表紙:オーガニックベビーフードのBRIC市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1256633

オーガニックベビーフードのBRIC市場-2023年から2028年までの予測

BRIC Organic Baby Food Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 82 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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オーガニックベビーフードのBRIC市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年02月22日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 82 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

BRICのオーガニックベビーフード市場は、予測期間中に10.12%のCAGRで成長し、2021年の5億3,523万4,000米ドルから2028年には10億5,101万1,000米ドルに達すると予測されます。

オーガニック食品は、合成肥料や殺虫剤を使用せずに栽培または調理されたものです。オーガニックベビーフードは、赤ちゃんがこれらの毒素にさらされるのを減らすことができるかもしれません。また、オーガニック認定を受けた原材料を使用し、人工添加物も使用していません。従来のベビーフードに比べ、環境にやさしく、おいしく、抗酸化物質やビタミンを多く含んでいます。

BRIC地域のオーガニックベビーフード市場は、飛躍的に成長しています。親たちの間で、オーガニック食品の健康効果に関する意識が高まっていることが、市場の成長を後押ししています。BRIC地域では原材料の入手が容易であること、クリーンラベル製品やより健康的な食生活を求める動きがあること、働く女性の人口が増加していること、各国間の貿易が増加していることなどが、予測期間中の市場成長を加速させると予想されています。

しかし、保護者のブランド認知に関する知識不足が認知度の低さにつながり、防腐剤を使用していないためオーガニックベビーフードの保存期間が短いことが、予測期間中のオーガニックベビーフード市場の成長を抑制しています。

有機食品の健康上の利点に関する保護者の意識の高まり。

オーガニックベビーフードの成長を後押しする主な要因の1つは、従来のベビーフードに含まれる有害な化学物質に自分の子供がさらされることを懸念する、意識の高い親が増加していることです。オーガニック食品の残留農薬は、従来の農産物に比べてかなり低いです。新生児は大人よりも農薬の影響を受けやすいため、赤ちゃんの残留農薬への曝露を減らすためにオーガニックベビーフードを購入する人もいます。例えば、中国では、特定の医療ニーズに対応するため、ベビーフードの販売が拡大しており、プレミアムやオーガニックのベビーフードを求める機運が高まっています。同社の年次報告書によると、飛河の2020年の「有機滋味」を含む高級乳児用粉乳シリーズの売上成長率は16.99%(前年比)。一方、通常の対応品の売上は25.94%減少しています。

よりクリーンな食生活やクリーンなラベルのアイテムへのシフトも業界を牽引しています。より新鮮で健康的な食品オプションへの欲求は世界中で高まっており、消費者は自分の子供たちがこうしたオプションを利用できるようにすることも望んでいます。また、女性の労働参加率の上昇、eコマース分野における可処分所得の増加、市場参入企業による製品イノベーションも、この地域の市場成長に拍車をかけています。例えば、2019年5月、Nestle社はCeregrowブランドのもと、100%オーガニックのラギ、小麦、牛乳、米から作られた12歳以上の子供向けオーガニックシリアルを発表しました。この製品は、インドのハリヤナ州にある同事業者のサマルカ工場で、近隣で栽培された原料を使用して製造されています。

予測期間中、インドが大きな市場シェアを占めると予想されます。

BRIC地域のオーガニックベビーフードは、インドが大きなシェアを占めると予想されます。同国は、オーガニックベビーフードの健康上の利点に関する意識の高まりにより、予測期間中に高い成長を示すことになるでしょう。有機農業国の増加は、成長市場の成長に寄与しています。2021年のFiBL(The Research Institute of Organic Agriculture)&IFOAM(国際有機農業運動連盟)のレポートによると、インドはアジアで1位(世界では5位)、有機農業に使用されている土地は23ラカヘクタールであることがわかりました。また、2021年のFiBLの調査では、インドは約3.6haの有機農地を増やし、世界で最も成長した(絶対値で)とされています。eコマースサイトでは多種多様なオーガニックベビーフードが販売されており、eコマースチャネルの成長が同国の成長を増大させました。乳幼児人口の急増、女性の労働力人口の増加、働く親の増加などが、この地域の市場促進要因として重要視されています。また、急速な都市化、ライフスタイルの変化、インドのような国々での可処分所得の増加などの要因も、この地域におけるオーガニックベビーフードの需要拡大をもたらしています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • ソース
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 BRICオーガニックベビーフード市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • すぐに食べられる
  • 準備
  • ミルクフォーミュラ
  • 乾燥した
  • その他

第6章 BRICオーガニックベビーフード市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • 薬局/薬局/ドラッグストア
  • オンライン
  • 専門店
  • スーパーマーケット
  • その他

第7章 BRICオーガニックベビーフード市場:地域別

  • イントロダクション
  • ブラジル
  • インド
  • 中国
  • ロシア

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Nestle S.A.
  • H.J.
  • Heinz Company
  • Groupe Danone
  • British Biologicals
  • Abbott Laboratories
  • Bellamy's Australia Limited
  • Campbell Soup Company
  • Otsuka Holdings Co., Ltd.
  • Hero Group
目次
Product Code: KSI061614255

The BRIC organic baby food market is projected to grow at a CAGR of 10.12% during the forecast period to reach US$1,051.011 million by 2028, from US$535.234 million in 2021.

