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市場調査レポート
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1457087

ソースメジャーユニット市場 - 2024年~2029年までの予測

Source Measure Unit Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ソースメジャーユニット市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ソースメジャーユニット市場は2022年に5億8,868万4,000米ドルと評価され、CAGR 10.16%で成長し、2029年には市場規模11億5,860万米ドルに達します。

ソースメジャーユニットデバイスは、電圧を供給すると同時に電流を測定できる機器です。ソースメジャーユニット(SMU)の需要は、従来の方法と比較して精度が向上し、より迅速な検査に対応できることから増加しています。同時に、SMUを使用することで、複数の計測器を使用した複雑な同期や接続を開発する必要がなくなり、長期的には所有コストを削減できるため、市場の成長をさらに後押しする傾向にあります。

市場動向:

ソースメジャーユニット(SMU)業界には、数多くの重要な要因が影響を与えています。たとえば、半導体技術の発展や電子機器の普及により、正確な試験・測定機器へのニーズが高まっており、これがSMU市場の拡大を後押ししています。さらに、5G、AI、モノのインターネット(IoT)のような新技術の出現により、システムや部品に厳格な試験基準を課す必要が生じており、正確で適応性の高い試験能力を提供できるSMUの利用が加速しています。

さらに、自動車試験アプリケーションにおけるSMUのニーズは、自動車業界が電気自動車(EV)や自律走行技術にシフトしており、バッテリー管理システム、パワーエレクトロニクス、センサーの校正に信頼性の高い試験ソリューションを必要としていることが背景にあります。全体として、ソースメジャーユニット市場は、技術の発展、業界標準の変化、さまざまな業界における正確な試験・測定ソリューションに対するニーズの高まりによって支えられています。

市場促進要因:

  • 自動車産業での使用の増加がソースメジャーユニット市場を押し上げると予想されます。

自動車産業は、自動車の電気部品の適切な機能に対処するための調達・測定ユニットの採用が増加していることから、大きな成長が見込まれています。メーカーによる自動運転車や車両自動化の動向と採用の増加は、予測期間中の市場成長機会をさらに促進すると予測されます。

さらに、自動車産業の著しい成長と、自動車生産を強化するための施設拡張や新しい製造拠点という形で市場の主要企業が投資を増やしていることも、予測期間中およびそれ以降におけるソースメジャーユニット市場の成長機会を促進すると予測されます。

  • 電気自動車やハイブリッド車の生産に対する政府の注目の高まりが市場を牽引すると予想されます。

各国の政府が電気自動車やハイブリッド車の生産に力を入れるようになったことで、電気自動車生産への投資が増加し、ソースメジャーユニット市場の成長にもプラスに働くと予測されています。例えば、政府が新エネルギー車(NEV)を重要視しているMade In 2025プログラムでは、2020年までに中国で100万台の電気自動車とプラグイン・ハイブリッド車の製造を目指しています。

  • デバイス試験用の精密測定ユニットに対する需要の伸びは、ソースメジャーユニット市場の拡大にプラスの影響を与える可能性があります。

通信業界や家電業界におけるデバイステスト用精密ソースメジャーユニットの需要拡大は、予測期間中、ベンダーやメーカーの市場成長を促進すると予想されます。製造業セクターの拡大や、民生用電子機器製造セットアップの成長を促進するための政府イニシアチブの高まりは、予測期間中、ソースメジャーユニット市場の成長機会になると予測されています。例えば米国では、トランプ政権が製造業に有利な政策を発表しており、その結果、工業総生産が前年比で増加しています。

市場抑制要因:

SMU(ソースメジャーユニット)業界は、その有望な発展軌道にもかかわらず、いくつかの障害に直面しています。SMUの採用は、特に予算が厳しい中小企業にとっては、その高価なコストによって大きく妨げられています。SMUが高価なのは、その製造に高度な技術と精密なエンジニアリングが必要なためであり、そのために幅広い消費者がSMUにアクセスできないからです。

さらに、さまざまなSMUモデルやメーカーが利用するインターフェイスや通信プロトコルが多様であるため、相互運用性に問題が生じる可能性があります。そのため、現在の計測器や試験システムとの統合が難しくなり、スムーズな機能や互換性が損なわれる可能性があります。SMUは全体として試験能力を向上させるが、その潜在能力をフルに発揮し、幅広い分野での利用を促進するためには、主要企業がこうした制限に対処する必要があります。

アジア太平洋地域は、ソースメジャーユニット市場で大きなシェアを占めると予測されています。

地域別に見ると、ソースメジャーユニットの世界市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、自動車産業や半導体産業が確立していることから、大きなシェアを占めると予想されます。また、インドや中国のような国々における国防予算の増加や、ヘルスケア産業におけるソースメジャーユニットの採用拡大が、同地域の市場成長をさらに押し上げると予測されています。

北米地域は、同地域の主要市場参入企業による技術の早期導入と研究開発投資の拡大により、大きな成長が見込まれています。さらに、5G技術の登場とLTEネットワークの展開が、デバイステストのためのIoT市場の活用精度の高まりと相まって、同地域の市場成長を押し上げると予測されています。

