|
市場調査レポート
商品コード
1335904
レジャーボートの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:製品別(電動(ヨット、水上バイク、船外機、その他)、非電動)、製品タイプ別(中古、新品)、地域別展望・予測、2023年~2030年Global Leisure Boat Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Product (Motorized (Yacht, Personal Watercraft, Outboard Boats, and Others), and Non-Motorized), By Type (Used, and New), By Regional Outlook and Forecast, 2023 - 2030 |
||||||
|
レジャーボートの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:製品別(電動(ヨット、水上バイク、船外機、その他)、非電動)、製品タイプ別(中古、新品)、地域別展望・予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 213 Pages
納期: 即納可能
![]() |
レジャーボート市場規模は2030年までに617億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは5.2%の市場成長率で上昇します。
特に活況を呈する観光セクターを考慮すると、市場は大きく拡大しています。同市場は過去10年間に大きな可能性を示し、ポンツーン、クルーズ、ウォータースポーツボートといった特定の製品カテゴリーが大幅な売上成長を記録しています。また、中古ボートやパーソナルウォータークラフトの販売も急増し、消費者や季節用品をリースする企業に思い出に残る休暇を提供する機会を与えています。ボート開発のオンライン市場は、レジャーボートの販売方法を大きく変えました。以前は、ボート・メーカーは主にボート・フェアやディーラーで製品を販売していたため、特定の地域に限定されていました。ボートのオンライン販売が世界的に拡大したことで、メーカーは新たな市場にアクセスできるようになっています。その結果、ポンツーンやウォーター・スポーツ・ボートの需要増加やオンライン・マーケットプレースでのボート需要の増加により、市場の発展が見込まれています。
しかし、不適切な給油、整理整頓、修理、無責任なメンテナンスなど、ボートに関連する活動は、水質を悪化させ、動物や海洋生息地に害を与えるなど、環境に危険をもたらします。油や燃料の放出は、海洋生態系に害を及ぼし、海洋生物に影響を与え、水質を悪化させる。公害基準と制限は、レジャーボートの世界の需要を厳しく制限しています。長期的な成長を確保し、環境への影響を軽減するために、持続可能性と環境保全が重視されるようになり、市場はこれらの基準を遵守しなければならないです。
製品の展望
製品別に見ると、市場は電動式と非電動式に分類されます。モーター非搭載セグメントは、2022年の市場で顕著な収益シェアを記録しました。モーター非搭載のレジャーボートは、生態系への影響が少ないため、環境保護への関心が高まるにつれて人気が高まっています。これらのボートは燃料エンジンを必要としないため、騒音や二酸化炭素の排出が抑えられ、ユーザーは環境に影響を与えずに楽しむことができます。
電動タイプの展望
電動タイプでは、市場はさらにパーソナルウォータークラフト、船外機付きボート、ヨット、その他に区分されます。2022年には、ヨットセグメントが市場で最も高い収益シェアを記録しました。ヨットはレジャーとスポーツの両方に使用されるボートです。ヨットは通常、様々なウォータースポーツのための施設や設備を備えています。ジェットスキー、水上スキー、ウェイクボード、パドルボード、シュノーケリング、ダイビング用品などがこれに該当します。
タイプの展望
タイプ別に見ると、市場は新造レジャーボートと中古レジャーボートに区分されます。2022年には、中古レジャーボート部門が最大の収益シェアで市場を独占しました。これは、中古ボートは非常に迅速に取得することができ、長い配信スケジュールの必要性を排除するという事実に支えられています。中古艇は、以前の所有や使用によって価値が下がっているため、通常、価格が安いです。古いボートが良い状態で購入可能な場合もあるという事実が、消費者の選択意欲を高めています。
地域別の展望
地域別に見ると、市場は北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ・中東・アフリカで分析されます。2022年には、北米地域が市場で最も高い収益シェアを獲得し、市場をリードしました。同地域は、最近の不況からの景気回復と適切な資金調達のしやすさから、ボートの販売が増加しています。さらに、米国ではレクリエーション用ボートの需要が高まっていることも、同地域市場を牽引しています。ボートとクルージングは、米国で人気が高まっている海洋レジャーの2つの例です。ボートは北米、特にフロリダ、カリフォルニア、ニューヨークで販売が伸びています。
List of Figures
The Global Leisure Boat Market size is expected to reach $61.7 billion by 2030, rising at a market growth of 5.2% CAGR during the forecast period.
