表紙:ヨーグルトの世界市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1295355

ヨーグルトの世界市場-2023年から2028年までの予測

Global Yogurt Market - Forecasts from 2023 to 2028


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英文 170 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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ヨーグルトの世界市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
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概要

ヨーグルト市場は、2021年の1,408億1,900万米ドルから2028年には1,854億8,400万米ドルへとCAGR 4.01%で成長すると予測されています。

ヨーグルト市場は、低カロリー、高タンパク質、ヘルシーなスイーツへの需要が世界的に高まっていることから成長しています。さらに、乳糖不耐症の人々の増加により、世界的に無乳糖ヨーグルトの販売が増加しています。これは、ヨーグルトを摂取することの利点に対する一般消費者の意識の高まりとともに、市場に好影響を与えています。さらに、ヨーグルトはオフラインやオンラインの流通チャネルを通じて広く入手可能であり、事業投資家に有利な成長機会を提供しています。さらに、ヨーグルトの消費は、免疫機能の改善、2型糖尿病や肺がんの発症リスクの低下、骨粗鬆症の予防、体重減少の促進などの可能性があることから増加しています。

プロバイオティクス製品に対する需要の高まりがヨーグルト消費を加速させています。

プロバイオティクス食品の需要は、世界中の様々な消費者グループの間で消化器系疾患の頻度が増加していることが背景にあります。その利点から、消費者はプロバイオティクス食品が医薬品治療の簡単な代替品になると考えています。最も人気のあるプロバイオティクス食品はヨーグルトで、様々なフレーバーがあり、スプーンでも飲める。プロバイオティクス製品業界を牽引しているのは、消化器系の健康を促進するアイテムに対する顧客の嗜好が着実に高まっていることです。その結果、ヨーグルトは現在、プロバイオティクス市場の売上のかなりの部分を占めています。市場を牽引しているのは、若い世代におけるプロバイオティクスの受け入れ拡大、その健康効果に関する知識の向上、高齢者数の増加です。例えば、国際プロバイオティクス協会(IPA)によると、ダノンのブランドであるシルクが2021年8月に発売したココナッツミルクベースのギリシャ風ココナッツヨーグルトのように、プロバイオティクス・ヨーグルトの人気が高まるにつれて、チョバーニ、ベガプロテイン、シルク、アクティブなどの大手ブランドが乳製品フリーのプロバイオティクス・ヨーグルトを市場に投下しています。これによりダノンの売上収益も増加しており、例えば2021年の企業レポートによると、売上高は2020年の128億2300万ユーロから2021年には130億9000万ユーロに増加しています。

乳製品フリーヨーグルトの需要は依然として高いです。

米国連邦政府が運営する国立医学図書館によると、2022年4月現在、乳糖不耐症は成人の間で非常に蔓延しています。20歳までに約3,000万人の米国人の成人が乳糖不耐症です。予測期間中、乳糖不使用製品の消費量が多いため、非乳製品の需要は拡大し続けると思われます。このため、米国食品医薬品局(US FDA)は、ビーガンヨーグルトやその他の植物性製品を含む、さまざまな乳製品代替品の生産における技術革新を奨励する計画を立てた。また、欧州委員会は、代替乳の加工における生産性を高めるための適切な勧告を生産者に提供しようとしました。

市場セグメンテーションは、流通チャネルによってオンラインとオフラインに区分されます。ヨーグルトのオンライン流通チャネルは、eコマース・プラットフォームの普及とその利便性により、近年著しい成長を遂げています。ヨーグルトのオフライン流通チャネルには、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店が含まれます。このチャネルは、スーパーマーケットとハイパーマーケットが大きな市場シェアを占めており、ヨーグルト製品の流通チャネルとして極めて優位性を保っています。オフラインの流通チャネルは、消費者が購入前に製品を実際に確認でき、すぐに満足できるという利点があります。また、オフラインの流通チャネルは、メーカーが製品を陳列し、店頭での販売促進やキャンペーンを通じて新たな消費者を惹きつけるためのプラットフォームを提供します。

