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市場調査レポート
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1642983

シンガポールのホスピタリティ産業:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Hospitality Industry In Singapore - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
シンガポールのホスピタリティ産業:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

シンガポールのホスピタリティ産業の市場規模は2025年に46億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.26%で、2030年には56億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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過去10年間、シンガポールは観光客の増加を目の当たりにしてきました。DBS銀行の分析によると、増加する観光客に対応するためには、全国的にホテルやその他の宿泊施設を増やす必要があるといいます。過去10年間で、各国への観光客数は平均6%増加したが、ホテルの客室供給は4.2%しか増加しておらず、特にここ4年間は国の観光セクターを圧迫しています。シンガポールは、技術革新、持続可能性、ホリスティック・ウェルネスといった分野の動向を確立することで、ホテル部門に革命を起こしてきました。

シンガポールは、消費者の需要の変化と新たな旅行習慣に備えつつあります。市場で躍進するためには、ホスピタリティ関連のサービスを提供する企業は、ホリスティック・ヘルス・アプローチを採用する必要があります。パンデミック後、シンガポール政府は、企業や外交関係の旅行者が到着時の検疫を免除されるビジネス・トラベル・レーンや、旅行者が検疫を受けずにシンガポールへの旅行を申請できる「エア・トラベル・パス・プログラム」の開始など、さまざまな観光イニシアチブを積極的に推進・開始しています。

シンガポールのホスピタリティ市場動向

外国人観光客の増加が市場を牽引

シンガポールの外国人観光客数は着実に増加しており、過去10年間で減少した時期はわずか3回しかないです。インドネシア、ベトナム、タイとの競合が激化しているにもかかわらず、シンガポール政府観光局(STB)が世界中から観光客を呼び込むためのマーケティング・キャンペーンを展開しているため、予測期間を通じて観光客数は緩やかに増加し、健全な成長率を維持すると予想されます。例えば、STBは中国のTier-IIおよびTier-III都市からの観光客の誘致に成功しています。

より多くの顧客を惹きつける革新的なパッケージのカスタマイズ

シンガポールは人気のバケーション・スポットであり、レジャー目的の観光客が増加しています。訪問者の55%以上がレジャー目的であり、ビジネス目的の訪問は全体の11%を占めています。過去10年間の客室稼働率にはばらつきがあるもの、この地域は1室あたりの年間収益が伸びており、投資家に対する地域の魅力が向上しています。ウィンダムホテルズ&リゾーツは、ビジネスの重要なハブとしてのシンガポールの役割にさらに焦点を当てた新しいアプローチを追求していると主張しています。同社は、伝統的な会議の場から離れつつある企業グループの基本的なニーズに応えるため、年間を通じていくつかのグループイベントを開催する意向です。これは、ビジネス関連のミーティング・スペースだけでなく、ゲストが遊んだりくつろいだりできるエリアもワンストップで提供することで実現します。

シンガポールのホスピタリティ産業の概要

シンガポールのホスピタリティ市場は、国内企業と外資系企業の両方で構成されており、適度に集中しています。ホテルの大半は、旅行者に人気の高い場所に位置しています。この地域はホテルの数がそれほど多くないため、強い需要があります。投資家は、政府プログラムの支援により、この立地に魅力を感じています。シンガポールの主要企業は、Accor SA、Pan Pacific Hotels Group、Marriott International、Far East Hospitality、InterContinental Hotels Group Plcです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場力学
    • 市場促進要因
      • 国の所得を生み出す経済への貢献
      • 世界の観光客の増加
    • 市場抑制要因
      • 長時間労働
      • ホテルやその他の宿泊オプション間の競合激化
    • 市場機会
      • 市場を牽引する技術の進歩
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • ホスピタリティ産業における技術革新と最近の動向
  • COVID-19のホスピタリティ産業への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • チェーンホテル
    • 独立系ホテル
  • セグメント別
    • サービスアパートメント
    • 格安&エコノミーホテル
    • 中上級ホテル
    • 高級ホテル

第6章 競合情報

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Accor S A
    • Marriott international
    • Far East Hospitality
    • Forward Land
    • InterContinental Hotels Group Plc
    • Pan Pacific Hotels Group
    • Millennium & Copthorne International Limited
    • Hotel 81
    • Shangri-La hotels & resorts
    • Marina Bay Sands
  • 主要ホテルブランドが提供するロイヤルティプログラム

第7章 今後の市場動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 68847

The Hospitality Industry In Singapore Market size is estimated at USD 4.62 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.69 billion by 2030, at a CAGR of 4.26% during the forecast period (2025-2030).

