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市場調査レポート
商品コード
1184307
ブーツの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別、製品別、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Boots Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel, By Product, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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ブーツの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別、製品別、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年12月30日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 即納可能
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ブーツの世界市場規模は、予測期間中にCAGR5.4%で成長し、2028年には404億米ドルに達すると予測されています。
ブーツの着用は、規制や法律で義務付けられている場合もあります。例えば、一部の管轄区域では、建設現場で働く労働者に、つま先が鋼鉄製の安全靴を履いた特殊な靴を着用するよう規則で義務付けられています。制服の中には、規制対象の履物としてブーツが含まれているものもあります。オートバイに乗る人はブーツを履くことが推奨されています。ハイトップの運動靴は、足首を覆っているものの、明確なかかとがないため、ブーツとしてカウントされません。
ブーツの需要は、ファッションへの意識の高まり、急速な工業化、登山家やハイカーの増加などにより増加しています。ファッショナブルなデザインに対する消費者の嗜好の変化は、高い製品販売につながり、結果としてブーツ市場が成長します。消費者の好みの変化とファッション動向への適応、さまざまなブランドについての知識の高まりにより、メーカーはさまざまな新しい、強化されたデザインを打ち出すことができるようになりました。
COVID-19の影響分析
COVID-19の発生は、多くの国が感染拡大を阻止するために閉鎖的な措置をとったため、ブーツ市場に悪影響を及ぼしました。その結果、大半の製造工場やプラントが一時的または恒久的に閉鎖され、多くの産業で生産が停止されました。また、貿易制限によりサプライチェーンが大きく寸断されました。さらに、多くの政府機関がガイドラインを発表し、旅行禁止令を出したため、多くのスポーツ大会や活動の中止や延期を余儀なくされました。また、人々が不必要に外をうろつくことを阻止するための規制が課されたことも、ブーツの需要を減少させました。
市場の成長要因
都市化の進展によるブランド数の増加
新興国における都市化の進展は、世界のブーツの需要を喚起する重要な要素となっています。急速な都市化により、デザイナーやメーカーが消費者とより正確につながり、消費者のニーズや現在のファッショントレンドを知ることができるようになりました。特に大学生や働く女性は、ファッションに敏感で、洗練されたドレスを身に着けていると考えられているため、需要が急増しました。働く女性の数の増加はまた、ブーツのさまざまな種類の販売を増加させるでしょう。
ブーツが提供する安全性
ブーツの重要な利点の1つは、ユーザーの足首の適切な保護を有効にするその高さです。一般に、この保護は、クッションと衝撃の中にサポートの形です。このサポートは、足首のねじれを防ぎ、ひずみや骨折を引き起こす可能性があるため、非常に重要です。また、普通の道でも、ちょっとした小石で足首が曲がってしまうことがありますが、ブーツの剛性により、足首のケガを防ぐことができます。
市場抑制要因
懸念される健康問題
靴のサイズは人それぞれであり、会社の規格に合ったサイズを履いていても、自分の足より大きいか短いブーツを使用せざるを得ないです。間違ったブーツサイズを使用すると、関節炎などの既往症が悪化する可能性があります。それは、背中の領域に影響を与えることができますまたは足の永続的な痛みを与えることができます。不適合な靴は水疱のような短期的な影響、不適合な靴によって引き起こされる最も典型的な病気を引き起こす可能性があります。一定の摩擦は、死んだ皮膚のこれらの流体で満たされた小胞を引き起こします。水ぶくれは耐え難い痛みで、治るまでに2週間ほどかかり、永久的な傷跡と変色した損傷皮膚が残ります。
流通チャネル
ブーツ市場は、流通によってオンラインとオフラインに分けられます。オンラインセグメントは、2021年のブーツ市場でかなりの収益シェアを調達しました。これは、オンラインセグメントが消費者に提供する利点によるものです。オンラインショッピングの利点のいくつかは、どこからでも、いつでも商品を購入できる利便性、リスクのない支払い、そして毎日プラットフォームに多くの消費者を魅了している製品に追加されたオファーがあります。
製品の展望
ブーツ市場は製品によって、チェルシーブーツ、ミリタリーブーツ、ハイキングブーツ、レギュラーブーツ、セーフティブーツ、全天候型ブーツ、ファッションブーツ、チャッカブーツ、その他に区分されます。2021年のブーツ市場では、レギュラーブーツセグメントが最大の収益シェアを獲得しています。これは、より快適で、多目的で、耐久性のあるブーツへの需要が高まっているためです。レギュラーブーツは、一般的に旅行、ウォーキングなどの日常的な作業のために個人が使用する靴として記述することができます。
地域別概況
地域別に見ると、ブーツ市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米地域は、2021年に最大の収益シェアでブーツ市場を独占しました。これは、カナダやアメリカなどの多くの国で高い製品需要があることと、同地域に多くの大手市場プレーヤーが存在することが複合的に作用しているためです。北米地域の人々は、支出可能な所得が高く、高品質の高価なブーツを容易に購入することができました。また、ファッション関連の各種イベントや競合の増加により、需要の急増が予想されます。
List of Figures
The Global Boots Market size is expected to reach $40.4 billion by 2028, rising at a market growth of 5.4% CAGR during the forecast period.