北米のヨーグルト市場は、ヨーグルト産業に大きく貢献しています。

地域別に見ると、ヨーグルト市場は北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカに分析されています。近年、消費者の健康志向の高まりと、便利で栄養価が高く万能な食品としてのヨーグルトの人気上昇により、市場は安定した成長を遂げています。北米のヨーグルト市場は、様々なヨーグルトのフレーバー、タイプ、ブランドを提供しています。このような選択肢の豊富さが、消費者が新しく革新的なフレーバーや製品を求めるようになり、市場の成長を後押ししています。

市場動向:

  • Plant Veda Foods Ltd.の新製品「PlantGurt」が2021年11月に発売されました。PlantGurtの製造には、リーンな植物性タンパク質と天然素材のみが使用されています。低脂肪のヴィーガンヨーグルトは血糖値の維持に役立ち、肥満、脳卒中、コレステロール、がんのリスクを低下させるため、今後数年間の市場成長に拍車をかける可能性があり、慢性疾患の有病率の上昇がその売上に好影響を与えています。
  • ラクタリス・インドは2021年8月、タンパク質が豊富なヨーグルト飲料「ラセトル・ターボ」を発売しました。マンゴー味とストロベリー味があります。
  • ダノンは2020年に乳製品フリーのヨーグルト飲料ラインを発売し、乳製品を使用せずに滑らかでクリーミーな食感を提供し、乳製品フリー市場への参入を急いでいます。
  • 2023年3月、オーガニックココナッツベースの食品・飲料分野のパイオニアであるHarmless Harvest社は、乳製品フリーのヨーグルト代替製品のシングル・サーブおよびマルチ・サーブの新鮮なリパッケージ製品ラインを発表しました。
  • 2023年2月、So Delicious Dairy Free社は、0g加糖ココナッツミルクヨーグルトの新製品を発売しました。ココナッツ、ストロベリー、バニラ、ブルーベリーの4種類のフレーバーがあるこの代用ヨーグルトは、オーガニックココナッツを使用し、乳製品、余分な糖分、その他の人工甘味料は使用していません。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ヨーグルトの世界市場:形態別

  • イントロダクション
  • 食用ヨーグルト
  • 飲用ヨーグルト

第6章 ヨーグルトの世界市場:原料別

  • イントロダクション
  • 乳製品ベースヨーグルト
  • 乳製品フリーヨーグルト

第7章 ヨーグルトの世界市場:フレーバー別

  • イントロダクション
  • プレーンヨーグルト
  • フレーバーヨーグルト

第8章 ヨーグルトの世界市場:パッケージ別

  • イントロダクション
  • カップ
  • パウチ
  • ボトル
  • その他

第9章 ヨーグルトの世界市場:脂肪含有量別

  • イントロダクション
  • 通常
  • 低脂肪
  • 無脂肪

第10章 ヨーグルトの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第11章 ヨーグルトの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 北米のヨーグルト市場:形態別
    • 北米のヨーグルト市場:原料別
    • 北米のヨーグルト市場:フレーバー別
    • 北米のヨーグルト市場:パッケージ別
    • 北米のヨーグルト市場:脂肪含有量別
    • 北米のヨーグルト市場:流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 南米のヨーグルト市場:形態別
    • 南米のヨーグルト市場:原料別
    • 南米のヨーグルト市場:フレーバー別
    • 南米のヨーグルト市場:パッケージ別
    • 南米のヨーグルト市場:脂肪含有量別
    • 南米のヨーグルト市場:流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 欧州のヨーグルト市場:形態別
    • 欧州のヨーグルト市場:原料別
    • 欧州のヨーグルト市場:フレーバー別
    • 欧州のヨーグルト市場:パッケージ別
    • 欧州のヨーグルト市場:脂肪含有量別
    • 欧州のヨーグルト市場:流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカのヨーグルト市場:形態別
    • 中東・アフリカのヨーグルト市場:原料別
    • 中東・アフリカのヨーグルト市場:フレーバー別
    • 中東・アフリカのヨーグルト市場:パッケージ別
    • 中東・アフリカのヨーグルト市場:脂肪含有量別
    • 中東・アフリカのヨーグルト市場:流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • アジア太平洋のヨーグルト市場:形態別
    • アジア太平洋のヨーグルト市場:原料別
    • アジア太平洋のヨーグルト市場:フレーバー別
    • アジア太平洋のヨーグルト市場:パッケージ別
    • アジア太平洋のヨーグルト市場:脂肪含有量別
    • アジア太平洋のヨーグルト市場:流通チャネル別
    • 国別

