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市場調査レポート
商品コード
1295319
スポーツホスピタリティ市場-2023年から2028年までの予測Sports Hospitality Market - Forecasts from 2023 to 2028 |
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カスタマイズ可能
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スポーツホスピタリティ市場-2023年から2028年までの予測 |
出版日: 2023年06月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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これは、長年にわたるマーケティング支出の大幅な伸びと、国際企業の市場参入によるものです。例えば、欧州・中東・アフリカ地域はスポーツ愛好家が非常に多いです。FIFAのような欧州のスポーツイベントは、世界で最も多くの観客を集めています。実際、2022年カタール・ワールドカップに向けたFIFAのホスピタリティパッケージは、発売前から高い関心を集めています。
若年層やミレニアル世代がスポーツツーリズムに関心を持ち始めており、スポーツやイベントを楽しみながら、来場者に永続的で忘れられない体験を与えています。さらに、大人や高齢者がスポーツツーリズムに参加するのは、それが社交やコミュニケーションを促進し、自己イメージや社会での受容性に役立つからです。世界のスポーツホスピタリティは、サッカーやクリケットのリーグ戦のようなスポーツイベントの拡大によって後押しされています。スポーツホスピタリティの需要も、ソーシャルメディア広告の拡大や魅力的な旅行プランの結果、高まっています。
さらに、プロスポーツ、特にNFL、NBA、MLB、NHLなどのメジャースポーツリーグへの関心の高まりも、スポーツホスピタリティ体験の需要を押し上げています。米国のスポーツファンの情熱と忠誠心、そして同国の強力なスポーツ文化が、スポーツホスピタリティサービスと体験の需要増加に寄与しています。
スポーツの種類別に見ると、世界のスポーツホスピタリティ市場は、サッカー、アメリカンフットボール、野球、テニス、バスケットボール、その他に区分されます。サッカーを通じたスポーツホスピタリティは、ファンの可処分所得の増加、ユニークで思い出に残る体験に対する需要の高まり、世界各地で開催される主要スポーツイベントの人気の高まりなどの要因によって、需要が急増しています。FIFAの2020年年次報告書によると、FIFAワールドカップのホスピタリティとチケット販売による予算収入だけで合計5億米ドルに上る。このことは、イベントを成功させ利益を上げるためには、ホスピタリティへの戦略的投資が重要であることを強調しています。さらに、技術の向上により、スポーツ会場はより複雑で個別化されたホスピタリティサービスを提供できるようになり、ソーシャルメディアの出現により、自分の体験を他の人と共有したいというファンの欲求が促進され、プレミアム商品への需要がさらに高まっています。
地域別では、アメリカのスポーツホスピタリティ市場が、スポーツ関連体験への消費支出の増加、最先端のスポーツ施設の開拓、ユニークなファン参加機会への需要の高まりに後押しされ、かなりの市場シェアを占めると予想されます。例えば、メルセデス・ベンツ・スタジアムはアトランタ・ファルコンズ(NFL)とアトランタ・ユナイテッドFC(MLS)のホームスタジアムです。最先端のテクノロジーと、ファン体験を高める革新的な設備で知られています。
アジア太平洋地域では、ITインフラや技術の進歩が著しいです。国際企業の新規参入に伴い、彼らの最優先事項はブランド認知と顧客維持であり、スポーツ業界をPR・マーケティングツールとして活用しています。また、この地域では今後、数多くのスポーツイベントが開催されることになります。したがって、この地域のスポーツホスピタリティ市場は予測期間中に急成長を遂げると予測されます。
Significant growth in marketing expenditure over the years and also due to entrance of the international companies in the market. For instance, regions of Europe, and the Middle East and Africa are immensely populated with sports enthusiasts. Sporting events in Europe, like FIFA, attract the highest number of viewers in the world. In fact, FIFA's hospitality packages for the 2022 World Cup in Qatar have generated a high level of interest even before going on sale.
Younger and millennials are becoming interested in sports tourism, which gives visitors a lasting and unforgettable experience while they enjoy a sport or event. Additionally, adults and elderly folks participate in sports tourism because it promotes socializing and communication and helps with self-image and acceptability in society. Global sports hospitality is being boosted by expanding sporting events like football and cricket leagues. The demand for sports hospitality is also rising as a result of expanding social media advertising and alluring travel deals.
Additionally, the growing interest in professional sports, especially in major sports leagues like the NFL, NBA, MLB, and NHL, is also driving the demand for sports hospitality experiences. The passion and loyalty of sports fans in the USA, along with the country's strong sports culture, contribute to the increasing demand for sports hospitality services and experiences.
By sports type, the global sports hospitality market is segmented as soccer, American football, baseball, tennis, basketball, and others. Sports hospitality through soccer has seen a boom in demand, driven by rising factors such as increasing disposable income among fans, rising demand for unique and memorable experiences, and the growing popularity of major sporting events around the world. According to FIFA's 2020 annual report, the budgeted revenue from hospitality and ticket sales for the FIFA World Cup alone totals USD 500 million. This underscores the importance of strategic investments in hospitality to ensure a successful and profitable event. Furthermore, technological improvements have enabled sports venues to provide more complex and personalized hospitality services, while the emergence of social media promoted a desire among fans to share their experiences with others, driving demand for premium products even higher.
By geography, the American sports hospitality market is expected to hold a considerable market share fueled by increasing consumer spending on sports-related experiences, the development of state-of-the-art sports facilities, and growing demand for unique fan engagement opportunities. For example, Mercedes-Benz Stadium is the home stadium of the Atlanta Falcons (NFL) and Atlanta United FC (MLS). It is known for its cutting-edge technology and innovative features that enhance the fan experience.
Asia-Pacific is experiencing a significant rate of adoption of IT Infrastructure and technological advancements. With new entries of international companies in the market, their top priorities are brand awareness and client retention, and they are using the sports industry as the PR and marketing tool. The region is also set to witness a significant number of sports events being held. Thus, it is predicted that the sports hospitality market in this region to experience rapid growth during the forecast period.