Boots are the type of footwears. Most boots primarily cover the ankle and foot, while some cover the calf's bottom half. Some of the boots extend up to the leg, sometimes as far as the knee. Most boots contain a heel that is distinguishable from the rest of the sole. Traditionally they were made of rubber or leather, but now modern boots are made from various materials. Different type of boots are worn as their applications including fashion related reasons, construction activities, etc.
Functional concerns of boots are; protecting the foot from mud, water, pestilence (insect bites, stings, infectious disease or snake bites), harsh temperatures, blunt or sharp objects (work boots may contain steel toes), corrosive agents, physical abrasion or damaging radiation; support to ankle and traction for strenuous activities like as hiking; and durability in extreme conditions like the combat boot's underside may be reinforced with hobnails.
In some cases, the wearing of boots may be required by regulations or laws; for instance, the rules in some jurisdictions require workers on construction sites to wear special shoes with steel-toed safety boots. Some uniforms include boots as regulated footwear. Boots are recommended for motorcycle riders. High-top athletic shoes are not counted as boots, although they cover the ankle, because of the absence of a distinct heel. In football (soccer), cleats are also known as boots.
Boots demand has been growing due to increasing fashion awareness, fast industrialization, and a rising number of mountaineers and hikers. Change in consumer preference towards fashionable designs results in high product sales and as a result, growth in the boots market. Changing consumer preferences and their adaption of fashion trends, together with the rising knowledge about different brands, have allowed manufacturers to come up with various new and enhanced designs.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 outbreak has been negatively impacted the boots market, as many nations exercised lockdowns to stop the spread of the disease. As a result, the majority of the manufacturing plants and factories were temporarily or permanently shut down, which halted production for many industries. Also, the supply chains were disrupted severely due to trade restrictions. In addition, many government organizations released guidelines and imposed travel bans which resulted in the cancellations or postponement of many sports tournaments and activities. The imposed regulations to stop people from wandering outside unnecessarily also decreased the demand for boots.
Market Growth Factor
Rising urbanization leading to increasing number of brands
The increasing urbanization in emerging countries is a significant element fueling the demand globally for boots. Rapid urbanization has helped designers and manufacturers connect with the audience more precisely and know about their needs and the current fashion trend. There was a surge in demand, especially among college students and working women, as they are believed to be more fashion-centric and carry sophisticated dresses. The rise in the number of working women will also increase the sales of different types of boots.
Safety provided by the boots
One of the critical advantages of boots is their height that enables proper protection for the user's ankles. Generally, this protection is in the form of cushioning and support during an impact. The support is essential as it helps to prevent ankle twisting, which could result in strain or bone breakage. In addition, even on a standard-looking path, a slight pebble can cause an uneven flex of ankles, that can be avoided due to the boot's rigidity which helps prevent ankle injuries.
Market Restraining Factor
Concerned health problems
Every shoe can't perfectly fit everyone, even if they are wearing the proper size according to the company standards, which forces them to use a boot bigger or shorter than their feet. Using the wrong boot size can worsen pre-existing problems like arthritis. It can affect the back area or can give perpetual pain in the legs. Ill-fitted shoes can cause short-term effects like blisters, the most typical illness caused by a wrong-fitted shoe. The constant friction causes these fluid-filled vesicles of dead skin. Blisters are excruciating and take a couple of weeks to heal and leave a permanent scar and discolored damaged skin.
Distribution Channel
On the basis of distribution, the boots market is divided into online and offline. The online segment procured a substantial revenue share in the boots market in 2021. This is due to the benefits the online segment offers to its consumers. Some of the benefits of online shopping the convenience of purchasing the items from anywhere & at any time, risk-free payment, and the added offers on products which are luring more consumers to the platform every day.
Product Outlook
Based on the product the boots market is segmented into Chelsea boots, military boots, hiking boots, regular boots, safety boots, all-weather boots, fashion boots, chukka boots and others. The regular boot segment garnered the largest revenue share in the boots market in 2021. This is because of the rising demand for a more comfortable, multipurpose, and durable boot. Regular boots can be described as footwear generally used by individual for daily basis's work like travelling, walking etc.
Regional Outlook
Region-wise, the boots market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region dominated the boots market with the largest revenue share in 2021. This is because of the high product demand in many nations like Canada, the USA, etc., combined with the presence of many major market players in the region. The people in North American region have high spendable incomes and could easily afford the high-quality expensive boots. Also, the increase in various fashion-based events and competitions is expected to surge demand.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include VF Corporation (Timberland LLC), Wolverine World Wide, Inc., Woodland Worldwide (Aero group), Airwair International Ltd. (Dr. Martens) (Permira), Red Wing Brands of America, Inc., Church & Co Ltd. (Prada S.p.A.), The R.M.Williams Group (Tattarang Pty Ltd), SOREL Corporation (Columbia Sportswear Company), Belstaff International Ltd (INEOS Group Limited) and The Frye Company (Authentic Brands Group LLC)
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Product
By Geography
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