Yacht offers a cozy and luxurious setting for people and families to enjoy holidays, weekend getaways, or day outings. Therefore, the yacht segment acquired $16,795.3 million revenue in 2022. Two elements that have significantly increased the popularity of recreational boating are the growing adult fascination with boating and the rising levels of disposable money. Furthermore, customers are choosing boats that are equipped with IoT (Internet of Things) technologies more frequently. As a result, it can enhance the connectivity of boat entertainment systems, which is crucial for recreational vehicles.
A yacht operator can remotely monitor battery levels, potential leaks or water entering the boat using water detectors and bilge alarms, potential incursions, and smoke alarms using these IoT systems. The market will rise in the next years due to more technological advancements making boats safer against damage and accidents. Some of the factors impacting the market are Expanding tourism sector raising the demand, Significant growth prospects to be opened up in untapped marketplace due to online availability, and Leisure boats' effect on the environment.
The market has expanded significantly, especially considering the booming tourism sector. The market has demonstrated tremendous potential over the previous ten years, with particular product categories like pontoons, cruises, and water sports boats recording significant sales growth. Sales of second-hand boats and personal watercraft have also surged, giving consumers and businesses that lease seasonal equipment an opportunity to offer memorable vacations. The online market for boat development has significantly changed how leisure boats are sold. Before now, boat manufacturers mainly sold their products at boat fairs and dealerships, restricting their reach to particular geographic areas. The global expansion of online boat sales has given manufacturers access to new markets. As a result, the market is expected to develop due to the increase in demand for pontoons and water sports boats and demand for boats on online marketplaces.
However, boating-related activities, including inappropriate and improper fueling, organizing, and repair, as well as irresponsible maintenance, provide environmental dangers by deteriorating water quality and harming animals & marine habitats. Releases of oil and fuel can harm marine ecosystems, affect marine life, and deteriorate water quality. Pollution standards and limitations severely restrict worldwide demand for leisure boats. The market must comply with these standards as the emphasis on sustainability and environmental conservation grows to ensure long-term growth and reduce environmental impact.
Product Outlook
Based on product, the market is classified into motorized, and non-motorized. The non-motorized segment recorded a remarkable revenue share in the market in 2022. Non-motorized leisure boats are gaining popularity as environmental conservation concerns increase because of their low ecological impact. These boats don't require fuel-powered engines, which reduce noise and carbon dioxide emissions, allowing users to enjoy along with not effecting the environment.
Motorized Outlook
Under the motorized type, the market is further segmented into personal watercraft, outboard boats, yacht, and others. In 2022, the yacht segment registered the highest revenue share in the market. A yacht is a boat used for both leisure and sports. Yachts usually come with facilities and equipment for a variety of water sports. Jet skis, water skis, wakeboards, paddleboards, snorkeling, and diving equipment may all fall under this.
Type Outlook
On the basis of type, the market is segmented into new leisure boat and used leisure boat. In 2022, the used leisure boat segment dominated the market with the maximum revenue share. This is supported by the fact that a second-hand boat may be acquired very fast, eliminating the need for a longer delivery timetable. These are usually less expensive since the value has declined due to prior ownership and usage. The fact that old boats can sometimes remain in good condition and available for purchase encourages consumers to choose them.
Regional Outlook
Region wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. In 2022, the North America region led the market by generating the highest revenue share in the market. The region has experienced increased boat sales due to the economy's recovery from the recent recession and the accessibility of appropriate financing. Additionally, the regional market is being driven by the United States' growing demand for recreational boats. Boating and cruising are two examples of marine leisure pursuits that are becoming increasingly popular in the United States. The boat has experienced increased sales in North America, particularly in Florida, California, and New York.
The market research report covers the analysis of key stakeholders of the market. Key companies profiled in the report include Bombardier Recreational Products (BRP) Inc., Brunswick Corporation, Marine Products Corporation (Chaparral Boats, Inc.), Ferretti S.p.A., Avon Marina, Azimut Benetti Group, Fountain Powerboats Group (Iconic Marine Group), Bavaria Yachtbau, Farr Yacht Design Ltd. and Sunseeker International (Wanda Group)
Market Segments covered in the Report:
By Product
By Type
By Geography
Companies Profiled
Unique Offerings from KBV Research