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市場調査レポート
商品コード
1154866
セールストレーニングソフトウェアの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:展開タイプ別(クラウド、オンプレミス)、組織規模別(大企業、中小企業)、業種別、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Sales Training Software Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Deployment Type (Cloud and On-premise), By Organization Size (Large Enterprises and SMEs), By Vertical, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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セールストレーニングソフトウェアの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:展開タイプ別(クラウド、オンプレミス)、組織規模別(大企業、中小企業)、業種別、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年10月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 216 Pages
納期: 即納可能
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セールストレーニングソフトウェアの世界市場規模は、2028年までに45億米ドルに達し、予測期間中にCAGR14.2%で上昇すると予測されています。
セールストレーニングとは、販売者の能力、知識、特性を向上させ、販売者の行動修正を促し、販売の成功を最適化するためのプロセスです。セールストレーニングは、最大の効果を得るために、チェンジマネジメントプログラムとして捉え、開発、実施する必要があります。セールストレーニングは、真の行動変容に重点を置く。スキルは習得し、内面化し、業務で活用する必要があります。トレーニングが適切に実施されれば、組織は、成功率の向上、戦略的アカウントの拡大、販売サイクル時間の短縮、パイプラインの確立、平均取引サイズの拡大など、成長目標の達成を支援することができます。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行は、世界中の経済に深刻な影響を及ぼしました。突然のパンデミックの発生により、規模に関係なく多くの企業が大きな打撃を受けました。また、世界各国の政府はパンデミックの拡大を抑制するために、自国を封鎖する措置をとりました。このため、さまざまな企業や製造拠点が一時的に閉鎖されました。この結果、企業は大きな打撃を受けました。セールストレーニングソフトウェア市場もパンデミックにより大きな影響を受けた。様々な企業やその業務が停止しました。また、パンデミックの初期には、販売業務に対するニーズも減少しました。
市場の成長要因
正確な予測と従業員の定着率の向上
営業部門は、大きなリスクを背負いながら、必要なサポートを受けられないと、離職率が高くなる傾向にあります。また、営業職は天性の才能を持つ人が多く、たとえ適性があったとしても、トレーニングや能力開発、そして険しい学習曲線が必要とされます。営業研修は、営業担当者が成功するために必要なコアスキルを身につけるだけでなく、営業担当者をサポートする雰囲気を醸成し、彼らが成長し活躍するために必要な自信を与えてくれるものです。これらのことから、営業研修は企業に自信とサポート力のある従業員を提供し、その従業員がそのポジションに留まる可能性が高いことがわかります。これにより、企業は従業員の定着率を大幅に向上させることができ、長期的にはビジネスにとって非常に有益なものとなります。このような要因が、セールストレーニングソフトウェア市場の成長を促しています。
セールスイネーブルメントを合理化し、重要な指標を提供します。
セールスイネーブルメントは、さまざまなツール、手順、専門知識で構成されています。セールストレーニングソフトウェアは、これらの要素を使いやすい1つの場所に集約し、営業担当者がより効率的に作業できるようにすることができます。顧客から問い合わせがあった場合、担当者は解決策を見つけるために多くのセールストレーニングのフレームワーク、セールストレーニングのプログラム、スタッフのマニュアルやハンドブックに目を通さなければならないかもしれません。これは、担当者だけでなく、顧客にとっても多くの時間を消費することになります。社員はツールや問題解決策を探すのに膨大な時間を浪費し、場合によっては消費者が回答を待っていることもあります。このような要因が、セールストレーニングソフトウェア市場の成長を増大させています。
市場抑制要因
企業のプライバシーや守秘義務に関するリスク
世界中で近代化と技術進歩が急速に進む中、新しい技術やスキルが広く応用されるようになっています。これらの技術は、民間だけでなく公共部門の組織や顧客にとっても非常に有益なものとなります。しかし、ハイテクデータの流出やサイバー攻撃のリスクもはらんでいます。技術の進歩に伴い、ハッカーやサイバー攻撃者も、新しい最先端の違法な脅威をより強化するようになってきています。このため、インターネットに接続されているものはすべて、サイバー攻撃や情報漏えいの危険にさらされているのです。情報漏えいが頻繁に起こるようになると、お客様は自分の個人情報が取引先の企業の裁量に委ねられていることを認識し、セキュリティに対する意識が変化していきます。このため、セールストレーニングソフトウェアの導入は徐々に妨げられています。このような要因が、セールストレーニングソフトウェア市場の成長を阻害しています。
デプロイメントの展望
デプロイメントに基づき、セールストレーニングソフトウェア市場はクラウドとオンプレミスに二分されます。2021年、オンプレミスセグメントはセールストレーニング市場で大きな収益シェアを獲得しました。オンプレミスの顧客関係管理システムおよびソリューションの需要が高まっているのは、データのプライバシーに対する要求が原因かもしれません。オンプレミス型では、セールストレーニングソフトウェアのデータベースやコースコンテンツは、ハードディスクやその他のデバイスなどの特定のシステムにアップロードされ、有効なログインがあればどのデバイスからでもクリックするだけでアクセスできるようになります。
組織規模の展望
組織規模に基づき、セールストレーニングソフトウェア市場は、大企業と中小企業に分けられます。2021年、中小企業セグメントは、セールストレーニングソフトウェア市場のかなりの収益シェアを登録しました。中小企業では、潜在的な顧客に対して企業の価値提案を説得力のある簡潔な方法で提供する営業担当者の能力を向上させるために、営業トレーニングソフトウェアや営業支援ツールの利用が増加しているため、このセグメントの成長率は飛躍的に上昇しています。
エンドユーザー向け展望
