表紙:レジャーボートの世界市場:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2023~2030年)
市場調査レポート
商品コード
1377891

レジャーボートの世界市場:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2023~2030年)

Global Leisure Boat Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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レジャーボートの世界市場:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2023~2030年)
出版日: 2023年09月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

世界のレジャーボートの市場規模は、2022年に436億9,000万米ドルとなり、2023~2030年にかけてCAGR 6.2%で成長し、2030年には約706億9,000万米ドルに達すると予測されています。

レジャーボートは、レクリエーションボートやプレジャーボートとしても知られ、主に水上でのレクリエーションやレジャー活動のために設計された水上バイクの一種です。商業用船や工業用船とは異なり、これらのボートは通常、楽しみ、くつろぎ、様々な水上レクリエーション活動のために使用されます。

市場力学

レジャーボート市場は、レジャーボートを人気にしているいくつかの主要促進要因によって繁栄しています。可処分所得の増加により、ボートの所有を含むレジャー活動に投資する個人や家族が増加しています。アウトドア・レクリエーション、ウォーター・スポーツ、水上での冒険への関心の高まりが、レジャー・ボートの需要を牽引しています。観光と都市化は、ウォーターフロントの目的地や沿岸地域がレジャーボートの需要を生み出すため、ボート所有に貢献します。ボートのレンタル・サービスは、ボートをより多くの人々が利用できるようにし、水上アクティビティへの関心を高める。ボートの設計や技術における革新は、環境に優しい選択肢と並んで、初心者と経験者の両方を惹きつける。政府の取り組み、文化的要因、ライフスタイルの嗜好がボート文化をさらに促進し、レクリエーション・フィッシング愛好家が特殊なフィッシング・ボートの需要を煽る。ボートを個性的にカスタマイズできることや、冒険や探検への欲求が、レジャーボートの所有を促進しています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、レジャーボートの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。レジャーボート産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカのレジャーボート市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、著名な全地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 レジャーボート - 産業分析

  • イントロダクション - 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 レジャーボートの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • 新レジャーボート
  • 中古レジャーボート

第6章 レジャーボートの世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • モーター付き
  • モーター非搭載

第7章 レジャーボートの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 レジャーボート企業の競合情勢

  • レジャーボート市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併と買収
  • 新製品発表
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Avon Marine
  • Azimut Benetti Group
  • Baja Marine
  • Bavaria Yachtbau GmbH
  • Bombardier Recreational Products(BRP)Inc.
  • Brunswick Corporation
  • Chaparral Boats Inc.
  • Farr Yacht Design Ltd.
  • Ferretti S.P.A.
  • Fountain Powerboats Inc.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Type (USD MN)
  • New Leisure Boat Market Sales by Geography (USD MN)
  • Used Leisure Boat Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Product (USD MN)
  • Motorized (Personal Watercraft, Outboard Boats, Yacht, Others) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Non-Motorized (Kayaks, Canoes, Others) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Leisure Boat Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Leisure Boat Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Leisure Boat Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Type
  • Market Attractiveness Analysis by Product
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Type (USD MN)
  • New Leisure Boat Market Sales by Geography (USD MN)
  • Used Leisure Boat Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Product (USD MN)
  • Motorized (Personal Watercraft, Outboard Boats, Yacht, Others) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Non-Motorized (Kayaks, Canoes, Others) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112112222

The global demand for Leisure Boat Market is presumed to reach the market size of nearly USD 70.69 BN by 2030 from USD 43.69 BN in 2022 with a CAGR of 6.2% under the study period 2023 - 2030.

A leisure boat, also known as a recreational boat or pleasure boat, is a type of watercraft primarily designed for recreational and leisure activities on the water. Unlike commercial or industrial vessels, these boats are typically used for enjoyment, relaxation, and various water-based recreational activities.

MARKET DYNAMICS:

The Leisure boat market is thriving due to several key drivers that make recreational boating a popular and sought-after activity. Rising disposable incomes enable more individuals and families to invest in leisure activities, including boat ownership. The growing interest in outdoor recreation, water sports, and adventure on the water drives demand for leisure boats. Tourism and urbanization contribute to boat ownership, as waterfront destinations and coastal communities create a demand for leisure boats. Boat rental services make boating accessible to a broader audience, fostering interest in water-related activities. Innovations in boat design and technology, alongside eco-friendly options, attract both novice and experienced boaters. Government initiatives, cultural factors, and lifestyle preferences further promote boating culture, while recreational fishing enthusiasts fuel the demand for specialized fishing boats. The ability to personalize and customize boats and the desire for adventure and exploration encourages leisure boat ownership.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of leisure boat. The growth and trends of leisure boat industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the leisure boat market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • New Leisure Boat
  • Used Leisure Boat

By Product

  • Motorized (Personal Watercraft, Outboard Boats, Yacht, Others)
  • Non-Motorized (Kayaks, Canoes, Others)

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Leisure Boat market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Leisure Boat market include Avon Marine, Azimut Benetti Group, Baja Marine, Bavaria Yachtbau GmbH, Bombardier Recreational Products (BRP) Inc., Brunswick Corporation, Chaparral Boats, Inc., Farr Yacht Design, Ltd., Ferretti S.P.A., Fountain Powerboats, Inc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . LEISURE BOAT - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL LEISURE BOAT MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1 Overview by Type
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Type
  • 5.4 New Leisure Boat Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Used Leisure Boat Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL LEISURE BOAT MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 6.1 Overview by Product
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Product
  • 6.4 Motorized (Personal Watercraft, Outboard Boats, Yacht, Others) Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Non-Motorized (Kayaks, Canoes, Others) Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL LEISURE BOAT MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE LEISURE BOAT COMPANIES

  • 8.1. Leisure Boat Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF LEISURE BOAT INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Avon Marine
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Azimut Benetti Group
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Baja Marine
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Bavaria Yachtbau GmbH
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. Bombardier Recreational Products (BRP) Inc.
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. Brunswick Corporation
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Chaparral Boats Inc.
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. Farr Yacht Design Ltd.
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Company Revenue
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. Ferretti S.P.A.
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Company Revenue
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. Fountain Powerboats Inc.
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Company Revenue
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies