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市場調査レポート
商品コード
1353279
FAST(無料広告付きテレビ)チャンネルの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:タイプ別、コンテンツタイプ別、配信プラットフォーム別、地域別展望および予測、2023年~2030年Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channels Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Type (Linear Channels, and Video on Demand), By Content Type, By Distribution Platform, By Regional Outlook and Forecast, 2023 - 2030 |
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FAST(無料広告付きテレビ)チャンネルの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:タイプ別、コンテンツタイプ別、配信プラットフォーム別、地域別展望および予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年08月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 254 Pages
納期: 即納可能
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FAST(無料広告付きテレビ)チャンネル市場規模は2030年までに207億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは15.0%の市場成長率で上昇します。
KBV Cardinalのマトリックスに掲載された分析によると、Google LLCが市場の先駆者Sling TV L.L.C.、Tubi, Inc.、Xumo Enterpriseなどの企業が市場の主要なイノベーターです。2023年5月、Sling TVは無料の広告付きストリーミングTVサービスSling Freestreamの新機能を発表しました。新機能には100以上の新チャンネルへのアクセスが含まれます。さらに、12の独占チャンネルへのアクセスも可能になっています。
市場成長要因
AI搭載による動画ストリーミング・ソフトウェアの需要増加
動画ストリーミング・ソフトウェア分野の発展は、人工知能(AI)の影響を大きく受けています。動画ストリーミング・ソフトウェアのプロバイダーは、AIを搭載したソリューションによって、動画の画質を高め、動画配信を最適化し、ユーザー体験を全体的に向上させることができます。大量のデータをリアルタイムで分析できることは、動画ストリーミング・ソフトウェアにおけるAIの重要な利点の1つです。これにより、プロバイダーはユーザーの行動、嗜好、興味を理解し、より適切でパーソナライズされたコンテンツ推薦を提供することができます。ユーザーエクスペリエンスの向上、コストの削減、新しいサービスやソリューションの実現により、AIの進歩は市場の拡大を促進すると予想されます。
コネクテッドTV機器の利用拡大
コネクテッドTVは、オンデマンド・コンテンツを提供する複数の有名ビデオ・プラットフォームをサポートしているため、ビデオ・オン・デマンド(VoD)の人気の高まりが市場成長を刺激する可能性が高いです。コネクテッドTVでは、インターネット閲覧に加え、子供向けの教育的洞察を提供する様々な対応プログラムを利用することができます。リモートカーソルや音声入力など、教育ソフトウェアのインタラクティブ機能もコネクテッドTVでサポートされます。エンターテインメント業界や教育業界などでは、クラウドベースのIoTプラットフォームによるモーションコントロールやモニタリングなど、機能や仕様の拡充を含む幅広いコネクテッドTV分野の動向を受け入れています。このため、コネクテッドTV機器の増加により、FAST(無料広告付きTV)チャンネルの需要が拡大します。
市場抑制要因
コンテンツの違法コピーと高価なコンテンツ制作
ストリーミング・サービスは、コンテンツ制作のコストが上昇し、独自のコンテンツに対する需要が高まるにつれて、利益を生み出す必要に迫られています。動画コンテンツ配信のさまざまな段階に関する知識が不足しているため、企業は動画制作に必要以上の投資をする傾向があります。地域や業種を超えたコンテンツ制作のために動画コンテンツを複製することが一般的になり、その結果、全体的なコストが上昇しています。コンテンツを流出させるサーバーは世界中に分散しており、様々な法的管轄権を持つ複数の国でホストされている可能性があるため、インターネットの構造上、海賊版コンテンツの追跡がより困難になっています。高いコンテンツ制作コストとコンテンツ海賊版の脅威により、市場の拡大は抑制されます。
タイプ別展望
タイプ別に見ると、市場はリニアチャンネルとビデオオンデマンドに分類されます。2022年には、リニアチャンネル分野が市場で最も高い売上シェアを占めました。従来のテレビチャンネルと同様、リニアチャンネルは、番組編成されたスケジュールを提供します。このフォーマットにより、視聴者は快適で慣れ親しんだ方法でコンテンツを消費することができます。FASTチャンネル市場のリニアチャンネルは、視聴者に多様な番組オプションへのアクセスを提供することで、より多くの視聴者を惹きつけています。
コンテンツ・タイプの展望
コンテンツタイプによって、市場は映画、音楽&エンターテインメント、ニュース、スポーツ、その他に分けられます。2022年のFAST(無料広告付きTVチャンネル)市場では、音楽&エンターテインメント分野が大きな収益シェアを獲得しました。多くの企業は、無料広告付きTVチャンネル(FAST)の立ち上げにより、現在のストリーミング・サブスクリプションを通じて音楽やエンターテインメントのコンテンツに追加料金なしでアクセスする方法をユーザーに提供することで、ポートフォリオを多様化しています。このような無料素材は、別途の契約やその他のコミットメントを必要とせず、代わりに広告が完全に資金を提供しています。
配信プラットフォームの展望
配信プラットフォームによって、市場はモバイル&デスクトップ・アプリケーションとウェブベースのチャンネルに二分されます。2022年のFAST(無料広告付きTVチャンネル)市場は、ウェブベースのチャンネル・セグメントが支配的でした。ウェブベースのチャンネルへの容易なアクセスは、スマートフォンやその他のモバイル機器の成長によって可能になっています。モバイルフレンドリーなモバイルアプリやウェブサイトのおかげで、人々はいつでもどこからでもコンテンツやサービスに接することができるようになっています。映画、音楽、ポッドキャスト、記事のストリーミング・サービスなど、ウェブベースのコンテンツ・プラットフォームの出現によって、消費者がメディアを消費する方法は変化しました。
地域別展望
地域別に見ると、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されます。2022年には、北米地域が最も高い収益シェアを獲得して市場をリードしました。同地域市場の成長は、同地域の広告予算がデジタルプラットフォームへ移行していること、ストリーミングサービスの人気が高まっていること、無料ストリーミングコンテンツの需要が高まっていること、コネクテッドTVデバイスが増加していることに起因しています。北米では、Netflix、Amazon Prime Video、Huluを筆頭に、ストリーミング・サービスがトップクラスを占めています。これらの要素は、FASTチャンネルの市場観を支えるものとして生まれ、広告付きストリーミングサービスに有利な環境を提供しています。
The Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channels Market size is expected to reach $20.7 billion by 2030, rising at a market growth of 15.0% CAGR during the forecast period.
