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市場調査レポート
商品コード
1219687
大豆ミールの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別、性質別、用途別、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Soybean Meal Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel, By Nature, By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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大豆ミールの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別、性質別、用途別、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年01月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 173 Pages
納期: 即納可能
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大豆ミールの世界市場規模は、2028年までに782億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.1%の市場成長率で上昇すると予測されています。
有機農業研究所の報告によると、2019年、有機農業は310万人の農家によって生み出され、1億2300万米ドルの総収入をもたらしました。(FIBL)を参照しています。また、オーストラリアには357億ヘクタールの有機農地があり、この種の農地が世界で最も多い国となっています。ラテンアメリカが11%、アジアが5.9%と続き、欧州は1650万ヘクタールで、これは有機農地全体の60%以上にあたります。
また、FIBLの推計によると、有機農地の割合は世界で1.5%であり、この数字は有機製品の需要とともに増加しています。世界のトップクラスの科学団体の大半が遺伝子組み換え作物を支持しているにもかかわらず、世界中の4分の3以上の人々が、遺伝子組み換え作物を含まない食品の方がかなり、あるいは少し健康に良いと考えています。遺伝子組み換え作物(GMO)に対する懸念は、世界中のお客さまから高い評価を得ています。大豆ミールの市場における需要の高まりに対応するため、大手企業も有機商品の研究開発を進めています。
COVID-19インパクト分析
大豆ミールは、飲食品業界やヘルスケア商品の製造において需要が増加しており、COVID-19のパンデミックによる市場への有益な影響の1つでした。しかし、世界の食肉需要の減少や飼料製造工場の閉鎖により、飼料分野での大豆ミールの需要は若干減速しています。バイオディーゼルは、従来のディーゼルやガソリンに代わる重要な燃料として、世界中で需要が高まっています。大豆はバイオディーゼルの生産に使用されるため、予測期間中に大豆ミールの市場を拡大させる要因になる可能性があります。
市場の成長要因
栄養面での利点が原動力
大豆ミールが健康に良い影響を与えることが広く知られるようになった結果、大豆ミールの消費が伸びています。大豆ミールには多くのタンパク質が含まれているため、多くの人が健康に良い選択だと考えています。大豆ミールを食べることで、総コレステロールと低密度リポタンパク質コレステロールの両方の値を下げる可能性があることが示されています。そのため、大豆ミールの市場開拓は、消費者の健康意識の高まりとともに、さまざまな健康上の利点によって促進されると予想されます。
飼料用タンパク質へのニーズの高まり
動物飼料用大豆たん白市場の発展を後押ししている主な要因の1つは、家畜やペットの栄養強化のために天然由来の資源に対する大きな需要があることです。この要求は、市場の成長を推進する重要な要因の1つです。食品・飼料分野は、生産性を維持し、高品質な食品に対する消費者の需要を満たす目的で、世界の大豆生産量の75%以上、収穫される全魚類の65%に依存しています。今後は、タンパク質をベースとした持続可能な動物用飼料原料のニーズが大きく高まると予想されます。
市場抑制要因
規制要件と期待
大豆ミールビジネスの拡大を阻む最も大きな問題のひとつは、規制要件の不在です。このパターンは、国の食品安全基準を管理するために、科学的リスクを前提とした規制構造を制度化している国々で顕著に広がっています。例えば米国では、連邦および州レベルの規制機関が、大豆ミールのような食品の構成成分について厳しいガイドラインを定めています。米国では、大豆ミールの使用と表示に関する法律により、乳製品の代替品としての大豆ミールの使用が制限されています。このような制約があるため、大豆ミールの市場は拡大することはないでしょう。
自然界の展望
大豆ミール市場は、性質に基づき、有機と従来型に分類されます。2021年には、有機セグメントが市場で大きな収益シェアを記録しました。有機大豆ミールの生産は、大豆オイルミールと呼ばれる製品別の生成につながります。有機大豆ミールは、鶏、牛、豚、そしてペットなど、さまざまな動物の餌として使用されます。大豆から油脂を抽出する前に、土やほこり、木の枝や石などの汚れを取り除くために、押し出し成型という方法で大豆を洗浄します。
アプリケーションの展望
大豆ミール市場は用途によって、食品産業、動物飼料産業、医薬品に分類されます。2021年の大豆ミール市場では、動物飼料産業分野が最も高い収益シェアを占めています。牛は肥育される時期に、健康で迅速な発育を促すために大豆粕が与えられます。これは、枝肉の脂肪沈着数を上げ、ミールの品質を高め、顧客にとって魅力的なものにするためです。牧草牛、特にグラスフェッドビーフには一定の食餌条件があり、食べた牧草の栄養価が低い場合、エネルギーやタンパク質を多く含む飼料を補うことで対応できる場合があります。
流通経路の展望
大豆ミール市場は、流通チャネルに基づき、オフライン、B2B、オンラインに区分されます。2021年には、オフラインのセグメントが市場で最大の収益シェアを占めました。これは、店舗で飲食品を購入できるようになった結果、様々な製品のマーケティングにアクセスできるようになった棚の総量が増加したために起こります。また、多くの企業がセールスマンを雇っており、特定の顧客にアピールできるような食品を提案することができます。従来の購買習慣や、近隣の小売店や他の卸売市場との価格差が、このようなマーケットを拡大させたと考えられます。
地域別の展望
大豆市場は地域別に、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分類されます。アジア太平洋地域は、2021年の間に市場で最も高い収益シェアを占めています。同地域は、2021年に最も高い収益シェアを占めました。これは主に、中国とインド市場での機会拡大によるものです。インドにおける大豆ミール市場の急速な拡大は、同国のタンパク質ニーズの増加に寄与しており、その結果、インドにおける大豆タンパク質の需要が増加しています。