第12章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第13章 企業プロファイル

  • AGROPUR COOPERATIVE
  • Chobani, LLC.
  • Danone S.A.
  • Fage International S.A.
  • GCMMF(Amul)
  • General Mills Inc.
  • Nestle
  • Stonyfield Farm, Inc.
  • The Icelandic Milk and Skyr Corporation
  • China Mengniu Dairy Company Limited
  • Groupe Lactalis
  • Noosa yoghurt
  • Meiji Holdings Co., Ltd.
  • Saputo Inc.
  • Alpura
目次
Product Code: KSI061613725

The global yogurt market is expected to grow at a CAGR of 4.01% from US$140.819 billion in 2021 to US$185.484 billion by 2028.

The yogurt market is growing due to the increasing demand for low-calorie, high-protein, and healthy sweets worldwide. Additionally, due to the growing number of people who are lactose intolerant, there is a rise in the sale of lactose-free yogurt varieties worldwide. This is having a favorable impact on the market, along with the general public's increased awareness of the advantages of ingesting yogurt. Additionally, yogurt is widely accessible through offline and online distribution channels, providing lucrative growth opportunities for business investors. In addition, yogurt consumption is rising due to its potential to improve immunological function, lower the risk of developing type 2 diabetes and lung cancer, prevent osteoporosis, promote weight loss, and more.

The rising demand for probiotic products is accelerating yogurt consumption.

The demand for probiotic foods is driven by the increased frequency of digestive diseases among different consumer groups worldwide. Due to its advantages, consumers believe probiotic food is a simple substitute for pharmaceutical treatments due to its benefits. The most popular probiotic food is yogurt, which comes in a variety of flavors and is both spoonable and drinkable. The probiotic product industry is driven by customers' steadily increasing preference for items that promote digestive health. As a result, yogurt now accounts for a sizeable portion of the market's sales of probiotics. The market is being driven by the expanding acceptance of probiotics among the younger generation, greater knowledge of their health benefits, and growth in the number of older people. For instance, according to the International Probiotics Association (IPA), major brands like Chobani, Vega-protein, Silk, Active, and many others are dumping dairy-free probiotic yogurt on the market as probiotic yogurts gain popularity like the Greek Style Coconut Yoghurt with Coconut Milk Base was introduced by Silk, a brand of Danone, in August 2021. This has also increased the sales revenue of Danone; for instance, as per the 2021 company report, the sales increased from €‎12,823 million in 2020 to €‎13,090 million in 2021.

The demand for non-dairy based yogurt remains high.

According to the National Library of Medicine, run by the US federal government, as of April 2022, lactose intolerance is a highly prevalent condition among adults. By the age of 20, about 30 million American adults have lactose intolerance. During the forecast period, demand for non-dairy products will continue to expand due to the high consumption of lactose-free products. Owing to this, the American Food and Drug Administration (US FDA) made plans to encourage innovation in the production of various dairy substitutes, including vegan yogurt and other plant-based goods. The European Commission also sought to provide producers with appropriate recommendations to boost productivity in processing milk substitutes.

The global yogurt market is segmented into online and offline based on distribution channels. The online distribution channel for yogurt has witnessed tremendous growth in recent years due to the increasing adoption of e-commerce platforms and their convenience. Offline distribution channel for yogurt includes supermarkets, hypermarkets, convenience stores, and specialty stores. This channel remains an extremely dominant distribution channel for yogurt products, with supermarkets and hypermarkets accounting for a significant market share. The offline distribution channel offers consumers the advantage of physically examining the product before purchasing and offers immediate gratification. The offline distribution channel also provides a platform for manufacturers to display their products and attract new consumers through in-store promotions and offers.

