  • Aroma Chemicals
  • Others

By Application

  • Food & Beverages
  • Pharmaceutical
  • Cosmetic and Personal care
  • Household Care
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
    • 4.3.6. Industry Value Chain Analysis

5. FLAVORS AND FRAGRANCES MARKET BY FORM

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Natural
  • 5.3. Synthetic

6. FLAVORS AND FRAGRANCES MARKET BY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Flavors
  • 6.3. Fragrances

7. FLAVORS AND FRAGRANCES MARKET BY RAW MATERIAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Essential Oils
  • 7.3. Aroma Chemicals
  • 7.4. Others

8. FLAVORS AND FRAGRANCES MARKET BY APPLICATION

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Food & Beverages
  • 8.3. Pharmaceutical
  • 8.4. Cosmetic and Personal care
  • 8.5. Household Care
  • 8.6. Others

9. FLAVORS AND FRAGRANCES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Form
    • 9.2.2. By Type
    • 9.2.3. By Raw Material
    • 9.2.4. By Application
    • 9.2.5. By Country
    • 9.2.5.1. USA
    • 9.2.5.2. Canada
    • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Form
    • 9.3.2. By Type
    • 9.3.3. By Raw Material
    • 9.3.4. By Application
    • 9.3.5. By Country
    • 9.3.5.1. Brazil
    • 9.3.5.2. Argentina
    • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Form
    • 9.4.2. By Type
    • 9.4.3. By Raw Material
    • 9.4.4. By Application
    • 9.4.5. By Country
    • 9.4.5.1. United Kingdom
    • 9.4.5.2. Germany
    • 9.4.5.3. France
    • 9.4.5.4. Italy
    • 9.4.5.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Form
    • 9.5.2. By Type
    • 9.5.3. By Raw Material
    • 9.5.4. By Application
    • 9.5.5. By Country
    • 9.5.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.5.2. Israel
    • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Form
    • 9.6.2. By Type
    • 9.6.3. By Raw Material
    • 9.6.4. By Application
    • 9.6.5. By Country
    • 9.6.5.1. China
    • 9.6.5.2. Japan
    • 9.6.5.3. India
    • 9.6.5.4. South Korea
    • 9.6.5.5. Indonesia
    • 9.6.5.6. Thailand
    • 9.6.5.7. Taiwan
    • 9.6.5.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Vendor Competitiveness Matrix

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Givaudan
  • 11.2. International Flavors and Fragrances (IFF)
  • 11.3. Symrise AG
  • 11.4. Robertet Group
  • 11.5. Sensient Technologies
  • 11.6. DSM
  • 11.7. Takasago International Corp
  • 11.8. T. Hasegawa Co., Ltd.
  • 11.9. Mane
  • 11.10. Archer Daniel Midland Company
  • 11.11. Solvay S.A. (Belgium)
  • 11.12. BASF SE