表紙:2025年に向けたベンチマーキング:IVDのユーザーエクスペリエンスを理解する
市場調査レポート
商品コード
1786120

2025年に向けたベンチマーキング:IVDのユーザーエクスペリエンスを理解する

Benchmarking for 2025: Understanding the IVD User Experience


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2025年に向けたベンチマーキング:IVDのユーザーエクスペリエンスを理解する
出版日: 2025年08月07日
発行: Kalorama Information
ページ情報: 英文
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GIIご利用のメリット
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  • 概要
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概要

当レポートでは、臨床診断のプロフェッショナルを対象に、ベンダーとの経験、製品の使用状況、購買行動、業務上の課題に焦点を当て、複数年(2019年、2020年、2022年、2025年)にわたる包括的な調査から得られた知見を紹介しています。この調査結果は、IVD業界全体における顧客エンゲージメントの強化、製品イノベーションの支援、サービス提供の改善に向けた実用的な洞察を提供します。これらの洞察は、臨床化学、分子診断、微生物学を含む臨床診断の主要分野に及んでいます。

当レポートにはTableauワークブックが含まれており、以下のことが可能です。

  • 主要ベンダーの単年度および複数年度のカスタマー・エクスペリエンス・パフォーマンスを明らかにし、比較します。
  • 2019年以降のタッチポイント別の動向を探る。
  • さまざまな地域、ベッドサイズ、市場セグメント、職種、年齢における顧客満足の促進要因に関する洞察を得る。

Tableauワークブックは完全にインタラクティブで、プレゼンテーションやさらなる調査、その他のニーズに合わせてグラフをエクスポートすることができます。これにより、ベンチマーク対象を顧客に絞ったり、自社の業績を紹介したり、競合他社と比較したりすることができます。このワークブックの操作方法については、ご要望に応じてチュートリアルをご提供いたします。

このレポートは、ベンダーがIVD市場で優位に立つために必要な洞察を提供します。カスタマー・エクスペリエンスを理解することで、ベンダーは既存顧客との関係を強化し、新規顧客との関係を構築することができます。

2025年版は、IVDベンダーに対する現在の認識を示すスナップショットであり、以下の目的に焦点を当てます。

  • 臨床検査薬ベンダーが、顧客の購買ライフサイクル全体にわたって、競合他社に対する顧客体験をベンチマークする能力を提供します。
  • 顧客購買ライフサイクルの各タッチポイントにおける各ベンダーの相対的な強みと弱みを明らかにします。
  • 顧客の購買ライフサイクルにおける各タッチポイントの相対的な重要性を判断します。
  • ラボが現在どのようにAIを活用しているか、またどのアプリケーションが最も有益かを評価します。
  • 関税や人員不足がラボの運営にどのような影響を与えているかを評価します。

Kalorama Information and Bioinformaticsは、これらの目的に対応するため、オンライン定量調査を企画しました。

  • 当レポートはn=229の回答者を対象に実施されました。
  • この調査は縦断的なもので、2019年、2020年、2022年、2025年の波を含む過去6年間の動向です。
  • 調査には57の質問(人口統計を含む)が含まれ、回答時間の中央値は約20分でした。

目次

トップラインレポート

  • 概要
  • 主な調査結果
  • 人口統計の概要
  • IVDベンダーランキング
  • AI、関税、人員不足に関する研究室の経験
  • Tableauの操作
  • 調査手法と人口統計
  • 調査会社について

Tableauワークブック

  • 1a.顧客プロファイル
  • 2a.顧客体験
  • 3a.顧客体験のトレンド
  • 4a.タッチポイントのパフォーマンス
  • 5a.象限分析
  • 6a. COVID-19の影響
  • 6b. COVID-19サポート
  • 7a.職業、年齢、地域
  • 7b.役割と責任
  • 7c.製品の注文
  • 7d.実施されたテスト
  • 7e.コンプライアンス
  • 7f.組織のタイプと規模
  • 7g. GPO
  • 7h.ベンダーと実施されたテスト
  • 7j.ベンダーの使用と特性
  • 8a.概要
  • 8b.顧客体験モデル
  • 8c.象限分析
  • 8d.サンキーダイアグラム
  • 8e.調査会社について