The North American yogurt market significantly contributes to the global yogurt industry.

Based on geography, the global yogurt market has been analyzed into North America, South America, Europe, Asia Pacific, and the Middle East and Africa. In recent years, the market has experienced steady growth due to increasing health consciousness among consumers and the rising popularity of yogurt as a convenient, nutritious, and versatile food. The North American yogurt market offers various yogurt flavors, types, and brands. This availability of options is driving the market's growth as consumers seek out new and innovative flavors and products.

Market Developments:

  • PlantGurt, a new product line from Plant Veda Foods Ltd., was introduced in November 2021. Lean plant-based protein and only natural ingredients are used to make PlantGurt. As low-fat vegan yogurt helps maintain blood glucose levels and lowers the risk of obesity, stroke, cholesterol, and cancer, which can spur market growth in the coming years, the rising prevalence of chronic conditions is favorably influencing its sales.
  • Lactalis India introduced the protein-rich yogurt beverage "Lacetl Turbo" in August 2021. Mango and strawberry flavors of the yogurt beverage are offered.
  • Danone introduced its dairy-free yogurt drink line in 2020 to provide a smooth and creamy texture without dairy and to hasten its entry into the dairy-free market.
  • In March 2023, Harmless Harvest, a pioneer in the organic coconut-based food and beverage sector, introduced its freshly repackaged line of single-serve and multi-serve dairy-free yogurt substitute products.
  • In February 2023, So Delicious Dairy Free launched its newest product which is 0g Added Sugar Coconutmilk Yoghurt. The business stated the yogurt substitute, which comes in four flavors-coconut, strawberry, vanilla, and blueberry is created with organic coconuts and has no dairy, extra sugar, or other artificial sweeteners.

Market Segmentation:

By Form

  • Spoonable Yogurt
  • Drinkable Yogurt

By Source

  • Dairy-based Yogurt
  • Non-Dairy-based Yogurt

By Flavor

  • Plain Yogurt
  • Flavored Yogurt

By Packaging

  • Cup
  • Pouch
  • Bottle
  • Others

By Fat Content

  • Regular
  • Low Fat
  • Fat-Free

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia
  • Ecuador
  • Peru
  • Others
  • Europe
  • Austria
  • Belgium
  • Bulgaria
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Hungary
  • Ireland
  • Italy
  • Netherlands
  • Poland
  • Portugal
  • Slovenia
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • UAE
  • Turkey
  • Morocco
  • Egypt
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • Philippines
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL YOGURT MARKET, BY FORM

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Spoonable Yogurt
  • 5.3. Drinkable Yogurt

6. GLOBAL YOGURT MARKET, BY SOURCE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dairy-based Yogurt
  • 6.3. Non-Dairy-Based Yogurt

7. GLOBAL YOGURT MARKET, BY FLAVOR

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Plain Yogurt
  • 7.3. Flavored Yogurt

8. GLOBAL YOGURT MARKET, BY PACKAGING

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Cup
  • 8.3. Pouch
  • 8.4. Bottle
  • 8.5. Others

9. GLOBAL YOGURT MARKET, BY FAT CONTENT

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Regular
  • 9.3. Low Fat
  • 9.4. Fat-Free