Many companies are diversifying their portfolio by offering users a method to access music and entertainment content through current streaming subscriptions at no additional cost with the launch of free ad-supported TV channels (FAST). Therefore, the Mobile & Desktop Applications segment will register around 2/5thshare in the market by 2030. Because mobile devices are becoming more widely used, advertisers focus on employing digital ads to reach a larger audience. Additionally, rising smartphone, social media, and online video streaming service usage are anticipated to fuel market expansion in the upcoming years.
The major strategies followed by the market participants are Product Launches as the key developmental strategy to keep pace with the changing demands of end users. For instance, In May, 2023, Plex, Inc. announced new availability of new channels for its free ad-supported TV service. The new channels include 21 Jump Street, Unsolved Mysteries, British TV, ElectricNOW en Espanol, etc. Additionally, In May, 2023, Amazon.com, Inc. announced the launch of Fire TV Channels, a free and ad-supported (FAST) service for its Fire TV devices. The new service feature access to over 330 channels from a variety of categories.
Based on the Analysis presented in the KBV Cardinal matrix; Google LLC is the forerunner in the Market Companies such as Sling TV L.L.C., Tubi, Inc., Xumo Enterprise are some of the key innovators in Market. In May, 2023, Sling TV announced new features for Sling Freestream, a free ad-supported streaming TV service. The new features include access to over 100 new channels. Furthermore, the service now has access to 12 more exclusive channels.
Market Growth Factors
Rising demand for video streaming software due to incorporation of AI abilities
The development of the video streaming software sector is significantly influenced by artificial intelligence (AI). Providers of video streaming software can increase video quality, optimize video distribution, and improve user experience overall with its AI-powered solutions. The capability of real-time analysis of massive amounts of data is one of the critical advantages of AI in video streaming software. This enables providers to understand user behavior, preferences, and interests and provide more relevant and personalized content recommendations. By enhancing the user experience, lowering costs, and enabling new services and solutions, advances in AI are anticipated to fuel the expansion of the market.
Growing usage of connected TV devices
The increasing popularity of video-on-demand (VoD) will likely stimulate market growth, as connected TVs support several well-known video platforms offering on-demand content. On connected TVs, customers can use various supported programs that offer educational insights for kids in addition to browsing the internet. The interactive features in educational software, such as remote cursors and voice input, can also be supported by connected TVs. The entertainment and education industries, among others, are embracing a wide range of connected TV sector trends, which include an expanding set of features and specifications, including motion control and monitoring with cloud based IoT platforms. In light of this the demand for FAST (free ad-supported TV) channels will grow as a result of the rise in connected TV devices.
Market Restraining Factors
Content piracy and expensive content creation
Streaming services are under increasing pressure to generate a profit as the cost of content production increases and the demand for unique content rises. Due to a lack of knowledge regarding the various phases of video content delivery, companies tend to invest more than required in video creation. Replication of video content for content creation across regions and verticals has become a common occurrence, resulting in a rise in overall costs. The internet structure makes it more difficult to track down pirated content, as the servers that leak the content are dispersed globally and may be hosted in several countries with various legal jurisdictions. Due to high content creation cost and threat of content piracy market expansion will be constrained.