エンドユーザー別では、セールストレーニングソフトウェア市場は、BFSI、自動車、小売、ヘルスケア、IT・通信、ディスクリート製造、政府・教育、その他に分類されます。2021年、セールストレーニングソフトウェア市場で最大の収益シェアを示したのは、小売セグメントでした。販売業務を効率的に管理し、小売業界の競争力を維持するために、セールストレーニングソフトウェアに対する小売組織の需要が増加していることが、セグメントの拡大を促進しています。販売実績管理およびトレーニングソフトウェアの導入により、小売企業は新規および既存の販売スタッフのトレーニングにかかる時間を大幅に短縮することができ、従業員にはキャリアアップやスキルアップの可能性を提供することができます。
地域別の展望
地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAでセールストレーニングソフトウェア市場を分析しています。2021年のセールストレーニングソフトウェア市場では、北米が最大の収益シェアを占めています。この地域の拡大は、情報技術ビジネスによって提供されるさまざまなプログラムや適応可能なモジュールが利用可能であることに起因すると思われます。また、学生のかなりの割合がモバイルベースのIT教育を急速に導入しています。これにより、個人はいつでもどこでも自分のデバイスで情報にアクセスできるようになります。
List of Figures
The Global Sales Training Software Market size is expected to reach $4.5 billion by 2028, rising at a market growth of 14.2% CAGR during the forecast period.
Sales training software is a robust tool that helps representatives to scale up more quickly, enhance their selling abilities, and achieve success within their tasks. Digital sales training, or sales training software, employs video, workflow tools, exams, and CRM capabilities to provide sellers with a self-directed learning experience. This method of sales training allows marketers to learn and develop at their own speed. This strategy is useful for sales managers who aim to educate their personnel while maintaining their interest in leads. Skills may be readily integrated into the job flow.
Digital sales training also allows managers to rapidly align sellers with a new sales process by integrating the principles directly into the CRM system. This style of sales training is also very helpful for coaches. When the entire learning process is digital, instructors can simply monitor a seller's development and identify any areas where extra teaching is required. Organizations that use this strategy are also able to make rapid adjustments to their curriculum. This adaptability is crucial in the modern sales environment, which is marked by constant change and a dynamic buying process.
Sales training is the process of enhancing seller abilities, knowledge, and characteristics in order to motivate seller behavior modification and optimize sales success. Sales training should be regarded, developed, and implemented as a change management program for maximum effectiveness. Sales training emphasizes genuine behavior modification. Skills must be acquired, internalized, and utilized on the job. When conducted properly, training may assist organizations in achieving their growth objectives, such as higher success rates, expanding strategic accounts, reducing sales cycle time, establishing pipelines, and increasing average transaction size.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic delivered a severe impact on several economies all over the world. A number of businesses, irrespective of their sizes, were significantly demolished due to the abrupt emergence of the pandemic. In addition, governments throughout the world imposed lockdowns within their countries in order to regulate the spread of the pandemic. Due to these lockdowns, various companies as well as their manufacturing facilities were temporarily closed. As a result, the pandemic led businesses to a major downfall. The sales training software market was also significantly impacted due to the pandemic. Various companies and their operations were suspended. The requirement for sales operations also diminished during the initial period of the pandemic.