List of Figures
The Global Soybean Meal Market size is expected to reach $78.2 billion by 2028, rising at a market growth of 5.1% CAGR during the forecast period.
Animals benefit greatly from eating soybean meal as a feed since it is easily digested, delicious, and provides a huge deal of energy that can be absorbed. Soybean meal may have a CP percentage anywhere from 45-55% and a TDN content anywhere from 75-84%, depending on the amount of dehulling and the processing procedure. The protein has an adequate quantity of all of the essential amino acids; nevertheless, the levels of cystine and methionine fall short of what would be considered optimal.
Methionine may be especially important in high-energy diets since it is the first amino acid that becomes limited. Because of the rapid pace at which CP is broken down in the rumen, large doses have not been given to cattle used for dairy or meat production. Recent years have seen the development of a variety of processing processes for soybeans, all with the goal of reducing the amount of CP that is broken down in the rumen.
The Research Institute for Organic Agriculture reports that in 2019, the organic farming industry brought in a total income of 123 million dollars, created by 3.1 million farmers. (FIBL). In addition, Australia is home to 35.7 billion hectares of organic farmland, making it the country with the most of this kind of land in the world. Following Latin America and Asia with 11% and 5.9% of the global organic acreage, respectively, is Europe with 16.5 million hectares, which is more than 60% of the overall organic acreage.
According to a second set of estimates, the FIBL puts the proportion of organic farmland at 1.5% globally, and this number is growing in tandem with the demand for organic products. In spite of the fact that the majority of top worldwide scientific organizations support genetically modified organisms, more than three-quarters of people throughout the world believe that food items that do not contain GMOs are considerably or slightly healthier. Concern over genetically modified organisms (GMOs) remains high with customers all across the world. In order to meet the rising demand for soybean meal on the market, major firms are also making headway in the research and development of organic goods.
COVID -19 Impact Analysis
The increasing demand for soybean meal in the food & beverage industries as well as in the production of healthcare items, was one of the COVID-19 pandemic's beneficial effects on the market. However, there has been a minor slowdown in the demand for soybean meal from the feed sector as a result of the decreased demand for meat throughout the globe as well as the closure of animal feed production operations. There has been a rise in the demand for biodiesel all over the world as a significant replacement for conventional diesel and gasoline. Since soybeans are used in the production of biodiesel, this may serve as a driver of expansion in the market for soybean meal during the course of the projected year.