Type Outlook
By type, the market is classified into linear channels and video on demand. In 2022, the linear channels segment held the highest revenue share in the market. Similar to traditional TV channels, linear channels provide a curated programming schedule. Viewers have a comfortable and familiar manner of consuming content due to this format. Linear channels in the FAST channels market provide viewers access to a wide variety of programming options, thereby attracting a larger audience.
Content Type Outlook
Based on content type, the market is divided into movies, music & entertainment, news, sports, and others. The music & entertainment segment acquired a substantial revenue share in the FAST (free ad-supported TV channels market in 2022. Many companies are diversifying their portfolio by offering users a method to access music and entertainment content through current streaming subscriptions at no additional cost with the launch of free ad-supported TV channels (FAST). Such free materials do not require a separate subscription or any other commitments; instead, ads entirely fund it.
Distribution Platform Outlook
On the basis of distribution platform, the market is bifurcated into mobile & desktop applications and web-based channels. In 2022, the web-based channels segment dominated the FAST (free ad-supported TV channels market. Easy access to web-based channels has been made possible by the growth of smartphones and other mobile devices. People now interact with content and services at any time and from any location because of mobile-friendly mobile apps and websites. How consumers consume media has changed with the emergence of web-based content platforms, including streaming services for movies, music, podcasts, and articles.
Regional Outlook
Region wise, the market is analysed across North America, Europe, Asia Pacific and LAMEA. In 2022, the North America region led the market by generating the highest revenue share. The growth of the regional market is ascribed to the region's moving ad budgets to digital platforms, the growing popularity of streaming services, the rise in demand for free streaming content, and the rise in connected TV devices. In North America, streaming services are top-rated, with Netflix, Amazon Prime Video, and Hulu at the forefront. These elements have been created to support the market perspective for FAST channels and have provided a favourable environment for ad-supported streaming services.
The market research report covers the analysis of key stakeholders of the market. Key companies profiled in the report include Sling TV L.L.C. (DISH Network Corporation), Tubi, Inc. (Fox Corporation), Crackle Plus, LLC (CHICKEN SOUP FOR THE SOUL ENTERTAINMENT, INC.), Plex, Inc., Roku Inc., Xumo Enterprise (Comcast Corporation), Pluto Inc. (Paramount Global), Amazon.com, Inc., Rakuten TV Europe, S.L.U. (Rakuten group, Inc.) and Google LLC (Alphabet Inc.)
Recent Strategies Deployed in FAST (Free Ad-Supported TV) Channels Market
Product Launches and Product Expansions:
May-2023: Sling TV announced new features for Sling Freestream, a free ad-supported streaming TV service. The new features include access to over 100 new channels. Furthermore, the service now has access to 12 more exclusive channels.
May-2023: Plex, Inc. announced new availability of new channels for its free ad-supported TV service. The new channels include 21 Jump Street, Unsolved Mysteries, British TV, ElectricNOW en Espanol, etc.
May-2023: Amazon.com, Inc. announced the launch of Fire TV Channels, a free and ad-supported (FAST) service for its Fire TV devices. The new service feature access to over 330 channels from a variety of categories.
Feb-2023: Sling TV introduced Sling Freestream, a free streaming service. The service features compatibility with Roku devices and access to over 41,000 on-demand movies.
Partnerships, Collaborations & Agreements:
May-2023: Sling TV came into partnership with Cineverse, an entertainment services provider, to bring its Crime Hunters channels over the Sling TV Freestream. The partnership enhances the channel lineup of Sling Freestream.
Feb-2023: Roku Inc. signed a partnership with Jellysmack, a media company, to integrate its linear channels with Roku Channel's Live TV Guide. The partnership strengthens Roku's Live TV Guide services.
Nov-2022: Roku Inc. partnered with AMC Networks, a US-based entertainment company, to feature its high-quality content and targeted streaming services on Roku's streaming platform. The partnership enhanced Roku's streaming platform.
Jul-2022: Crackle Plus, LLC signed an agreement with TCL Channel, a global entertainment services provider, to launch its FAST channels on TCL's platform. The partnership builds on the company's commitment to providing its customers with free entertainment services.
Mar-2021: Crackle Plus, LLC partnered with SpotX, a video advertising platform, to facilitate its video monetization. The partnership would allow Crackle to provide its partners with solutions for enhanced campaign performance.
Mergers & Acquisition:
Oct-2022: Google completed the acquisition of Alter, an artificial intelligence (AI) avatar startup engaged in helping brands and creators express themselves. Through this acquisition, Google would improve both the quality and quantity of the content provided to consumers.
Mar-2021: Roku Inc. completed the acquisition of This Old House, a US-based media brand. The acquisition aids Roku in its growth strategy.
Jan-2021: Roku Inc. acquired global distribution rights to shows of Quibi, a video streaming platform. The acquisition would aid Roku in its ability to provide its customers with top-notch entertainment content.
Market Segments covered in the Report:
By Type
By Content Type
By Distribution Platform
By Geography
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