市場開拓:

  • 2023年7月、集積回路(IC)設計の特性評価を迅速化するため、Keysight Technologies, Inc.はPZ2100シリーズ高チャネル密度高精度ソースメジャーユニット(SMU)ソリューションを発表しました。この新しいSMUソリューションは、デジタル開発エンジニアに1Uラックスペースで20チャンネルの高精度SMUを提供します。
  • 2022年9月、電子T&M機器の専門メーカーであるGW Instekは、新しいGSM-20H10高精度DC ソースメジャーユニットの発売により、ソースメジャーユニット機器市場に正式に参入したと発表しました。この動きは、6 1/2DMMの開発と同様に、電力測定アプリケーションにおけるGW Instekの技術的優位性と豊富な経験を強調することを目的としています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ソースメジャーユニット市場:製品別

  • イントロダクション
  • 汎用 SMU
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • アプリケーション固有のSMU
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 高精度SMU
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 ソースメジャーユニット市場:電流範囲別

  • イントロダクション
  • ua - 1 Ma
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • Ma - 1 A
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 1A以上
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第7章 ソースメジャーユニット市場:フォームファクター別

  • イントロダクション
  • ベンチトップ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • モジュラー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 ソースメジャーユニット市場:業界別

  • イントロダクション
  • 自動車
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • IT・通信
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 航空宇宙と防衛
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • ヘルスケア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第9章 ソースメジャーユニット市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品別
    • 電流範囲別
    • フォームファクター別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米
    • 製品別
    • 電流範囲別
    • フォームファクター別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品別
    • 電流範囲別
    • フォームファクター別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品別
    • 電流範囲別
    • フォームファクター別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品別
    • 電流範囲別
    • フォームファクター別
    • 業界別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Keysight Technologies
  • Tektronix, Inc.(Fortive)
  • Rohde & Schwarz
  • Yokogawa Test & Measurement Corporation
  • VX Instrument GmbH
  • Advantest Corporation
  • Premier Farnell Limited
  • Chroma Ate, Inc.
目次
Product Code: KSI061611673

The source measure unit market is evaluated at US$588.684 million for the year 2022 growing at a CAGR of 10.16% reaching the market size of US$1,158.600 million by the year 2029.

The source measure unit devices are instruments that are capable of sourcing voltage while simultaneously measuring the current. The demand for source measure units (SMUs) is increasing on account of their ability to support faster tests with improved accuracy as compared to the traditional methods. Simultaneously, the use of SMUs tends to eliminate the need for developing complex synchronization and connection using multiple instruments, which reduces the cost of ownership, in the long run, thus further propelling the growth of the market.

MARKET TRENDS:

Numerous important factors impact the source measure unit (SMU) industry. For instance, the need for accurate testing and measuring equipment is fueled by the development of semiconductor technology and the widespread use of electronic gadgets, which is driving the SMU market's expansion. Furthermore, the emergence of new technologies like 5G, AI, and the Internet of Things (IoT) has made it necessary to impose strict testing standards on systems and parts, which has accelerated the use of SMUs due to their capacity to offer precise and adaptable testing capabilities.

Additionally, the need for SMUs in automotive testing applications is driven by the automotive industry's shift to electric vehicles (EVs) and autonomous driving technologies, which need dependable testing solutions for battery management systems, power electronics, and sensor calibration. Overall, the source measure unit market is propelled by the development of technology, changing industry standards, and the growing need for accurate testing and measuring solutions across a range of industries.

MARKET DRIVERS:

  • Increasing use in the automotive industry is anticipated to upsurge the source measure unit market.

The automotive industry is expected to grow at a significant rate on account of the growing adoption of sourcing and measuring units to address the proper function of electrical parts in vehicles. The growing trend and adoption of self-driving cars and vehicle automation by manufacturers are further anticipated to propel the market growth opportunities during the forecast period.

In addition, significant growth in the automotive industry coupled with increasing investments by key players in the market in the form of facility expansions and new manufacturing sites to boost their automotive production is also anticipated to propel the source measure unit market growth opportunities during the forecast period and beyond.

  • The rising government focus on producing electric and hybrid vehicles is expected to drive the market.

The increasing focus of the governments of numerous countries on the production of electric and hybrid vehicles is further leading to increased investments for booming electric vehicle production, which is also anticipated to positively impact the growth of the source measure unit market. For instance, the Made In 2025 program, which the government considers new energy vehicles (NEVs) an important part of the program, and the government is aiming to manufacture 1 million electric and plug-in hybrid cars in China by 2020.

  • Growth in demand for precision measure units for device testing might positively impact the source measure unit market expansion.

The growing demand for precision source measure units for device testing in the telecommunication and consumer electronics industry is anticipated to propel the market growth for vendors and manufacturers during the forecast period. Expanding the manufacturing sector and rising government initiatives to promote the growth of consumer electronics manufacturing setups are anticipated to witness progressive growth opportunities for the source measure units market during the forecast period. For instance, in the United States, the Trump administration has announced policies favorable for the manufacturing sector, which has resulted in the year-on-year growth of total industrial production.

MARKET RESTRAINTS:

There are several obstacles faced by the source measure unit (SMU) industry despite its encouraging development trajectory. Adoption of SMUs is severely hampered by their expensive cost, especially for small and medium-sized businesses with tight budgets. SMUs are expensive because of the advanced technology and precise engineering needed to produce them making them inaccessible to a wider range of consumers.

Additionally, the variety of interfaces and communication protocols utilized by various SMU models and manufacturers may provide interoperability issues. This may make it more difficult to integrate with current instrumentation and test systems, which in turn prevents smooth functioning and compatibility. SMUs provide enhanced testing capabilities overall, but to realize their full potential and encourage broader usage across a range of sectors, these limitations need to be addressed by key players.

Asia Pacific is predicted to account for a significant share of the source measure unit market.

By geography, the global source measure unit market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. The Asia Pacific is expected to hold a significant share of the market owing to the presence of established automotive and semiconductor industries in the region. In addition, rising defense budgets in countries like India and China, coupled with the growing adoption of source measure units in the healthcare industry, is further anticipated to boost the growth of the market in the region.

The North American region is anticipated to witness significant growth on account of the early adoption of technology and growing investment in research and development by major market players in the region. Furthermore, the advent of 5G technology and the deployment of LTE networks coupled with the growing IoT market leverage precision for device testing is anticipated to boost the growth of the market in the region.

Market Developments:

  • In July 2023, to expedite the characterization of integrated circuit (IC) designs, Keysight Technologies, Inc. introduced the PZ2100 Series High-Channel Density Precision Source Measure Unit (SMU) Solution. This new SMU solution provides digital development engineers with 20 precision SMU channels in a 1U rack space.
  • In September 2022, a professional manufacturer of electronic T&M instruments, GW Instek, announced that it has officially entered the source measure unit equipment market with the launch of the new GSM-20H10 precision DC source measure unit. This move aims to highlight GW Instek's technological advantages and extensive experience in power measurement applications, as well as the development of 6 1/2 DMM.

Segmentation:

By Product

  • General Purpose SMUs
  • Application Specific SMUs
  • Precision SMUs

By Current Range

  • µa - 1 Ma
  • Ma - 1 A
  • Above 1 A

By Form Factor

  • Benchtop
  • Modular

By Industry Vertical

  • Automotive
  • IT & Telecommunication
  • Aerospace & Defense
  • Healthcare
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • Spain
  • United Kingdom
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. SOURCE MEASURE UNIT MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. General Purpose SMUs
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Application Specific SMUs
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Precision SMUs
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. SOURCE MEASURE UNIT MARKET, BY CURRENT RANGE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. µa - 1 Ma
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Ma - 1 A
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Above 1A
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. SOURCE MEASURE UNIT MARKET, BY FORM FACTOR

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Benchtop
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Modular
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. SOURCE MEASURE UNIT MARKET, BY INDUSTRY VERTICAL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Automotive
    • 8.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.2.2. Growth Prospects
    • 8.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.3. IT & Telecommunication
    • 8.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.3.2. Growth Prospects
    • 8.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.4. Aerospace & Defense
    • 8.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.4.2. Growth Prospects
    • 8.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.5. Healthcare
    • 8.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.5.2. Growth Prospects
    • 8.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.6. Others
    • 8.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.6.2. Growth Prospects
    • 8.6.3. Geographic Lucrativeness

9. SOURCE MEASURE UNIT MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Product
    • 9.2.2. By Current Range
    • 9.2.3. By Form Factor
    • 9.2.4. By Industry Vertical
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. United States
        • 9.2.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Product
    • 9.3.2. By Current Range
    • 9.3.3. By Form Factor
    • 9.3.4. By Industry Vertical
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Product
    • 9.4.2. By Current Range
    • 9.4.3. By Form Factor
    • 9.4.4. By Industry Vertical
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. Germany
        • 9.4.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. Spain
        • 9.4.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. United Kingdom
        • 9.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. France
        • 9.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.5. Others
        • 9.4.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.5.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Product
    • 9.5.2. By Current Range
    • 9.5.3. By Form Factor
    • 9.5.4. By Industry Vertical
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
        • 9.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. UAE
        • 9.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Others
        • 9.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Product
    • 9.6.2. By Current Range
    • 9.6.3. By Form Factor
    • 9.6.4. By Industry Vertical
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
        • 9.6.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. Japan
        • 9.6.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. South Korea
        • 9.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Thailand
        • 9.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.6. Taiwan
        • 9.6.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.6.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.7. Indonesia
        • 9.6.5.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.7.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.8. Others
        • 9.6.5.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.8.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Keysight Technologies
  • 11.2. Tektronix, Inc. (Fortive)
  • 11.3. Rohde & Schwarz
  • 11.4. Yokogawa Test & Measurement Corporation
  • 11.5. VX Instrument GmbH
  • 11.6. Advantest Corporation
  • 11.7. Premier Farnell Limited
  • 11.8. Chroma Ate, Inc.