Hospitality Industry In Singapore - Market - IMG1

Over the past ten years, Singapore has witnessed an increase in the number of tourists. A DBS Bank analysis claims there need to be more hotels or other lodging options nationwide to accommodate the increasing number of visitors. Over the past ten years, the average number of tourists to each country has increased by 6%, but the supply of hotel rooms has only increased by 4.2%, particularly in the last four years, which has put pressure on the nation's tourism sector. Singapore has revolutionized the hotel sector by establishing trends in areas such as technology innovation, sustainability, and holistic wellness.

Singapore is preparing itself for a change in consumer demand and emerging travel habits. To advance in the market, companies offering services related to hospitality will need to adopt a holistic health approach. After the pandemic, the Singapore government has actively promoted and launched various tourism initiatives such as a business travel lane that allows corporate and diplomatic travelers to skip quarantine on arrival and the launch of the "Air Travell Pass Program," which will enable tourists to apply to travel to Singapore without undergoing quarantine.

Singapore Hospitality Market Trends

Rising Number of International Visitors are Driving the Market

Singapore has witnessed a steady increase in the number of foreign visitors, with just three brief periods of decline since the last decade. Due to the Singapore Tourism Board's (STB) marketing campaigns to draw tourists from all over the world, the country is expected to see moderate visitor arrivals and healthy growth rates throughout the forecast period, despite growing competition from Indonesia, Vietnam, and Thailand. For example, STB has been successful in attracting visitors from China's Tier-II and Tier-III cities.

Innovative and Package Customization to Attract More Customers

Singapore is a popular vacation spot that has seen a rise in the number of leisure visitors. Over 55% of visitors are there for leisure, with business travel accounting for 11% of all visits. Despite varying occupancy rates over the previous ten years, the area has been registering annual revenue growth per room, which is improving the region's appeal to investors. Wyndham Hotels & Resorts claims that the company is pursuing a new approach that is more intently focused on Singapore's role as a significant hub for business. The company intends to host several group events all year long to meet the basic needs of corporate groups that are moving away from traditional conference settings. It does this by being the one-stop shop for business-related meeting spaces as well as areas for guests to play and unwind.

Singapore Hospitality Industry Overview

Singapore's hospitality market is composed of both domestic and foreign businesses, making it reasonably concentrated. The majority of hotels are positioned in highly sought-after locations for travelers. The area has a strong demand for hotels because there aren't as many available. Investors find the location appealing with the support of government programs. In Singapore, the leading companies are Accor SA, Pan Pacific Hotels Group, Marriott International, Far East Hospitality, and InterContinental Hotels Group Plc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Market Drivers
      • 4.2.1.1 Contribution to the Economy to Generate Income for the Nation
      • 4.2.1.2 Rise in Global Tourism
    • 4.2.2 Market Restraints
      • 4.2.2.1 Long Hours of Working Pattern
      • 4.2.2.2 Increasing Competition among Hotels and Other Lodging Options
    • 4.2.3 Market Opportunities
      • 4.2.3.1 Technological Advancements Striving the Market
  • 4.3 Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Technological Innovations and Recent Developments in the Hospitality Industry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Hospitality Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Chain Hotels
    • 5.1.2 Independent Hotels
  • 5.2 By Segment
    • 5.2.1 Service Apartments
    • 5.2.2 Budget and Economy Hotels
    • 5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels
    • 5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Accor S A
    • 6.2.2 Marriott international
    • 6.2.3 Far East Hospitality
    • 6.2.4 Forward Land
    • 6.2.5 InterContinental Hotels Group Plc
    • 6.2.6 Pan Pacific Hotels Group
    • 6.2.7 Millennium & Copthorne International Limited
    • 6.2.8 Hotel 81
    • 6.2.9 Shangri-La hotels & resorts
    • 6.2.10 Marina Bay Sands*
  • 6.3 Loyalty Programs Offered by Major Hotel Brands

7 FUTURE MARKET TRENDS

8 DISCLAIMER