Market Growth Factors
Offers Increased Employee Retention Rate Along With Precise Forecasting
When the stakes are as high as they are in sales, and without the necessary support, sales teams are frequently prone to significant turnover rates. A lot of people throughout the world have the natural talent for sales, and even those with a high aptitude must undergo training and development as well as a steep learning curve. Not only does sales training provide sales professionals with the core skills necessary for success, but it also develops a supportive atmosphere and provides them with the confidence they require to grow and flourish. All of this indicates that sales training can provide businesses with confident and supportive employees who are more likely to remain in their positions. It allows the company to significantly improve its employee retention rate, which, in long term can be very beneficial to the business. This factor is stimulating the growth of the sales training software market.
Streamlines Sales Enablement While Also Providing Key Metrics
Sales enablement is comprised of a variety of tools, procedures, and expertise. Sales training software may consolidate these elements into a single, user-friendly location, allowing the sales representatives to work more efficiently. If a client has a query, the representative may have to go through many sales training frameworks, sales training programs, or staff manuals and handbooks to discover the solution. It consumes a lot of time for the client as well as the representative. Employees can waste a significant amount of time searching for tools or solutions to problems, and in certain instances, consumers may be awaiting a response. This factor is augmenting the growth of the sales training software market.
Market Restraining Factor
Risks Related To Privacy And Confidentiality Of The Company
With the rapid pace of modernization and technological advancement throughout the world, there is a widespread application of new technologies and skills. These technologies can be very beneficial to private as well as public sector organizations and customers. However, it also poses a risk of Hi-tech data breaches and cyber-attacks. As technology is advancing, hackers and cyber-attackers are also becoming more strengthen with new and cutting-edge illegit threats. Due to this, anything connected to the internet is at a very high risk of cyber-attacks and exposure. As data breaches become more frequent, customers realize that their personal information is at the discretion of the firms with whom they do business, leading to a shift in security attitudes. Due to this, the adoption of sales training software is gradually hampered. This factor is impeding the growth of the sales training software market.
Deployment Outlook
On the basis of Deployment, the Sales Training Software Market is bifurcated into Cloud and On-premise. In 2021, the on-premise segment garnered a significant revenue share of the sales training market. The rising demand for on-premise customer relationship management systems and solutions might be ascribed to the requirement for data privacy. With on-premise implementation, sales training software databases or course content are uploaded on particular systems, like hard drives and other devices, and are accessible with a simple click from any device with a valid login.
Organization Size Outlook
Based on Organization Size, the Sales Training Software Market is divided into Large Enterprise and Small & Medium Enterprise. In 2021, the SMEs segment registered a substantial revenue share of the sales training software market. The growth of the segment is rising at an exponential rate as a result of the higher utilization of sales training software as well as sales enablement tools by SMEs in order to improve the competency of their sales representatives in providing the company's value proposition in a compelling and concise manner to potential audiences.
End-User Outlook
By End-User, the Sales Training Software Market is segregated into BFSI, Automotive, Retail, Healthcare, IT & Telecom, Discrete Manufacturing, Government & Education, and Others. In 2021, the retail segment witnessed the biggest revenue share of the sales training software market. The increasing demand of retail organizations for sales training software for the efficient administration of sales operations and to maintain competitiveness in the retail industry is driving segment expansion. The deployment of sales performance management and training software enables retail businesses to save a substantial amount of time on training new and existing sales staff while providing employees with prospects for career advancement and skill enhancement.
Regional Outlook
Region-Wise, the Sales Training Software Market is analyzed across North America, Europe, Asia-pacific, and LAMEA. In 2021, North America accounted for the largest revenue share of the sales training software market. The expansion of the region may be ascribed to the availability of different programs and adaptable modules provided by Information Technology businesses. In addition, a substantial proportion of students are quickly adopting mobile-based IT education. This allows individuals to access information on their devices from anywhere and at any time.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include SAP SE, Salesforce, Inc., Zoho Corporation Pvt. Ltd., Mindmatrix, Inc., Allego, Inc., Brainshark, Inc. (Bigtincan Holdings), Mindtickle, Inc., Qstream, Inc., SalesHood, Inc., and Showpad, Inc.
Market Segments covered in the Report:
By Deployment Type
By Organization Size
By Vertical
By Geography
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