10. GLOBAL YOGURT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Online
  • 10.3. Offline

11. GLOBAL YOGURT MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 11.1. Introduction
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. North America Yogurt Market, By Form
    • 11.2.2. North America Yogurt Market, By Source
    • 11.2.3. North America Yogurt Market, By Flavor
    • 11.2.4. North America Yogurt Market, By Packaging
    • 11.2.5. North America Yogurt Market, By Fat Content
    • 11.2.6. North America Yogurt Market, By Distribution Channel
    • 11.2.7. By Country
    • 11.2.7.1. United States
    • 11.2.7.2. Canada
    • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. South America
    • 11.3.1. South America Yogurt Market, By Form
    • 11.3.2. South America Yogurt Market, By Source
    • 11.3.3. South America Yogurt Market, By Flavor
    • 11.3.4. South America Yogurt Market, By Packaging
    • 11.3.5. South America Yogurt Market, By Fat Content
    • 11.3.6. South America Yogurt Market, By Distribution Channel
    • 11.3.7. By Country
    • 11.3.7.1. Brazil
    • 11.3.7.2. Argentina
    • 11.3.7.3. Columbia
    • 11.3.7.4. Ecuador
    • 11.3.7.5. Peru
    • 11.3.7.6. Others
  • 11.4. Europe
    • 11.4.1. Europe America Yogurt Market, By Form
    • 11.4.2. Europe America Yogurt Market, By Source
    • 11.4.3. Europe America Yogurt Market, By Flavor
    • 11.4.4. Europe America Yogurt Market, By Packaging
    • 11.4.5. Europe America Yogurt Market, By Fat Content
    • 11.4.6. Europe America Yogurt Market, By Distribution Channel
    • 11.4.7. By Country
    • 11.4.7.1. Austria
    • 11.4.7.2. Belgium
    • 11.4.7.3. Bulgaria
    • 11.4.7.4. Czech Republic
    • 11.4.7.5. Denmark
    • 11.4.7.6. Finland
    • 11.4.7.7. France
    • 11.4.7.8. Germany
    • 11.4.7.9. Hungary
    • 11.4.7.10. Ireland
    • 11.4.7.11. Italy
    • 11.4.7.12. Netherlands
    • 11.4.7.13. Poland
    • 11.4.7.14. Portugal
    • 11.4.7.15. Slovenia
    • 11.4.7.16. Spain
    • 11.4.7.17. Sweden
    • 11.4.7.18. UK
    • 11.4.7.19. Others
  • 11.5. Middle East and Africa
    • 11.5.1. Middle East and Africa America Yogurt Market, By Form
    • 11.5.2. Middle East and Africa America Yogurt Market, By Source
    • 11.5.3. Middle East and Africa America Yogurt Market, By Flavor
    • 11.5.4. Middle East and Africa America Yogurt Market, By Packaging
    • 11.5.5. Middle East and Africa America Yogurt Market, By Fat Content
    • 11.5.6. Middle East and Africa America Yogurt Market, By Distribution Channel
    • 11.5.7. By Country
    • 11.5.7.1. Saudi Arabia
    • 11.5.7.2. Israel
    • 11.5.7.3. UAE
    • 11.5.7.4. Turkey
    • 11.5.7.5. Morocco
    • 11.5.7.6. Egypt
    • 11.5.7.7. Others
  • 11.6. Asia Pacific
    • 11.6.1. Asia Pacific America Yogurt Market, By Form
    • 11.6.2. Asia Pacific America Yogurt Market, By Source
    • 11.6.3. Asia Pacific America Yogurt Market, By Flavor
    • 11.6.4. Asia Pacific America Yogurt Market, By Packaging
    • 11.6.5. Asia Pacific America Yogurt Market, By Fat Content
    • 11.6.6. Asia Pacific America Yogurt Market, By Distribution Channel
    • 11.6.7. By Country
    • 11.6.7.1. China
    • 11.6.7.2. India
    • 11.6.7.3. Japan
    • 11.6.7.4. South Korea
    • 11.6.7.5. Australia
    • 11.6.7.6. Philippines
    • 11.6.7.7. Others

12. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 12.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 12.2. Emerging Players and Market Lucrative
  • 12.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 12.4. Vendor Competitiveness Matrix

13. COMPANY PROFILES

  • 13.1. AGROPUR COOPERATIVE
  • 13.2. Chobani, LLC.
  • 13.3. Danone S.A.
  • 13.4. Fage International S.A.
  • 13.5. GCMMF (Amul)
  • 13.6. General Mills Inc.
  • 13.7. Nestle
  • 13.8. Stonyfield Farm, Inc.
  • 13.9. The Icelandic Milk and Skyr Corporation
  • 13.10. China Mengniu Dairy Company Limited
  • 13.11. Groupe Lactalis
  • 13.12. Noosa yoghurt
  • 13.13. Meiji Holdings Co., Ltd.
  • 13.14. Saputo Inc.
  • 13.15. Alpura