Market Growth Factors
Nutritional advantages as a motivating factor
The consumption of soybean meal has grown as a direct result of greater education on the positive effects that the food has on one's health. Because of the high amount of protein that can be found in it, many people believe that it is a good choice for their health. It has been shown that eating soybean meal may lower both total cholesterol and low-density lipoprotein cholesterol levels. As a result, it is anticipated that the development of the market for soybean meal will be fueled by a variety of health advantages as well as an increase in the health awareness of consumers.
Growing need for proteins in animal feed
One of the primary forces that are fueling the development of the soy protein market for uses in animal feed is the significant demand for naturally occurring resources to enhance the nutrition of livestock and pets. This requirement is one of the key factors propelling the growth of the market. The food and feed sector is reliant on more than 75% of the world's soy production and 65% of all fish harvested for the purpose of maintaining productivity and satisfying the demand of consumers for high-quality foods. There will be a major rise in the need for sustainable animal feed ingredients that are based on protein.
Market Restraining Factors
Regulatory requirements and expectations
One of the most significant problems that are preventing the expansion of the soybean meal business is the absence of regulatory requirements. This pattern is observably more widespread in nations that have institutionalized regulatory structures that are predicated on scientific risk in order to manage national food safety standards. In the United States, for example, regulatory bodies at the federal and state levels establish stringent guidelines for the constituent parts of foods like soy meal. The use of soybean meal as a dairy replacement is restricted in the United States by legislation governing its use and labeling. Because of these constraints, the market for soybean meal will not be able to expand.
Nature Outlook
Based on nature, the Soybean Meal Market is categorized into Organic and Conventional. In 2021, the organic segment registered a significant revenue share of the market. The production of organic soymeal results in the creation of a by-product called soy oil meal. Organic soymeal is used in the feeding of a variety of animals, including poultry, cattle, swine, and even pets. An extrusion method is used to clean the soybeans of contaminants like dirt, dust, tiny wooden sticks, and stones that need to be removed before the oil extraction process can begin.
Application Outlook
Based on application, the soybean meal market is classified into the food industry, Animal Feed Industry, and Pharmaceutical. The animal feed industry segment held the highest revenue share in the soybean meal market in 2021. During the time of their lives when they are being fattened, cattle are given soy meal to promote healthy and rapid development. This is because it raises the number of fat deposits in the carcass, which enhances the quality of the meal and makes it more appealing to customers. Grass-fed cattle, and especially grass-fed beef, have certain dietary requirements that, in the event that the grass they eat is of low nutritional quality, may be met by supplementing their diet with feeds that are rich in energy or protein.
Distribution Channel Outlook
Based on distribution channel, the soybean meal market is segmented into Offline, B2B, and Online. In 2021, the offline segment had the largest revenue share in the market. This occurs as a result of the increased availability of food and beverage products at stores, which has resulted in a growth in the total amount of shelf space that is now accessible for the marketing of various products. In addition, many companies employ salesmen who are able to provide suggestions on the kinds of foods that may appeal to certain customers. It's possible that conventional buying habits and the price differential between neighboring retail businesses and other wholesale marketplaces are to blame for the expansion of this particular market segment.
Regional Outlook
Based on region, the soybean market is categorized into North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Asia Pacific region accounted for the highest revenue share in the market during 2021. The region accounted for the highest revenue share in 2021. This is mostly attributable to the growing opportunities in the Chinese and Indian markets. The rapidly expanding market for soybean meal in India has contributed to an increase in the country's need for protein, which in turn has resulted in a rise in the demand for soy protein in India.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Bunge Limited, Louis Dreyfus Company B.V., Kemin Industries, Inc., The Scoular Company, Mamta Hygiene Products Pvt. Ltd, Mahesh Agro Food Industries, Nordic Soya Ltd., Denofa AS (Amaggi Agropecuaria), DHN International, and Minnesota Soybean Processors.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Nature
By Application
By Geography
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