*2019~2025年のTableauワークブック内のほとんどのダッシュボードでトレンドが提供されます。

2025年にプロファイルされる企業

  • Abbott
  • Agilent
  • ALPCO Diagnostics
  • Asuragen
  • AutoGenomics
  • BD Biosciences
  • Beckman Coulter
  • BioFire
  • Bio-Rad
  • Bruker
  • Cepheid
  • DiaSorin
  • EKF Diagnostics
  • ERBA Diagnostics
  • GenMark Diagnostics
  • Illumina
  • Meridian
  • Miltenyi Biotec
  • QuidelOrtho
  • Panasonic
  • Revvity
  • QIAGEN
  • Randox
  • Roche
  • SCIEX
  • Sekisui Diagnostics
  • Siemens Healthineers
  • Sysmex
  • Thermo Fisher Scientific
  • Tosoh
  • Werfen
目次
Product Code: 25-039KA

This report presents findings from a comprehensive survey of clinical diagnostics professionals, across multiple years (2019, 2020, 2022, and 2025), focusing on their experiences with vendors, product usage, purchasing behavior, and operational challenges. The findings offer actionable insights to enhance customer engagement, support product innovation, and improve service delivery across the IVD industry. These insights span key areas of clinical diagnostics, including clinical chemistry, molecular diagnostics, and microbiology.

The report includes a Tableau workbook which will allow you to:

  • Uncover and compare single and multi-year customer experience performances for leading vendors.
  • Explore touchpoint-specific trends since 2019.
  • Gain insights into customer satisfaction drivers across different regions, bed sizes, market segments, job positions, and age.

The Tableau workbook is fully interactive, and can be used to export charts for presentations, further research, or other needs. This will allow you to target your benchmarking to your customer, showcase your company's performance, or compare against competitors. Our team can provide tutorials for navigating this workbook upon request.

This report equips vendors with the insights needed to stay ahead in the IVD market. Understanding customer experience enables vendors to cultivate relationships with current customers and build relationships with new ones.

The 2025 edition is a snapshot of current perceptions towards IVD vendors and will focus on the following objectives:

  • Provide clinical diagnostics vendors with the ability to benchmark their customers' experiences against their competitors across the customer purchasing life cycle.
  • Identify the relative strengths and weaknesses of each vendor across touchpoints in the customer purchasing life cycle.
  • Determine the relative importance of each touchpoint in the customer purchasing life cycle.
  • Assess how labs are currently utilizing AI and which applications are most beneficial.
  • Evaluate how tariffs and staffing shortages have impacted lab operations.

Kalorama Information and Bioinformatics designed an online quantitative survey to address these objectives.

  • The survey this report was based on was fielded to n=229 respondents.
  • This study is longitudinal and trends over the course of the last six years, including waves from 2019, 2020, 2022 and 2025.
  • The survey contained 57 questions (including demographics) and took a median time of about 20 minutes to complete.

Table of Contents

Topline Report

  • Overview
  • Topline Findings
  • Demographics Overview
  • IVD Vendor Rankings
  • Laboratory Experiences with AI, Tariffs, and Staffing Shortages
  • Navigating Tableau
  • Methodology and Demographics
  • About Us

Tableau Workbook

  • 1a. Customer Profile
  • 2a. Customer Experience
  • 3a. Customer Experience Trended
  • 4a. Touchpoint Performance
  • 5a. Quadrant Analysis
  • 6a. COVID-19 Impact
  • 6b. COVID-19 Support
  • 7a. Job, Age, Region
  • 7b. Roles & Responsibilities
  • 7c. Ordering Products
  • 7d. Tests Performed
  • 7e. Compliance
  • 7f. Organization Type & Size
  • 7g. GPOs
  • 7h. Vendor and Tests Performed
  • 7j. Vendor Use & Characteristics
  • 8a. Overview
  • 8b. Customer Experience Model
  • 8c. Quadrant Analysis
  • 8d. Sankey Diagram
  • 8e. About Us

*Note: Trending is provided on most dashboards within the Tableau workbook for 2019-2025.

Companies Profiled in 2025

  • Abbott
  • Agilent
  • ALPCO Diagnostics
  • Asuragen
  • AutoGenomics
  • BD Biosciences
  • Beckman Coulter
  • BioFire
  • Bio-Rad
  • Bruker
  • Cepheid
  • DiaSorin
  • EKF Diagnostics
  • ERBA Diagnostics
  • GenMark Diagnostics
  • Illumina
  • Meridian
  • Miltenyi Biotec
  • QuidelOrtho
  • Panasonic
  • Revvity
  • QIAGEN
  • Randox
  • Roche
  • SCIEX
  • Sekisui Diagnostics
  • Siemens Healthineers
  • Sysmex
  • Thermo Fisher Scientific
  • Tosoh
  • Werfen