Organic foods are grown or prepared without the use of synthetic fertilizers or pesticides. Organic baby food may reduce your baby's exposure to these toxins. They are made from certified organic raw materials and have no artificial additives. They are environment-friendly, better tasting, and packed with a high level of antioxidants and vitamins than conventional baby food.

The organic baby food market in the BRIC region is growing exponentially. Rising awareness regarding the health benefits of organic food among parents is driving the growth in the market. Easy availability of raw material materials in the BRIC region, push toward clean-label products and healthier diets, rise in the population of working women, and increasing trade among countries are expected to accelerate market growth during the forecast period.

However, the lack of knowledge regarding brand awareness among parents leading to low visibility and lower shelf life of organic baby food due to lack of preservatives is restraining the growth of the organic baby food market during the forecast period.

Growing awareness regarding the health benefits of organic food among parents.

One of the prime factors boosting the growth of organic baby food is the growing number of conscious parents who are concerned about exposing their children to toxic chemicals in conventional baby food. Pesticide residues are substantially lower in organic food products than in conventional produce. Some individuals may purchase organic baby food to reduce their babies' exposure to pesticide residues, as newborns may be more might be more susceptible to harm potentially caused by pesticides than adults. For instance, the growing sales of baby food in China via mom-and-baby stores for particular medical needs have created momentum in the region for premium and organic baby food. According to the company's annual report, Feihe's sales growth of high-end infant formula series, including Organic Zhizhi, by 16.99% (Y-o-Y) in 2020. In contrast, its regular counterpart sales declined by 25.94%.

The shift toward cleaner diets and items with clean labels also drives the industry. The desire for fresher, healthier food options is rising across the globe, and consumers also want to ensure that their children have access to these options. Growing female participation in the workforce, rising disposable income growth in the eCommerce sector, and product innovation by market players are also spurring market growth in the region. For instance, In May 2019, Nestle introduced an organic cereal for kids over the age of 12 made from 100% organic ragi, wheat, milk, and rice under the Ceregrow brand. The product is made at the business' Samalkha plant in Haryana, India, using materials that are cultivated nearby.

India is anticipated to account for a significant market share during the forecast period.

India will hold a significant amount of market share in organic baby food in the BRIC region. This country will witness high growth during the forecast period owing to increased awareness about the health benefits of organic baby food. The rise in organic farming countries contributed to the growth of the growing market. According to the FiBL (The Research Institute of Organic Agriculture) & IFOAM (International Federation of Organic Agriculture Movements) reports in 2021, India ranks first in Asia (fifth in the world) with 23 lakh hectares of land used for organic farming. A FiBL survey in 2021 also states that India grew the highest in the world (in absolute terms) by adding about 3.6 lakh hectares of organic land. The growth of the e-commerce channel has augmented the growth in the country as a large variety of organic baby food is available on eCommerce websites. The rapidly growing infant population increased female labor-force participation, and a growing number of working parents have been important growth drivers for the market in the region. Other factors such as rapid urbanization, lifestyle changes, and a rise in disposable income in countries like India, have also resulted in the growing demand for organic baby food in this region.

Market Developments

  • In March 2021, To capitalize on the rising number of affluent middle-class families, Arla Foods announced the addition of new organic lines to its Nutrilac product line targeted at Chinese consumers, with the main category being in the baby food and formula categories.
  • In August 2022, DMK Group, based in Germany, announced plans to expand its dairy production facilities in Russia, including organic baby food items. The decision was made in response to the opening of a new cheese production plant geared at the growing market.
  • In June 2021, an Indian D2C startup called Bebe Burp was launched. BebeBurp, an organic baby food brand, provides healthier options that are free of refined sugar and chemicals. The firm was a part of Shiprocket's Rocketfuel accelerator program's first batch, which ran from November 2020 to January 2021. They do regular quality checks onsite and at an external lab to maintain nutrient parameters as well as sugar and sodium levels.

Market Segmentation

By Product Type

  • Ready to Eat
  • Prepared
  • Milk Formula
  • Dried
  • Others

By Distribution Channel

  • Chemists/Pharmacies/Drug Stores
  • Online
  • Speciality Outlet
  • Supermarkets
  • Others

By Geography

  • Brazil
  • India
  • China
  • Russia

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Sources
  • 2.3. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. BRIC ORGANIC BABY FOOD MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Ready To Feed
  • 5.3. Prepared
  • 5.4. Milk Formula
  • 5.5. Dried
  • 5.6. Others

6. BRIC ORGANIC BABY FOOD MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Chemists/Pharmacies/Drug Stores
  • 6.3. Online
  • 6.4. Speciality Outlet
  • 6.5. Supermarkets
  • 6.6. Others

7. BRIC ORGANIC BABY FOOD MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Brazil
  • 7.3. India
  • 7.4. China
  • 7.5. Russia

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Nestle S.A.
  • 9.2. H.J.
  • 9.3. Heinz Company
  • 9.4. Groupe Danone
  • 9.5. British Biologicals
  • 9.6. Abbott Laboratories
  • 9.7. Bellamy's Australia Limited
  • 9.8. Campbell Soup Company
  • 9.9. Otsuka Holdings Co., Ltd.
  • 9.10. Hero Group